Skrevet av Emne: Ønsker tilbakemelding på egendesignet treningsprogram  (Lest 5142 ganger)

Utlogget Quick

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Heisann!

Ønsker tilbakemelding på mitt nye treningsprogram. Programmet har jeg utviklet fra disse to ferdiglagde programmene:

- Effektivt treningsprogram for masse!
- 5x5-rep

Hovedformålet med treningen, er å øke i masse, men det er også lagt inn styrke (5x5) på baseøvelsene. Jeg kjører 150 sekunder i pause mellom settene på baseøvelsene og 90 sekunder på isolasjonsøvelsene. Jeg er noe usikker på om det lønner seg med så mye som 15 reps på noen av isolasjonsøvelsene, mtp. hvor mange øvelser for hver muskelgruppe det er. Klarer desto mindre i de påfølgende øvelsene mot slutten av økten.

Dag nr. 1

Oppvarming

- Maskinroing: 5 min
- Riste løs for hver muskelgruppe   
- Løft lett for hver muskelgruppe   

Rygg

- Markløft: 5x5
- Foroverbøyd roing: 4x15
- Sittende kabelroing: 4x15
- Smale latsdrag til brystet: 4x12
- Brede latsdrag til brystet: 4x15

Biceps

- Bicepscurl: 4x12   
- Hantelcurl ut mot siden: 3x15 (svært usikker på hvordan denne skal utføres - se link til programmet lengre oppe)
- Konsentrasjonscurl: 3x15 (Annenhver trening mellom hammercurl)
- Hammercurl: 3x15 (Annenhver trening mellom konsentrasjonscurl)

Mage

- Crunches: 4x15 (utføres med vektskive på bryst)

Dag nr. 2

Oppvarming

- Maskinroing: 5 min
- Riste løs for hver muskelgruppe   
- Løft lett for hver muskelgruppe

Bryst

- Benkpress: 5x5
- Smal benkpress: 4x12   
- Skrå hantelbenkpress: 3x10
- Skrå flyes: 3x15 (Halvparten av set utføres med flyes - også usikker på hva som er forskjellen mellom disse øvelsene, se link til programmet lengre oppe)

Triceps

- Franskpress: 3x12
- Pushdown m/tau: 3x15
- Dips: 2x15 (utføres med vektbelte)

Dag nr. 3

Hvile

Dag nr. 4

Oppvarming

- Maskinroing: 5 min
- Riste løs for hver muskelgruppe   
- Løft lett for hver muskelgruppe   

Ben

- Knebøy: 5x5
- Benpress: 3x20
- Lårcurls: 4x20
- Leg extension: 3x15
               
Rygg

- Strake markløft: 4x12

Mage

- Crunches: 4x15 (utføres med vektskive på bryst)

Dag nr. 5

Oppvarming

- Maskinroing: 5 min
- Riste løs for hver muskelgruppe   
- Løft lett for hver muskelgruppe

Skuldre

- Hantelpress: 5x5
- Foroverbøyd sidehev: 3x15
- Kryssdrag liggende på benk: 3x15

Legger

- Stående tåhev: 3x15
- Sittende tåhev: 2x20

Setter stor pris på tilbakemeldinger.


Mvh
Quick

Utlogget Quick

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

BUMP. Smiley

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

godt mulig at det blir for mye for bicepsen din, når du har 16 sett med roing og så 13 sett med biceps etterpå....
Mandal Treningssenter.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

godt mulig at det blir for mye for bicepsen din, når du har 16 sett med roing og så 13 sett med biceps etterpå....

For mye biceps helt klart.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Quick

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Jepp, bicepsen pleier å være helt spagetti. Har dere forslag til hva jeg burde endre på spesifikt?

Utlogget Morrille

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 323
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 323

Jepp, bicepsen pleier å være helt spagetti. Har dere forslag til hva jeg burde endre på spesifikt?
Kutte 2 eller 3 av de 4 isolasjonsøvelsene for biceps

Utlogget Quick

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Er øvelsene for rygg fornuftige mtp. reps, sets og mengde? Biceps blir jo trent en god del også der...

Det høres fornuftig ut å kutte ut hantelcurl mot siden og konsentrasjonscurl. Sitter dermed igjen med bicepscurl og hammercurl.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Ikke kjør bare 12-15 reps. Kjør 4-6 reps på noen av settene.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Er øvelsene for rygg fornuftige mtp. reps, sets og mengde? Biceps blir jo trent en god del også der...

Det høres fornuftig ut å kutte ut hantelcurl mot siden og konsentrasjonscurl. Sitter dermed igjen med bicepscurl og hammercurl.

Ikke nødvendig med 2 isolasjonsøvelser for biceps etter alle de rygg øvelsene. Sats på ingen eller maks 1 bicepsøvelse.
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget Quick

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Skjønner... Det er ikke for mange ryggøvelser, altså? Alle ryggøvelsene på dag nr. 1, med unntak av markløft er hentet fra masseprogrammet, publisert på iForm.

Utlogget Quick

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Det eneste jeg bør endre i programmet er altså å kutte ut to-tre bicepsøvelser, samt redusere antall reps på noen av ryggøvelsene på dag en?

Hva med de andre dagene? Ser de greie ut mtp. sets, reps, øvelser, menge og rekkefølge? Er det en økt jeg er spesielt usikker på, så må det være bryst- og tricepsøkten - smalbenk og franskpress i samme økt?

Setter stor pris på svar. Smiley


Mvh
Quick

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Er det en økt jeg er spesielt usikker på, så må det være bryst- og tricepsøkten - smalbenk og franskpress i samme økt?


Går fint det - vanesak. Kan også flytte den til før franskpress, egentlig. Kjør i Smith om det er det som skal til for å få kjørt triceps bra på dette her.

Angående repsantall, så funker det fint å jobbe seg oppover også. F.eks: Benk 5 reps, skrå 6-8 reps, hantel 8-12, flyes 12-15... i den dur.
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Quick

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Takk skal du ha! Flytter den til rett før franskpress. Samtidig som smalbenk går mye på triceps, går den vel også mye på den innerste delen av brystmuskelen?

Ser de andre øktene greie ut?

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
For mye biceps? tull, kjørt noe lignende i flere år. Det med å ha 5x5 på basisøvelsene og ellers høyreps...funker fjell! Meget bra fremgang. dog 3 øvelser på biceps er da nok.
Men man må lære seg å kjenne kroppen så man ikke kjører seg i veggen (mtp på justering av vekter)

Utlogget Quick

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Å kjøre biceps på slutten med alle de høyreps-ryggøvelsene før er voldsomt tungt. Kan det ligge noe i å redusere antall ryggøvelser?

For all del, hvis folk mener at det ser bra ut som det er, kommer jeg til å kjøre det, men det blir som sagt j****g tungt på slutten. Har nesten vanskelig for å tro at jeg får noen effekt av å kjøre så lav vekt som jeg må gjøre.

Hvordan ser de andre dagene ut - ben, skuldre, legger...?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!