Skrevet av Emne: Hvorfor er styrkeløft så lite anerkjent?  (Lest 9932 ganger)

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Hvorfor er styrkeløft så lite anerkjent?
« #60 : 07. oktober 2007, 15:53 »
Ligger mye interessant i denne gamle tråden:
Hvordan redde styrkeløftsporten

Takk for link! Har lest igjennom hele tråden nå, mange gode tips til alle sammen som arrangerer stevner fra Varknebøyeren og Prince Charming. Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hvorfor er styrkeløft så lite anerkjent?
« #61 : 07. oktober 2007, 16:09 »
Det som er morsomt med sånne tråder er at standard hobbybyggere sier: "fjern skjorta blabla" Merkelig at WPO trekker no helvete med folk når de har dobbel,trippellagsdrakter og slikt:)
Non Plus Ultra

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hvorfor er styrkeløft så lite anerkjent?
« #62 : 07. oktober 2007, 16:40 »
Hvor mange aktive Norske styrkeløftere ønsker å konkurrere under samme forhold som WPO?!  what
Et større FREAK SHOW enn det skal du lete lenge etter.
Mer sirkus enn sport der.

Endringer som kan gjøre stevnene langt mer publikumsvennlig er vel problemstillingen og det er dette vi ønsker å bedre.
Hvis vi må selge oss så til de grader er det virkelig ikke verdt det.

Viktig at vi klarer å fornye oss innenfor de rammene vi har i dag synes jeg Smiley
Uttøverene selv har vel ikke noe behov for mer show, eller en forenkling av reglene.
 
 
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hvorfor er styrkeløft så lite anerkjent?
« #63 : 07. oktober 2007, 16:43 »
Var ikke det jeg mente, men poenget med innlegget mitt var at de som bruker draktene som argument for at folk ikke gidder å se på er ikke noe argument at all.  Det kunne gjerne vært litt mer sirkus i styrkeløft her i Norge, dog ikke WPO tilstander da det er litt vel drøyt. 
Non Plus Ultra

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hvorfor er styrkeløft så lite anerkjent?
« #64 : 07. oktober 2007, 16:52 »
Enig at det ikke er noe argument, for utstyr er det i alle idretter. Med noen få unntak.

Det er ikke mye sirkus i vektløfting, det er bare stor grad av profesjonalitet og kontinuerlig løfting på plattingen. Dette bør vi trakte etter.
At det skal være et sirkus er jeg ikke enig i.


Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget MieMarie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 139
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 139

  • E e no bære me e ;)
Sv: Hvorfor er styrkeløft så lite anerkjent?
« #65 : 07. oktober 2007, 16:55 »
jeg tror faktisk jeg aldri har sett styrkeløft på tvn. Bare strongman på tv2 .. det er alt..  ellers er de bare fotball,håndball og atter Fotball.. *sukk*
Trener hjemme i kjellern fortia, har mitt eget lille treningsrom der og har alt jeg trenger der Smiley
Blogger ikke i bloggen mer Smiley
Men trener like mye forde og nesten akkurat det samme, så bare spørre hvis dere lurer på noe Cheesy

Fræna atletklubb Smiley

Perser uten skjorte:
Benkpress pers : 60 kg     mål 70 kg
Markløft : 85 kg 
Knebøy :  75 kg

Skal ha MYE MERE muskler.
Styrkeløft,Strongman og muskler det er tingen .. Wink
- treningsstudioet er min leke plass..

Når stanga knekker, da har jeg kanskje løftet tungt nåkk, men faen meg ikke før..  Grin

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hvorfor er styrkeløft så lite anerkjent?
« #66 : 07. oktober 2007, 16:57 »
Ja og vektløfting er uvinnelig kjedelig å se på, det mangler show!  Strongman har det styrkeløft mangler, et snev av sirkus og show:)
Non Plus Ultra

Utlogget MieMarie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 139
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 139

  • E e no bære me e ;)
Sv: Hvorfor er styrkeløft så lite anerkjent?
« #67 : 07. oktober 2007, 17:00 »
Ja og vektløfting er uvinnelig kjedelig å se på, det mangler show!  Strongman har det styrkeløft mangler, et snev av sirkus og show:)

var å så på i tr.heim i juli, å herregud hvor gøy å se på Grin skal oppover å se på NSK\ESW i desember oxo tror jeg.. håper det Grin å gleder meg sinnsykt allerede nå viss jeg drar oppover får å se. Heia Kikki !  Cheesy .. strongman er show hele tiden.  Grin
Trener hjemme i kjellern fortia, har mitt eget lille treningsrom der og har alt jeg trenger der Smiley
Blogger ikke i bloggen mer Smiley
Men trener like mye forde og nesten akkurat det samme, så bare spørre hvis dere lurer på noe Cheesy

Fræna atletklubb Smiley

Perser uten skjorte:
Benkpress pers : 60 kg     mål 70 kg
Markløft : 85 kg 
Knebøy :  75 kg

Skal ha MYE MERE muskler.
Styrkeløft,Strongman og muskler det er tingen .. Wink
- treningsstudioet er min leke plass..

Når stanga knekker, da har jeg kanskje løftet tungt nåkk, men faen meg ikke før..  Grin

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hvorfor er styrkeløft så lite anerkjent?
« #68 : 07. oktober 2007, 17:02 »
var å så på i tr.heim i juli, å herregud hvor gøy å se på Grin skal oppover å se på NSK\ESW i desember oxo tror jeg.. håper det Grin å gleder meg sinnsykt allerede nå viss jeg drar oppover får å se. Heia Kikki !  Cheesy .. strongman er show hele tiden.  Grin

Battle of vikings du var og så på? Ja var mye bra utøvere der, var kjekt å være crew og faktisk:) 
Non Plus Ultra

Utlogget MieMarie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 139
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 139

  • E e no bære me e ;)
Sv: Hvorfor er styrkeløft så lite anerkjent?
« #69 : 07. oktober 2007, 17:03 »
Battle of vikings du var og så på? Ja var mye bra utøvere der, var kjekt å være crew og faktisk:) 

japp sto helt attmed det tråd gjæret.. var sinnsykt gøy, helt til det begynte å pøs regne Grin   var faktisk mange som ikke var så kjente der også, det var også litt bra og kjekt Smiley
Trener hjemme i kjellern fortia, har mitt eget lille treningsrom der og har alt jeg trenger der Smiley
Blogger ikke i bloggen mer Smiley
Men trener like mye forde og nesten akkurat det samme, så bare spørre hvis dere lurer på noe Cheesy

Fræna atletklubb Smiley

Perser uten skjorte:
Benkpress pers : 60 kg     mål 70 kg
Markløft : 85 kg 
Knebøy :  75 kg

Skal ha MYE MERE muskler.
Styrkeløft,Strongman og muskler det er tingen .. Wink
- treningsstudioet er min leke plass..

Når stanga knekker, da har jeg kanskje løftet tungt nåkk, men faen meg ikke før..  Grin

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hvorfor er styrkeløft så lite anerkjent?
« #70 : 07. oktober 2007, 17:04 »
Synes du vektløfting er kjedelig vil du også synes styrkeløft er kjedelig å se på  Wink
Sånn er det bare.
Vektløfting er show. Estetisk og vakkert.


Hva slags show tenker du på?
Show som ikke har noe med løftingen å gjøre vil ikke føre til en økt interresse for det som skjer på scenen.

Å konsentrere seg om å øke publikumsvennligheten på strykeløft konkurransene i seg selv, ikke på optimal pauseunderholdning, vil være å fortrekke etter min mening Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hvorfor er styrkeløft så lite anerkjent?
« #71 : 07. oktober 2007, 17:08 »
Synes du vektløfting er kjedelig vil du også synes styrkeløft er kjedelig å se på  Wink
Sånn er det bare.
Vektløfting er show. Estetisk og vakkert.


Hva slags show tenker du på?
Show som ikke har noe med løftingen å gjøre vil ikke føre til en økt interresse for det som skjer på scenen.

Å konsentrere seg om å øke publikumsvennligheten på strykeløft konkurransene i seg selv, ikke på optimal pauseunderholdning, vil være å fortrekke etter min mening Smiley



Jeg snakker ikke om pauseunderholdning i det HELE TATT. Se på IPA stevner og WPO hvordan speakere gjør det før f.eks Ryan kennelly og rychlak benker 1000lbs. Hauser opp stemning og får folk gira.   i motsetning til : "300kg på stanga for Roy Holte".  Styrkeløft er og kan være kjedelig og se på alt etter hvem som løfter og hvor tungt det løftes selvfølgelig. Gjøre litt mer show ut av LØFTINGEN. Smiley
Non Plus Ultra

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hvorfor er styrkeløft så lite anerkjent?
« #72 : 07. oktober 2007, 17:16 »
Speaker jobben er helt klart en viktig jobb  Smiley
Det kan jeg ikke være uenig i.
Men en speaker bør vel forsåvidt prøve å skape liv under alle løft ikke bare for de tyngste løftene.
Det bør ikke være slik at man må ha 300 kg på stangen for at en speaker skal heve stemmen.
Det bør gjøres hele veien.

Det er viktig at løftingen blir så publikumsvennlig som mulig, da kan vi trekke mer folk.
Og mer folk=mer liv.
Enkelt å greit.
Hjelper lite med en smågal speaker dersom det sitter 10 stk i salen. Blir ikke liv uansett da.
Og dessuten er det stor forskjell på den amerikanske væremåten på sportsarragementer enn på den norske væremåten.
 
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hvorfor er styrkeløft så lite anerkjent?
« #73 : 07. oktober 2007, 17:21 »
Speaker jobben er helt klart en viktig jobb  Smiley
Det kan jeg ikke være uenig i.
Men en speaker bør vel forsåvidt prøve å skape liv under alle løft ikke bare for de tyngste løftene.
Det bør ikke være slik at man må ha 300 kg på stangen for at en speaker skal heve stemmen.
Det bør gjøres hele veien.

Det er viktig at løftingen blir så publikumsvennlig som mulig, da kan vi trekke mer folk.
Og mer folk=mer liv.
Enkelt å greit.
Hjelper lite med en smågal speaker dersom det sitter 10 stk i salen. Blir ikke liv uansett da.
Og dessuten er det stor forskjell på den amerikanske væremåten på sportsarragementer enn på den norske væremåten.
 

Nå begynner vi å bli enige her, en god speaker som gjør en god jobb for alle uansett vekt på stanga og god reklamering for stevnet i forhold i lokale medier, så man får fler folk til å komme vil bidra positivt for de som sitter og ser på styrkeløft! Og ikke minst for løfterne og:)
Non Plus Ultra

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Hvorfor er styrkeløft så lite anerkjent?
« #74 : 07. oktober 2007, 17:47 »
Speaker og resultatservice er viktig !! Husker jeg satt på det skandaløse benk-nm i Moss og så et løft uten at det ble gitt beskjed om:
-Hvem som løftet
-Hvor mange kg det var
-Hvilken klasse det var
-Hvilken plassering det ble kjempet om
-Om løftet ble godkjent eller ikke
-Osv.

Da ble det vanskelig å være engasjert :Smiley
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!