Skrevet av Emne: En nattevakts memoarer, bilde side 2, 3, 10 og 11  (Lest 34811 ganger)

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Pappa i permisjons loggbok
« #30 : 25. oktober 2011, 14:41 »
Du kan nok ha rett at det kan bli vanskelig å fortsette å ha progresjon. Det får nok de neste månedene vise.. Det blir nok å fortsette å trene på de samme prinsippene jeg har i dag!

Formen jeg er i idag er basert 97% på hjemmetrening. Slik har jeg også trent de siste 3 årene. Det er kun den siste måneden jeg føler at jeg har kommet i gang med noe som kan kalles kontinuerlig trening. Hvis formen jeg er i idag kan kalles bra, så må det være noe fornuftig med opplegget mitt.  Smiley

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Pappa i permisjons loggbok
« #31 : 25. oktober 2011, 15:16 »
Hvis du har nok vekter er det ikke noe i veien for å kunne fortsette progresjonen(sett at du har hatt progresjon tidligere) med de øvelsene du har. Du har vel bare hantler?

Det er selvfølgelig vanskelig å trene bein optimalt uten noen form for rack. Skuldre og armer er relativt lett å trene optimalt ved bare bruk av hantler, men kan tenke meg at det er vanskelig å få til tung floorpress med hantler over tid.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Pappa i permisjons loggbok, bilde side 2
« #32 : 25. oktober 2011, 15:21 »
Hvis du har nok vekter er det ikke noe i veien for å kunne fortsette progresjonen(sett at du har hatt progresjon tidligere) med de ¸velsene du har. Du har vel bare hantler?

Det er selvf¸lgelig vanskelig å trene bein optimalt uten noen form for rack. Skuldre og armer er relativt lett å trene optimalt ved bare bruk av hantler, men kan tenke meg at det er vanskelig å få til tung floorpress med hantler over tid.

Hantler er alt jeg har hjemme per dags dato. Du har nok rett i at floorpress kan bli vrient etter hvert! Mest sannsynlig så vil det til slutt bli for tungt å få hantlene på plass og opp, uten at det er selve vekta til l¸ftet som er for tungt..

Ift. beintrening så føles det enklere enn brysttrening. Hantelbøy og spesielt strake markløft fungerer veldig greit med hantler. Det er vel kanskje et spørsmål om tid her også før det ikke blir nok belastning på hantlene. Har nok vekter til ca. 50kg per hantel eller litt i overkant av dette. Er ikke helt der enda.. biggrin

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Pappa i permisjons loggbok
« #33 : 27. oktober 2011, 16:23 »
Lite guffe under dagens økt da det har blitt litt lite søvn i det siste.

Dagens økt:

RYGG

   Enarms hantelroing
   15kg-15rep, 20kg-12rep
   30kg-8rep, 32,5kg-6rep*2 sett, 30kg-8rep, 20kg-12rep

   Foroverbøyd sidehev
   7,5kg*2-10rep*2 sett

BEIN

   Strake markløft m/ hantler
   20kg*2-15rep, 30kg*2-12rep
   35kg*2-8rep * 2 sett
   30kg*2-12rep

BICEPS

   Hantelcurl
   10-15kg*2-8-12 reps * 4 sett

Mesteparten av økta var relativt grei. Fikk lagt på litt tyngre på både rygg og bein ift forrige trening, så det er jeg fornøyd med. Foroverbøyd sidehev ble ikke økt noe, og hantelcurl vet jeg faktisk ikke.. Dette ble bare tatt på "feelingen", men det er vel strengt tatt ikke så veldig nøye heller.. Armene får vel nok trening likevel, og sidehev er vel mer eller mindre en "dilleøvelse"..  Tongue

Skuldre skulle egentlig trenes i dag, men det fungerte ikke.. Nakken/ene skuldra er ikke helt god etter at en litt merkelig episode. Mellomste jenta våknet en natt og ropte, noe var galt men hva vites ikke.., og jeg gikk inn til henne for å roe henne ned. Etter et par timer våknet jeg og oppdaget at jeg hadde sovnet i senga hennes.. Uten pute, uten dyne, og i en slags fosterstilling og var mer eller mindre iskald da senga står rett ved et åpent vindu..
Følte meg litt skadet dagen derpå..


Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Pappa i permisjons loggbok
« #34 : 27. oktober 2011, 18:12 »
I helga blir det nok lite trening på meg..

Eldste frøkena fyller 8 i morgen med påfølgende barnebursdag. På lørdag kommer mine foreldre og svigers og skal feire, og på søndag blir det vel bare å slappe litt av og rydde opp. Eller ordne litt på huset eller hagen igjen..  biggrin

Det blir kanskje en runde med pullups/pushups i morgen eller lørdag hvis jeg får litt tid til overs.. Har ikke trent noe av dette  her på en liten stund.

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Pappa i permisjons loggbok
« #35 : 30. oktober 2011, 19:59 »
Helga har gått med til feiring av både store og små og selv har jeg vært syk i hele helga.. Har blitt en del bedre nå mot kvelden, men har ikke fått trent noe annet enn en liten runde med pullups..

Satser på at alt er helt bra igjen til i morgen!

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Pappa i permisjons loggbok, bilde side 2 og side 3
« #36 : 02. november 2011, 10:59 »
Lite trening de siste dagene. Har vært syk samtidig som flere av barna også har vært det.. Slitsomme greier når man skal fungere på dagtid også!
Jobber med å avvenne minste frøkena med mat på nattestid, og det er jo også litt slitsomt til tider..

Hadde ikke de vært i så godt humør og snille på dagtid tror jeg de ville ha havnet på gis bort avdelingen på finn.no!  biggrin

Dagens økt:

BRYST
   Floorpress
   20kg*2-15rep, 25kg*2-10rep, 27,5kg*2-8reps * 3 sett, 25kg*2-8reps
   Flyes (til slutt på økta) 17,5kg*2-10reps * 2 sett
   
BEIN, FORSIDE
   Hantelbøy
   25kg*2-10 reps * 2 sett, 30kg*2-6 reps * 3 sett, 25kg*2-10reps

TRICEPS
   Fransk hantelpress, stående. 25kg-10 reps * 2 sett, 20kg-10 reps

Har tatt i bruk hjemmelagde "fat gripz" for å supplere grepstreningen. Brukte disse på både floorpress og hantelbøy. Fungerte godt på floorpress da det ble mere behagelig å løfte. På hantelbøyen derimot ble det hele noe tyngre med disse..  :Smiley
Regner med at dette er poenget, men måtte veksle mellom å bruke dem da grepet faktisk ikke ville "være med" på alle repetisjonene. Får fortsette med å bruke de på flere av settene. Tenker å bruke de spesielt på hantelbøy og strak mark. Det er spesielt på strak mark at jeg kjenner at grepet kunne vært bedre. Kjenner ofte på slutten av beinøktene at grepet blir litt slappere en ønsket-

Det var en generelt god økt i dag! Økte på både floorpress og hantelbøy ift. forrige trening. Teknikken på floorpress merket jeg at var litt "slurvete" mot slutten av økta. På neste runde med floorpress må jeg nok vurdere å ta samme vekta og heller fokusere på bedre teknikk.

Legger ved bilde av de hjemmelagde "fat gripza" mine:




Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Ble et lite spontant innkjøp av Energy Kick fra PF i går.. Har av prinsipp holdt alt av kosttilskuddsinnkjøp på et minimum de siste årene da jeg personlig har tro på at det meste kan ordnes med et naturlig og godt kosthold. Kosttilskuddene som jeg bruker og har tro på er tran, vitaminer, kreatin og proteintilskudd. Har fra før av brukt andre tilskudd også, men dette ser jeg på som lite efffektive tilskudd for min del. Har blant annet prøvd efaomega fra tn, ribose, krealkalyn, zma og andre ymse ting. Tror egentlig ikke at disse tilkuddene har hatt spesiell effekt for min del, men unntak av et koffein/energipulver jeg ikke husker navnet på lengre..

Den siste tidens søvndeprivasjon fikk meg til å plukke med en boks med Energy Kick fra Rema 1000 da disse er strategisk plassert ved kassa sammen med andre produkter fra PF. Tok 2 stk som foreskrevet ca. 30 min før trening, men vet sannelig ikke om dette hadde all verdens effekt! Tongue
Er vel mer eller mindre koffeinresistent etter flere år med nattearbeid og tilhørende mengder kaffe. Skal komme tilbake til om dette fungerer senere.. Føler meg relativt våken og kvikk akkurat nå, men om dette er naturlig etter trening eller om det er kapslene vet jeg ikke..

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Etter å ha kjent litt på det så tror jeg kanskje det har litt for seg med Energy Kick kapsler fra PF! Er egentlig veldig våken og opplagt enda. Det skal være 295mg koffein i 2 stk kapsler, sammen med antioksidanter etc. Det er ikke all verden med koffein men kanskje dette sammen med det resterende innholdet har noe for seg likevell?

For fortsette å bruke dette, iallefall på treningsdager..
Ellers så vurderer jeg å kjøpe drareimer. Det blir litt tungt for grepet på noen av de tyngste settene i noen øvelser. Tror kanskje at det kunne ha vært til hjelp med drareimer!

Drareimer sammen med mine hjemmelagde "fat gripz" kan nok bli en bra måte å kombinere muskelutvikling samtidig som at grepet fortsatt får nok trening uten at det skal bli en hemmende faktor på resten av treningen.

Er det godt nok med et sett drareimer fra Abilica eller bør jeg investere i noen av bedre kvalitet? I utgangspunktet vil disse bare bli brukt ifb med hanteltrening, men de bør samtidig være sterke nok til tung markløft etc..

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Dagens økt:

RYGG
   Enarms hantelroing
   15kg-15reps, 20kg-12reps, 25kg-8reps
   32,5kg-8reps * 2 sett, 35kg-6reps, 30kg-8reps, 20kg-15reps

BEIN, BAKSIDE
   Strake markløft m/ hantler
   20kg*2-15reps, 30kg*2-12reps
   35kg*2-8reps * 3 sett
   30kg*2-12reps

SUPERSETT, hantelpress/hantelcurl
   15kg*2, 10reps+8reps, 8reps+8reps, 8reps+8reps

SUPERSETT, sidehev/foroverbøyd sidehev
   7,5kg*2, 8reps+8reps, 8reps+8reps

Dagens økt var egentlig bra på "baseøvelsene" mine. Økte igjen ift forrige trening. Brukte mine hjemmelagde "fatgripz" på oppvarming og de lettere settene på rygg og bein, men droppa de når vekta ble tyngre. Kjenner grepet må jobbe litt mere når jeg bruker de. Får bare fortsette å se hvordan det fungerer fremover. Tok også i bruk beltet på de tyngste settene på rygg og bein. Belte er godt å bruke når det blir tungt!  Smiley
"Dilleøvelsene" satte jeg i supersett i dag ettersom jeg syntes treningsøkta begynte å trekke i langdrag. Trøkket forsvant litt etter rygg- og beintreningen, så det ble ikke noe spesielt gode tall på småøvelsene. Det er ikke snakk om noen tilbakegang, men ikke ble det noen økning heller. Tar det egentlig ikke så tungt så lenge jeg klarer å øke på de store øvelsene.

Tok 2 kapsler med Energy Kick i dag også.. Vet ikke om det har noen effekt eller om det bare er snakk om placebo. Uansett, boksen er kjlpt så da får jeg bare fortsette å bruke av det!

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Vidars loggbok, bilde side 2 og side side 3
« #40 : 04. november 2011, 10:36 »
I dag er siste dag med pappapermisjon!
Skulle egentlig tilbake på jobb neste uke, men det blir utsatt med en uke til. Skal på øvelser/kurs i HV så jeg starter ikke på arbeid igjen før uke 46. Neste uke blir det bare opplegg på dagtid, så kveldene/nettene er jeg hjemme igjen. Satser på at det blir tid til å trene selv om jeg blir litt opptatt med HV.

Å kombinere jobb med trening skal ikke bli noe spesielt problem. Det er vel først og fremst all "svadaloggingen" aom vil bli påvirket av dette. Jobber natt med relativt lange vakter så det blir en del fridager sånn jevnt over. Det blir sikkert trening før nattvakt, på fridager, eller litt trening på natta.


Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Vidars loggbok, bilde side 2 og side side 3
« #41 : 04. november 2011, 12:47 »
Dagens økt:

MAGE
   Situpsprog. 5 sett i pyramide.
   Sidehev m/ hantel. 17,5kg-3 sett * 15 reps
COC
   Oppvarming med Sport
   2 sett med nr. 1, både fullstendige og partielle reps
   3 sett med Trainer

Grei trening. Fort gjort..
Satser på å få trent i løpet av helga også.

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Vidars loggbok, bilde side 2 og side side 3
« #42 : 11. november 2011, 16:29 »
Den siste uka har det ikke blitt noe trening med unntak av mandag. Fikk trent en runde med hangups og situps. Bortsett fra dette har hele uka gått med til kurs/øvelse ifb med HV.
Satser på å få trent nå i ettermiddag/kveld. En liten uke med fri fra trening har vel ikke så mye å si, men jeg kjenner at det skal bli godt å få løfte på noe igjen nå..  biggrin

Pappapermisjon var over i forrige uke, så i utgangspunktet skulle jeg ha startet på arbeid igjen nå. Blir oppstart på jobb igjen neste uke!

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Vidars loggbok, bilde side 2 og side side 3
« #43 : 11. november 2011, 17:51 »
Dagens (kveldens..) økt:

Floorpress
   15kg*2-15reps
   25kg*2-8reps
   27,5kg*2-8reps * 4 sett
   20kg*2-12reps

Hantelbøy
   20kg*2-12reps
   25kg*2-10reps
   30kg*2-8reps * 3sett
   25kg*2-10reps

Flyes
   20kg*2-8reps * 2 sett

Fransk hantelpress, stående
   25kg-10reps * 3sett

Dagens økt var egentlig ganske bra. Økte på både floorpress og hantelbøy ift. forrige økt. Enten i antall kg eller med flere sett på samme vekt og reps fra forrige økt. Floorpressen var litt dårlig teknisk sett forrige økt, men var mye bedre nå. Fikk tatt et sett mer enn sist også. Hantelbøy ble også økt litt fra sist. Flyes ble forsøkt gjennomført med 20kg*2 men ble heller dårlig teknisk sett.. Må enten ta samme vekt neste gang og satse på bedre gjennomføring eller ta litt lettere.. Skulle gjøre det enkelt og ikke gidde å ta meg bryet med å ta av 10kilosene.. Kjempelurt!
Fransk hantelpress, stående, var som vanlig litt tungt.. Må vurdere hva jeg skal gjøre med dette neste gang. Teknikken blir ikke så bra som den skulle ha vært..

Alt i alt=fornøyd! Smiley

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Vidars loggbok, bilde side 2 og side side 3
« #44 : 13. november 2011, 18:31 »
Dagens økt:

Enarms hantelroing
   15kg-15reps
   20kg-12reps
   25kg-8reps
   32,5kg-8reps * 3sett
   35kg-5reps
   25kg-12reps

Strake markløft m/ hantler
   20kg*2-15reps
   30kg*2-12reps
   35kg*2-8reps * 4sett
   30kg*2-12reps
   
Hantelpress
   15kg*2-10reps
   17,5kg*2-8reps på 1 sett, 6reps på 2 sett
   15kg*2-6reps

Hantelcurl
   15kg*2-8reps * 2sett
   
Hammercurl m/ hantler
   10kg*2-10reps * 2sett

SUPERSETT-Sidehev/foroverbøyd sidehev
   5kg*2-10reps * 2sett på hver øvelse

Dagens økt var egentlig brukbar på både enarms hantelroing og strake markløft som er "baseøvelsene" for denne dagen. Det ble noe økning fra forrige økt. Enten i sett eller belastning. Er fornøyd med det!
På skuldre og støtteøvelsene forøvrig kjentes det relativt tungt ut i dag. Det ble ikke fokusert på noe økning på dette i dag, men heller på "feelingen"..
Det var kanskje en dårlig dag, men det var først ute i øvelsen at jeg kjente det. Fruen er på ettermiddagsskift, og jeg er hjemme med alle barna. To av tre er i dårlig form, og det påvirker treningen litt da jeg må ta flere ufrivillige pauser for å styre og stelle med dem. Det bruker stort sett å gå fint, men når barna er syke blir det litt mere styr enn vanlig. Det ble kanskje litt for mye og lange pasuer til at "trøkket" fra starten kunne vare gjennom hele økta..

Uansett, så lenge det økes på baseøvelsene så får det bare bli som det blir ellers!  Smiley
Føler uansett at ting går fremover.
Skulle forresten prøve enarms hantelroing med 37,5kg, men da ble det ikke plass på hantlene..  biggrin Må hoppe over dette og heller forsøke på 40kg neste gang. Blir nok ikke åttere på 40kg, men kanskje seksere..

Farsdagen ble feiret med at jeg fikk for en gangs skyld sove litt lengre enn fruen, og våknet til frokost og gaver betraktelig senere enn hva som er vanlig på en søndags morgen!
Det er et godt liv! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!