Skrevet av Emne: benedikt setter nok en rekord, 440kg!  (Lest 16529 ganger)

Utlogget Stølen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 15

SV: benedikt setter nok en rekord, 440kg!
« #45 : 05. februar 2006, 14:41 »
Med at de mest "uheldige" blir tatt, mener jeg at det er ofte om ikke alltid noen som kommer seg unna... De som blir tatt er de "uheldige".
Tror ikke at alle som ikke blir tatt i dopingkontroll er rene...

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: benedikt setter nok en rekord, 440kg!
« #46 : 05. februar 2006, 14:43 »
må innrømme at jeg også trodde mange brukte anabole steroider når jeg var yngre og så dem løfte de utrolig tunge vektene, og jeg selv slet med en tredjedel av dette.
Jeg var faktisk helt sikker på at det var AS som gjorde dette, samtidig så bestemte jeg meg for å bli så god jeg kunne bli uten å jukse for å være litt "spesiell", og så etter hvert at jeg gradvis ble sterkere.
Er ikke den sterkeste på studioet, men nå har jeg ikke trent like lenge som veteranene som løfter dobbelt så mye som meg, og håper at når jeg er på den alderen kanskje tar det samme.

Styrke tar lang tid å bygge, samtidig lærer man hele tiden noe nytt, selv når en tror en er utlært så viser det seg at man ikke kan noe som helst, det er alltid ett triks som gjør at du kan klare 5 kg ekstra om du gjør det skikkelig, benstilling, pusteteknikk, bevegelse av stang, alt er avhengig av å gjøres riktig, samtidig som mat, søvn og psyke spiller like stor rolle.

Selvfølgelig er det "mange" som bruke as, og dem er på alle studioer, de er dem som har en utrolig dårlig teknikk, men samtidig løfter utrolig tunge vekter, og som forsvinner sakte men sikkert når det blir for kjedelig.

  

Utlogget belsebub

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 202
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 202

SV: benedikt setter nok en rekord, 440kg!
« #47 : 05. februar 2006, 14:46 »
Snakker generellt, men ja det gjelder vel sikkert norske utøvere oxo......sier ikke at alle bruker, men det er nok noen...
Sier heller ikke at de bruker nå, men de kan ha brukt før....
Dette er en direkte fornærmelse mot norske styrkeløftere. Slike beskyldninger bør du la være og komme med uten å ha særs godt grunnlag til det.
Du bør vel kansje også holde deg til å poste på f.eks nybegynerforumet intil du har litt mer forståelse av hva som foregår i styrkeløftnorge.

Utlogget Stølen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 15

SV: benedikt setter nok en rekord, 440kg!
« #48 : 05. februar 2006, 14:57 »
Mener ikke å fornærme noen, men jeg vet at flere som driver med styrkeløft i norge faktisk har dopet seg uten å bli tatt.... du er jævlig naiv viss du tror at doping bare skjer i andre idretter enn din egen. Jeg sa ingenting om at alle som driver med styrkeløft her i landet doper seg, men det er nok flere enn det kan se ut som...
Kan godt hende at jeg er ganske fersk medlen på dette forumet, men har løftet vekter i over halvparten av mitt 30årige liv, og vet godt hvordan tilstandene er rundtomkring.
Om noen velger å bli sure fordi jeg sier at det er flere som doper seg enn de som blir tatt, oxo i norge, så får de bare bli det.....
Jeg er selv dopfri, og Ønsker også at all organisert idrett i norge skal være det, men vi må ikke bli sure fordi noen tråkker litt på glansbildene våre av en perfekt verden....

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: benedikt setter nok en rekord, 440kg!
« #49 : 05. februar 2006, 15:05 »
rust27:Hvis du ikke skal fornærme noen bør du jo navngi de som bruker dop da.
Ikke bare kom med slike difuse beskyldninger på et generelt grunnlag.
De du da tydeligvis menger deg med burde jo aldri i verden konkurrere i styrkeløft!
Skjønner ikke at noen kan ha sammvittighet til å konkurrere etter å ha dopet seg.
De eier faen ikke skam i livet!  furious
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: benedikt setter nok en rekord, 440kg!
« #50 : 05. februar 2006, 15:13 »
Mener ikke å fornærme noen, men jeg vet at flere som driver med styrkeløft i norge faktisk har dopet seg uten å bli tatt....
Kom med navn da Smiley Har ikke noe å si om du skriver hvem som har dopet uten å bli tatt hvis du er sikker i din sak. På 80-tallet var det nok mange som dopet som ikke ble tatt, men hvis det er noen som doper nå og ikke blir tatt så er det iallefall dårlige utøvere. For alle som har resultater å vise til blir testet mye og slipper ikke unna dopingtester.

Det har sikkert vært en eller få som har dopet i styrkeløft de siste årene - og selv om de ikke er blitt tatt så finnes de ikke på plattingen lengre nå. Det er nok også noen på plattingen nå som har dopet tidligere i livet - men da ikke mens de drev med styrkeløft.

Hvis du mener at det er utøvere som konkurrerer i styrkeløft NÅ og som driver med dop, eller drev med dop de siste 5 årene samtidig som de drev med styrkeløft, og ikke har blitt tatt så kan du gjøre oss alle en tjeneste og komme med navn. Det er nemlig slik i styrkeløft at vi er for det meste kompiser alle sammen og vår forankring i antidoping har blitt veldig sterk med årene. Det er mulig det er utøvere som ikke har en 100% personlig anti-dopingholdning blant dagens løftere, men holdningen i klubbene er så sterk mot doping at eventuelle slike utøvere  faktisk respekterer sine klubbmedlemmer og klubber. Det er én ting å bli tatt for doping og dermed utestengt fra idretten sin - én annen ting er å drite ut en klubb og sine venner.

Personlig tviler jeg på at du vet om noen som driver med styrkeløft som har dopet seg uten å bli tatt. Hvis du har hørt fra noen at en eller annen i styrkeløftsnorge doper så er det bare ett rykte og da er det ikke noe du vet. Det er nok mange som vet at både Olaf Dahl, Andreas Tiller, Kjetil Holm og meg selv doper. I Trondheim er det mange som tror dette - og ryktene går nok så fort at det blir viten utav det. Jeg trodde selv at Olaf Dahl var en doper når jeg så han første gangen. Trodde faktisk han var nynazist også Smiley

Ja, vi får resultater som er bedre enn de fleste som doper - men ikke faen om vi doper. Vi har aldri rørt dop. Olaf og Tiller har vel tatt en koffeintablett, men aldri rørt noe dop hverken anabolt eller sentralstimulerende.

Så hvis du vet om noen som doper men ikke blir tatt - fortell oss. Hvis du er redd for at doperne skal komme og ta deg så kan vi andre stille opp for deg, for vi er sterkere enn dem uansett. Ellers kan du kontakte Anti-Doping Norge - anonymt om så. På den måten kan du hjelpe oss å få det så rent i styrkeløften i Norge som det er mulig å få det. Og vi tror det er mulig med 0 dopede utøvere i denne sporten.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget belsebub

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 202
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 202

SV: benedikt setter nok en rekord, 440kg!
« #51 : 05. februar 2006, 15:20 »
I norge er det pr i dag ca 250 utøvere som driver med styrkeløft. (ut fra anntal som har løst lisens)
Jeg kan jo selfølgelig ikke garantere at absolut ingen av disse har dopa seg. Men Det jeg kan garantere er at det i absolut alle Styrkeløftklubber i Norge taes det avstand fra doping.
Hvor har du trent siden du vet godt hva som er tilstandene rundt omkring. Husk det er fler en styrkeløftere som trener med vekter.
Når det gjelder styrkeløftere på et brukbart nivå- er de fleste testet ganske hyppig i Norge.  En hører alikevel til stadihet at de skulle være dopa what
Derfor mener jeg at før en slenger ut beskyldninger om at noen er dopa, bør en ha en positiv dopingtest å vise til.
Forholdene blir litt andledes i land det ikke testes i, og utøvere løfter mer på nasjonale stevner en på internasjonale stevner.
Når det gjelder Benedict så løfter han vel i WPC- et forbund en ikke tester i. Resultetene hans må derfor sees i lys av dette.
Jeg for min del synes det var bra at han var ærlig nokk til å melde overgang før han eventuelt ble tatt i et IPF stevne

Utlogget Prince Charming

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 219

  • If the bar ain't bending you are just pretending.
SV: benedikt setter nok en rekord, 440kg!
« #52 : 05. februar 2006, 15:35 »
Kom med navn da Smiley Har ikke noe å si om du skriver hvem som har dopet uten å bli tatt hvis du er sikker i din sak. På 80-tallet var det nok mange som dopet som ikke ble tatt, men hvis det er noen som doper nå og ikke blir tatt så er det iallefall dårlige utøvere. For alle som har resultater å vise til blir testet mye og slipper ikke unna dopingtester.

Det har sikkert vært en eller få som har dopet i styrkeløft de siste årene - og selv om de ikke er blitt tatt så finnes de ikke på plattingen lengre nå. Det er nok også noen på plattingen nå som har dopet tidligere i livet - men da ikke mens de drev med styrkeløft.

Hvis du mener at det er utøvere som konkurrerer i styrkeløft NÅ og som driver med dop, eller drev med dop de siste 5 årene samtidig som de drev med styrkeløft, og ikke har blitt tatt så kan du gjøre oss alle en tjeneste og komme med navn. Det er nemlig slik i styrkeløft at vi er for det meste kompiser alle sammen og vår forankring i antidoping har blitt veldig sterk med årene. Det er mulig det er utøvere som ikke har en 100% personlig anti-dopingholdning blant dagens løftere, men holdningen i klubbene er så sterk mot doping at eventuelle slike utøvere  faktisk respekterer sine klubbmedlemmer og klubber. Det er én ting å bli tatt for doping og dermed utestengt fra idretten sin - én annen ting er å drite ut en klubb og sine venner.

Personlig tviler jeg på at du vet om noen som driver med styrkeløft som har dopet seg uten å bli tatt. Hvis du har hørt fra noen at en eller annen i styrkeløftsnorge doper så er det bare ett rykte og da er det ikke noe du vet. Det er nok mange som vet at både Olaf Dahl, Andreas Tiller, Kjetil Holm og meg selv doper. I Trondheim er det mange som tror dette - og ryktene går nok så fort at det blir viten utav det. Jeg trodde selv at Olaf Dahl var en doper når jeg så han første gangen. Trodde faktisk han var nynazist også Smiley

Ja, vi får resultater som er bedre enn de fleste som doper - men ikke faen om vi doper. Vi har aldri rørt dop. Olaf og Tiller har vel tatt en koffeintablett, men aldri rørt noe dop hverken anabolt eller sentralstimulerende.

Så hvis du vet om noen som doper men ikke blir tatt - fortell oss. Hvis du er redd for at doperne skal komme og ta deg så kan vi andre stille opp for deg, for vi er sterkere enn dem uansett. Ellers kan du kontakte Anti-Doping Norge - anonymt om så. På den måten kan du hjelpe oss å få det så rent i styrkeløften i Norge som det er mulig å få det. Og vi tror det er mulig med 0 dopede utøvere i denne sporten.
Honnør! Og som Bold sa tidligere. Referanser fra gutterommet eller en eller annen som kanskje muligens har hørt om en som kjenner en som har en kompis som sa at han styrkeløfteren bruker dop er ikke mye å basere uttalelser på.

 Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Alta Atletklubb.
 Knebøy 310kg. Benkpress 195kg. Markløft 300kg. Sammenlagt: 805kg.

Utlogget Stølen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 15

SV: benedikt setter nok en rekord, 440kg!
« #53 : 05. februar 2006, 15:58 »
Ok, kanskje litt sterkt sagt av meg at det er mange som doper innen styrkeløft, men har selv vært tilstede på stemner der folk som har innrømmet dopingbruk har løftet. Om de er ranka høyt eller løfter fortsatt vet jeg ikke.
Jeg vil jo selvsagt ikke navngi noen personer.... Hvordan kan jeg egentlig være sikker på at noen har dopet seg? Ville bare vært dumt å gått ut med navn og ødlegge karrieren til noen som er rene eller som ikke doper lengre...
Men nå er det ikke sånn at jeg er den eneste på dette forumet som sier noe uten å være 100% sikker da...

Det jeg ville frem til var at det sikkert nok er noen som doper seg og ikke blir tatt der ute....Og jeg personlig mener det er naivt å tro at styrkeløftgrenen er 100% dopfri, selv om ingen skulle bli dopingtatt.... men det er da bare min mening....

Og jeg beklager virkelig om jeg har såret deres følelser. Var på ingen måte meningen å fremstille noen av dere på forumet som juksemakere og jeg er lei meg om dere oppfattet det slik.

Får jo meg til å virke som en forkjemper for doping dette her, men det er helt feil. Jeg tar helt avstand fra Doping og håper jo selvfølgelig at sporten deres er helt dopfri, selv om jeg har vanskelig for å tro det....
Fortsett å kjemp for det dere tror på!!!

Utlogget TEStor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

SV: benedikt setter nok en rekord, 440kg!
« #54 : 05. februar 2006, 16:36 »
Hvorfor er alle dere styrkeløftere så usedvanlig naive? Hvordan kan dere si dere helt sikre på at det ikke finnes dop i Norsk styrkeløft på toppnivå? Grunnet testene utført av antidoping norge? Hvem av dere som uttaler dere har kjennskap til alle de flerfoldige anabole profilene som finnes den dag i dag? Hvem av dere er 100% sikre på at antidoping tester på vekst f.eks? Lurer også på hvorfor hyppigheten av hårtap foreommer oftere på landslagsnivå enn ellers Huh

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: benedikt setter nok en rekord, 440kg!
« #55 : 05. februar 2006, 16:43 »
Det må være lov for folk å komme med løse påstander... Det blir gjort rundt andre utøvere her på TF, slik som Bjørgen og Koss osv.. Uten at det foreligger noen positiv test. Det er det som er så flott med retten til å si hva en mener...  Deal

Hvorvidt rust har rett eller ikke, er ikke så viktig å krangle om, det viktige, og farlige, er at en mann som ham, med tilhold her på TF, samt litt peiling på trening tror at styrkeløftere er dopet... hva tror ikke da Kari og Ola?!  what

Jeg er enig med pingla og EInar i at det er så rent i NSF nå i 2006, at jeg vil bli MEGET overrasket om vi får noen andre positive tester enn typiske tabbe-tester, som Von Der Lippe sin effedrin-dom og TT sin advarsel fordi han var på reise med jobben...  Deal

Følgende er relativt klart:

1 Det var mer doping før. 80-tallet feks...
2 Noen av de som dopet seg på 80-tallet løfter kanskje enda, men er rene nå...
3 Noen har drevet med andre ting før de begynte med organisert idrett, og har derfor dopet seg før.. men er rene nå..

Disse tingene er ikke noe å øse seg opp over, for de 3 punktene kan man bruke på stort sett alle idrettene i norge, med unntak av golf... Smiley

Så styrkeløft er nok ikke den idretten i Norge med flest dopede utøvere i løpet av de siste 5 årene...ikke de siste 10 heller... Der må nok både skøyter, Langrenn og Fotball komme foran oss is tatistikken?!  what

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: benedikt setter nok en rekord, 440kg!
« #56 : 05. februar 2006, 16:46 »
Hvorfor er alle dere styrkeløftere så usedvanlig naive? Hvordan kan dere si dere helt sikre på at det ikke finnes dop i Norsk styrkeløft på toppnivå? Grunnet testene utført av antidoping norge? Hvem av dere som uttaler dere har kjennskap til alle de flerfoldige anabole profilene som finnes den dag i dag? Hvem av dere er 100% sikre på at antidoping tester på vekst f.eks? Lurer også på hvorfor hyppigheten av hårtap foreommer oftere på landslagsnivå enn ellers Huh
Hyppigheten av hårtap er nok ingen trygg indikator på annet enn høyt nivå av testosteron.. og det er sannsynlig at noen som blir meget gode i en styrkeidrett genetisk sett faktisk HAR høyere nivåer av testosteron i løpet av livet... det kan faktisk være det som skiller en middelmådig løfter fra en god en! Wink  Hva vekst angår, så: 1 Det testes lite for vekst, både grunnet pris (både urin og blod) og fordi det ikke er aktuelt å teste for innen styrkeløft.
2 Det er mere skøyter og utholdenhetsidretter som får den type tester. ... Lese leksa si!

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
SV: benedikt setter nok en rekord, 440kg!
« #57 : 05. februar 2006, 16:54 »
Ha jeg pisser på testor å alle andre tullinger som kommer med meningsløse påstander om dop i styrkeløft kom igjen å bevis det (nevn navn) dere som har sånn peiling.
Rimelig sikker på at dere faen ikke kan nevne hjemmesida t styrkeløften en gang, ryk å reis t kroppsbyggerforumet med idiot meningene deres.


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget Prince Charming

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 219

  • If the bar ain't bending you are just pretending.
SV: benedikt setter nok en rekord, 440kg!
« #58 : 05. februar 2006, 16:58 »
Hvorfor er alle dere styrkeløftere så usedvanlig naive? Hvordan kan dere si dere helt sikre på at det ikke finnes dop i Norsk styrkeløft på toppnivå? Grunnet testene utført av antidoping norge? Hvem av dere som uttaler dere har kjennskap til alle de flerfoldige anabole profilene som finnes den dag i dag? Hvem av dere er 100% sikre på at antidoping tester på vekst f.eks? Lurer også på hvorfor hyppigheten av hårtap foreommer oftere på landslagsnivå enn ellers Huh
Kanskje fordi miljøet er veldig lite og vi vet hvilke holdninger som er blant oss som løfter. Har litt med moral å gjøre gutt.
Ellers så nominerer jeg deg til dumhetsprisen 2006 for det ekstremt evneveike innlegget.

 Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Alta Atletklubb.
 Knebøy 310kg. Benkpress 195kg. Markløft 300kg. Sammenlagt: 805kg.

Utlogget TEStor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

SV: benedikt setter nok en rekord, 440kg!
« #59 : 05. februar 2006, 17:06 »
Hyppigheten av hårtap er nok ingen trygg indikator på annet enn høyt nivå av testosteron.. og det er sannsynlig at noen som blir meget gode i en styrkeidrett genetisk sett faktisk HAR høyere nivåer av testosteron i løpet av livet... det kan faktisk være det som skiller en middelmådig løfter fra en god en! Wink  Hva vekst angår, så: 1 Det testes lite for vekst, både grunnet pris (både urin og blod) og fordi det ikke er aktuelt å teste for innen styrkeløft.
2 Det er mere skøyter og utholdenhetsidretter som får den type tester. ... Lese leksa si!

Jeg har heller aldri påstått at det med hårtap er noen trygg indikator, men det er en velkjent bivirking. Hårtap skyldes vel mer svingninger i testosteronnivåer, hvor følsomme reseptorene er for testosteron i området og hvilket anlegg og genetikk vedkommende har. Kan derimot ikke forstå hvorfor vekst er uaktuelt å teste på i styrkeløft da det er veldig aktuelt å bruke i slike sporter.

Ha jeg pisser på testor å alle andre tullinger som kommer med meningsløse påstander om dop i styrkeløft kom igjen å bevis det (nevn navn) dere som har sånn peiling.
Rimelig sikker på at dere faen ikke kan nevne hjemmesida t styrkeløften en gang, ryk å reis t kroppsbyggerforumet med idiot meningene deres.

Kanskje fordi miljøet er veldig lite og vi vet hvilke holdninger som er blant oss som løfter. Har litt med moral å gjøre gutt.
Ellers så nominerer jeg deg til dumhetsprisen 2006 for det ekstremt evneveike innlegget.


Nok en gang settes ytringsfriheten i Norge på prøve, I like it! Personangrepene dere kommer med ser jeg på som det mest usaklige i denne diskusjonen!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!