Skrevet av Emne: Plutselig vektøkning  (Lest 13836 ganger)

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Plutselig vektøkning
« #15 : 01. september 2009, 13:42 »
2 kg på noen uker!! herreminhatt så sykt
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Plutselig vektøkning
« #16 : 01. september 2009, 13:43 »
^ Jeg er klar over det, ja Huh
Men jeg, som normale mennesker, er ikke så veldig interessert i å fortsette å øke i vekt når jeg har nådd en normalvekt...

Fint at du er klar over det, men jeg mener fortsatt at det ikke er riktig å søke informasjon her.
Jeg aner hverken høyde, vekt eller evt. sykdomshistorie du har, men du søker råd og:

- Spiser kanskje 800 kalorier om dagen
- Trener tunge baseøvelser
- Kjører kardio

Det ringer ihvertfall en bjelle hos meg!
Så mitt håp er at ikke flere ufaglærte / internettguruer her inne kommer med påstander på hva du skal gjøre, og at du i tillegg tar kontakt med noen som virkelig kan hjelpe deg!
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Plutselig vektøkning
« #17 : 01. september 2009, 13:50 »
Om man trener hardt og tungt så er det slettes ikke uvanlig å øke i vekt. Og om ikke du har lagt på deg drastisk siden sist du var innom her så er du garantert mer enn bare "litt" undervektig enda, så da skal du ikke bekymre deg for om du legger på deg litt.

Som Frank sier her; du må få profesjonell hjelp! Du burde hatt det for lenge siden ... Det du spiser er ingenting. Det gir deg ingenting. Det får deg hverken opp eller ned i vekt - og om du går ned i vekt av å spise så lite som det du gjør så går du ikke ned på en god måte. Til og med min tre år gamle datter spiser mer enn det du ramser opp her - på en dårlig dag ...

Jeg kunne virkelig ønske du kunne se deg selv ordentlig i speilet og faktisk se at du er sykelig tynn. Jeg kunne ønske du kunne få hodet ditt til å innse at du trenger hjelp for å fungere normalt. Jeg kunne ønske du kunne bli voksen nok og fornuftig nok til å ta tak i deg selv og få snudd denne inderlig negative trenden du er i, før det blir for sent.

Jeg kjenner på meg at jeg faktisk er bekymra for deg ...
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Pusipusjenta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 186

Sv: Plutselig vektøkning
« #18 : 01. september 2009, 14:50 »
Kjære Kikki, tusen takk for svar. Du aner ikke hvor mye jeg satte pris på det.
Som dere sier, burde jeg fått profesjonell hjelp, og jeg trodde også at jeg hadde det. For 2 år siden traff jeg psykologen min for første gang, da veide jeg 34kg. Nå har han stoppet behandlingen min, fordi han ikke syntes at vi kom noe særlig videre. Så nå står jeg på mine egne ben, og føler meg utrolig alene midt i sykdommen. Jeg er fremdeles 169 cm høy, og det skrekkslagne tallet på vekten i dag tidlig viste 50kg... Jeg har ikke veid så mye på flere år, så det er kjempeskremmende for meg. Jeg vet at jeg IKKE er sykelig tynn lenger... Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive. Er bare så utrolig, utrolig sliten av å skulle slåss mot spiseforstyrrelsen. Den har plaget meg i over 4 år nå, og jeg er så trøtt. Skal egentlig gå på skole i år, men kan ikke akkurat skryte av at jeg har vært flink til å møte opp. Hver morgen våkner jeg med en klump i magen bare jeg tenker på skolen. Og jeg blir så utrolig skuffet over at jeg ikke klarer å dra meg avgårde.. Hmm.. beklager at jeg deler så mye, må bare få ut tankene mine..
Hvor vil du være om 1 år?
Uten forandringer, er du der du er i dag.

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Plutselig vektøkning
« #19 : 01. september 2009, 23:12 »
Piratequeen: Takk for svar Smiley Kan godt legge ut gårsdagens inntak.

M1: 09.40: Pannekake av 1 eggehvitte, 20g melk, 5g protein, litt pålegg & 1 sviske, grønn te
+ 1 Kiwi & trippel espresso m/en skvett extralett melk

M2: 12.15: 80g Cottage, 5g pean.sm/litt kokos/funlight, en skive mango & 15g skinke, grønn te
+ 1 Eple

*Trening* 0,8l vann
Etter; 65g Banan & 10g rosiner

M3: 17.54: Pannekake (samme som frokost), pålegg, 10g skinke & grønn te
+ En skive mango & 10g rosiner (måtte bare ha litt mer karbo)

MM: 18.50: 10g Protein & grønn te

M4: 21.15: 85g Cottage, 5g pean.sm/litt kokos/funlight, 20g skinke & litt mango

Ja, her har du grunnen til at du får "spisekick" svart på hvitt. Du spiser karbohydrater en gang for dagen, og da kun i små mengder etter trening. Du nekter i praksis kroppen din alt som heter fett. (Kroppen din trenger fett gjennom kostholdet.) 20 gram melk!!?? Jeg drikker 2 liter hver dag og har nesten ikke fett på kroppen.

Kroppen din sier stopp til slutt og gir deg desperate signaler om at den trenger næring. Er det ikke mye bedre å faktisk gi kroppen din det den trenger hver dag istedet for å tyne den i lange perioder, for så å gi etter med en orgie!?

Hvem er det forresten som har satt opp denne dietten til deg? Hvis du trener ofte kan den være direkte farlig, iallefall vil den gjøre deg slapp og ukonsentrert, og all trening vil være fullstendig bortkastet. Ikke vil dietten hjelpe deg å gå ned i vekt heller, noe du sikkert har funnet ut selv iom. dette innlegget.

Jeg håper du innser alvoret i at du faktisk går opp i vekt på en sånn diett. Kroppen din er sannsynigvis på vei inn i en "shut-down" der den etter hvert får problemer med å utføre vitale funksjoner og du kan oppleve organsvikt. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med din fastlege snarest, og da er det viktig at du er 100% ærlig i forhold til trening, diett osv...Lykke til!

Utlogget Pusipusjenta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 186

Sv: Plutselig vektøkning
« #20 : 02. september 2009, 16:28 »
^ Det er jeg selv som har satt opp den "dietten".

Hvordan bør jeg spise da, om jeg vil gå ned igjen disse 2 kgene?

Du sier at du håper jeg innser alvoret i at jeg går opp på en sånn diett, hva vil det si? Hvis jeg spiser for lite, hvorfor går jeg da opp? Hva vil skje om jeg spiser mer? Da vil jeg vel bare gå opp enda mer? Ohmy

Jeg har hatt kontakt med legen min lenge. Hun sier "slutt å trene, få tilbake mensen". Eh, ikke et alternativ akkurat...
Hvor vil du være om 1 år?
Uten forandringer, er du der du er i dag.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Plutselig vektøkning
« #21 : 02. september 2009, 16:32 »
^ Det er jeg selv som har satt opp den "dietten".

Hvordan bør jeg spise da, om jeg vil gå ned igjen disse 2 kgene?

Du sier at du håper jeg innser alvoret i at jeg går opp på en sånn diett, hva vil det si? Hvis jeg spiser for lite, hvorfor går jeg da opp? Hva vil skje om jeg spiser mer? Da vil jeg vel bare gå opp enda mer? Ohmy

Jeg har hatt kontakt med legen min lenge. Hun sier "slutt å trene, få tilbake mensen". Eh, ikke et alternativ akkurat...

Om du går opp eller ned har mye med væskebalanse som påvirkes av mange ting. f,x hvis du trener styrke og baseøvelser så fylles væskelagrene i musklene dine opp, disse veier x antall kilo. Drikker du veldig mye vann går du også opp litt i vannvekt.  Ellers bør du høre på de andre her.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plutselig vektøkning
« #22 : 02. september 2009, 16:34 »
Du sier at du håper jeg innser alvoret i at jeg går opp på en sånn diett, hva vil det si? Hvis jeg spiser for lite, hvorfor går jeg da opp? Hva vil skje om jeg spiser mer? Da vil jeg vel bare gå opp enda mer? Ohmy
Alvoret er at du er sterkt feil- og underernært og hvis du fortsetter går det utvilsomt på helsa løs.

Jeg har hatt kontakt med legen min lenge. Hun sier "slutt å trene, få tilbake mensen". Eh, ikke et alternativ akkurat...
Det er det riktige alternativet. Det at du ikke har mensen er et tegn på at du er underernært!!!

Problemet her er at du åpenbart fortsatt er plaget av en spiseforstyrrelse, og du må få bukt med tvangstankene du har rundt vekt. Dette er tungt og vanskelig å gjøre alene, og en psykolog vil kunne hjelpe deg med dette.

Utlogget Pusipusjenta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 186

Sv: Plutselig vektøkning
« #23 : 02. september 2009, 18:01 »
Psykologen min har nettopp avsluttet behandlingen.. Huh
Jeg vet at jeg bør få tilbake mensen, men hvor mye må jeg egentlig opp før den kommer da? what

Wannabe-arnold: Hmm.. er det sant? For jeg har den siste tiden trent hardere styrke (mye baseøvelser), økt i flere øvelser og ser faktisk at jeg har fått muskler. I tilegg har jeg økt saltinntaket noe.
Hvor vil du være om 1 år?
Uten forandringer, er du der du er i dag.

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Plutselig vektøkning
« #24 : 02. september 2009, 18:07 »
^ Det er jeg selv som har satt opp den "dietten".

Hvordan bør jeg spise da, om jeg vil gå ned igjen disse 2 kgene?

Du sier at du håper jeg innser alvoret i at jeg går opp på en sånn diett, hva vil det si? Hvis jeg spiser for lite, hvorfor går jeg da opp? Hva vil skje om jeg spiser mer? Da vil jeg vel bare gå opp enda mer? Ohmy

Jeg har hatt kontakt med legen min lenge. Hun sier "slutt å trene, få tilbake mensen". Eh, ikke et alternativ akkurat...

Tap av menstrasjon er et tegn du også bør ta alvorlig, dette er en naturlig kroppsfunksjon som du har mistet fordi kroppen din får for lite energi. Mensen er f.eks. et flott eksempel på hvordan du kan gå ned i vekt ved å spise mer, menstrasjonen krever nemlig masse energi!

Det som vil skje når du spiser mer er for det første at du får tilbake overskuddet. Når du gjør det orker du også å forbrenne mer. (Les: trene) Erling Kagge spiser f.eks. i overkant av 10.000 kcal pr. dag på sine polturer og går likevel ned i vekt. Da bør det også være rom for deg å spise mer enn 800 kcal pr. dag.

(PS! Det aller viktigste for deg på nåværende tidspunkt er å innse at du er undervektig og faktisk bør legge på deg. )

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plutselig vektøkning
« #25 : 02. september 2009, 18:08 »
Psykologen min har nettopp avsluttet behandlingen.. Huh
Som du nevnte, så var det fordi dere ikke kom noe videre. Det betyr ikke at du er frisk, det betyr at du bør prøve å finne en annen.

Jeg vet at jeg bør få tilbake mensen, men hvor mye må jeg egentlig opp før den kommer da? what
Si det, men at den mangler sier at du er underernært. Så lenge du spiser så lite og så dårlig at du ikke har menstrasjon vil trening ødelegge og slite ut kroppen fremfor å bygge opp kroppen.

Wannabe-arnold: Hmm.. er det sant? For jeg har den siste tiden trent hardere styrke (mye baseøvelser), økt i flere øvelser og ser faktisk at jeg har fått muskler. I tilegg har jeg økt saltinntaket noe.
Få orden på spiseforstyrrelsen din slik at du spiser fornuftig, og da vil du få betydelig bedre resultater.

Utlogget Fudge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 88

Sv: Plutselig vektøkning
« #26 : 02. september 2009, 19:54 »
hvorfor kommer du til å føle deg så mye bedre viss du veier 2 kg mindre?? fra 50 til 48...

hvor tror du di 2 kg dine forsvinner fra?


Utlogget Pusipusjenta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 186

Sv: Plutselig vektøkning
« #27 : 02. september 2009, 20:43 »
Morten: Takk for hyggelig svar Smiley Han avsluttet fordi han ikke syntes at vi kom noe videre. Jeg har hatt flere ulike psykologer, og orker rett og slett ikke å gå igjennom enda en ny "bli kjent" runde.
Jeg tar forresten gjerne i mot et eksempel på en kostliste. Pause fra trening, ja.. Noen ganger så høres det bare så sinnsykt deilig ut. Jeg klarer noen dager, men så kommer abstinensene og den dårlige samvittigheten, også trener jeg da enda hardere for å "ta igjen" den pausen jeg hadde. Slitsomt..

Fudge: Fordi jeg har veid 48 veldig lenge, og holdt meg stabil der. Ikke så kult å bare sprette opp 2 kg uten å ane hvorfor. Hvor jeg tror de kg vil forsvinne fra? Fra fett, håper jeg.
Hvor vil du være om 1 år?
Uten forandringer, er du der du er i dag.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plutselig vektøkning
« #28 : 02. september 2009, 21:04 »
Hvorfor har du dårlig samvittighet?

Utlogget Growster

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 180
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 180

Sv: Plutselig vektøkning
« #29 : 02. september 2009, 21:26 »
Et enkelt regnestykke - det er ca 7500kcal i et kilo fett. Du har et vedlikeholdsnivå på omtrent 30kcal per kg kroppsvekt (kan variere mye) som tilsvarer 1500kcal for ei jente på 50kg som deg. Dette vil si det dobbelte av det du spiser i dag. I tillegg til dette så har du en hard treningsøkt som vil si at av de 800 kcal du får i kroppen din så sitter du kanskje igjen med 300 kcal til å holde kroppen din gående resten av dagen. Dette vil da naturligvis føre til at kroppen din går på sparebluss å prøver å spare på alt du vil gi den av næring.

Det du bør gjøre men selfølgelig er veldig vanskelig for deg er å spise "Normalt" i noen uker å prøve å gi litt f*** i at vekta di går opp, noe som den garantert vil gjøre. Men dette vil også øke forbrenningen din som faktisk vil føre til at du kan spise normalt etterhvert uten å øke i kroppsvekt.

Dette har jeg faktisk erfart selv da jeg lå på 2000 kcal i 3 mnd å gikk opp 2Kg. Mens nå må jeg over 3000Kcal for at vekta skal øke.

Lite Quote fra Børge Fagerli:
"For å legge på deg et kilo rent fett, og da ser vi helt bort fra at kroppen aldri vil lagre kun fett på et overskudd (avhengig av forskjellige faktorer kan hele overskuddet forsvinne som muskelglykogen og økt forbrenning) så må dama spise 9300kcal for å klare det over natta. Det tilsvarer 4 store fettdryppende pizzaer fra Peppe's, eller 8-9 Big Mac menyer med både burger og pommes frittes. Har du virkelig spist det? Eller snakker vi mer om noen pizzastykker, sjokoladebiter og noen never potetgull (1/10-del så mye kalorier omtrent)?"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!