Skrevet av Emne: gå ned i vekt + proteinshake?  (Lest 3682 ganger)

Utlogget Freddy92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

gå ned i vekt + proteinshake?
« : 22. april 2009, 18:08 »
Hallo..

Spm 1:
Jeg har planer om å gå ned rundt en 1-2Kg. Etter en treningsøkt med styrketrening tar jeg en proteinshake. og det jeg lurer på er om jeg burde kutte ut proteinshake når jeg skal gå ned i vekt? har lest noen steder at man kan legge på seg ved inntak (av for mye) av proteinshake? stemmer dette?

Spm 2: Jeg trener kondis 3 ganger i uka ( ca 1 time ) med sykling/jogging hvor målet mitt er å få bedre kondis samt og gå ned i vekt. burde jeg ta proteinshake da?
(Spørsmålet var egentlig litt likt det over men Tongue )

Utlogget beem

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 128

  • - -
Sv: gå ned i vekt + proteinshake?
« #1 : 22. april 2009, 18:47 »
Hei!

1)Protein shake alene vil ikke gjøre sånn at du legger på deg fett, da skal du i hvertfall drikke VELDIG mye. Men proteiner er viktig for kroppen. så du trenger ikke å kutte ut det, Men husk og spis mat også.


2) Ja ta en proteinshake etter trening. det er ikke skadelig.

Utlogget siljem

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 120

Sv: gå ned i vekt + proteinshake?
« #2 : 22. april 2009, 18:55 »
Om du legger på deg eller går ned i vekt, er avhengig av energibalansen. Har du energioverskudd, vil du gå opp i vekt, har du underskudd, vil du gå ned. Enklere blir det ikke Smiley Så proteinshaken alene vil ikke bidra til at du legger på deg. Så dersom du vil ned i vekt, vil jeg råde deg til å finne ut ca hvor mye du forbrenner i løpet av en dag, og deretter tilpasse kostholdet etter dette.

Utlogget Lidal

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 209
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 209

Sv: gå ned i vekt + proteinshake?
« #3 : 22. april 2009, 19:57 »
du trenger jo heller ikke å ta proteinshake, du kan jo bare drikke melk å spise ost og slik mat som inneholder proteiner. havregryn og...

jogg, jogg, jogg, spis, spis, spis, sov, sov, sov= resultate du vil ha.
pain is weakness leaving the body

If it were easy then everyone would look like this

Utlogget Ribosegutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Sv: gå ned i vekt + proteinshake?
« #4 : 23. april 2009, 13:59 »
hehe syntes det er like morsomt hver gang:P HVER gang en nevner at noen KAN ta noe som helst form for kosttilskudd som f.eks. proteinshake. så kommer det alltid en å sier "nei, trenger ikke det, spis riktig sunn mat!"Tongue

Det er ikke alltid like lett å få tak i sunn og god mat til alle døgnets tider, proteinshake er ikke farlig, det er en veldig effektiv måte å få i seg protein på VED SIDEN av et vanlig sunt og variert kosthold Smiley Så selv om du spiser masse god sunn mat, så kan det også lønne seg å ta en proteinshake i ny og ne. Selv er jeg veldig fan av å ta dem som mellommåltider (og jeg slanker meg:P) gått ned 5kg på ca 4uker så tror du trygt kan drikke protshake og samtidig gå ned i vekt;)

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: gå ned i vekt + proteinshake?
« #5 : 23. april 2009, 14:10 »
Hallo..

Spm 1:
Jeg har planer om å gå ned rundt en 1-2Kg. Etter en treningsøkt med styrketrening tar jeg en proteinshake. og det jeg lurer på er om jeg burde kutte ut proteinshake når jeg skal gå ned i vekt? har lest noen steder at man kan legge på seg ved inntak (av for mye) av proteinshake? stemmer dette?

Spm 2: Jeg trener kondis 3 ganger i uka ( ca 1 time ) med sykling/jogging hvor målet mitt er å få bedre kondis samt og gå ned i vekt. burde jeg ta proteinshake da?
(Spørsmålet var egentlig litt likt det over men Tongue )

du er nybegynner, har shake, du gidder kansje ikke telle kalorier for å gå ned i vekt, uansett hvet en heller aldri hvor mye kalorier en forbruker hver dag uansett. spis ca hver 3-4 time 4 ganger om dagen, å la det være 150-200g svin, kylling, egg,fisk, biff, kyllingkjøttdeig, svinekjøttdeig på den tallerkenen, og ca en vanlig kopp med ris, pasta eller 2 poteter og masse grønnsaker til. Så vil du garantert gå ned i vekt. å shake etter trening. jeg lover du går ned uansett hvor mye du veier vist du husker på så mye kjøtt og en vanlig kopp(ca 1dl-2dl ris(mål når den er ferdig kokt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!