Skrevet av Emne: Sindre Åseli - Setter kursen mot Rm  (Lest 87157 ganger)

Utlogget S.Åseli

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 650

Sv: Sindres logg - Dietmar
« #120 : 14. juni 2010, 20:38 »
Ah, daså. Aner ikke hva jeg ville kjørt 10'er på, men tviler på at det er så langt unna 60 kg ass;)
Har forresten funnet en veldig grei startposisjon i sumomark nå. Før pleide jeg å starte med lårene parallelle med gulvet, men jeg klarer ikke å utøve en dritt av krefter derifra lenger, så jeg starte med låra litt høyere...Er dette greit, eller burde jeg starte lavere?
1992 - 86 kg - 175 cm

240 - 125 - 230 = 595

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92398.new

Utlogget Pumpaholic!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • You want something? GO AND GET IT!
Sv: Sindres logg - Dietmar
« #121 : 14. juni 2010, 20:45 »
Ah, daså. Aner ikke hva jeg ville kjørt 10'er på, men tviler på at det er så langt unna 60 kg ass;)
Har forresten funnet en veldig grei startposisjon i sumomark nå. Før pleide jeg å starte med lårene parallelle med gulvet, men jeg klarer ikke å utøve en dritt av krefter derifra lenger, så jeg starte med låra litt høyere...Er dette greit, eller burde jeg starte lavere?

Ah, daså. Aner ikke hva jeg ville kjørt 10'er på, men tviler på at det er så langt unna 60 kg ass;)
Har forresten funnet en veldig grei startposisjon i sumomark nå. Før pleide jeg å starte med lårene parallelle med gulvet, men jeg klarer ikke å utøve en dritt av krefter derifra lenger, så jeg starte med låra litt høyere...Er dette greit, eller burde jeg starte lavere?

Man velger jo SUMO-mark fordi man ønsker å belaste beina i større grad, men så sant korsryggen er rett og fin og det er i den posisjonen du klarer å utvikle mest kraft ser jeg ikke noe dumt med det. Jeg startet ikke akkurat med lårene parallelle med gulvet selv da jeg trente det.

http://www.youtube.com/watch?v=BcwPV9mCvco
Personlig Trener
- Akademiet For Personlig Trening AFPT
- American College Of Sports Medicine

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87895.new#new

Hjemmeside www.martinnorum.no

Utlogget S.Åseli

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 650

Sv: Sindres logg - Dietmar
« #122 : 14. juni 2010, 20:53 »
Er ca der jeg starter, så det er bra Cheesy Forskjellen er minst 30 kg ass:p
1992 - 86 kg - 175 cm

240 - 125 - 230 = 595

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92398.new

Utlogget S.Åseli

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 650

Sv: Sindres logg - Dietmar
« #123 : 04. juli 2010, 23:38 »
Har runda 75 kg nå, og må egentlig innrømme at jeg bare gleder meg til jeg skal opp igjen til 80 Tongue Har tatt av rundt 6-7 cm rundt midjen, men har faktisk ca samme mål rundt skuldre, armer og bryst med kanskje ett unntakt av 0,5 cm her og der...Lårene har også mistet litt, er bare 64 cm rundt der på det bredeste nå :S

Styrken har holdt seg ganske greit. Fått ett lite opphold i beintreninga pga tidenes brannsår på leggen, som førte til at jeg ikke kunne kjøe mark og bøy svei endel i såret...og så slæck som jeg er så droppet jeg beindagene i ca 9 dager pga dette :p men er tilbake igjen med beintreninga nå, og første bøyøkt var jeg faktisk der jeg var før jeg fikk såret. I dag hadde jeg 130 x 3, veldige lette sett...Dette med to tunge femmere først, som jeg vil tippe jeg taper 5 kg på. Nå må jeg bare begynne å trene til tider hvor det er mulig å ha en spotter, så er jeg fort oppe på 140 kg igjen, ca der jeg var før deff vil jeg tro.
Kjørte også femmere på 40 kgs hantler i bulgarsk utfall, grisetungt! med mitt ego måtte jeg ta det samme som forrige gang jeg tok øvelsen :p

Benken kjører jeg ny teknikk og smalere grep enn før så jeg har naturligvis tapt endel kg her, men øker jevnlig oppover. I militærpress kjørte jeg på lørdag en veldig tung 3'er på 52,5 med stopp. Jeg har tidligere kjørt en veldig lett 3'er på 55, så det er ikke noen tvil om hva målet mitt er her! Noe av grunnen kan være at benken jeg kjører nå krever veldig mye mer triceps enn tidligere, som kan gå utover mp'en

Orker ikke sjekke etter skrivefeil, internet explorer er fucka og oppfatter ikke alle trykk
1992 - 86 kg - 175 cm

240 - 125 - 230 = 595

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92398.new

Utlogget S.Åseli

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 650

Sv: Sindres logg - veien mot en bedre benk
« #124 : 04. juli 2010, 23:39 »
Har også planlagt en tur til oslo sk denne uken, og forhåpentligvis få litt tips til hvordan jeg kan forbedre benken.. Så hvis du leser dette Jørgen, så kommer jeg med en dato snart!
1992 - 86 kg - 175 cm

240 - 125 - 230 = 595

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92398.new

Utlogget Aasen1992

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 615
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 615

Har også planlagt en tur til oslo sk denne uken, og forhåpentligvis få litt tips til hvordan jeg kan forbedre benken.. Så hvis du leser dette Jørgen, så kommer jeg med en dato snart!

sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeet, I am doown for this Smiley
Stevnepers: 262,5 - 160 - 260 - beste total - 675kg

20 år (1992)      -       90kg
loggen min : http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=86087.0.

Utlogget S.Åseli

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 650

Tur til oslo sk i går, hvor jeg fikk veeeldig mye teknikkhjelp i spesielt bøy og litt i benk. Fikk vite at jeg har stått for smalt + knæra skjærer for langt ut i bunnen av løftet. Dette kan ha vært grunen til at jeg har slitet såpass med skjøre knær, så blir endel teknikktrening i bøy nå, så sprenges det nok nye rekorder snart!

Fikk også prøve knebind, noe som var en helt ny opplevelse. Ny teknikk og knebind samtdig ble ikke så altfor lett, men kom seg etterhvert fikk jeg høre. Ble vel bare 2'ere og single p 140 hvis ejg ikke husker feil, men er ikke akkurat vekta jeg tenker på der nå :p

I benken fikk jeg beskjed om  ha større vinkel i albueleddet, noe jeg trente for å forebygge de siste 6 ukene :p men da ser det ikke like mørkt ute i benk som før.

Alt i alt en veldig viktig trening med tanke på teknikk, og har fått kontrakt til å melde meg inn.
1992 - 86 kg - 175 cm

240 - 125 - 230 = 595

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92398.new

Utlogget Pumpaholic!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • You want something? GO AND GET IT!
Tur til oslo sk i går, hvor jeg fikk veeeldig mye teknikkhjelp i spesielt bøy og litt i benk. Fikk vite at jeg har stått for smalt + knæra skjærer for langt ut i bunnen av løftet. Dette kan ha vært grunen til at jeg har slitet såpass med skjøre knær, så blir endel teknikktrening i bøy nå, så sprenges det nok nye rekorder snart!

Fikk også prøve knebind, noe som var en helt ny opplevelse. Ny teknikk og knebind samtdig ble ikke så altfor lett, men kom seg etterhvert fikk jeg høre. Ble vel bare 2'ere og single p 140 hvis ejg ikke husker feil, men er ikke akkurat vekta jeg tenker på der nå :p

I benken fikk jeg beskjed om  ha større vinkel i albueleddet, noe jeg trente for å forebygge de siste 6 ukene :p men da ser det ikke like mørkt ute i benk som før.

Alt i alt en veldig viktig trening med tanke på teknikk, og har fått kontrakt til å melde meg inn.

Jævlig fett, stå på! Du må få med deg meg inn der en dag så jeg kan prøve det samme!
Personlig Trener
- Akademiet For Personlig Trening AFPT
- American College Of Sports Medicine

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87895.new#new

Hjemmeside www.martinnorum.no

Utlogget S.Åseli

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 650

Jævlig fett, stå på! Du må få med deg meg inn der en dag så jeg kan prøve det samme!
Det er ikke noe problem, bare finn en dato du vil inn, så fikser vi sikkert det;)
1992 - 86 kg - 175 cm

240 - 125 - 230 = 595

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92398.new

Utlogget S.Åseli

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 650

Bein trening i dag!
Terpet på teknikk i bøyen og det gikk etterhvert jævlig bra! Kjørte dette:
100 kg x 5 -> Litt småtungt og vanskelig, men bestemte meg for å øke, heldigvis
110 kg x 5 ->Teknikken satt bedre, var ganske lett
115 kg x 5 -> Teknikken satt enda bedre, relativt greit
120 kg x 4 ->Ble litt tungt, så sparte meg for den siste reppen
120 kg x 3 -> Samtlige reps ble med knæra for langt fremover, så ga meg på tredje reppen. Må ha enten blitt veldi sliten eller mistet konsentrasjonen helt.

Kjørte også sumo mark, for første gang på rundt 16 dager.
130 kg x 5 -> Litt smårusk i teknikken
140 kg x 5 ->  Bedre teknisk, men endel tyngre
140 kg x 3 -> Dårlig teknisk, droppa de to siste reppene
når jeg tenker over det har jeg sannsynligvis kun kjørt rundt 4-5 sumo økter de sste 4 mnd'ene, pluss at markløften har utgått mye den siste mnd'en pga diverse småskader. Er nok veldig langt unna toppform her, så er bare å jobe seg opp igjen

Kjørte ellers ettbeinsbøy, hvor det stopper på 25 kg ekstra, og strak mark hvor jeg lastet på endel mer enn jeg pleier og tok 100 kg x 5. Ikke så altfor tungt faktisk. Til slutt ble det endel kjerneøvelser.
1992 - 86 kg - 175 cm

240 - 125 - 230 = 595

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92398.new

Utlogget S.Åseli

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 650

Økt 1:
Tok turen til en løpestadio og skulle løpe 100 meter, 40 meter, lengde med tilløp, stille lengde, kaste liten ball og 800 meter. Oppladningen var langt ifra optimal med tanke på at jeg trente bein dagen før (tung mark, mellomtung bøy, utfall bakover + rykkmark), jeg er på lavkarbo og spiste dårlig til frokost. Prøvde dog å få i meg litt karbs før dette, for å gjøre det beste ut av det.

100 meter løp jeg på 12.67  Huh Løp kun en gang fordi vi hadde en intern konkurranse i alle øvelsene, vant selvfølgelig løpet med alle sammen! Er ganske skuffa over det, skal ihvertfall ned på 11 tallet før ferien er over, det burde jeg være i stand til. Neste gang skal jeg også løpe med startblokker, noe vi ikke gjorde denne gangen + at vi startet i nede i samme posisjon som om vi skulle bruke startblokker.

Lengde med tilløp kom jeg 4.45 m. Har ikke noe stort forhold til dette annet at proffene hopper bortimot 8-9 m? Hadde mad dårlig teknikk her, klarte ikke beregne planken så måtte nesten hoppe før jeg traff planken for å ikke risikere å få dødt hopp. Satsa også med feil bein den gangen jeg kom lengst:p Hadde bare 3 forsøk i konkurransen, så ble ikke så mye teknikkterping heller

Stille lengde hoppet jeg 2,53 m. Har overhodet ikke noe forhold til det her, annet enn at jeg hoppet 40-50 cm lenger enn de andre jeg var med :plitt fet øvelse btw.

Liten ball målte vi ikke, da det ble vanskelig. Vil tro det var noe rundt 30-40 meter, var ihvertfall ikke noe høyt nivå :p 40 meter tok vi heller ikke tiden på, bare konkurrerte oss i mellom. Tok seieren i alle utenom lite ball hvor jeg tapte med 30 cm eller no. Da gadd jeg ikke løpe 800 meter, hadde allerede vunnet!

Økt 2:

Benkpress med stopp, opp til 70 x 5 med noen tunge 8'ere først. Kommer seg veldig nå!

Chins, opp til 22,5 kg x 3 ekstra etter noen tunge 5'ere. Progresjon på 2,5 kg siden forrige gang

Skulderpress med hantler hadde jeg ikke dagen, ble bare 25 kg x 4 etter noen tunge 8'ere. Ned 1 rep fra forrige gang, som jeg følte gikk ganske dårlig da å Sad

Roing med omvendt grep, opp til 80 kg x 5 etter noen tunge 8'ere. Helt greit

Så litt bicepscurl til slutt.

Fett med friidrettsøvelser, men er litt skuffa over resultatet i 100 meter spesielt, og litt i lengde med tilløp. Skal definitivt løpe med startblokker en dag, hvor jeg også har noen dager fri fra beintreningen før jeg løper. Er overbevist om at jeg kan komme ned på 11 tallet ass, men burde vel ta litt mer profesjonell tidtaking selv om vi fikk det relativt presist i dag så kan det ha en feilmargin på 0,5 sek + - .
1992 - 86 kg - 175 cm

240 - 125 - 230 = 595

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92398.new

Utlogget S.Åseli

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 650

Overkropp i dag, startet med benkpress med stopp
70 x 5 -> Traff ikke teknikken når jeg løfta ut stanga, ble derfor tyngre enn nødvendig
70 x 5 -> Her traff jeg teknikken bra, og løftene ble ganske lette
75 x 3 -> Ble ett litt tung utløft, burde hatt hjelp her. Løftene i seg selv gikk relativt greit, litt tungt
80 x 2 -> Fikk hjelp med utløftet her, relativt tungt, men det kommer seg!

Militærpress med stopp
40 x 5 -> Tyngre enn forventet, traff ikke helt på teknikken
45 x 5 -> Teknikken satt perfekt, ganske lett!
50 x 3 -> Teknikken satt her å, ble derfor ganske lett, rundt 80-90 % av 3 rm tror jeg
55 x 3 -> Ble småtungt, rundt 95 % av 3 rm tror jeg

Fremoverbøyd roing, OH grep, overkropp i ca 60 grader
75 x 8 -> veldig lett
80 x 8 -> Tyngre, men ikke altfor tungt, hatt fin progresjon her
90 x 4 -> Skulle hatt 5, ble ganske tungt, litt stor økning
90 x 5 -> Ganske tungt det her å, men gikk greit
Prøvde også ett sett med overkroppen mer rett, ca i 75 grader, men var veldig uvant :S Prøvde meg å reppe på 100

Smalbenk
60 x 6
65 x 6
65 x 6
Greie løft, men var ganske sliten

Alt i alt en grei økt, trodde det skulle gå være da dagsformen virket laber. Har trua på at benken og MP går fort fremover nå!
1992 - 86 kg - 175 cm

240 - 125 - 230 = 595

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92398.new

Utlogget S.Åseli

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 650

Beintrening i dag!
Startet med bøy, med den nye teknikken (bredere stand, knæra mer bakover + ikke like dypt som tidligere)
120 x 5 -> Gikk veldig greit, var faktisk ikke så tungt. Ble en skikkelig opptur det her!
120 x 5 -> Endel tyngre enn forrige sett, men fortsatt noe å gå på
så på med belte
135 x 3 -> Traff veldig bra teknisk, og løftene gikk helt greit
140 x 2 -> Tror jeg strammet belte for stramt, ble ganske tunge løft det her. Hadde ikke spotter på noen av løftene, så å prøve på en 3'er her ville vært galskap :p

Skulle så ha sumomark, men sliter noe helt sinnsykt med oppspenninga her. Var bare å gi opp, 140 x 2, ble det tyngste, noe som ikke er tungt i det hele tatt, får bare ikke til den jævla oppspenning ed brystet...

ellers så var det ettbeinsbøy med kv + 25 kg x 5 x 3, og noe strak mark på 100 kg. Sliter litt med energien om dagen, får håpe den kommer tilbake igjen snart.
1992 - 86 kg - 175 cm

240 - 125 - 230 = 595

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92398.new

Utlogget S.Åseli

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 650

Økt onsdag:
Sumomark
150 x 3
160 x 2
160 x 3
Prøvde å sette meg dypere, noe som ikke ble så altfor mye bedre. Det er ikke tungt i det hele tatt, men sliter med oppspenninga, det går bare ikke over ett vist punkt :S Ryggen er jo rett, men ikke den svaien. Kan ikke tro at det har så mye å si tough, selv om alle andre sier det

Frontbøy, første gang jeg kjører denne øvelsen siden i fjor, og da var det første gang jeg kjørte den noensinne
50 x 5
60 x 5
80 x 5 x 2
90 x 5
100 x 2
Holdt med olympisk grep, noe som ble sinnsykt tungt for skuldrene, Sleit med teknikken i starten og det gjorde vondt  albuene, men det kom seg. Veldig tung øvelse for magen og holde albuene oppe, men ikke så tungt for beina. Tror det her øker fort hvis jeg prioriterer det

Så noen sett med rykkmark, opp til 120 x 6, men måtte gi meg pga en strekk i trapza som jeg fikk utrolig nok av knebøy for noen dager siden..Det stoppet også opp for overkroppsøkta for for to dager siden:S

Økt i dag:
Trente litt armer, hovedsakelig for å få opp tricepsstyrken. Kjørte smalbenk, franskpress, pushdown, en arms tricepspress over hodet, bicepscurl med ez stang og en øvelse for brachii.
1992 - 86 kg - 175 cm

240 - 125 - 230 = 595

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92398.new

Utlogget S.Åseli

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 650

Sv: Sindres logg - Pers i bøy
« #134 : 23. juli 2010, 17:10 »
Hadde bestemt meg for å trene litt tung bøy i dag, og merket allerede på oppvarmingsettene at trykket definitvt var der! Marken skulle også opp, må bare ta meg i skinnet og gi faen i hvor tungt det er:p
Økta var som følger

Knebøy:
oppvarming -> 60 x 5, 100 x 4 x 2, 120 x 1 (utrolig lett i forhold til hva det pleier)
3x3 -> 140 x 3 (veeeldig lett) 145 x 3 (ble en forskjell som himmel og hælvete i forhold til 140, litt feil på unlockinga av stanga fra racken å, lå litt skeivt) 150 x 3 (fant en spotter, gikk akkurat, men veldig tungt)

Sumomark
oppvarming -> 60 x 5, 100 x 5, 120 x 1
5x3 -> 140 x 5 x 2, 145 x 5
Dette ble gansek tungt, men nærmer meg toppformen på 160 x 5 nå, bare med bedre teknikk forhåpentligvis. De to siste på 145 var ikke like pene som resten tough

Utfall bakover, hadde ikke helt like stort trykk som vanlig, men var nok sliten etter bøy og mark
100 kg x 5 x 3

Strak mark
100 kg x 6 x 2

Pallof press, opp til 30 lbs

Utrolog fornøyd med pers, og marken er på vei opp igjen virker det som. Da blir ting bra!
1992 - 86 kg - 175 cm

240 - 125 - 230 = 595

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92398.new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!