Skrevet av Emne: Styrkeløftere  (Lest 9256 ganger)

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: Styrkeløftere
« #30 : 29. juli 2005, 16:19 »
Maten(store måltider) og det at de fleste kobler ut transversus og presser magen mot beltet gir kulemager.
Det er jo en debatt i seg selv hvorvidt man bør presse magen ut mot beltet, eller trekke den inn og koble transversus inn, maksmalt . Det sistnevnte er å anbefale hvis du er opptatt av å begrense kulemagen.

Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Styrkeløftere
« #31 : 29. juli 2005, 19:02 »
Maten(store måltider) og det at de fleste kobler ut transversus og presser magen mot beltet gir kulemager.
Det er jo en debatt i seg selv hvorvidt man bør presse magen ut mot beltet, eller trekke den inn og koble transversus inn, maksmalt . Det sistnevnte er å anbefale hvis du er opptatt av å begrense kulemagen.


Hehe, Mel Siff vs Paul Chek...

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
SV: Styrkeløftere
« #32 : 29. juli 2005, 22:55 »
Hei og god helg

Kan jeg anta at du er født i 87 så fuller du 18 år i 2005 uansett et flott år jeg husker godt. Kos deg.

Når det gjelder feite styrkeløftere så har du sikkert ikke sett tidliger storheter:
Carl Olav kl 90, 100 og 110,
Erik kl 82,5, 90, 100
Sigve 75, 82,5,
Roy 52, 56 og 60.
Tor Egil 75, 82,5
Audhild kl 48-56
Ingjerd 52-60
Inger 56-75 (15 år)
osv

Jeg kjenner litt for mange byggere som inrømmer at de ikke kan ha mageruter uten å gå på dop. Ikke fordi det er umulig men det er tøft. Veing av mat, strikt diet osv.

Men en ting må du være klar over: for å øke i styrke må man ha over 17% kroppfett har forskning vist. Som du sikkert vet får man mageruter fra ca 10% og nedover.

Kan jo nevne noen kroppsbyggere som har gjordt suksess etter sin styrkeløft karriere; Ronnie Coleman, Arnold  og Franco Colombo samt Svend Karlsen. Flere styrkeløfte har også gjordt suksess i fitness Therese Fostervold, Tanja Bårdsen, Steinar Fredheim og Knut Ole Kopland i Norge.

Uansett er det fint å starte med de to store (Vektløfting med rykk og støt) eller styrkeløft med de tre store (knebøy benkpress og markløft) i et rent miljø de første årene å ikke tenk på vekta.

Lykke til.

Ikke for å være frekk mot de fleste styrkeløfterne, men hvorfor er de fleste så jævlig feite? blir dem sterkere av det Tongue å hvem er sterkest av styrkeløftere å bodybuildere?

Utlogget mr wolfyboy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

SV: Styrkeløftere
« #33 : 29. juli 2005, 23:01 »
Audhild er ei sterk jente;) trener på samme lokal som ho...jævlig sterk selv om ho ikke veier mye.
Hei og god helg

Kan jeg anta at du er født i 87 så fuller du 18 år i 2005 uansett et flott år jeg husker godt. Kos deg.

Når det gjelder feite styrkeløftere så har du sikkert ikke sett tidliger storheter:
Carl Olav kl 90, 100 og 110,
Erik kl 82,5, 90, 100
Sigve 75, 82,5,
Roy 52, 56 og 60.
Tor Egil 75, 82,5
Audhild kl 48-56
Ingjerd 52-60
Inger 56-75 (15 år)
osv

Jeg kjenner litt for mange byggere som inrømmer at de ikke kan ha mageruter uten å gå på dop. Ikke fordi det er umulig men det er tøft. Veing av mat, strikt diet osv.

Men en ting må du være klar over: for å øke i styrke må man ha over 17% kroppfett har forskning vist. Som du sikkert vet får man mageruter fra ca 10% og nedover.

Kan jo nevne noen kroppsbyggere som har gjordt suksess etter sin styrkeløft karriere; Ronnie Coleman, Arnold og Franco Colombo samt Svend Karlsen. Flere styrkeløfte har også gjordt suksess i fitness Therese Fostervold, Tanja Bårdsen, Steinar Fredheim og Knut Ole Kopland i Norge.

Uansett er det fint å starte med de to store (Vektløfting med rykk og støt) eller styrkeløft med de tre store (knebøy benkpress og markløft) i et rent miljø de første årene å ikke tenk på vekta.

Lykke til.


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Styrkeløftere
« #34 : 30. juli 2005, 14:12 »
Jeg tror kanskje den største grunnen til at mange mener at bøy og mark gjør at midjen blir bredere er at de ser på styrkeløfterne og konkluderer med at det er bøyen og marken som har "skylda". Men de gode styrkeløfterne har jo genene for å bli gode i styrkeløft, og det inkluderer ofte en forholdsvis bred midje fra naturen sin side.



Det er vel ikke så mye den brede midjen jeg legger merke til, men hengebuken ala den de mest dopede byggerene har - selv når de er ganske slanke. Jeg for min det tror fortsatt på teorien om at overspising og alt det buktrykket en må forholde seg til i løftinga er med på å "skade" bukveggene såpass at magemuskulaturen i seg selv ikke er tilstrekkelig til å holde den skikkelig tight.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Styrkeløftere
« #35 : 30. juli 2005, 14:13 »
jeg vil gjerne se undersøkelsene som viser at du må ha minst 17% prosent kroppsfett for å øke optimalt i styrke dog.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Styrkeløftere
« #36 : 30. juli 2005, 14:26 »
Hei og god helg
Jeg kjenner litt for mange byggere som inrømmer at de ikke kan ha mageruter uten å gå på dop. Ikke fordi det er umulig men det er tøft. Veing av mat, strikt diet osv.

Men en ting må du være klar over: for å øke i styrke må man ha over 17% kroppfett har forskning vist. Som du sikkert vet får man mageruter fra ca 10% og nedover.

Det første er jo seff bare tullprat - mageruter finner du på nær sagt alt som kan krype og gå nå om dagen uten at de har dopet seg for å oppnå det.
Da må de som er litt kraftige i utgangspunktet i såfall dope seg på noe som gjør at de blir mentalt i bedre stand til å greie en diett da.......... er det ikke noe som heter beta blokkere musikere bruker for å roa nervene da mon tro... ja det må det være de bruker.......
Og det med mageruter er jo så ymse - Noen får mageruter på 15% andre på 8%, men at de fleste får meeeeget markerte mageruter på omlag 10% skal jeg være med på.

Det med 17% skulle jeg også likt å se en vitenskaplig undersøkelse på. Er da mange en styrkeløfter som er under 17% uten at det ser ut til å plage dem nevneverdig mht styrkeutvikling. Kalle i mange av sine beste år er vel et OK eksempel på det - han var jo litt slapp i fisken på det siste, men det var vel mest for å holde klasse-plasseringen noenlunde.
Er forøvrig også av den oppfatning at et bf på rund 15% er et godt utgangspunkt både for styrkeutøvere og byggere i oppbyggingsfasen - så jeg er vel egentlig ikke uenig i at en bør ha en viss mengde fett på skroget også........



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget weightlifter

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 284
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 284

SV: Styrkeløftere
« #37 : 02. august 2005, 01:21 »
Vil bare legge til et par styrkeløfterer til som er gode og runde:-) Tormod Andersen og Steinar Fredheim. Børge Øvrebø var jo også veldig feit, Det største problemet er vel at det lille av løfting som kommer på tv er de tyngste klassene.Og da får folk flest feil inntrykk.quote author=Varknebøyer1 link=topic=28451.msg358793#msg358793 date=1122670517]
Hei og god helg

Kan jeg anta at du er født i 87 så fuller du 18 år i 2005 uansett et flott år jeg husker godt. Kos deg.

Når det gjelder feite styrkeløftere så har du sikkert ikke sett tidliger storheter:
Carl Olav kl 90, 100 og 110,
Erik kl 82,5, 90, 100
Sigve 75, 82,5,
Roy 52, 56 og 60.
Tor Egil 75, 82,5
Audhild kl 48-56
Ingjerd 52-60
Inger 56-75 (15 år)
osv

Jeg kjenner litt for mange byggere som inrømmer at de ikke kan ha mageruter uten å gå på dop. Ikke fordi det er umulig men det er tøft. Veing av mat, strikt diet osv.

Men en ting må du være klar over: for å øke i styrke må man ha over 17% kroppfett har forskning vist. Som du sikkert vet får man mageruter fra ca 10% og nedover.

Kan jo nevne noen kroppsbyggere som har gjordt suksess etter sin styrkeløft karriere; Ronnie Coleman, Arnold og Franco Colombo samt Svend Karlsen. Flere styrkeløfte har også gjordt suksess i fitness Therese Fostervold, Tanja Bårdsen, Steinar Fredheim og Knut Ole Kopland i Norge.

Uansett er det fint å starte med de to store (Vektløfting med rykk og støt) eller styrkeløft med de tre store (knebøy benkpress og markløft) i et rent miljø de første årene å ikke tenk på vekta.

Lykke til.

Sitat

Utlogget Whitestone

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 57

SV: Styrkeløftere
« #38 : 02. august 2005, 23:02 »
Børge Øvrebø feit?? trener på samme klubb som børge og har sett flere bilder av han som aktiv utøver, da var han vertfall ikke feit, børge drev jo også litt med kroppsbygging en stund og var også rimelig deffa i en periode som styrke løfter, heller aldri sett han spesielt feit nå etter at han har lagt opp, men kan jo ha vært det i en periode Smiley
GAK POWER  sjekk ut: www.ganddalak.no

 --Smerte er midlertidig, ÆRE varer evig!--

Utlogget JSE

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 255
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 255

  • Sett deg ikke urealistiske mål, tren sikkert!
SV: Styrkeløftere
« #39 : 02. august 2005, 23:08 »
Børge Øvrebø feit?? trener på samme klubb som børge og har sett flere bilder av han som aktiv utøver, da var han vertfall ikke feit, børge drev jo også litt med kroppsbygging en stund og var også rimelig deffa i en periode som styrke løfter, heller aldri sett han spesielt feit nå etter at han har lagt opp, men kan jo ha vært det i en periode Smiley

Ironi Asle . . . ironi Wink

Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Ganddal AK

Knebøy: 315,0kg
Benkpress: 222,5kg
Markløft: 290,0kg

Beste total: 817,5kg

Treningslogg
Løfterprofil

www.ganddalak.no

Utlogget Whitestone

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 57

SV: Styrkeløftere
« #40 : 02. august 2005, 23:12 »
ok, hehe. leste ikkje lenger enn de første linjene på den siste posten eg  Grin

men sånn eller e der någen så heter asle her? JSE? Wink ser ingen så har svart her med det navnet!! hehe:) Weightlifter2
GAK POWER  sjekk ut: www.ganddalak.no

 --Smerte er midlertidig, ÆRE varer evig!--

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
SV: Styrkeløftere
« #41 : 04. august 2005, 12:09 »
Hei

Ta kontakt med Dietmar Wolf for referanser.

MVH
Stian

jeg vil gjerne se undersøkelsene som viser at du må ha minst 17% prosent kroppsfett for å øke optimalt i styrke dog.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
SV: Styrkeløftere
« #42 : 04. august 2005, 12:19 »
Du har peil Tricepsmann.

Men deff og skikkelige mageruter er synonymt. Når du betviler 17% er det noe landslagstrener Dietmar Wolf har gravd fram fra de tyske statsarkiver kjenner jeg han rett. Når det gjelder måling av fettprosent er det bare en nøyaktig måte og det er undervannmåling og hvem andre enn tyskere har råd til det. Inntil du måler folk med undervannsmåling blir det mye omtrentlige antakelser.

Imidlertid er det som er viktig at du ikke ha samme deffe som gutta i Flex, Ironman eller M&F, være rein og øke i styrke.

MVH
Stian

Det første er jo seff bare tullprat - mageruter finner du på nær sagt alt som kan krype og gå nå om dagen uten at de har dopet seg for å oppnå det.
Da må de som er litt kraftige i utgangspunktet i såfall dope seg på noe som gjør at de blir mentalt i bedre stand til å greie en diett da.......... er det ikke noe som heter beta blokkere musikere bruker for å roa nervene da mon tro... ja det må det være de bruker.......
Og det med mageruter er jo så ymse - Noen får mageruter på 15% andre på 8%, men at de fleste får meeeeget markerte mageruter på omlag 10% skal jeg være med på.

Det med 17% skulle jeg også likt å se en vitenskaplig undersøkelse på. Er da mange en styrkeløfter som er under 17% uten at det ser ut til å plage dem nevneverdig mht styrkeutvikling. Kalle i mange av sine beste år er vel et OK eksempel på det - han var jo litt slapp i fisken på det siste, men det var vel mest for å holde klasse-plasseringen noenlunde.
Er forøvrig også av den oppfatning at et bf på rund 15% er et godt utgangspunkt både for styrkeutøvere og byggere i oppbyggingsfasen - så jeg er vel egentlig ikke uenig i at en bør ha en viss mengde fett på skroget også........



Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Styrkeløftere
« #43 : 04. august 2005, 12:26 »
Sitat
ydrodensitometry Weighing (Underwater Weighing) - This method measures whole body density by determining body volume. There is a variety of equipment available to do underwater weighing ranging in sophistication from the standard stainless steel tank with a chair or cot mounted on underwater scales, to a chair and scale suspended from a diving board over a pool or hot tub.

This technique first requires weighing a person outside the tank, then immersing them totally in water and weighing them again. The densities of bone and muscles are higher than water, and fat is less dense than water. So a person with more bone and muscle will weight more in water than a person with less bone and muscle, meaning they have a higher body density and lower percentage of body fat. The volume of the body is calculated and the individual's body density is determined by using standard formulas. Then body fat percentage is calculated from body density using standard equations (either Siri or Brozek).

The underlying assumption with this method is that densities of fat mass and fat-free mass are constant. However, underwater weighing may not be the appropriate gold standard for everyone. For example, athletes tend to have denser bones and muscles than non-athletes, which may lead to an underestimation of body fat percentage. While the body fat of elderly patients suffering from osteoporosis may be overestimated. To date, specific equations have not been developed to accommodate these different population groups.

Mange mener at denne måten å måle fettprosenten til atleter ikke nødvendigvis er optimal. 


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Styrkeløftere
« #44 : 04. august 2005, 12:43 »
Mange mener at denne måten å måle fettprosenten til atleter ikke nødvendigvis er optimal. 

Beintettheten varierer svært lite, etter det jeg har lest:)

Hva skal isåfall være gullstandaren for idrettsutøvere?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!