Skrevet av Emne: Rasisme blandt eldre (Kvinnediskrimineringsdebatten)  (Lest 15399 ganger)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Rasisme blandt eldre
« #75 : 10. juni 2009, 14:31 »
Jenter blir fremstilt som smartere enn gutter i f.eks lærebøker (blandt annet i matteboken jeg selv hadde på ungdomsskolen der jentene alltid hadde rett i eksempeloppgaver og guttene alltid hadde feil.)

HAHA, hva faen?Tongue

Er enig i at jentene har det lettere enn guttene i gymmen.. De trenger bare ha god innsats, ferdigheter er null verdt.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Rasisme blandt eldre
« #76 : 10. juni 2009, 14:32 »
HAHA, hva faen?Tongue

Er enig i at jentene har det lettere enn guttene i gymmen.. De trenger bare ha god innsats, ferdigheter er null verdt.
Kjønnsdiskriminering er ingenting å le av!
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Rasisme blandt eldre
« #77 : 10. juni 2009, 14:33 »
Kjønnsdiskriminering er når:

Jenter får lettere krav i gym enn gutter (I alle fall på barneskolen der jenter ofte er mer utviklet enn gutter pga at puberteten slår inn tidligere enn hos gutter)


Haha. Det har jeg aldri skjønt heller. Det blir jo ikke likestilling.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget marielle

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 138

Sv: Rasisme blandt eldre
« #78 : 10. juni 2009, 14:34 »
Deg ja, men ikke meg! Og poenget er ikke hva Grimsmo måtte mene, men hva LIKESTILLINGSOMBUDET mener. Uansett vil sykepleierene ende opp med høyere lønn. Enten fordi det offentlige blir tvunget til det, eller fordi det vil åpnes opp for et privat marked.
Jeg er glad i mennesker - det er bare folk jeg ikke kan fordra!

Protein1991

  • Gjest
Sv: Rasisme blandt eldre
« #79 : 10. juni 2009, 14:36 »
Kjønnsdiskriminering er når:

Jenter får lettere krav i gym enn gutter (I alle fall på barneskolen der jenter ofte er mer utviklet enn gutter pga at puberteten slår inn tidligere enn hos gutter)

Jenter blir fremstilt som smartere enn gutter i f.eks lærebøker (blandt annet i matteboken jeg selv hadde på ungdomsskolen der jentene alltid hadde rett i eksempeloppgaver og guttene alltid hadde feil.)

At damer skal kvoteres inn i f.eks styrene.

Enig i dette. Om man ser tilbake på tiden da kvinner FAKTISK ble diskriminert (ikke liksomdiskriminering, men ekte diskiminering) så var et feks almennt akseptert at gutter var smartere og bedre enn jenter. Dette er jo feil! Jeg er som sagt for LIKEstilling og mener at begge kjønn er like gode.

Men problemet nå er at feministkjerringene, rødstrømpene og seff kommunistgutta er så keen på å omvelte samfunnet drastisk, alle jenter er smartere, alle jenter er bedre enn gutter, gutter er dumme, jenter skal ha det enklere bla bla bla. AKKURAT sånn holdt man på før i tiden da jenter var undertrykkt, og dette får meg til å tenke at kanskje de rødstrømpehorene ikke er for noen LIKEstilling men en undertrykkelse av gutter.

(Ikke begynn å syt rødtrømper, jeg driter i om armhulehåra deres klør!)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Rasisme blandt eldre
« #80 : 10. juni 2009, 14:39 »
HAHA, hva faen?Tongue

Er enig i at jentene har det lettere enn guttene i gymmen.. De trenger bare ha god innsats, ferdigheter er null verdt.

det er sant. de måtte trekke tilbake mattebøkene vi hadde på ungdomskolen pga av dette.

bl.a i ALLE eksempeloppgaver hadde jenten rett og gutten feil Tongue

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Rasisme blandt eldre
« #81 : 10. juni 2009, 14:40 »
Deg ja, men ikke meg! Og poenget er ikke hva Grimsmo måtte mene, men hva LIKESTILLINGSOMBUDET mener. Uansett vil sykepleierene ende opp med høyere lønn. Enten fordi det offentlige blir tvunget til det, eller fordi det vil åpnes opp for et privat marked.

kult for dem, men hvorfor i heiteste er det logisk at de skal ha samme lønn som ingeniører?

det har med likestilling mellom yrker å gjøre og ikke kjønn. nå kom den virkelige agendaen frem.

Protein1991

  • Gjest
Sv: Rasisme blandt eldre
« #82 : 10. juni 2009, 14:40 »
Kjønnsdiskriminering er ingenting å le av!
Vi lager en gruppe kallt RATTO - Motsatt av OTTAR for de som ikke skjønnte det.
Hvor vi demonstrerer for en hver ting, brenner boksershorts, pælmer egg på kvinner, går inn for at vi skal okkupere alt som er av marked og kaller alt kjønnsdiskriminering.  


Det er akkurat slik feminister oppererer, som er lættis:
Mannen: "Hei, jeg drakk en kaffe i dag"
Feministen: "Prøver du å flørte med meg? MANNSSVIN!!!!. Sikkert en kvinne som laget kaffen og. Nå går vi i tog jenter og bannlyser menn aRARRrgggh!!!"  

Protein1991

  • Gjest
Sv: Rasisme blandt eldre
« #83 : 10. juni 2009, 14:41 »
kult for dem, men hvorfor i heiteste er det logisk at de skal ha samme lønn som ingeniører?

Halloooo. De er jo høyrerestående personer da  :Smiley Trenger ikke være logisk, bare aksepter ditt jævla mannssvin! Tongue

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Rasisme blandt eldre
« #84 : 10. juni 2009, 14:44 »
"Denne lov skal fremme likestilling mellom kjønnene og tar særlig sikte på å bedre kvinnens stilling.

       Kvinner og menn skal gis like muligheter til utdanning, arbeid og kulturell og faglig utvikling."
Ok, loven er gammel, kanskje den burde oppdateres? For likestilling er, om det er et problem, et problem for begge kjønn.

"Kvinner og menn i samme virksomhet skal ha lik lønn for samme arbeid eller arbeid av lik verdi. Lønnen skal fastsettes på samme måte for kvinner og menn uten hensyn til kjønn.

       Retten til lik lønn for samme arbeid eller arbeid av lik verdi gjelder uavhengig av om arbeidene tilhører ulike fag eller om lønnen reguleres i ulike tariffavtaler.

       Om arbeidene er av lik verdi avgjøres etter en helhetsvurdering der det legges vekt på den kompetanse som er nødvendig for å utføre arbeidet og andre relevante faktorer, som for eksempel anstrengelse, ansvar og arbeidsforhold.

       Med lønn menes det alminnelige arbeidsvederlag samt alle andre tillegg eller fordeler eller andre goder som ytes av arbeidsgiveren. "

Jeg antar at det er denne loven som er "brutt" ved å gi sykepleiere og ingeniører ulik lønn. Skal ikke et attraktivt yrke ha høyere lønn? Hvis vi følger denne loven til punkt og prikke vil vi jo få tilstander som ligner dem man så i Russland for 30 år siden.

Og dersom kvinner vil ha likestilling burde det ikke være f.eks kvinnefotball. Man burde konkurrere på like premisser om å spille fotball.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Rasisme blandt eldre
« #85 : 10. juni 2009, 14:45 »
Vi lager en gruppe kallt RATTO - Motsatt av OTTAR for de som ikke skjønnte det.
Hvor vi demonstrerer for en hver ting, brenner boksershorts, pælmer egg på kvinner, går inn for at vi skal okkupere alt som er av marked og kaller alt kjønnsdiskriminering.  


Det er akkurat slik feminister oppererer, som er lættis:
Mannen: "Hei, jeg drakk en kaffe i dag"
Feministen: "Prøver du å flørte med meg? MANNSSVIN!!!!. Sikkert en kvinne som laget kaffen og. Nå går vi i tog jenter og bannlyser menn aRARRrgggh!!!"  
Jeg er med, lett!
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Protein1991

  • Gjest
Sv: Rasisme blandt eldre
« #86 : 10. juni 2009, 14:49 »
"Denne lov skal fremme likestilling mellom kjønnene og tar særlig sikte på å bedre kvinnens stilling.

       Kvinner og menn skal gis like muligheter til utdanning, arbeid og kulturell og faglig utvikling."
Ok, loven er gammel, kanskje den burde oppdateres? For likestilling er, om det er et problem, et problem for begge kjønn. Kan ikke si at skolen legger så mye vekt på å hjelpe gutter med utdanning - dette er altså diskriminering

"Kvinner og menn i samme virksomhet skal ha lik lønn for samme arbeid eller arbeid av lik verdi. Lønnen skal fastsettes på samme måte for kvinner og menn uten hensyn til kjønn.
Og hvordan i satan kan man da bestemme at Sykepleiere skal få lik lønn som ingenører?

       Retten til lik lønn for samme arbeid eller arbeid av lik verdi gjelder uavhengig av om arbeidene tilhører ulike fag eller om lønnen reguleres i ulike tariffavtaler.

       Om arbeidene er av lik verdi avgjøres etter en helhetsvurdering der det legges vekt på den kompetanse som er nødvendig for å utføre arbeidet og andre relevante faktorer, som for eksempel anstrengelse, ansvar og arbeidsforhold.
Anstrengelse er ikke tvil om at sykepleiere har mer av. Men ansvar og arbeidsforhold tror jeg går til ingenører - onkelen min er ingenør og jeg vet hvordan han må jobbe. Dag og natt uten pause i dårlige omgivelser med stort ansvar.

       Med lønn menes det alminnelige arbeidsvederlag samt alle andre tillegg eller fordeler eller andre goder som ytes av arbeidsgiveren. "

Og dersom kvinner vil ha likestilling burde det ikke være f.eks kvinnefotball. Man burde konkurrere på like premisser om å spille fotball.
Kvinner skal feks om de er i en slosskamp med en mann vise at de er svakere og derfor få sympati. Men om de spiller fotball skal de være like store og sterke som menn. Dobbeltmoral

Utlogget marielle

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 138

Sv: Rasisme blandt eldre
« #87 : 10. juni 2009, 14:51 »
Vi skal ha lik lønn fordi sykepleierne har minst like lang utdanning, større personalansvar og samme anstrengelse som avdelingsingeniørene!

Og selvfølgelig vil alle sykepleiere, kvinner som menn ha høyere lønn, becauce we're worth it:D

Halloooo. De er jo høyrerestående personer da  :Smiley Trenger ikke være logisk, bare aksepter ditt jævla mannssvin! Tongue

Poenget er at kvinnedominerte yrker er dårligere betalt. Les linken; http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/nouer/1997/nou-1997-10/4/1.html?id=344553

Jeg mener ikke at menn skal tjene mindre, men jeg vil også ha igjen for utdannelsen jeg har tatt, og arbeidet jeg utfører!
Jeg er glad i mennesker - det er bare folk jeg ikke kan fordra!

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Rasisme blandt eldre
« #88 : 10. juni 2009, 14:54 »
Vi skal ha lik lønn fordi sykepleierne har minst like lang utdanning, større personalansvar og samme anstrengelse som avdelingsingeniørene!

Og selvfølgelig vil alle sykepleiere, kvinner som menn ha høyere lønn, becauce we're worth it:D

Poenget er at kvinnedominerte yrker er dårligere betalt. Les linken; http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/nouer/1997/nou-1997-10/4/1.html?id=344553

Jeg mener ikke at menn skal tjene mindre, men jeg vil også ha igjen for utdannelsen jeg har tatt, og arbeidet jeg utfører!
Ja jeg leste linken. Hva så om kvinnedominerte yrker er dårligere betalt? I 2009 burde det faktisk ikke være noe slikt som kvinnedominerte yrker, finnes det virkelig arbeid som kvinner er dårligere istand til å utføre enn menn? Hva kvinner velger å arbeide med bryr meg lite, dersom dere velger yrker med lav lønn så får det stå for deres regning. Er det slik at man først etter fullført utdanning finner ut hva man har gått til, og hvilken lønn man kan forvente å få?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Protein1991

  • Gjest
Sv: Rasisme blandt eldre
« #89 : 10. juni 2009, 14:55 »

Jeg mener ikke at menn skal tjene mindre, men jeg vil også ha igjen for utdannelsen jeg har tatt, og arbeidet jeg utfører!
True. Men ingen feks som jeg jobber med er noe særlig glad i vekterlønnen. Selvom vi må jobbe lenge, og får kjeft av folk hele tiden. Vi har heller ikke utlevert knivvester som er lurt å ha.
Er dette rettferdig da?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!