avstemning
Spørsmål: Hvor mye utstyr ønsker du i styrkeløft?
Som nå (IPF) - 44 (31.9%)
Mer utstyr - 5 (3.6%)
Mindre utstyr - 13 (9.4%)
RAW - 76 (55.1%)
Stemmer totalt: 131

Skrevet av Emne: Utstyr eller RAW?  (Lest 20591 ganger)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Utstyr eller RAW?
« #75 : 26. juli 2010, 14:06 »
Vet ikke helt om jeg er uenig med deg. Skjønte ikke helt hva du mente. Er du for eller imot utstyr?

Jeg er for at IPF er det største og mest særiøse forbundet. Der bruker de utstyr ergo vi må bruke utstyr. Om vi knoter rundt i Norge uten utstyr er ikke så viktig.

Syns faktisk at dette summerer det hele ganske greit.

IPF er i mine øyne også det eneste seriøse forbundet, strenge krav om utførelse i alle tre øvelser, samt gode rutiner på dopingtester.

At vi i Norge nå også kan få akkreditert RAW løft om man velger og løfte uten utstyr gjør at slike som meg kan stille når vi omsider får lyst, og i tillegg få våre løft godkjent med raw akkreditering slik at det ikke ser ut som om vi er 100 kg svakere enn vi egentlig er.

Jeg er ikke seriøs eller sterk nok til og kjempe i toppen, så jeg gir vel egentlig blanke i at man ikke har egne Raw stevner/pokaler/medaljer, de som er sterke nok til dette har uansett en tendens til og ville konkurere med utstyr.

Slik det fungerer i norge nå så får alle sitt, gymrotter som er halveis sterke men som egentlig ikke er konkuransedyktige kan stille og få raw akkreditering, i ett forbund som representerer det edleste av krav til utførelse av løftene, hvilket er veldig moro.  Samtidig kan seriøse løftere som satser mot toppen ta på utstyr og hevde seg internasjonalt, kan man egentlig spørre om mer?


Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Utstyr eller RAW?
« #76 : 27. juli 2010, 15:38 »
ka ska du me det når man har skjorte. bare for å hente enda mer ut av løftet. tilslutt bruker man ikke krefter selv. stangen bare spretter opp av seg selv.
syns det er helt greit med skjorte. er stor fan av styrkeløft Smiley

Absolutt alt utstyr i dag er til BARE for å hente mer ut av løftet. Ikke for noe annet.

Det neste som kommer blir nok sikkert benkskjorte òg albuebind.

er ikke imot utstyr. alle stiller jo på lik linje når man bruker utstyr. men syns ikke det bør være bind på albuene i benk selv om det er bind på knær i bøy.

Alle stiller på lik linje, så lenge alle regler gjelder for alle. Alle stilte på lik linje også når en konkurrerte uten utstyr. At en bruker albuebind i benk er akkurat det samme som knebind. Så at albuebind ikke allerede har fått en standard som en får bruke på stevner er egentlig merkelig. Men det kommer sikkert.

700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Utstyr eller RAW?
« #77 : 27. juli 2010, 15:58 »
det får heller bare bli det da. ikke så nøye på det Smiley blir ikke noe verdensmester uansett eg så om eg begynner å stille i styrkeløft
Absolutt alt utstyr i dag er til BARE for å hente mer ut av løftet. Ikke for noe annet.

Det neste som kommer blir nok sikkert benkskjorte òg albuebind.

Alle stiller på lik linje, så lenge alle regler gjelder for alle. Alle stilte på lik linje også når en konkurrerte uten utstyr. At en bruker albuebind i benk er akkurat det samme som knebind. Så at albuebind ikke allerede har fått en standard som en får bruke på stevner er egentlig merkelig. Men det kommer sikkert.



Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Utstyr eller RAW?
« #78 : 27. juli 2010, 16:09 »
Det er en ren idrett i den forstand at det testes gjevnlig og de som tester positivt får følger av dette. Renere kan man vel ikke få det Smiley Snakker såklart IPF nå. Men når det kommer til bygging.. Ja, hehe, trenger jeg å engang si det? Cheesy

Det finnes faktisk forbund med dopingtester for byggere også Tongue
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Utstyr eller RAW?
« #79 : 27. juli 2010, 16:25 »
Jeg synes alt dette utstyret i utstyrsløfting kan sammenlignes med å legge inn springfjærer i skoene til høydehoppere. De med best springfjærer vinner, altså de med best sponsoravtale og flinkeste ingenører på laget. Dette ville ført til at alle kunne hoppet mye høyere, og derfor en bedre sport. Propell på spydet i spydkast, og strikk i taket på vektløfting hadde også vært fint. Beste strikk vinner. (Sying i  styrkeløft). Dette er nok grunnen til at styrkeløft aldri blir en olympisk gren.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Utstyr eller RAW?
« #80 : 27. juli 2010, 16:37 »
Jeg synes alt dette utstyret i utstyrsløfting kan sammenlignes med å legge inn springfjærer i skoene til høydehoppere. De med best springfjærer vinner, altså de med best sponsoravtale og flinkeste ingenører på laget. Dette ville ført til at alle kunne hoppet mye høyere, og derfor en bedre sport. Propell på spydet i spydkast, og strikk i taket på vektløfting hadde også vært fint. Beste strikk vinner. (Sying i  styrkeløft). Dette er nok grunnen til at styrkeløft aldri blir en olympisk gren.

ka ching!
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Utstyr eller RAW?
« #81 : 27. juli 2010, 16:49 »
[Utstyret] er nok grunnen til at styrkeløft aldri blir en olympisk gren.

OL kan vi nok se langt etter, ja. I hvertfall så lenge forbundet tjener penger på utstyret og alle som ikke vil bruke utstyr driter i å bli styrkeløftere.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Utstyr eller RAW?
« #82 : 27. juli 2010, 16:50 »
Jeg synes alt dette utstyret i utstyrsløfting kan sammenlignes med å legge inn springfjærer i skoene til høydehoppere. De med best springfjærer vinner, altså de med best sponsoravtale og flinkeste ingenører på laget. Dette ville ført til at alle kunne hoppet mye høyere, og derfor en bedre sport. Propell på spydet i spydkast, og strikk i taket på vektløfting hadde også vært fint. Beste strikk vinner. (Sying i  styrkeløft). Dette er nok grunnen til at styrkeløft aldri blir en olympisk gren.

Non Plus Ultra

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Utstyr eller RAW?
« #83 : 27. juli 2010, 17:46 »
Med utstyr, selvfølgelig, raw suger Grin



Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Kampen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 395
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 395

  • Flytende kalorier teller ikke
Sv: Utstyr eller RAW?
« #84 : 27. juli 2010, 18:00 »
Jeg synes alt dette utstyret i utstyrsløfting kan sammenlignes med å legge inn springfjærer i skoene til høydehoppere. De med best springfjærer vinner, altså de med best sponsoravtale og flinkeste ingenører på laget. Dette ville ført til at alle kunne hoppet mye høyere, og derfor en bedre sport. Propell på spydet i spydkast, og strikk i taket på vektløfting hadde også vært fint. Beste strikk vinner. (Sying i  styrkeløft). Dette er nok grunnen til at styrkeløft aldri blir en olympisk gren.

morroklumpen
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!


Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Utstyr eller RAW?
« #85 : 27. juli 2010, 18:42 »
morroklumpen

Ser ut som en morroklump du...

Du bør jo ihvertfall være imot utstyr da Jørgen. At noen bøyer 240 raw, men ikke gjør 300 med utstyr tror jeg du er alene om her i landet. Riktig nok, så fort knebind, drakter osv. legges til side er du jo veldig god.

En styrkeløfter som er en ræva utstyrsløfter, men veldig, veldig god uten, som er en utstyrsforkjemper...?

Du som er morroklumpen vett... Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Kampen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 395
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 395

  • Flytende kalorier teller ikke
Sv: Utstyr eller RAW?
« #86 : 27. juli 2010, 18:51 »
Ser ut som en morroklump du...

Du bør jo ihvertfall være imot utstyr da Jørgen. At noen bøyer 240 raw, men ikke gjør 300 med utstyr tror jeg du er alene om her i landet. Riktig nok, så fort knebind, drakter osv. legges til side er du jo veldig god.

En styrkeløfter som er en ræva utstyrsløfter, men veldig, veldig god uten, som er en utstyrsforkjemper...?

Du som er morroklumpen vett... Smiley

Jeg tjener lite på utstyret og er en røti styrkeløfter ja,men morro er det uansett Smiley
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!


Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Utstyr eller RAW?
« #87 : 27. juli 2010, 19:05 »
Jeg tjener lite på utstyret og er en røti styrkeløfter ja,men morro er det uansett Smiley

Røti utstyrsløfter ja, men du er en god styrkeløfter. Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Torko

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 129
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 129

  • Torko's tøs..
Sv: Utstyr eller RAW?
« #88 : 27. juli 2010, 22:57 »
OL kan vi nok se langt etter, ja. I hvertfall så lenge forbundet tjener penger på utstyret og alle som ikke vil bruke utstyr driter i å bli styrkeløftere.
Hvor mye tjener forbundet på utstyr?
Team Strongman Rolf Holte

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Utstyr eller RAW?
« #89 : 27. juli 2010, 23:02 »
RAW <3
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!