Skrevet av Emne: Thor, made by Crom  (Lest 366098 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #2550 : 05. desember 2009, 21:08 »
jepp kloke ord… Men jeg er veldig enig i at det er moro å trene f.eks armer. Mye morsommere enn knebøy… Tongue  men jeg tenker også at du har bygget opp en masse som vel er lettere å vedlikeholde med en 4 splitt enn at jeg skal bygge masse, med en tresplitt 3 ganger i uka.

En egen armdag hadde vært en fest!… Rimelig moro å trene biceps i supersett med triceps Smiley

jeg føler at det blir lang trening med over 1.5 time uten cardio, men jeg tenker også at jeg føler meg utvilt og klar for ny dyst, med en hviledag imellom.

ER det sånn at jeg kan overtrene uten egentlig å merke det selv? Slik at jeg kunne vokst mer med færre øvelser, til tross for at jeg stort sett føler meg sprek på hver trening, og føler meg mindre effektiv med kortere økter…

drit hypp på å optimalisere treningen, på de tre dagene jeg har, men vet samtidig at jeg er veldig utålmodig på framgang nå - har jo nettopp begynt å trene for fullt igjen pga armen.

ser at ALLE jeg har sjekka ut her som er litt over "gjennomsnittlig trent" har flere enn 3 treningsdager. Så kanskje jeg må trene lørdags morgener også… fett med 2 splitt på 4 dager.

vet du om noen vassinger som bare har 3 dager i uka?

blah de blah de blah! Cheesy

Alle styrkeløftere.. Grin

Men skjønner poenget ditt. Allikevel - jeg trener ikke for å vedlikeholde. Hadde jeg følt at det ga meg mer og trene på en annen måte, så hadde jeg gjort det. Men gitt at treningsglede og nytte  er det viktigste for meg (i den rekkefølgen) er det slik det blir. Når jeg trente på 24, med Daniel og de andre gutta, så trente jeg annerledes. Hadde jeg trent fast med f.eks Apaco her på forumet, hadde jeg sannsynligvis trent annerledes. Men nå som jeg trener mye alene blir det slik.

Skal du perfeksjonere treningen, syntes jeg du er nødt til å prioritere treningsglede. Hvis du får glede av å optimalisere "alt" (som meg i ny og ne), så skal du gjøre nettopp dette. Og da er vel mitt råd å følge en person som Børge Fagerli slavisk.

Skal jeg gi noen råd er det å gi 80% av tiden når du er på trening til riktig teknikk på bøy, benk, skulderpress, mark og tung roing.

Og selvfølgelig når du ikke er på trening fokusere på riktig kosthold.

Hva gjelder splitt syntes jeg på en treersplitt du skal trene:

Dag 1:
Benk, skråbenk, dips, frankspress, militærpress, sidehev,

Dag 2:
Bøy, benpress, utfall, benspark, strakmark, lårcurl

Dag 3:
Mark, T-bar\stang roing, chins, stangcurl, hantelcurl


Mage, legger, nakke, grep, og alt annet etter behov. Smiley


-------------------------


Ble ben i dag. Bøyen var opptatt så måtte begynne med benpress. Derfor ble den tung, påfult av utfall med stang på nakken. Forsøkte å ha litt på nakken ved utfall (trener jo normalt bulgarsk), så forøkte meg med 80. Kjentes ut som noen kløp meg i gluteusen hver gang jeg gikk ned.
Deretter bøy hvor jeg ikke turde å gå tyngre enn 150. Var ganske shaky i beina. Så tok jeg alt annet rask.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Thor, made by Crom
« #2551 : 06. desember 2009, 12:06 »
mange takk Smiley så ingen vedlikeholding på deg… Eng i at forskjellige typer opplegg kan fore til samme resultat, og at hvem man trener sammen med, eller ikke, har mye å si for program.

Føler imidlertid at det er litt usikkert om det jeg gjør funker, og om det funker optimalt, siden jeg ser så mange som gjr og sier så mye forskjellige, mens de er alle relativt godt trent

men du anbefaler "sånn løst" å gå over til en treerspitt? Eller skjønte jeg ingenting av det du skrev der oppe da… Cheesy Det er vel ikke så viktig bare jeg gir jernet og koser meg…


Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #2552 : 06. desember 2009, 15:20 »
mange takk Smiley så ingen vedlikeholding på deg… Eng i at forskjellige typer opplegg kan fore til samme resultat, og at hvem man trener sammen med, eller ikke, har mye å si for program.

Føler imidlertid at det er litt usikkert om det jeg gjør funker, og om det funker optimalt, siden jeg ser så mange som gjr og sier så mye forskjellige, mens de er alle relativt godt trent

men du anbefaler "sånn løst" å gå over til en treerspitt? Eller skjønte jeg ingenting av det du skrev der oppe da… Cheesy Det er vel ikke så viktig bare jeg gir jernet og koser meg…




Yo yo! Grin

Grunnen til at det er mange "trente" som anbefaler forskjellig, beviser vel det faktum at det er mange veier til Rom. Jeg anbefaler egentlig en splitt som du har tid til å trene. Har du tid til 4 ganger i uken, hadde jeg trent nettopp dette. Det fungerer for meg, og da deler jeg opp treningen i den splitten jeg har skrevet om tidligere.

Det jeg kan være svært enig med deg i, er at det eksisterer en viss usikkerhet om det man gjør, faktisk er det riktige, og om man kan endre på noe for å få det _enda_ bedre. Husker tidligere jeg alltid var ute etter å forbedre programmet, og følte treningen på en måte aldri ble bra nok. Dette førte jo til at jeg endret på ting hele tiden, noe som i og for seg er svært viktig.

Jeg kan på en måte ikke gi deg mer råd enn å spise riktig, utføre øvelser riktig, samt bruke mest tid på bøy, mark, benk, press, roing, dips. Fordeler du dette på en splitt som fungerer i din hverdag er det største nøkkelen tid. Gi dette tid.

Jeg tror du ville fått mye ut av å se på hvordan (teknikk, pauser, intensitet), enn hva og når. Jeg tror du vet hva du burde trene, samt hvor ofte. Tenk i stedet hvordan. Derfor kunne du jo vært med en tur med meg og Lill, evt hørt med Børge, eller andre erfarne om å ta en økt eller to med de.

Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #2553 : 06. desember 2009, 18:13 »
Armer i kveld. 40 min. Pump 'em up.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Thor, made by Crom
« #2554 : 06. desember 2009, 21:03 »
hipp!

Ja, enig i hva du sier der - høres riktig ut - skal finne en flyt på 3 dagers, og så se hva som skjer om jeg få® dratt på med en 4 dager litt senere.

Nå skal jeg konse på teknikk, baseøvelser og kosthold. Um - nok mat i første omgang - og så litt striktere etter nyttå® - for så å begynne en en deff med masse cardio og og lite carbs i mars.

Det blir stas!

Takk for tips! En økt med deg og lill hadde vært moro! det må vi jammen få til.

Ha en fin en! Cheesy
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Thor, made by Crom
« #2555 : 07. desember 2009, 17:36 »

Ble ben i dag. Bøyen var opptatt så måtte begynne med benpress. Derfor ble den tung, påfult av utfall med stang på nakken. Forsøkte å ha litt på nakken ved utfall (trener jo normalt bulgarsk), så forøkte meg med 80. Kjentes ut som noen kløp meg i gluteusen hver gang jeg gikk ned.
Deretter bøy hvor jeg ikke turde å gå tyngre enn 150. Var ganske shaky i beina. Så tok jeg alt annet rask.

80 på nakken under utfall ja… jeg tok 20 i hver hånd under bulgarske, etter bøy, mark og press, og trodde jeg skulle dø… få® komme tilbake til den hvis jeg kjører 3 splitt framover… Smiley

Mye kjører du i tunge beinpress for tiden da?l
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Thor, made by Crom
« #2556 : 07. desember 2009, 19:15 »

Hva gjelder splitt syntes jeg på en treersplitt du skal trene:

Dag 1:
Benk, skråbenk, dips, frankspress, militærpress, sidehev,

Dag 2:
Bøy, benpress, utfall, benspark, strakmark, lårcurl

Dag 3:
Mark, T-bar\stang roing, chins, stangcurl, hantelcurl


Mage, legger, nakke, grep, og alt annet etter behov. Smiley

jajjajja - jeg er i siget… Smiley

Slik jeg innbiller meg at jeg ser ting (den er ganske vag…) er at 4-splitten er mer effektiv enn 3 splitten?

Ikke bare er det en treningsdag til, men bortsett fra egen beindag som er et mareritt Cheesy får kroppen kjørt seg skikkelig flere dager: En dag med rygg/skuldre, og en dag får med bryst/skuldre (allerede her får jo både skuldrene og armene kjørt seg ganske bra),  i tillegg får armene en omgang til med den egne armdagen…

Hmmm - lørdagsformiddag er i fare… Cheesy

Tror jeg skal kjøre armer litt til - der er  jo ikke blitt så trent i det siste - kanskje sånn litt uti neste år og så kanskje deffe på en 4-splitt, 4 dager i uka? med cardio hver treningsdag og lavkarbo i uka…

Tenkte begynne å deffe sånn i mars…

Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #2557 : 08. desember 2009, 19:06 »
80 på nakken under utfall ja… jeg tok 20 i hver hånd under bulgarske, etter bøy, mark og press, og trodde jeg skulle dø… få® komme tilbake til den hvis jeg kjører 3 splitt framover… Smiley

Mye kjører du i tunge beinpress for tiden da?l

Ligger vel på en 350+ Ikke noe store greier. Kunne sikkert gjort øvelsen enda dypere. Men etter bøy.


jajjajja - jeg er i siget… Smiley

Slik jeg innbiller meg at jeg ser ting (den er ganske vag…) er at 4-splitten er mer effektiv enn 3 splitten?

Ikke bare er det en treningsdag til, men bortsett fra egen beindag som er et mareritt Cheesy får kroppen kjørt seg skikkelig flere dager: En dag med rygg/skuldre, og en dag får med bryst/skuldre (allerede her får jo både skuldrene og armene kjørt seg ganske bra),  i tillegg får armene en omgang til med den egne armdagen…

Hmmm - lørdagsformiddag er i fare… Cheesy

Tror jeg skal kjøre armer litt til - der er  jo ikke blitt så trent i det siste - kanskje sånn litt uti neste år og så kanskje deffe på en 4-splitt, 4 dager i uka? med cardio hver treningsdag og lavkarbo i uka…

Tenkte begynne å deffe sånn i mars…



Dette er jo derfor jeg trener som du gjør. Så det du har gjort er å ressonere deg frem til min splitt. Smiley

---------------------

Kardio i dag tidlig. 30 min. Mage deretter. Blytungt. Nå ligger jeg her med 38,9 i feber. WTF!?
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Thor, made by Crom
« #2558 : 08. desember 2009, 19:12 »
heh! Vel - egentlig ikke - jeg sammenliknet de 2 splittene egentlig - og begynte å bygge på 3-splitten for en 4 dagers uke,  og kom fram til at det beste var en 4 splitt pga 2 "litt like" muskelgrupper i uka - og da var din var det beste…

nesten ressonerte jeg meg fram, helt selv… Smiley

jobber overtid - og begynner å bli jævli tett i halsen og nesa

SVIIIN! SVIIIIIIIIN! Shocked
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget LoC0

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 245
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 245

Sv: Thor, made by Crom
« #2559 : 13. desember 2009, 00:50 »
Hvordan er formen/helsa?

Take care amigo!!!
Maxium effort!

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #2560 : 14. desember 2009, 21:00 »
Hvordan er formen/helsa?

Take care amigo!!!

Bedre enn i forrige uka. Smiley

Går bra. Må sees snart! Hils familien.

----------------------

Trening lørdag ble ben.

Kardio i dag tidlig.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: Thor, made by Crom
« #2561 : 14. desember 2009, 22:56 »
Burde vi tatt en førjulstrening med hele gjengen?
Med påfølgende pepperkaker og proteiner?
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Thor, made by Crom
« #2562 : 14. desember 2009, 23:02 »
Jeg er med - men da må det helst bli i løpet av denne uka!
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: Thor, made by Crom
« #2563 : 15. desember 2009, 08:31 »
ok... jeg kan torsdag, muligens også onsdag, det kan jeg gi klart svar på om noen timer.
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #2564 : 15. desember 2009, 21:39 »
Utvilsomt hadde dette vært hyggelig! Smiley Men jeg må dessverre melde stor usikkerhet. Jobb er snudd på hodet, og jeg har mange svært lange dager. Sad Jeg er med neste gang..

Bryst,skuldre og triceps i dag. Deilig å trene igjen!
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!