Skrevet av Emne: Tragisk form på styrkeløftere?  (Lest 82797 ganger)

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #210 : 30. juni 2011, 00:27 »
Du er faktisk helt på tryne! Sjangsen for at jeg kan spille toppfotball i premier leage/la liga en gang selv om jeg er styrkeløfter er liten, men fortsatt ikke umulig!

Ikke umulig nei.

Men litt forskjell på å dumpe inn i en fotballkamp hvis du knapt nok har rørt en ball før (utenom dine egne da seff), og på det å stille i en styrkeløfts konk der du faktisk har trent mye som er både teknisk og fysisk relatert til idretten.

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #211 : 30. juni 2011, 00:28 »
Personen som omtales forut innlegget til "Alkoholikeren" er Michael Rosenberg som såvisst har trent og konkurrert med styrkeløftdrakt. Aner ikke hva du tror jeg prater om, gidder ikke å blande meg borti resten av diskusjonen som bare er fantasering uansett, men reagerte på at alkoholikeren som var skråsikker på at Michael som vant gull ikke trente med drakt. Nå vet jeg ikke hva Rosenberg gjør til dags dato, men har selv sett han i levende live i styrkeløftdrakt Wink

Har faktisk aldri kommentert om han Michael Rosenberg.

"Dette tror jeg ikke er mulig, da utfordrer jeg til å finne en sprinter i Norge som kan gjøre dette, uten spesifikk trening, list gjerne opp løftene og vekta hans.

Det nærmeste vi kommer er Michael Rosenberg som var styrkeløfter før han ble sprinter, og gjorde et comeback og tok gull ifjor høst. "

Dette er hva jeg svarer på. I det første avsnittet står det klart og tydelig at han skal finne en ren sprinter uten spesifikk trening. Regner det som om at han aldri har brukt drakter, siden det kun er brukt av folk som trener spesifikk på styrkeløft. En sprinter vil aldri bruke en drakt, noe jeg faktisk står på og kan med sikkerhet si er sant.

I neste avsnitt er noe jeg aldri har kommentert. Og det står uansett klart og tydelig at Michael Rosenberg er det "Nærmeste" vi kommer. Han er da utelukket av diskusjonen grunnet at han har trent spesifikt.

Så fra nå av, slutt å bruk navnet mitt videre i en diskusjon på noe jeg overhodet ikke har diskutert. Du snakker om å ikke blande deg inn i en diskusjon og fantaserer deg faktisk til din egen diskusjon. Rett og slett patetisk holdning. Tar gjerne imot en unnskyldning for misbruk av mitt navn

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #212 : 30. juni 2011, 00:30 »
Mulig jeg ordla meg litt uklart. Jeg mener ikke at det nødvendigvis er sannsynlig at en sprinter som tilfeldigvis dukker opp på NM i styrkeløft, vil stikke av med medaljen helt uten videre. Men det er fortsatt ikke helt umulig, med tanke på treningen de allerede har gjort. Det er ikke helt ikke umulig, av flere grunner:
1.Det kan være i en klasse uten deltakere, tenker spessielt på den letteste klassen.
2. Det kan være talenter der ute, uten at vi vet om de. For alt vi vet kan det være sprintersker med enorme perser i de ulike løftene, uten at de selv vurderer å stille opp i NM.    


Å vinne en klasse uten andre deltakere er like stort og relevant som å vinne et eget arrangert  mesterskap i ludo med kun seg selv som deltaker.

På meg virker det som sprinterene er relativt sterke (går på samme studie som junior mesteren på 100 meter), men selv han er imponert av sprintere som tilsvarer noe jeg kunne klart enda knebøy er min dårligste øvelse. Jeg ser forresten ut som en sammenklappet fluktstol når jeg er under 90 grader (ikke de beste forutsetninger for tung bøy). Videre tror jeg ikke de har som et must å kjøre under 90 grader heller. Det var i hvertfall ikke det han jeg kjenner gjorde.



Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #213 : 30. juni 2011, 00:35 »


Tror faktisk at shemalen kunne ha dominert en klasse rimelig lett XD

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #214 : 30. juni 2011, 00:37 »
Å vinne en klasse uten andre deltakere er like stort og relevant som å vinne et eget arrangert  mesterskap i ludo med kun seg selv som deltaker.

Jeg ville ha fram at det ikke er umulig for en sprinter å vinne NM i styrkeløft. Derfor er det nettopp det jeg har argumentert for hele tiden Wink

Legg merke til at det kun var     ett     av punktene.

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #215 : 30. juni 2011, 00:51 »
Ikke umulig nei.

Men litt forskjell på å dumpe inn i en fotballkamp hvis du knapt nok har rørt en ball før (utenom dine egne da seff), og på det å stille i en styrkeløfts konk der du faktisk har trent mye som er både teknisk og fysisk relatert til idretten.

Gratulerer med årets tørreste vits.. Og har nok spilt en del fotball så er ingen forskjell sammenlignet med ditt utsagn, skal jeg argumentere like trangsynt som deg Wink

Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #216 : 30. juni 2011, 00:55 »
Gratulerer med årets tørreste vits..

Takker og bukker Wink

Og har nok spilt en del fotball så er ingen forskjell sammenlignet med ditt utsagn, skal jeg argumentere like trangsynt som deg Wink

Ja, hvis du har har erfaring slike baller også, er det jo bare til å kjøre på.

Jeg skal ikke prente inn i deg hva du skal tro på eller ikke. Du får avgjøre selv. Jeg vet hvertfall hva jeg tror på Smiley

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #217 : 30. juni 2011, 01:02 »
Denne diskusjonen er magisk:) Her har vi alt, styrkeløftere vs sprintere med et innslag av utstyrsdiskusjon, og en eller annen merkelig krangel om hvorvidt en sprinter kan hoppe rett inn et mesterskap i styrkeløft og gjøre rent bord der Smiley Lenge hadde sprinterne overtaket, men nå har styrkeløfterne gjenvunnet tronen som de beste styrkeløfterne i landet. Det har vært sterke meninger og lange debatter og dette må da kvalifisere til best of tf Smiley

(Føler jeg har litt skyld i dette. På side 8 nevnte jeg at det var mange sprintere som var vel så sterke som styrkeløftere i bøy og mark og som sikkert kunne gjort det bra i styrkeløft. Men intensjonen var selvsagt ikke å påstå at de kunne sprinte rett fra friidrettsbanen til plattingen og dra i land nm-gull i styrkeløft. Det jeg ville fram til var at mange sprintere løfter like mye RAW som styrkeløftere i sin egen vektklasse.)

Men for all del, kjør debatt Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #218 : 30. juni 2011, 01:03 »
Kan dere bli enige snart om sprintere vs. styrkeløftere, så vi kan gå over til Spiderman vs. Batman?

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #219 : 30. juni 2011, 01:07 »
Denne diskusjonen er magisk:) Her har vi alt, styrkeløftere vs sprintere med et innslag av utstyrsdiskusjon, og en eller annen merkelig krangel om hvorvidt en sprinter kan hoppe rett inn et mesterskap i styrkeløft og gjøre rent bord der Smiley Lenge hadde sprinterne overtaket, men nå har styrkeløfterne gjenvunnet tronen som de beste styrkeløfterne i landet. Det har vært sterke meninger og lange debatter og dette må da kvalifisere til best of tf Smiley

(Føler jeg har litt skyld i dette. På side 8 nevnte jeg at det var mange sprintere som var vel så sterke som styrkeløftere i bøy og mark og som sikkert kunne gjort det bra i styrkeløft. Men intensjonen var selvsagt ikke å påstå at de kunne sprinte rett fra friidrettsbanen til plattingen og dra i land nm-gull i styrkeløft. Det jeg ville fram til var at mange sprintere løfter like mye RAW som styrkeløftere i sin egen vektklasse.)

Men for all del, kjør debatt Smiley

Den litt heftige og til tider usaklige diskusjonen som har foregått var bl.a pga litt uklar informansjon fra flere hold.

Tror vi alle er enige om at det er lite sannsynlig at en spinter kunne dumpa rett inn i en st.løfts konk uten spesifik trening. Men det er ikke umulig.

Med spesifik trening derimot er det fullt mulig.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #220 : 30. juni 2011, 01:09 »
Lenge var det også snakk om at de eksplosive styrkeløfterne løper fra sprinterne på banen... Ingen som støtter den påstanden heller nå?
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #221 : 30. juni 2011, 01:09 »
Ser ut til at vi er neonlunde enige i det andre. Nemlig:
 - At en sprinter kunne vunnet NM i styrkeløft   med   spesifikk trening. (noe som HardCoreBakken utelukket)
Når skal du vokse opp og slutte å oppføre deg som en drittunge? Gjennom hele tråden har du slengt med leppa og vært stor og tøff. Jeg prøver faktisk og føre en saklig diskusjon men der er ikke lett når en må argumentere mot noen som blir 10 ganger så store bak tastaturet. Jeg utelukker IKKE at en sprinter kan vinne sin vektklasse i styrkeløft. Jeg mener at en sprinter ikke kan vinne en styrkeløftkonkurranse uten å ha trent styrkeløft.
Du ble kanskje irritert over at jeg er sta og står på mitt (til det motsatte er bevist), men du trenger prøve å undergrave "motparten" så iherdig i hvert eneste innlegg. Jeg har ikke noe ønske om å snakke drit til den jeg diskuterer med, og det er ikke nødvendig å snakke nedlatende til hverandre. Jeg vet ikke med deg, men jeg kunne godt tenkt meg en saklig debatt rundt dette, men det ser ikke ut til å bli i denne tråden, eller temaet.
Ha en ellers god kveld.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #222 : 30. juni 2011, 01:17 »
Lenge var det også snakk om at de eksplosive styrkeløfterne løper fra sprinterne på banen... Ingen som støtter den påstanden heller nå?

Hvem har hevdet dette?

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #223 : 30. juni 2011, 01:22 »
At en tynn styrkeløfter med gode løft i knebøy/markløft kan gjøre det bra på 60/100/200m er det ingen tvil om.


( >Cheesy )
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #224 : 30. juni 2011, 01:28 »
Når skal du vokse opp og slutte å oppføre deg som en drittunge? Gjennom hele tråden har du slengt med leppa og vært stor og tøff. Jeg prøver faktisk og føre en saklig diskusjon men der er ikke lett når en må argumentere mot noen som blir 10 ganger så store bak tastaturet. Jeg utelukker IKKE at en sprinter kan vinne sin vektklasse i styrkeløft. Jeg mener at en sprinter ikke kan vinne en styrkeløftkonkurranse uten å ha trent styrkeløft.
Du ble kanskje irritert over at jeg er sta og står på mitt (til det motsatte er bevist), men du trenger prøve å undergrave "motparten" så iherdig i hvert eneste innlegg. Jeg har ikke noe ønske om å snakke drit til den jeg diskuterer med, og det er ikke nødvendig å snakke nedlatende til hverandre. Jeg vet ikke med deg, men jeg kunne godt tenkt meg en saklig debatt rundt dette, men det ser ikke ut til å bli i denne tråden, eller temaet.
Ha en ellers god kveld.

Beskrivelsene passer utmerket til deg Smiley

Synes du ikke at ordbruk som ''drittunge'' skaper en litt nedlatene tone?


Men helt serriøst, du forstår at folk er uenige med deg når du kommer med en haug med innlegg, der du påstår ting du ikke kan argumentere for? Det var egentlig du som startet denne diskusjonen, då det at du fikk engasjert folk, det skal du ha Wink

En sprinter som ikke løfter vekter, er ikke en god sprinter. (ifølge Glenn Mills)
Så vet ikke helt hva du tenkte da du sa at en sprinter som ikke har trent styrkeløft (antar at en del her inne mener at om man trener bøy, mark osv trener man 'styrkeløft') kunne hevde seg i styrkeløft?

Virker som de fleste er   noenlunde   enige nå..

Jeg kan oppsummere en gang til, hva vi (noen av oss) har nesten blitt enige om:
 - At det er lite sannsynlig at en spinter kunne dumpa rett inn i en st.løfts konk uten spesifik trening og vunnet. Men det er ikke umulig.
 - Med spesifik trening derimot er det fullt mulig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!