Skrevet av Emne: Hva skjer med jenteprosjektet i 2007:  (Lest 7742 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Hva skjer med jenteprosjektet i 2007:
« #15 : 07. mars 2007, 20:26 »
hvorfor ikke få opp og frem en profil som er sterk, er sexy og som er et bra forbilde ?

alle jenter vil være sexy. det går ann å være sterk og sexy.

hva med å få inn Ingunn Elise Haakonsen i noen mainstream blader ? KK - Cosmopolitan - etc (ikke vet jeg navnet på de bladene der), men bare en slik artikkel ville GARANTERT økt interessen for styrkeløft blant unge kvinner.

Eller hva med å få inn noe med styrkeløft i en norsk film som kunne gå på kino, ville vært fantastisk reklame.

problemet med at jenter ikke kommer til styrkeløft er at det ikke er attraktivt nok. spesielt familien presser ofte på i andre retninger. myten om at jentene blir store og lite feminine er svært hardlivet.


styrkeløft er en nisjesport, og vil være det for alltid medmindre forbundet TAR TAK og faktisk gjør noe.

Å sende ut pressemeldinger og å ha et jenteprosjekt er en start.

men det er langtfra nok.

(lett for meg å sitte her og si alt dette - såklart)

men har inntrykk av at det ikke jobbes godt nok med styrkeløft promoteringsmessig her i landet.

i NM kunne man da hatt litt inngangspenger. Å gi gratis inngang bygger bare under inntrykket av at styrkeløft er en uviktig sport.

Hvorfor ikke lage show ? Hva med bikinidamer som strener over scenen med plakater om hva neste løft er? som i WPO ? Da hadde man ihvertfall fått mannlig publikum!

Hva med utradisjonelle konkurranser, hvor man kan ha to stativer, og to løftere som løfter samtidig? Slik at det blir en duell på en måte?

Før et NM bør ALLE gym i byen ha plakater med reklame for NM. Alle aviser i omegn bør ha annonser for NM. Likeså bør det være annonser på nettavisene.

Jeg er sikker på at med nok arbeid kunne sponsorer blitt hentet inn, og det kunne vært pengepremier.

det er ingenting i veien for at ipf i norge ikke skal bli like mye show som wpo i usa.

men når det er forgubbing i sporten blant de som bestemmer, og lite nytenking så blir det som det blir...

hva med billig massasjebehandling i forbindelse med NM ? er bunnsikker på at dette ville blitt benyttet av mange av løfterene, spesielt etter at de er ferdige med å løfte.

i tillegg burde nm vært en glimrende arena for selgere av treningsklær.

så vidt jeg så var det bare kappi som hadde stand? det er rom for mye mer enn dette! Cheesy

hva med kosttilskuddsprodusentene, de kunne også hatt stand.

NM i bygging og fitness er mye større enn NM i styrkeløft. Flere stands også.

Det trenger ikke være slik. Det ER rom for nytenking. Man må tenke ut av boksen.

Spør man meg, så er det mange andre sporter som er minst like "kjedelige" å se på som styrkeløft som har fått mye mer oppmerksomhet.

Men styrkeløft må sprites litt opp. Man kan lage en mer fancy ramme rundt det hele.

i benkpress kunne man f.eks. hatt en metall stripe/sensor i drakten som detekterte kontakt med stangen også hvor lenge kontakten varer. og man ville slippe problemet med dommere som venter for lenge med å si press.

videoanalyse kunne blitt brukt umiddelbart for å analysere tvilsomme løft.

jeg synes styrkeløft er alle tiders å være med på, men i den formen det er i dag, vil det aldri bli noe mer enn en nisjesport.

man må tørre å tenke nytt.

man har jo hatt skirenn midt på sommeren på aker brygge, hvorfor skulle man ikke kunne ha styrkeløft utendørs om sommeren med randen og olaf dahl som trekkplaster?

man kunne f.eks. hatt en profesjonell liga i norge, hvor det feks var et visst antall stevner i året som gjaldt.

det er masse man kan gjøre, spørsmålet er om viljen er der.

selv har jeg mer enn nok med egen trening, og etterhvert krevende studier. men prøver å kaste inn noen tanker, kanskje noen griper fatt i dem, kanskje ikke.


 

Utlogget OddbjørnS

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 107
  • Honnør: 151
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 107

Sv: Hva skjer med jenteprosjektet i 2007:
« #16 : 07. mars 2007, 21:01 »
Hvis du er ute etter tiltak for å gjøre sporten og stevner mere attraktive så er det en del gode forslag i denne tråden:  http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=33252.0
"Don't open the gates! Who the hell needs a wooden horse of that size?"
-Unknown inhabitant of Troy

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Hva skjer med jenteprosjektet i 2007:
« #17 : 07. mars 2007, 21:23 »
selv har jeg mer enn nok med egen trening, og etterhvert krevende studier.


Og akkurat denne setningen er ganske essensiell i dette spørsmålet/problemet eller hva man skal kalle det. Veldig mange har tanker og ideer om hvordan gjøre sporten bedre og mer attraktiv, men de fleste forventer at andre skal gjøre dette da man ikke har tid/lyst/vilje etc. til å gjøre noe med det selv.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Hva skjer med jenteprosjektet i 2007:
« #18 : 07. mars 2007, 21:29 »
Simen har et stort poeng her! Mange av dere glemmer eller kanskje ikke tenker på at idretten vår i stor grad drives av frivillige, og at vi alle har jobb, studie og familie utenom at vi selv også satser på trening og stevner i større eller mindre grad.
Selv blir jeg stadig spurt om forskjellige verv, men holder meg på klubbnivå. Er også kretsdommer noe som innebærer dømming på stevner på dager jeg selv skulle trent.....Beundrer sånne som feks Linda Høiland, doktorgrad, styremedlem i NSF m ansvar for utdanning ++ og i TILLEGG satser hun aktiv og er på landslaget!
Men det er selvsagt bra med innspill og kan jo være at enkelte ideer er gjennomførbare!
Blenda!

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Sv: Hva skjer med jenteprosjektet i 2007:
« #19 : 07. mars 2007, 23:17 »
Stallion: håper du ikke mente alvor når du nevner det å få bikinidamer spankulerende over plattingen for å tiltrekke mer tilskuere/ utøvere til sporten? Det er nok av arrangementer der jenter fordummes til nikke dukker /utstillingsdukker for å tiltrekke seg siklende mannfolk. Og det har jo lite for seg dersom man ønsker å tiltrekke seg flere utøvere - spesielt jenter  kanskje - og promotere sporten som en idrett mange kan drive på med. Poenget med jenteprosjektet ville også i så fall være helt bortkastet hvis hensikten var å nok en gang objektisere jenter / kvinner. Hele vitsen er jo nemlig å få bukt med myter om jenter som trener styrke er blir svære og ufeminine og at jenter ikke er bygd for å trene styrke. Slike forslag vil jo dessuten bare bidra til en slik forgubbing av sporten som du senere i innlegget ditt så strekt går imot...

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Hva skjer med jenteprosjektet i 2007:
« #20 : 07. mars 2007, 23:22 »
innlegget mitt var mest for en brainstorming å regne. da må det være lov å komme med ulike ting.

jeg skrev det i ett strekk uten å reflektere altfor mye over det jeg skrev.

vi kunne godt hatt pene gutter i bar overkropp også, eller en kanin som hoppet frem og tilbake med et skilt med antall kilo på.


Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Sv: Hva skjer med jenteprosjektet i 2007:
« #21 : 07. mars 2007, 23:29 »
Stallion: Helt greit med brainstorming, men litt av poenget mitt med å dra frem akkurat det utsagnet der er jo som du nevner at jenter allerede gjerne blir geleidet " vekk" fra sporten av kanskje familie og venner som mener at det er tullete for jenter å drive med denslags og at det er vanskelig nok som det er for jenter som driver seriøst / ønsker å drive på med sporten å bli tatt seriøst - bikinidamer vil jo ikke akkurat gjøre det noe lettere Wink

og halvnakne gutter eller damer i bikini har jo absolutt ingenting what so ever med verken styrkeløft eller strong man å gjøre.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hva skjer med jenteprosjektet i 2007:
« #22 : 07. mars 2007, 23:31 »
pokker... eneste av ideene til Stallion jeg VIRKELIG tente på... rofl

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Hva skjer med jenteprosjektet i 2007:
« #23 : 07. mars 2007, 23:35 »
Expedite, ja - rødstrømpene overstyrer oss. *sukk* Cheesy

Utlogget T.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Hva skjer med jenteprosjektet i 2007:
« #25 : 08. mars 2007, 00:00 »
Og akkurat denne setningen er ganske essensiell i dette spørsmålet/problemet eller hva man skal kalle det. Veldig mange har tanker og ideer om hvordan gjøre sporten bedre og mer attraktiv, men de fleste forventer at andre skal gjøre dette da man ikke har tid/lyst/vilje etc. til å gjøre noe med det selv.

Ja, men hva med å ansette noen da, som hadde det til jobb å promotere styrkeløft?

Norges Fotballforbund har jo folk ansatt som gjøre slike ting, hvorfor ikke også styrkeløftforbundet ?

Mesterinne

  • Gjest
Sv: Hva skjer med jenteprosjektet i 2007:
« #26 : 08. mars 2007, 08:29 »
Norges Fotballforbund har nok et litt annet budsjett enn Norges Styrkeløftforbund...

Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Hva skjer med jenteprosjektet i 2007:
« #27 : 08. mars 2007, 10:58 »
Det viktigeste den enkelte styrkeløfter kan gjøre er  å snakke med andre som trener på samme plass og fortelle om hva de driver med. Hvordan man trener osv.

Mange som er nysjerrige men ikke tør å spørre.

Aktiv styrkeløfter

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Hva skjer med jenteprosjektet i 2007:
« #28 : 08. mars 2007, 16:56 »
Norges Fotballforbund har nok et litt annet budsjett enn Norges Styrkeløftforbund...

Næh... sier du det. *det visste jeg overhodet ikke*

*doh*

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
inspirasjon til jenteløftere
« #29 : 08. mars 2007, 18:05 »
http://www.youtube.com/watch?v=qSusjzlxAFs¨

teknikk ikke verdens peneste, men innsats er det ingenting å si på! bra vekt også!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!