Skrevet av Emne: christar - PF  (Lest 54711 ganger)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: christar - 8 uker med diett (IF)
« #285 : 30. april 2011, 18:17 »
Herlig vær i Oslo om dagen også. Var ute og gikk i en times tid i sta sjæl! Har trua på den sommeren her Smiley

Kjipt med munnsår ja. Husker jeg hadde det nesten hver fredag (som var fast pizzadag) en periode. Sykt irriterende Tongue

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: christar - 8 uker med diett (IF)
« #286 : 30. april 2011, 18:31 »
Hehe, hører rykter om det her. Gleder meg utrolig mye til å flytte hjem til Østlandet igjen. Borte bra, men hjemme best. Håper vi kan få en bedre sommer enn i fjor, for den var virkelig trist. Og typisk at de dagene det var sol, da var man selvsagt på jobb Smiley

Munnsår er noe herk, er redd pizzaen er årsaken, så blir en uke uten pizza nå. Økonomien er så som så, og reiser snart en uke hjem, og da blir nok ikke kostholdet helt 100%.

Fått kjøpt deg vekt btw?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: christar - 8 uker med diett (IF)
« #287 : 30. april 2011, 19:21 »
Hehe, hører rykter om det her. Gleder meg utrolig mye til å flytte hjem til Østlandet igjen. Borte bra, men hjemme best. Håper vi kan få en bedre sommer enn i fjor, for den var virkelig trist. Og typisk at de dagene det var sol, da var man selvsagt på jobb Smiley

Munnsår er noe herk, er redd pizzaen er årsaken, så blir en uke uten pizza nå. Økonomien er så som så, og reiser snart en uke hjem, og da blir nok ikke kostholdet helt 100%.

Fått kjøpt deg vekt btw?
Jepp, fikk tak i vekt! Dro byen rundt for å finne den billigste, endte som vanlig opp med noe fra clasern Tongue Snikveide meg i dag, endte på 88-89 (!) i snitt, fremmed vekt dog! Skal justere inntaket mitt så godt jeg kan etter hvor mye jeg dropper i uka fremover.

Blir kanskje litt urettferdig for deg siden du skal på "ferie" (Tongue ?)i juni ja, og hjem en uke osv., men vi rekker nok fem kg begge to. Eller så kan vel du ta med fremgangen denne uken også, så det blir litt mer rettferdig Grin

Går nok greit selv om ikke alt er 100%, husk at 80% også er latterlig mye bedre enn hva folk flest får til. Hvis du ikke trener (mao. tar det som en mini-deload), er det enda mindre stress. I påsken veide jeg ingenting av mat, bare spiste så mye kjøtt jeg hadde tilgang til til middag, og drakk 1-2l melk om dagen + litt godis på kvelden. Bare å se an vekten, godta MAX ~1kg opp f.eks (vann) iløpet av uken, går du opp mer spiser du litt mindre junk, går du opp mindre spiser du mer, prøv å holde proteininntaket så høyt du får lov til av mor konstant. Litt jalla, men faktisk veldig deilig med pause fra dietthysteriet innimellom.

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: christar - 8 uker med diett (IF)
« #288 : 30. april 2011, 19:46 »
Haha, man ender alltid opp på clasern uansett, når man skal ha noe billig Smiley Er lov å snikveie seg, gjør det titt og ofte selv  Grin

Neida, det blir ikke urettferdig. Jeg er blitt såpass nazi at jeg kommer ikke til å skeie noe særlig ut over flere dager. Skal ut å spise på restaurant et par dager iallefall, og kommer til å unne meg is og slik på 17. Mai. Utenom det kommer jeg til å ha en grei kontroll over kostholdet mitt. Har noen manualer hjemme, så kommer til å kjøre litt forsiktig vekttrening og selvsagt blir det en del kardioturer på meg også.

Skal ta det du sier der i betraktning, kommer til å holde proteininntakket relativt høyt. Foreldra mine elsker kjøtt, så har nok av proteinkilder å finne i frysern gudskjelov. Blir nok også et par shaker jevnlig også. Tror uansett kroppen har veldig godt av litt fri fra ordentlig styrketrening samt ett annerledes kosthold for noen dager ^^

88-89kg var da ikke så gærent det. Du veide 92kg før påsken? Veide du deg på tom mage nå, eller hadde du spist?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: christar - 8 uker med diett (IF)
« #289 : 30. april 2011, 19:59 »
Haha, man ender alltid opp på clasern uansett, når man skal ha noe billig Smiley Er lov å snikveie seg, gjør det titt og ofte selv  Grin

Neida, det blir ikke urettferdig. Jeg er blitt såpass nazi at jeg kommer ikke til å skeie noe særlig ut over flere dager. Skal ut å spise på restaurant et par dager iallefall, og kommer til å unne meg is og slik på 17. Mai. Utenom det kommer jeg til å ha en grei kontroll over kostholdet mitt. Har noen manualer hjemme, så kommer til å kjøre litt forsiktig vekttrening og selvsagt blir det en del kardioturer på meg også.

Skal ta det du sier der i betraktning, kommer til å holde proteininntakket relativt høyt. Foreldra mine elsker kjøtt, så har nok av proteinkilder å finne i frysern gudskjelov. Blir nok også et par shaker jevnlig også. Tror uansett kroppen har veldig godt av litt fri fra ordentlig styrketrening samt ett annerledes kosthold for noen dager ^^

88-89kg var da ikke så gærent det. Du veide 92kg før påsken? Veide du deg på tom mage nå, eller hadde du spist?

Nei, fikk litt sjokk igrunn. Veide 92 gjennom hele påsken ja, men skjedde et lite whoosh etter en rimelig våt kveld med gutta den siste lørdagen, så havnet på 90kg blank på søndagen. 88-89 er ikke halvgæli nei, er jo annen vekt, men skal innrømme at det ble good stemning på hybelen etter jeg hadde veid meg Grin

Høres bra ut med den type trening! 17. mai hadde jeg nesten glemt, jeg har masse eksamensrepetisjon så sinnsykt tett inntil den dagen der, så spørs om jeg får dratt hjem.. :/

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: christar - 8 uker med diett (IF)
« #290 : 30. april 2011, 22:48 »
Hehe, angrer en smule på at jeg ikke reiste hjem i påsken. Siden planen var egentlig å fokusere fullt ut på skolearbeid, men det ble heller få timer med konstruktivt arbeid for å være ærlig! Men fikk iallefall en ekstra uke med diett Smiley

Utrolig motiverende når vekten har gått ned altså. Forstår ekstremt godt frustrasjonen din når du veide deg og var 92kg når du forventet større nedgang. Selve problemet mitt har ikke vært vektnedgangen, men heller resultatene jeg har fått. Har tatt bilder jevnlig, og når jeg ser på bilder fra fronten fra 22. februar og 25. April, så ser man så å si ingen forskjell. Lovehandelsa sitter der like godt som de har gjort hele tiden, brystet har ikke blitt noe slankere, armene er de samme gamle mens nakken min er blitt litt mer synlig. Men derimot hvis je ser på bilder fra siden, da ser jeg ut som en helt annen person. Litt skuffende at jeg ikke tok ordentlig bilder fra siden til å begynne med, men da har jeg lært det til neste gang Smiley

Kan jo bli spennende for deg å feire 17. Mai i Oslo også, men se opp for ekstreme folkemasser!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: christar - 8 uker med diett (IF)
« #291 : 01. mai 2011, 10:55 »
Hehe, angrer en smule på at jeg ikke reiste hjem i påsken. Siden planen var egentlig å fokusere fullt ut på skolearbeid, men det ble heller få timer med konstruktivt arbeid for å være ærlig! Men fikk iallefall en ekstra uke med diett Smiley

Utrolig motiverende når vekten har gått ned altså. Forstår ekstremt godt frustrasjonen din når du veide deg og var 92kg når du forventet større nedgang. Selve problemet mitt har ikke vært vektnedgangen, men heller resultatene jeg har fått. Har tatt bilder jevnlig, og når jeg ser på bilder fra fronten fra 22. februar og 25. April, så ser man så å si ingen forskjell. Lovehandelsa sitter der like godt som de har gjort hele tiden, brystet har ikke blitt noe slankere, armene er de samme gamle mens nakken min er blitt litt mer synlig. Men derimot hvis je ser på bilder fra siden, da ser jeg ut som en helt annen person. Litt skuffende at jeg ikke tok ordentlig bilder fra siden til å begynne med, men da har jeg lært det til neste gang Smiley

Kan jo bli spennende for deg å feire 17. Mai i Oslo også, men se opp for ekstreme folkemasser!

Skal ikke se bortifra at du har droppet mye på lårene, det merket jeg faktisk litt til i påsken. Bukser blir for store osv. Man har liksom en tendens til å fokusere mer på progresjonen på overkroppen.

EDIT: Forresten, nitti kg blank mann Wink Kontrollveide meg sikkert femten ganger. Pent og rundt tall. Hva med deg?

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: christar - 8 uker med diett (IF)
« #292 : 01. mai 2011, 13:56 »
Mye mulig, føler vel kanskje at de er blitt litt strammere kanskje. Har ikke testet noen bukser enda, da været er så fint at jeg ikke trenger bukser  Grin

90kg blank høres bra ut. Ned til 85kg til 1. juli på deg da Smiley

Vekta mi viste nå klokken 1345 presis 77,5kg. Har nok muligens kjørt meg litt for hardt denne uken, så nedgangen har ikke vært så stor som den burde (mtp innsats og mindre inntak av kalorier).

Uansett jeg må legge en slagplan fremover for de neste 4 ukene. Og har et lite forslag i hodet mitt:
Dag 1: Overkropp, mage og gerilja kardio
Dag 2: Rolig gange, 45-60 min
Dag 3 Bein + mage
Dag 4: Rolig gange, 45-60 min
Dag 5: Overkropp, mage og gerilja kardio
Dag 6: Rolig gange, 45-60 min
Dag 7: Rolig gange, 45-60 min

Kommer til å ligge på 2300 kalorier på spisedagen, som blir hver Mandag. 2100 på styrkedager og 1950 på styrkefriedager. Grovt regnet så ligger vedlikeholdet mitt på 2325 kalorier (30*77,5). Og ved denne planen så har jeg kun et underskudd på 1975 kalorier i uken, tho det er ca det jeg har liggi på de tidligere ukene også. Men da med litt mer styrketrening. Ser dette ut som en plan?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: christar - 8 uker med diett (IF)
« #293 : 01. mai 2011, 15:16 »
Mye mulig, føler vel kanskje at de er blitt litt strammere kanskje. Har ikke testet noen bukser enda, da været er så fint at jeg ikke trenger bukser  Grin

90kg blank høres bra ut. Ned til 85kg til 1. juli på deg da Smiley

Vekta mi viste nå klokken 1345 presis 77,5kg. Har nok muligens kjørt meg litt for hardt denne uken, så nedgangen har ikke vært så stor som den burde (mtp innsats og mindre inntak av kalorier).

Uansett jeg må legge en slagplan fremover for de neste 4 ukene. Og har et lite forslag i hodet mitt:
Dag 1: Overkropp, mage og gerilja kardio
Dag 2: Rolig gange, 45-60 min
Dag 3 Bein + mage
Dag 4: Rolig gange, 45-60 min
Dag 5: Overkropp, mage og gerilja kardio
Dag 6: Rolig gange, 45-60 min
Dag 7: Rolig gange, 45-60 min

Kommer til å ligge på 2300 kalorier på spisedagen, som blir hver Mandag. 2100 på styrkedager og 1950 på styrkefriedager. Grovt regnet så ligger vedlikeholdet mitt på 2325 kalorier (30*77,5). Og ved denne planen så har jeg kun et underskudd på 1975 kalorier i uken, tho det er ca det jeg har liggi på de tidligere ukene også. Men da med litt mer styrketrening. Ser dette ut som en plan?
Jeg synes 2000 hørtes litt lite ut iløpet av en uke, hvor mye går ned i uken på dette? Ville tatt sikte på minst 3000, maks 4000. Men du trener jo en del kardio, 6 dager med kardio i uken er mye! Hvordan føler du geriljaen fungerer på kroppen (du har jo testet i noen uker nå)?

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: christar - 8 uker med diett (IF)
« #294 : 01. mai 2011, 15:43 »
Ja, syns det hørtes litt lite ut selv. Vet ikke helt hvordan jeg kan regulere det lavere heller. 2300 på spisedag, 1900 på styrkefrie og 2000 på treningsfrie tilsvarer kun 2375 kalorier i underskudd pr uke. Men det er jo akseptabelt. Men da har jeg liksom ikke mye rom for å øke senke det så mye mer ned fremover. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre, tar gjerne imot noen tips på dette punktet Smiley

Jeg har egentlig bare positive erfaringer med gerilja kardio, merker at kondisjonen har forbedret seg bra. Men jeg har kun kjørt det 2 ganger i uken. Har hatt kanskje 2 dager med slitene bein pga gerilja kardio og fjelltur. Så jeg vil helt klart fortsette med det. Mye deiligere med 10 min med helvete istedet for å kjøre 4x4.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: christar - 8 uker med diett (IF)
« #295 : 01. mai 2011, 16:14 »
Ja, syns det hørtes litt lite ut selv. Vet ikke helt hvordan jeg kan regulere det lavere heller. 2300 på spisedag, 1900 på styrkefrie og 2000 på treningsfrie tilsvarer kun 2375 kalorier i underskudd pr uke. Men det er jo akseptabelt. Men da har jeg liksom ikke mye rom for å øke senke det så mye mer ned fremover. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre, tar gjerne imot noen tips på dette punktet Smiley

Jeg har egentlig bare positive erfaringer med gerilja kardio, merker at kondisjonen har forbedret seg bra. Men jeg har kun kjørt det 2 ganger i uken. Har hatt kanskje 2 dager med slitene bein pga gerilja kardio og fjelltur. Så jeg vil helt klart fortsette med det. Mye deiligere med 10 min med helvete istedet for å kjøre 4x4.
Hva med bare å gjøre det helt enkelt, dag A og dag B. A er styrke+gerilja, B er rolig gange.

A=2200kcal
B=1800

(2200*3)+(1800*4)=13800kcal
16275-13800=2475

Makroer er kanskje overtenking, men eks.:

A= p210g/k270g/f30g
B= p210g/k120g/f50g

Bare som eksempel. Kan jo begynne med denne den første uka (altså etter den som kommer nå). Jeg suger på gjetting, men du kommer deg hvertfall over 3000kcal grensa med all kardioen. Vil jeg tro. Så setter du ned kanskje 50-100kcal på styrkefrie dager hvis du ikke dropper nok.

Så dropper du 'spisedag' totalt, og bare bruker makroene som du vil (gjerne på junk, for å holde cravings under kontroll).
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?p=654806933

Hva gjør du neste uke? Deload/diet break? Hadde kanskje vært en idé med en liten pause før du gir jernet helt til juli?

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: christar - 8 uker med diett (IF)
« #296 : 01. mai 2011, 16:24 »
Du er ikke dum du Stian (eller er det slik at dette er dekknavnet ditt Wink). Jeg tror absolutt jeg skal gi det der et forsøk, og ser ikke noe problem med å droppe spisedagen. Leste også en post fra Hege tror jeg det var, her på treningsforum, hvor hun forklarte rundt spisedag osv. Og fikk inntrykk av at folk med over fettprosent på 15% ikke trengte ukentlige spisedager.

Jeg reiser hjem den 12. mai, og da blir jeg borte i 7 dager. Tenker jeg dropper IF og diett hele den perioden. Eneste jeg skal prøve å fokusere på er å ikke overspise, og prøve å holde meg litt i skinnet. Kan telle kalorier litt forsiktig for å passe på så jeg ikke tar helt av, og veie meg jevnlig (har samme vekt hjemme).

Men da har jeg en plan for neste uke iallefall Smiley Herlig, takker og bukker.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: christar - 8 uker med diett (IF)
« #297 : 01. mai 2011, 16:34 »
Du er ikke dum du Stian (eller er det slik at dette er dekknavnet ditt Wink). Jeg tror absolutt jeg skal gi det der et forsøk, og ser ikke noe problem med å droppe spisedagen. Leste også en post fra Hege tror jeg det var, her på treningsforum, hvor hun forklarte rundt spisedag osv. Og fikk inntrykk av at folk med over fettprosent på 15% ikke trengte ukentlige spisedager.

Jeg reiser hjem den 12. mai, og da blir jeg borte i 7 dager. Tenker jeg dropper IF og diett hele den perioden. Eneste jeg skal prøve å fokusere på er å ikke overspise, og prøve å holde meg litt i skinnet. Kan telle kalorier litt forsiktig for å passe på så jeg ikke tar helt av, og veie meg jevnlig (har samme vekt hjemme).

Men da har jeg en plan for neste uke iallefall Smiley Herlig, takker og bukker.
IKKE SI DET TIL NOEN!!!

Jepp, fysiologisk sett er det kanskje liten vits å ha spise dag så lenge man er over 15% (du er vel lavere enn dette?) - men husk at diett også er ganske psykisk. Men allikevel, jeg synes det å ikke ha 'spisedag' og heller bare bruke makroene mine som jeg vil (på vingummi på treningsdager f.eks, pizza på fridager) fungerer bedre. FOR MEG, ikke sikkert det gjør det for deg. Men verdt å teste!

Blir fun Cheesy

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: christar - 8 uker med diett (IF)
« #298 : 01. mai 2011, 16:40 »
Hehe, det blir våres hemmelighet!!!

Jeg vet faktisk ikke fettprosenten min, men jeg tipper mellom 17-22%. Jeg føler meg fortsatt små chubby. Hva vil du anslå at din fettprosent ligger på?

Jeg kommer nok til å unne meg litt annerledes mat fremover jeg også, svin, kylling, laks osv begynner bli litt kjedelig. Men er litt svak og redd jeg skal sprekke hvis jeg begynner å unne meg litt for mye gode saker Cheesy

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: christar - 8 uker med diett (IF)
« #299 : 01. mai 2011, 17:03 »
Hehe, det blir våres hemmelighet!!!

Jeg vet faktisk ikke fettprosenten min, men jeg tipper mellom 17-22%. Jeg føler meg fortsatt små chubby. Hva vil du anslå at din fettprosent ligger på?

Jeg kommer nok til å unne meg litt annerledes mat fremover jeg også, svin, kylling, laks osv begynner bli litt kjedelig. Men er litt svak og redd jeg skal sprekke hvis jeg begynner å unne meg litt for mye gode saker Cheesy
Var det jeg trodde også, men hvis du tillater deg bittelitt junk (lettest på treningsdagene, pga. karboen) 3x i uken f.eks, så merker du praktisk talt bare at du er på diett på 4/7 dager i uken. Hvertfall hvis du er vant til å leve utelukkende på fiskeolje, planteolje, havregryn, kylling, fisk og grønnsaker som alle andre her inne gjør på diett.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!