Skrevet av Emne: Hva en personlig trener sa om Markløft  (Lest 23714 ganger)

Utlogget Hege N

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #45 : 16. februar 2008, 15:49 »

Man kan sjeldent diskutere vekttrening med ei dame, for la oss være realistiske: hvor mange jenter trener seriøst med vekter? Så og si ingen. Det går enten i lett arobic og apparattrening. Er ikke meningen å virke sjåvinistisk, men slik er realiteten. Personlig syns jeg de fleste jenter burde holde seg unna PT-yrket og heller begynne som spinnings- eller arobicsinstruktører.

Hehe Smiley

Nei, dette blir jo bare dumt, PTFrank! Jeg begynte som personlig trener antakelig det året du ble født (1985). Jeg hadde lett feid deg under teppet med kunskapen jeg har mht. trening. Den der må du nok gå lengre ut på landet med. En dårlig PT er en dårlig PT uansett hvilket kjønn du er.  Angry

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #46 : 16. februar 2008, 15:50 »
Ja hva skal egentlig jenter ha brystmuskler til? Pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper, pupper mjuke og deilige pupper! 

Hehe ... jeg kan komme på minst et par andre ting som gjør at kvinner tar seg bedre ut med jevnlig vekttrening. Selvsagt er dette også relatert til deres *host* attributter. Gjør mitt ytterste for å ikke skremme vekk de få som forviller seg inn i vektavdelingen, men det er jaggu ikke lett.

Utlogget PTFrank

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 63

  • Personlig Trener
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #47 : 16. februar 2008, 15:50 »
Unnskyld meg PTFrank, men er det noen som burde holde seg unna PT yrket, så er det vel ingen andre enn deg, med alt det rare du har fått for deg når det  gjelder trening...!? Hvordan kan du virkelig uttale deg om at damer ikke kan jobbe som PT? Hva er grunnlaget ? Vi er svakere, OG mindre klok? Er det det du mener??

Alt det rare jeg har fått for meg? Hvem sier at du eller noen andre her på forumet nødvendigvis har mer rett enn meg?

Jenter har en annen anatomi og fysiologi enn det gutter har, og de kan som regel heller ikke bygge muskelmasse i noen særlig grad. Så hva hva vet vel egentlig jenter om "hardcore" vekttrening? Og det er jo en kjensgjerning av jenter foretrekker lette aktiviteter som blant annet arobic og spinning fremfor hard trening.

Men tar ikke alle under en kam her, bare så det er sagt. Finnes jenter som trener hardt og tungt som bare det, og som er mye sterkere enn det jeg er og har mye mer kunnskap enn jeg har igjen. Men flertallet er som beskrevet ovenfor. Du trenger ikke å hisse deg opp. Dette blir mitt siste svar. Gidder ikke å delta i dette dramaet. Har sagt hva jeg mente om jenter i PT-yrket.
Det finnes kun et univers, derfor kun en virkelighet og en realitet av hvert aspekt av virkeligheten. Vår primære oppgave er å overleve, det gjelder alt liv.

Utlogget PTFrank

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 63

  • Personlig Trener
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #48 : 16. februar 2008, 15:52 »
Nei, dette blir jo bare dumt, PTFrank! Jeg begynte som personlig trener antakelig det året du ble født (1985). Jeg hadde lett feid deg under teppet med kunskapen jeg har mht. trening. Den der må du nok gå lengre ut på landet med. En dårlig PT er en dårlig PT uansett hvilket kjønn du er.  Angry

Så du mener at erfaring er null verdt? Må jo ta hensyn til at jenter som oftest har null erfaring med vekttrening og mye erfaring med andre aktiviteter igjen. Motsatt med gutter igjen. Kan jo ikke benkte for det. Papirkunnskap er en ting, erfaring er noe annet. Men begge deler er like viktig, eller nesten ihvertfall. Må nok si at erfaring er hakket viktigere likevel.
Det finnes kun et univers, derfor kun en virkelighet og en realitet av hvert aspekt av virkeligheten. Vår primære oppgave er å overleve, det gjelder alt liv.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #49 : 16. februar 2008, 15:53 »
vist du ikke har peil selv: for å lære. Så fremt de har kompetanse. Ville heller sagt: hva skal man med dårlige pter?


Jeg mente det som jeg skrev det (i generell betydning). For kun få år siden fantes ikke personlige trenere her til lands. Så hva trenger vi egentlig disse menneskene til?


Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #50 : 16. februar 2008, 15:57 »
Skikkelig dypt og innholdsrikt innlegg, tricepsman. Det er bare en ting jeg lurer på. Hva synes du egentlig om pupper?

Svaret er gitt på forhånd: Menn har ulike preferanser til hva de foretrekker av størrelser, men alle menn liker i all sin enkelhet pupper (med unntak av dem som er med i den "skjeve klubben"). Hr Tricepsmann har både kjerring og unger, så det skulle jaggu ikke forundre meg om min meget enkle fremstilling passer for ham også. Tror du ikke? Dere skal være mer bekymret for deres mannlige bekjentskaper om de surner av å se en brystvorte i ny og ne.

Grin

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #51 : 16. februar 2008, 16:03 »
Så du mener at erfaring er null verdt? Må jo ta hensyn til at jenter som oftest har null erfaring med vekttrening og mye erfaring med andre aktiviteter igjen. Motsatt med gutter igjen. Kan jo ikke benkte for det. Papirkunnskap er en ting, erfaring er noe annet. Men begge deler er like viktig, eller nesten ihvertfall. Må nok si at erfaring er hakket viktigere likevel.

Det er ikke noen anatomiske prinsipper som er ulike for hvordan menn og kvinner bygger muskelmasse eller bør trene. At en utfra kjønn har ulike forutsetninger for å legge på seg "biff" er en helt annen sak. Men hva skal en generelt med PT'er etter? I vår informasjonsalder vil jeg tørre å påstå at en får mer hjelp på f.eks et sted ala dette fremfor å få trykket opp et standard treningsprogram på et pappkort med ditto "omvisning" på gymmet.

Utlogget Zuul

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #52 : 16. februar 2008, 16:05 »
Det er jo det som er problemet da: De som skal gi trenende kunnskap er styrt av andre motiv enn å komme kunden til gode med kunnskap. Dvs de som tilsetter og utdanner disse PTene har slike motiv

Dermed blir det for mange dårlige PT`er, som gir ditto dårlige og feilinformerte råd.

Men om Pt generelt hadde vært kunnskapsrike og dyktige hadde det vært et fantastisk tilskudd til folk som skal i gang med trening

Utlogget Hege N

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #53 : 16. februar 2008, 16:07 »
Så du mener at erfaring er null verdt? Må jo ta hensyn til at jenter som oftest har null erfaring med vekttrening og mye erfaring med andre aktiviteter igjen. Motsatt med gutter igjen. Kan jo ikke benkte for det. Papirkunnskap er en ting, erfaring er noe annet. Men begge deler er like viktig, eller nesten ihvertfall. Må nok si at erfaring er hakket viktigere likevel.

Tydeligvis mener jeg ikke at erfaring er null verde siden jeg nevner at jeg har vært PT siden du var født. Det nytter ikke å uttale at jenter så og si aldri trener seriøst med vekter og personlig mene at jenter bør holde seg unna PT yrket basert på at det var en jente som hadde dumme utalelser mht. markløft. Mange jenter trener seriøst med vekter og mange av dem er dyktige PT og mange menn er dyktige aerobic/spinningsinstruktører. Hva hadde uttalelsene dine vært om det var en mann som hadde noen sløve meninger om markløft? Bare at han ikke kunne mye om styrketrening? Tro meg, jeg har møtt så mange dårlige PT og mange utrolig bra PT av begge kjønn.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #54 : 16. februar 2008, 16:10 »
syns vi skulle hatt en egen tråd:

"Hva en personlig trener sa..." så kan folk poste allt idiotien inn der Smiley

Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #55 : 16. februar 2008, 16:11 »
Sånne ting skjer hele tiden. Her om dagen var det en kar der jeg trener, som jeg aldri har sett før. Han var trolig den største karen som har satt sine føtter der inne, og hadde en ganske typisk byggerfysikk. Gigantiske armer, syke blodårer over alt, og en vill bredde på ryggen. Etter han hadde varma opp(?) med litt stangcurl på 50kg, gikk han over til hammercurl med 24-26kgs hantler. Han tok alle repsa med strikt form,helt til kanskje den siste, der han måtte svikte ørlitegrann i beina, og såvidt bruke skulderen for å få opp hantlene. Med en gang kommer en som jobber der bort og skal lære han altmulig om hvordan han tar øvelsen, og forklare han hvor feil han tok den. Han smilte høflig, og sa at det gikk nok bra, men hun kom tilbake til neste sett og prøvde å lære han mer. Rart han ikke ble litt irritert egentlig. Blir litt som om en kar på et bedriftslag i 8. divisjon skulle lært opp Wayne Rooney i fotball, og forklart hvorfor han har dårlig spillestil...
Samme dama har forresten sagt at frontbøy er farlig og at strak mark bør byttes ut med stående "sving på beina og rumpa" maskin. Hun prøver sikkert bare å  være behjelpelig og hyggelig, men virker av og til som om alt handler om å få vise fram alle "kunnskapene" sine, og pirke så mye som mulig på alle og enhver.

Utlogget Hege N

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #56 : 16. februar 2008, 16:19 »
Samboeren min, en ganske dyktig knebøyer  Grin, var på besøk i Norge. Under en knebøyøkt, ble han stoppet av en instruktør som høflig ba han å stoppe siden han tydeligvis ikke visste hvordan en korrekt knebøy skulle bli utført. Mannen sa, med en selvsikker mine, at hvis samboeren min ville, kunne han godt vise han hvordan en knebøy burde gjøres, sånn helt fra scratch. Morsomt.

Utlogget PTFrank

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 63

  • Personlig Trener
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #57 : 16. februar 2008, 16:23 »
Det er jo det som er problemet da: De som skal gi trenende kunnskap er styrt av andre motiv enn å komme kunden til gode med kunnskap. Dvs de som tilsetter og utdanner disse PTene har slike motiv

Dermed blir det for mange dårlige PT`er, som gir ditto dårlige og feilinformerte råd.

Men om Pt generelt hadde vært kunnskapsrike og dyktige hadde det vært et fantastisk tilskudd til folk som skal i gang med trening

Enig, men det gjelder jo alle yrker da. Syns folk flest er for urimelige når det gjelder PT`er. Det forventes liksom at vi skal kunne absolutt alt som er å vite om absolutt alt. Genuin interesse for faget sitt og faglig ekspertise er det som teller mest, men det er en stor variasjon i graden av kunnskap til PT`er, akkurat som ved alle andre yrker. Noen kan mer og har mer erfaring enn andre.

Syns folk flest kunne være litt mer realistiske. Vi kan ikke alt og har mye å lære. Slik er det med oss alle. Dessuten, hvor mange mennesker bruker penger på PT`er hvis de ikke hadde vært så late og uinteresserte i emnet i utgangspunktet at de ikke gidder å lære noe på egen hånd? Folk kommer til meg og andre PT`er nettopp fordi de ikke gidder å lære noe selv. De vil kjøpe kunnskap og erfaring. Folk som har genuin interesse av å holde seg i form lærer på egenhånd.
Det finnes kun et univers, derfor kun en virkelighet og en realitet av hvert aspekt av virkeligheten. Vår primære oppgave er å overleve, det gjelder alt liv.

Utlogget PTFrank

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 63

  • Personlig Trener
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #58 : 16. februar 2008, 16:33 »
Tydeligvis mener jeg ikke at erfaring er null verde siden jeg nevner at jeg har vært PT siden du var født. Det nytter ikke å uttale at jenter så og si aldri trener seriøst med vekter og personlig mene at jenter bør holde seg unna PT yrket basert på at det var en jente som hadde dumme utalelser mht. markløft. Mange jenter trener seriøst med vekter og mange av dem er dyktige PT og mange menn er dyktige aerobic/spinningsinstruktører. Hva hadde uttalelsene dine vært om det var en mann som hadde noen sløve meninger om markløft? Bare at han ikke kunne mye om styrketrening? Tro meg, jeg har møtt så mange dårlige PT og mange utrolig bra PT av begge kjønn.

Helt enig i alt du sier, men man kommer jo ikke utenom at jenter har som regel mindre erfaring på området enn det gutter har. Men det finnes mange bra kvinnelige PT`er uten tvil. Jeg syns at kvinner er flinkere sosialt enn det menn er, så folk trives kanskje bedre med ei kvinnelig PT fremfor en mannlig.
Det finnes kun et univers, derfor kun en virkelighet og en realitet av hvert aspekt av virkeligheten. Vår primære oppgave er å overleve, det gjelder alt liv.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #59 : 16. februar 2008, 16:38 »
Jeg har lyst til å se en markløftvideo hvor PTFrank viser korrekt utførelse av markløft! Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!