Skrevet av Emne: "Menn" fra Oslos vestkant.....  (Lest 89448 ganger)

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #495 : 21. oktober 2005, 11:57 »
Basert på hvordan du definerte ordentlig arbeid.



Her var det jo vitterlig tiden snakk om en bonde, og vedkommendes arbeid. De fleste er inneforstått med at en bonde kan bli skitten når han utfører sitt arbeid; det samme forventes ikke av en kontorarbeider.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #496 : 21. oktober 2005, 12:06 »
UAC, jeg tror du faktisk er en større kverulant enn meg.  Grin
Du finleser alle innleggene og tolker de akkurat slik at du kan "ta de" på noe.  Ikke alltid at dine innlegg er presisert godt nok heller.
Klart kontorarbeid er skikkelig arbeid. Ingen som har sagt noe annet.
Du ser nok flott ut i dressen din med dine nybarberte baller.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #497 : 21. oktober 2005, 12:12 »

Du ser nok flott ut i dressen din med dine nybarberte baller.


Men det er faktisk et problem det sjegget da, for jeg er jo ganske lys i håret. Og lange lyse hår fra hode og sjegg på den mørke dressen min - det er noe dritt altså. Men du kan vel ikke hjelpe meg du, som barberer deg i ansiktet ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #498 : 21. oktober 2005, 12:17 »
Men det er faktisk et problem det sjegget da, for jeg er jo ganske lys i håret. Og lange lyse hår fra hode og sjegg på den mørke dressen min - det er noe dritt altså. Men du kan vel ikke hjelpe meg du, som barberer deg i ansiktet ?

Korrekt stavemåte er "skjegget", ikke "sjegget".
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #499 : 21. oktober 2005, 12:19 »
Som jeg har sagt før, er ikke helt med på sammenligningen mellom baller og ansikt.
Er glad jeg bor på en plass der det ikke stilles krav til barberte baller og rosa klær.  Kall meg fordomsfull, men jeg synes det burde være forskjell på menn og damer. Dilldallkremer, barbert kropp og ørten parfymer for gutter er unødvendig.

Trenger ikke lukte vondt sjøl om man har hår på kroppen og bruker timotei(?) i håret.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #500 : 21. oktober 2005, 12:21 »
Er glad jeg bor på en plass der det ikke stilles krav til barberte baller og rosa klær.  Kall meg fordomsfull, men jeg synes det burde være forskjell på menn og damer.

Vil det si at du hadde gitt etter for dette dersom trykket hadde vært stort nok ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #501 : 21. oktober 2005, 12:24 »
Du kjenner ikke meg UAC.  Tror du kan være trygg på at du slipper å se meg i rosa klær og med barberte baller.
Jeg er mer typen som går i det som ligger fremst i skapet. Og typen som tilbringer helg eller ei uke i marka uten å vaske seg.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #502 : 21. oktober 2005, 12:26 »
Og typen som tilbringer helg eller ei uke i marka uten å vaske seg.

Jeg er også av den typen - jeg har jaktet elg siden jeg var 16 jeg. Men det er mulig å bevege seg litt rundt i samfunnet også ?

Om du er en av de som styrer med deg og ditt, og er fornøyd med det - all honnør til deg. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #503 : 21. oktober 2005, 12:26 »
Som jeg har sagt før, er ikke helt med på sammenligningen mellom baller og ansikt.
Er glad jeg bor på en plass der det ikke stilles krav til barberte baller og rosa klær.  Kall meg fordomsfull, men jeg synes det burde være forskjell på menn og damer. Dilldallkremer, barbert kropp og ørten parfymer for gutter er unødvendig.

Trenger ikke lukte vondt sjøl om man har hår på kroppen og bruker timotei(?) i håret.

Timotei? Eksisterer den shampoen enda? Jeg husker når jeg skulle klippe meg når jeg var ca 17 år gammel. Når jeg kom til frisøren så fortalte han at håret mitt nesten var helt ødelagt og lurte hvordan jeg hadde fått til det. Han spurte om hvilken shampo jeg brukte og jeg svarte timotei. Da sa han at det var omtrent som å bruke salmiak i håret.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #504 : 21. oktober 2005, 12:27 »
Vil det si at du hadde gitt etter for dette dersom trykket hadde vært stort nok ?

Er det dette man kaller for blå baller / blue balls?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #505 : 21. oktober 2005, 12:29 »
Kanskje ei stund siden jeg har brukt den ja. Tar det som står fremst. Såpe,balsam badeskum whatever. Grin
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #506 : 21. oktober 2005, 12:30 »
Jandiddle barberer armhulene før Yoga har jeg hørt? Stemmer dette?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #507 : 21. oktober 2005, 12:39 »
Jandiddle barberer armhulene før Yoga har jeg hørt? Stemmer dette?

Ikke hver gang. Det hender jeg klipper vekk litt av den værste busta. Dvs det som tyter frem mellom yttersiden av brystet og innsiden av overarmen når man holder armen inntil siden av kroppen. Hvis nesehårene begynner å tyte ut av nesa så pleier jeg også å rive ut de som stikker lengst ut. Det er enkelte nesehår som er så svarte at man kan lure på hvor de egentlig kommer fra.

Noe av det artigste jeg ser på jobben er enkelte som har ett eller flere tjukke svarte nesehår som stikker ca 5 cm ut av nesa. Når de puster så vibrerer nesehåret helt vilt. Nesehåret rocker vilt, på en måte.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #508 : 21. oktober 2005, 13:42 »
Jeg tror jeg skal begynne å bruke en fellesbetegnelse på alle de like guttene med pannebånd, lik frisyre, rosa klær, småfeminin ørepynt og spisse sko.

"Garnison Oslo-vest" hadde kanskje passet bra. De er jo så like uansett der de så kjekt sprader rundt i "kjeledressene" sine....

Irritasjonsmomentet er dog når de herjer rundt i en vill rus på byen med en "rocka" t-skjorte med et bandnavn de aldri har hørt om... Ser jeg en med vestkant-oslo-stil som spotter Foo Fighters ved å bruke en t-skjorte med deres navn på under en mønstret sølvfarget jakke, ja da blir det spetakkel! Smiley

Nei, nei, nei--broder'n og jeg kaller dem 'crab people'. De som ser på South Park vet hva jeg snakker om.

Men ærlig talt, jeg må si meg litt enig med Nann-Rosita her: Klut (pannebånd), stramme, blekede jeans og Gucci-briller er kanskje litt døvt, men det er nok av minst like teite moter som får være i fred her. Personlig ser jeg heller en gjeng vestkantgutter med rosa pannebånd enn en gjeng hip-hop'ere.

nann-rosita

  • Gjest
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #509 : 21. oktober 2005, 14:15 »
Hehe, så (stereotype) vestkangutter er synonymt med "ordentlige" gutter? Er det å ha normative meninger om norske kjønnsrollemønstere det samme som å være fordomsfulle og selvgode? Er vestkansgutter kjent for å være veldig fordomsfrie? Her lirer du av deg mye rart.

vil ikke påstå at jeg LIRER av meg mye rart. tror ikke du leste hva jeg faktisk skrev.

Jeg har ikke påstått at folk fra oslo vest er fordomsfrie. men jeg har ihvertfall aldri hørt at noen fra Oslo Vest har slengt med leppa ang folk på andre deler av byen. Tror faktisk de DRITER i hva andre kler seg i.

Sa også at de fleste "ORNTILIGE" vestkantgutta, dvs de som faktisk har røtter på oslo vest ikke har "uniformen" som dere her gnåler om ....

Ikke har jeg kommentert noe kjønnsrollemønster heller. Men visst det at en gutt fra oslo vest velger å ha rosa pannebånd og t-skjorte , så kan man jaggu lure på hva dere egentlig her påstår? At en med rosa t-skjorte ikke er mann?Huh

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!