Skrevet av Emne: Hvordan bygge STORE traps?  (Lest 9800 ganger)

Utlogget jDG

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 475
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 475

  • Face the pain!
Hvordan bygge STORE traps?
« : 30. april 2006, 04:32 »
Legger merke til at omtrent ALLE mma utøvere har noen syke traps, da det er ganske vesentlig for å unngå nakkebrud osv. Hvordan får de så store traps egentlig? Vet de benytter seg mye av "wrestlers bridge", men de bygger hovedsaklig mest på selve nakken, og ikke så mye traps.

Da dette er min "yndligsmuskel" så lurer jeg på hvordan skal man trene får å oppnå skikklig store traps? Denne muskelen har alltid vært et svakt punkt med meg, men den har kommet seg LITT gjennom tiden, men ikke noe merkbart igrunn.

Har da trent mye tung shrugs og tung mark, men ser ikke ut til at det gir de store resultatene.

Hvilke øvelser kan anbefales for denne type trening? Da tenker jeg på volum, ikke styrke. Hvilke øvelser, hvor mange sett/reps og hvor ofte?


Takker for alle svar! Smiley
Profil
Loggbok

Pain is only weakness leaving the body!

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

SV: Hvordan bygge STORE traps?
« #1 : 30. april 2006, 05:23 »
anbefaler fremoverlent roing med bredt grep i romaskin, og fremoverlent sidehev.. de tar sinnsykt på traps. samt shrugs i smithmaskin bak rygg.. konsentrer deg om å få kontakt med muskelen. 8-12 rep range. disse øvelsene har gjort at traps er min sterkeste muskelgruppe (ikek at jeg er spesielt glad for det) .. kontakt med muskelen er nøkkelord for å bygge store traps Smiley trente ofte nakken/traps 2 x i uka før (på ryggdag og beindag) men stoppa å trene den helt da den ble for stor i forhold til resten
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget NifS

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 593
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 593

  • i dont want to know your name, i just want BANG!
SV: Hvordan bygge STORE traps?
« #2 : 30. april 2006, 07:04 »
ah trapz er noe jeg syns selv jeg har veldig bra, eneste jeg har gjort er 3-4 set 12-15reps 1 økt i uken. Dette kombinert med skuldertreningen.
dvs et helt vanlig svar som sikkert ikke var det du lette etter:P
men det funker som fewk på meg.

Utlogget dunny

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

SV: Hvordan bygge STORE traps?
« #3 : 30. april 2006, 12:10 »
Trener aldri nakke/traps direkte, de får gjennomgå nok av tunge markløft og 1/3 markløft. De vokser ja Wink
"Do you really think that eating 3000 calories with 225 grams of protein and doing the Weider "confusion training principle" to keep your body offguard will somehow magically make your 175lbs into 250lbs of rock granite monstrosity?
....Get your act together and think this all out or quit your complaining and dreaming and take up tennis." -DC

www.myspace.com/thomasfonn

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Hvordan bygge STORE traps?
« #4 : 30. april 2006, 13:35 »
Beste øvelse for trapezius, etter min mening, er styrkevendinger/frivendinger.

Markløft, stangroing og shrugs gjør også susen.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

SV: Hvordan bygge STORE traps?
« #5 : 30. april 2006, 13:39 »
Er det bare meg eller er framgangen av trapezius markant mer avhengig av gener enn resten av musklene verdt å nevne? Spesielt i startgropa i hvertfall.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Hvordan bygge STORE traps?
« #6 : 30. april 2006, 13:47 »
Er det bare meg eller er framgangen av trapezius markant mer avhengig av gener enn resten av musklene verdt å nevne? Spesielt i startgropa i hvertfall.
Du har helt rett. I skulder/øvre rygg området sitter en mengde testosteron reseptorer. derfor har MMA-fightere og byggere enorme traps.

Andre som kan ha store traps, kan ha det av genene alene, altså naturlig høye nivåer av Testosteron, og trening som gjør at Trapezius får kjørt seg.

Smiley

Styrkevendinger, rykk og støt er bra dynamisk arbeide for traps, ellers så har du den vanlige SUHRGS FOR TARPS Wink
Og markløft er bra MAxEffort arbeide for traps. Smiley

Utlogget oyvindskog

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 288
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 288

SV: Hvordan bygge STORE traps?
« #7 : 30. april 2006, 14:24 »

Styrkevendinger, rykk og støt er bra dynamisk arbeide for traps, ellers så har du den vanlige SUHRGS FOR TARPS Wink


Dette er kanskje flisespikkeri, men rett skal være rett. Det er ingen 'h' i 'surgs for tarps'.

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Hvordan bygge STORE traps?
« #8 : 30. april 2006, 14:27 »
Forstår ikke hvorfor folk vil ha store trapz etter å ha lest om illusjon i kroppsbygging.

Utlogget jDG

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 475
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 475

  • Face the pain!
SV: Hvordan bygge STORE traps?
« #9 : 30. april 2006, 15:03 »
anbefaler fremoverlent roing med bredt grep i romaskin, og fremoverlent sidehev.. de tar sinnsykt på traps. samt shrugs i smithmaskin bak rygg.. konsentrer deg om å få kontakt med muskelen. 8-12 rep range. disse øvelsene har gjort at traps er min sterkeste muskelgruppe (ikek at jeg er spesielt glad for det) .. kontakt med muskelen er nøkkelord for å bygge store traps Smiley trente ofte nakken/traps 2 x i uka før (på ryggdag og beindag) men stoppa å trene den helt da den ble for stor i forhold til resten

Ja jeg leste en artikkel om at man bør holde albuene så tett inntil kroppen som mulig for å nettopp koble ut traps når man ror med stang.

Er det bare meg eller er framgangen av trapezius markant mer avhengig av gener enn resten av musklene verdt å nevne? Spesielt i startgropa i hvertfall.

Dette tror jeg også er veldig vesentlig, for andre jeg trener sammen med har stoore traps uten å ha trent dem direkte i det hele tatt, mens mine er nærmest ikke eksisterende ennå jeg har trent dem hardt og lenge.

Forstår ikke hvorfor folk vil ha store trapz etter å ha lest om illusjon i kroppsbygging.

Fordi det er ikke noe pent med en stor muskuløs kropp med breie skuldre uten traps i det hele tatt. Traps får en til å se stor ut, så lenge man unngår å få "flaskehals".

Har lest den samme artikkelen skjønner du Wink
Profil
Loggbok

Pain is only weakness leaving the body!

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Hvordan bygge STORE traps?
« #10 : 30. april 2006, 15:13 »
Mente jo ikke UTEN trapz da, men svære trapz vil ihvertfall jeg unngå.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Hvordan bygge STORE traps?
« #11 : 30. april 2006, 15:51 »
Forstår ikke hvorfor folk vil ha store trapz etter å ha lest om illusjon i kroppsbygging.

Fordi ikke alle har Frank Zane-idealet som mål, kanskje? Personlig synes jeg det ser mye bedre ut med velutviklet nakkemuskulatur enn 'inntrykk' av brede skuldre med en pencil neck...

Figuz

  • Gjest
SV: Hvordan bygge STORE traps?
« #12 : 30. april 2006, 16:19 »
Stående roing er god på denna muskelen faktisk Smiley

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

SV: Hvordan bygge STORE traps?
« #13 : 30. april 2006, 16:30 »
Militærpress og hantelpress er noe som tar bra hos meg. Altså skuldertrening.

Utlogget jDG

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 475
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 475

  • Face the pain!
SV: Hvordan bygge STORE traps?
« #14 : 30. april 2006, 18:39 »
Jeg fant en liten artikkel selv om hvordan man virkelig skal treffe fibrene i trapezius:

If you've always used either barbell or dumbell shrugs to train your traps,

here's a little-known alternative guaranteed to add thickness and size to your upper back. It's called the Seated Cable Row to the Neck.

Here's how to do it.

First, remove the v shaped handle normally found on most seated row machines, and attach the rope. Adopt a seated position, just like you were getting ready to perform a set of conventional seated rows. Now, rather than pull the rope into your stomach, pull it up your neck.
The movement isn't like an upright row, where your elbows are normally high. Instead, let your elbows come out to the side - that way, you'll really hit the fibres in the mid portion of your traps. Allow a small amount of movement in your upper body, but not much. This can be a tricky movement to get the hang of, so start out with a light weight (roughly half the weight you'd normally use for the seated row).


Siden jeg ikke trener på noe senter og da ikke har tilgang til et ro-apparat, så lurer jeg på om det er mulig å utføre denne øvelsen stående, med stang? Vil jeg treffe de samme fibrene, om jeg står foroverbøyd og drar stangen mot nakken med albuene langt ut?
Profil
Loggbok

Pain is only weakness leaving the body!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!