Skrevet av Emne: Styrkeløftere  (Lest 9270 ganger)

Utlogget Bigmc

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 855
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 855

SV: Styrkeløftere
« #15 : 28. juli 2005, 16:51 »
jeg er en av disse feite styrkeløfterene  Grin
MÅL: 312,5 i benkpress

Jeg er benkpresser og stolt av det.
Benkpress er toppidrett

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Styrkeløftere
« #16 : 28. juli 2005, 23:18 »
Nå må man vel tenke litt på at mange bodybuildere og fitnessutøvere i intervjuer har sagt at de dropper knebøy og markløft langt på vei.. fordi det skaper større muskulatur rundt midje/mage-partiet. Og om man ser på Asbjørn eller Frode har ikke disse utrolig mye fett på magen, men kulemage har de jo endog.. Smiley

At man skal bli så svær rundt midjen av knebøy og markløft mener jeg er en myte. Bortsett fra at man sikkert kan klare å legge på seg noen få cm i bredden hvis man trener som et helvete for å få større obliques, så er jo magemusklene "flate" muskler!  Det er veldig begrenset hvor mye magemusklene vokser utover.

Kulemage tror jeg ikke har noe med hypertrofi av magemuskulaturen å gjøre.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Styrkeløftere
« #17 : 29. juli 2005, 00:12 »
At man skal bli så svær rundt midjen av knebøy og markløft mener jeg er en myte. Bortsett fra at man sikkert kan klare å legge på seg noen få cm i bredden hvis man trener som et helvete for å få større obliques, så er jo magemusklene "flate" muskler! Det er veldig begrenset hvor mye magemusklene vokser utover.

Kulemage tror jeg ikke har noe med hypertrofi av magemuskulaturen å gjøre.


Trodde faktisk ikke dette var en myte. Og etter egen midje å bedømme, styrkes mistanken om at dette faktisk er sant!

Styrkeløftere får jo bulende mager, men de er steinharde!
Kan nevne Jan Sjøl som et eksempel: Han har nokså lav fett prosent, vesentlig lavere enn meg.
Men han har en skikkelig bulende mage, allikevel har han antydning til 6-pack. Han har trent enormt mye mage så lenge han har holdt på!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Styrkeløftere
« #18 : 29. juli 2005, 00:21 »
Trodde faktisk ikke dette var en myte. Og etter egen midje å bedømme, styrkes mistanken om at dette faktisk er sant!

Styrkeløftere får jo bulende mager, men de er steinharde!
Kan nevne Jan Sjøl som et eksempel: Han har nokså lav fett prosent, vesentlig lavere enn meg.
Men han har en skikkelig bulende mage, allikevel har han antydning til 6-pack. Han har trent enormt mye mage så lenge han har holdt på!


Mulig vi kan få HITman eller noen andre anatomieksperter til å uttale seg om dette?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Styrkeløftere
« #19 : 29. juli 2005, 00:22 »
Mulig vi kan få HITman eller noen andre anatomieksperter til å uttale seg om dette?


Ja det hadde ikke vært dumt  Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Styrkeløftere
« #20 : 29. juli 2005, 08:27 »
Hmmm nå her jeg søkt litt rundt på nettet og fant i grunn ikke noe om "distended abdomens/guts" på annet enn steroidebruk, parasitter og sult. Det jeg imidlertid ble mest facinert av var en patologivurdering av farao Akneathon (var det ikke bestefaren til Thut Ank da mon tro.), og der konkluderer de med at han hadde gyno og "distended abdomen".
Neppe som følge av tung bøy men like fullt.......

"CONCLUSION
 
 
No single theory can adequately sum up the characteristics of the unusual pharaoh and his family. A further investigation of the relatives of Akhenaten already found may reveal a perfect diagnosis. However, his abnormalities were too numerous to be encompassed by most diseases or disorders individually. Schistosomiasis almost certainly plagued the pharaoh and his family causing distended abdomens, gynecomastia, and possibly swollen cranial cavities in each of them. "


Til det andre.... Det der med hengemage på byggere og styrkeløftere..... På byggere tror jeg det dels skyldes massiv bruk av diverse substanser, men det er nå alikevel mange av de beste som ikke har "hengemage" og de bruker neppe noe mindre enn de andre av nevnte substanser, så det må jo være noe mer også.

Vil tro enkelte er mer disponert for det enn andre og at det deretter er ulike faktorer som kan spille inn - akkurat som mange kvinner som har vært gravide aldri får tilbake den gamle tighte magen - uten at de hverken har kjørt bøy eller brukt steroider liksom.
Mange byggere og styrkeløftere spiser jo også uhorvelig mye. Noe som medfører at en legger på seg mye og kanskje særlig på, og i, magen slik at den buler ut pga det i seg selv. Da vil vel også magemuskulaturen ubønnhørlig kunne "overstrekkes/skades" såpass at den ikke kommer tilbake til normal lengde igjen selv ved hard trening - som de gravide kvinnene...... Altså en mer eller mindre permanent skade på det bindevevet som holder magen på plass så å si.....

Har jo selv sett mange styrkeløftere som har bortimot like ille buk som den mange proffbyggere har, uten at jeg misstenker dem for å ha steroidemage liksom. Mange av dem har også hatt tydelige magemuskler til tross for hengebuken.
En annen ting er jo at mange er ekstremt svaie i ryggen og da ser jo ofte buken ekstra jævlig ut......

Tja noen tanker - sånn i tillegg til at det ikke er lett å bøye 350 kilo dersom du er 70cm rundt livet liksom........
 


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Styrkeløftere
« #21 : 29. juli 2005, 11:40 »
Hmmm nå her jeg søkt litt rundt på nettet og fant i grunn ikke noe om "distended abdomens/guts" på annet enn steroidebruk, parasitter og sult. Det jeg imidlertid ble mest facinert av var en patologivurdering av farao Akneathon (var det ikke bestefaren til Thut Ank da mon tro.), og der konkluderer de med at han hadde gyno og "distended abdomen".
Neppe som følge av tung bøy men like fullt.......

"CONCLUSION
 
 
No single theory can adequately sum up the characteristics of the unusual pharaoh and his family. A further investigation of the relatives of Akhenaten already found may reveal a perfect diagnosis. However, his abnormalities were too numerous to be encompassed by most diseases or disorders individually. Schistosomiasis almost certainly plagued the pharaoh and his family causing distended abdomens, gynecomastia, and possibly swollen cranial cavities in each of them. "


Til det andre.... Det der med hengemage på byggere og styrkeløftere..... På byggere tror jeg det dels skyldes massiv bruk av diverse substanser, men det er nå alikevel mange av de beste som ikke har "hengemage" og de bruker neppe noe mindre enn de andre av nevnte substanser, så det må jo være noe mer også.

Vil tro enkelte er mer disponert for det enn andre og at det deretter er ulike faktorer som kan spille inn - akkurat som mange kvinner som har vært gravide aldri får tilbake den gamle tighte magen - uten at de hverken har kjørt bøy eller brukt steroider liksom.
Mange byggere og styrkeløftere spiser jo også uhorvelig mye. Noe som medfører at en legger på seg mye og kanskje særlig på, og i, magen slik at den buler ut pga det i seg selv. Da vil vel også magemuskulaturen ubønnhørlig kunne "overstrekkes/skades" såpass at den ikke kommer tilbake til normal lengde igjen selv ved hard trening - som de gravide kvinnene...... Altså en mer eller mindre permanent skade på det bindevevet som holder magen på plass så å si.....

Har jo selv sett mange styrkeløftere som har bortimot like ille buk som den mange proffbyggere har, uten at jeg misstenker dem for å ha steroidemage liksom. Mange av dem har også hatt tydelige magemuskler til tross for hengebuken.
En annen ting er jo at mange er ekstremt svaie i ryggen og da ser jo ofte buken ekstra jævlig ut......

Tja noen tanker - sånn i tillegg til at det ikke er lett å bøye 350 kilo dersom du er 70cm rundt livet liksom........
 

Jeg tror kanskje den største grunnen til at mange mener at bøy og mark gjør at midjen blir bredere er at de ser på styrkeløfterne og konkluderer med at det er bøyen og marken som har "skylda". Men de gode styrkeløfterne har jo genene for å bli gode i styrkeløft, og det inkluderer ofte en forholdsvis bred midje fra naturen sin side.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Styrkeløftere
« #22 : 29. juli 2005, 11:42 »
Vil du ikke presse magen ut om du trener tung mark og bøy uten belte?

Det er en del som gjør dette, flesteparten har mage som hengebuksvin...

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Styrkeløftere
« #23 : 29. juli 2005, 11:44 »
Hmmm nå her jeg søkt litt rundt på nettet og fant i grunn ikke noe om "distended abdomens/guts" på annet enn steroidebruk, parasitter og sult.

Styrkeløfterne sulter jo sjelden, og ihvertfall her i landet så er de dopingfrie også. Så da må det være parasitter som gjør det. Jeg mistenker at parasittene overføres i forbindelse med at en del løftere kysser stanga eller skivene etter et godkjent løft. Dette må inn i IPF regelverket.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Styrkeløftere
« #24 : 29. juli 2005, 11:50 »
Teorien om at det er folk med litt kraftig midjemuskulatur som blir flinke styrkeløftere er vel den beste så langt.. Wink


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Styrkeløftere
« #25 : 29. juli 2005, 11:54 »
Teorien om at det er folk med litt kraftig midjemuskulatur som blir flinke styrkeløftere er vel den beste så langt.. Wink

Joda er med på den, men hva skjer med buken om du trener tung bøy og mark uten belte?

Hele poenget med belte er vel å ha noe å dytte magen mot...

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Styrkeløftere
« #26 : 29. juli 2005, 11:56 »
Tja, jeg trenger uansett ikke bekymre meg noe særlig for dette siden jeg allerede HAR slik styrkeløftermage. Så slik sett lever jeg et liv uten bekymringer.. Smiley


http://unixgen.com <- les, kommenter.

truls

  • Gjest
SV: Styrkeløftere
« #27 : 29. juli 2005, 12:24 »
Joda er med på den, men hva skjer med buken om du trener tung bøy og mark uten belte?

Hele poenget med belte er vel å ha noe å dytte magen mot...

nå skremmer du vettet av en beltemotstander med teorien din her..

Og tror ikke man må ha så høy fettprosent for styrkeutvikling egentlig jeg, men overskudd må man ha, og da er stort for-inntak letteste vei..

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

SV: Styrkeløftere
« #28 : 29. juli 2005, 14:37 »
Er vel neppe en myte at man får større midje av knebøy og markløft. Ganske naturlig at man  musklene vokser når man trener de. Alle som har løftet knebøy vet at det er mye tyngre uten belte, fordi man ikke bruker magemusklene så mye.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Styrkeløftere
« #29 : 29. juli 2005, 14:56 »
Når man løfter knebøy uten belte må man bruke magemusklene desto mer. Det er den transverse magemuskelen (som ligger under den "vanlige" rectus abdonalis) som i størst mulig grad blir brukt for å holde midjen stabil (man trener denne ved å trekke inn magen når man kjører situps). Denne muskelen gjør at man faktisk får en flat mage.

En må altså bruke magen mindre når man bruker belte, da beltet fungerer som en ekstra "abdonalis transversus" - altså en ekstra magemuskel. Og derfor blir det lettere å kjøre knebøy med belte. Beltet er så kraftig i forhold til våre relativt små magemuskler at det hjelper oss mye.

Knebøy gir en strammere midje, men hvis musklene vokser så kan den helt sikkert bli litt større, men ikke bulende. Det er nok maten som gjør dette.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!