Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 137284 ganger)

Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1035 : 13. juli 2009, 19:39 »
En litt spennende nøtt for deg Eneres:

Skorpioner og edderkopper har felles opphav.
Mener du da at edderkopper ikke må spise dyr den fanger i spindelvel, ettersom slektsaraknoiden skorpionen ikke har spindelvev?

Den fordømte edderkoppen kan også finne på å behandle maten før den konsumeres. Ofte injiseres gift som kan være paralyserende og/eller vevsoppløsende. Uten denne behandlingen, som er i henhold til dyrets natur, ville det vært umulig for edderkoppen å innta føde. Bør den heller spise mindre insekter som går i en munnfull mener du?
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1036 : 13. juli 2009, 20:05 »
Jeg ser nå hva de andre snakker om. For noen få innlegg siden parkerte jeg retorikken din fullstendig med tunge beviser i form av studier som viste at grønnsaker og frukt lider av flere patogene parasitter enn kjøtt. Ingen reaksjon. I stedet går du videre til å gjenta deg selv enda du nettopp har blitt motbevist. Selv fremmer du kun påstander uten bevisførsel. Likevel, og kun for min egen underholdning, så fortsetter jeg:

Parasitter på rå grønnsaker og frukt finnes, det har jeg argumentert før her i tråden, og da gjelder det å vaske dem godt og også holde seg unna grønnsaker man ikke kan spise rått. Frysing/skrelling kan også hindre parasitter. Det er de tiltakene en råveganer kan ta.

Sitat
1) Mennesket er tilpasset varmebehandlet mat (dette punktet kan vi gå videre til siden)

Om det har tilpasse seg, spiller ingen rolle. Det betyr absolutt ikke at det da er naturlig. Se rundt deg, det er kun vi som gjør det. For å kunne skjønne hva jeg mener, så må  man ihvertfall være enig i at vi er dyr, primater, aper. Er du enig?

Sitat
3) Ikke all varmebehandling innebærer dannelse av gasser osv. Man kan varme opp maten på forskjellige måter.(dette sparer vi også til siden)

Ja, men det er ikke til å stikke under en stol at steking er noe som skjer titt og ofte eller hva?

Sitat
og så på gøy:
4) La oss for argumentets del si at kjøtt ikke kan spises fordi det må varmes opp. Da har vi fortsatt fisk, reker (får ikke kneis), hummer, krabbe (ingen kneis igjen), biff tartar, spekemat, u name it. Hvorpå du briljerer med din medisinske utdannelse og sier følgende:

Jeg kjenner ikke til kneis, jeg kjenner til kveis. Hvalkveis.

Spekemat: http://www.dinside.no/351649/kreft-alarm-paa-spekemat&utskrift

Mat som inneholder mye nitritt og nitrat - for eksempel røkt mat og spekemat - øker risikoen for kreft i øvre del av fordøyelsen, blant annet magekreft og kreft i bukspyttkjertelen. Det gjør også stort inntak av stekt mat og frityrstekt mat. Et kosthold med lite fiber, mye stekt mat og lite frukt og grønnsaker øker risiko for kreft i nedre del av fordøyelsen, særlig tykktarmskreft.

http://www.dinside.no/348993/vitaminer-beskytter-ikke-mot-kreft

Biff tartar: jeg tipper at dette ikke er noe man spiser veldig ofte??

ps. jeg har ingen medisinsk utdannelse, så vennligst ikke påpek at jeg har det. Takk.

Sitat
"og når vi spiser kjøtt (dvs. andre dyrs muskler) så har de en helt annen molekylær fremmed sammensetning som vår kropp må jobbe og bruke mye eneergi for å fordøye"

Selv om påstanden din er åpenbart feil skal jeg tolke den som om den hadde noen form for verdi.


Hva mener du med at den er feil? Hvordan mener du at kjøtt fordøyes da, det er aminosyrene vi skal ha, ikke proteinet. Gjennom rå mat får man aminosyrer direkte, men gjennom animalsk føde må kroppen bryte ned denne sammensetningen helt til den finner det den skal ha. Eller? Er du uenig så forklar. 

Sitat
Du sitter igjen med følgende scenario:
A) Om argumentet ditt hadde vært korrekt ville det betydd at det fortsatt finnes ett kjøtt du forsvarer, nemlig det ikke-fremmede: Å lage spekekjøtt av menneskemuskler. Ja, man kunne slaktet uønskede barn, sigøynere og brysomme eldre som koster penger og ikke er produktive - og laget spekemat av dem!


Andre aper spiser kjøtt en sjelden gang, også hverandre, så tja.. vi er primater slik som dem, så hvorfor ikke? bare da skal det selvsagt være rått menneskekjøtt, og ikke denne spekinga hele tida, det er da ikke naturlig er det vel? Og heller ikke sunt slik jeg linket til over. At mord er galt, det er noe vi har bestemt selv.

Sitat
B) Så over til det korrekte svaret, som er at andre pattedyrs muskler er identisk oppbygget med våre egne. Utviklingen av muskel skjedde åpenbart lenge før mennesket oppstod, og således deler vi oppbygning med dem. Strengt tatt deler vi celle-komposisjon med alle levende fler-cellede organismer (metazoer) i form av en cellestruktur som angis som eucaryot. Vi har alle cellemembran av fosfolipider og proteinbaserte ionekanaler, og innhold i form av ribosomer, DNA, lysosomer, endoplasmatisk retikulum, mitokondrier og golgiapparat. I muskelceller er det dessuten myosin og aktin. Som en kuriosa kan jeg nevne at hjerter fra svin har blitt brukt som erstatning for menneskehjertet i mennesker, og da snakker vi om et system som er langt mer følsomt for ulikheter enn fordøyelsesapparatet.

Men i bunn og grunn så må kroppen jobbe for å bryte ned kjøttet uansett, og det er en tung prosess for kroppen. Selvom vi har samme oppbygging, betyr da ikke at fordøyelsen har enklere med å bryte det ned av den grunn. kjøttet blir liggende i tarmen som en grobunn for bakterier opptil flere dager. Vårt system rekker å ta opp mye mer enn andre rovdyr, og vi ender opp med høyt kolesterol og andre livsstilsykdommer.

Jeg har ikke hentet min info fra denne siden, men her står det mer.

http://www.falcktrading.com/article.asp?w=6623004&x=

Og at du bruker fordøyelsesteknikker til edderkoppen for å sammenligne det med varmebehandling, ja det synes jeg blir ganske å gripe etter strå.. Om vi hadde klart å sprute ild ut av kjeften, ja da kunne vi snakket om det.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget fredderen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 619
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 619

  • Tempus fugit
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1037 : 13. juli 2009, 20:15 »
Eneres, på den siden du viser til. Det er ikke link til en eneste forskningsrapport, det er ikke en eneste kilde. Ergo, det er svada

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1038 : 13. juli 2009, 20:19 »
Hehe, ja ingenting kan være sant om det ikke står linket til en side som ser viktig ut med masse tungt engelsklesende stoff, og som har blitt puttet på nettet.  Ja, for vi vet jo at alt i hele verden blir  lagt ut på nettet..nei.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1039 : 13. juli 2009, 20:21 »
Vet ikke om det har blitt spurt om på de siste sidene, men here we go.

Eneres, når sluttet menneskene å være naturlige? Når vi varmebehandlet kjøtt? At vi begynte å varmebehandle kjøtt er jo en av grunnene til at vi utviklet oss slik vi gjorde. Dersom du måtte gått tilbake til når vi levde i ett med naturen, hadde du da greid deg uten varmebehandlet kjøtt? Jeg tror ikke det, altså må det jo være naturlig, uansett hvor skadelig du MENER at det er.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1040 : 13. juli 2009, 20:22 »
Svaret du søker ligger i ditt eget innlegg.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1041 : 13. juli 2009, 20:27 »
Svaret du søker ligger i ditt eget innlegg.
Misforstår jeg dersom jeg trekker den konklusjon at du mener at mennesket sluttet å være naturlige når vi begynte å varmebehandle maten vår? Det som i stor grad førte oss til toppen av næringskjeden.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1042 : 13. juli 2009, 20:29 »
Nei, da misforstår du ikke.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1043 : 13. juli 2009, 20:29 »
Nei, da misforstår du ikke.
Takk for et klart svar Smiley
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1044 : 13. juli 2009, 20:37 »
Om det har tilpasse seg, spiller ingen rolle. Det betyr absolutt ikke at det da er naturlig. Se rundt deg, det er kun vi som gjør det. For å kunne skjønne hva jeg mener, så må  man ihvertfall være enig i at vi er dyr, primater, aper. Er du enig?

I alle dager, Eneres, bestem deg om du synes kamerat Darwin var inne på noe eller om han bare farte med tøys.

Hvis vi har *tilpasset* oss (og da snakker vi om fysiologisk tilpasning, ikke mentalt) å spise varmebehandlet mat, hvordan i all verden kan det bære unaturlig? Skal vi ignorere evolusjonen som har skjedd, eller prøve å reversere den på et vis?

ps. jeg har ingen medisinsk utdannelse, så vennligst ikke påpek at jeg har det. Takk.
Jeg tror ingen som ikke er i dyp absinthrus ville noen gang mistenke deg for å ha det.

Men i bunn og grunn så må kroppen jobbe for å bryte ned kjøttet uansett, og det er en tung prosess for kroppen. Selvom vi har samme oppbygging, betyr da ikke at fordøyelsen har enklere med å bryte det ned av den grunn. kjøttet blir liggende i tarmen som en grobunn for bakterier opptil flere dager. Vårt system rekker å ta opp mye mer enn andre rovdyr, og vi ender opp med høyt kolesterol og andre livsstilsykdommer.
Jeg har nevnt det før i denne tråden (tror det var svar til Hege), så det kan hende at du ikke har fått det med deg: Vi lever i symbiose med bakteriene i maven, hvis du ikke hadde hatt bakterier i maven hadde ikke fordøyelsen din fungert i det hele tatt.

Nå skal jeg kose meg med den *kokte* risen min. Yummie. Lett fordøyelig som bare det.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1045 : 13. juli 2009, 20:39 »
I alle dager, Eneres, bestem deg om du synes kamerat Darwin var inne på noe eller om han bare farte med tøys.

Hvis vi har *tilpasset* oss (og da snakker vi om fysiologisk tilpasning, ikke mentalt) å spise varmebehandlet mat, hvordan i all verden kan det bære unaturlig? Skal vi ignorere evolusjonen som har skjedd, eller prøve å reversere den på et vis?
Jeg tror ingen som ikke er i dyp absinthrus ville noen gang mistenke deg for å ha det.
Jeg har nevnt det før i denne tråden (tror det var svar til Hege), så det kan hende at du ikke har fått det med deg: Vi lever i symbiose med bakteriene i maven, hvis du ikke hadde hatt bakterier i maven hadde ikke fordøyelsen din fungert i det hele tatt.

Nå skal jeg kose meg med den *kokte* risen min. Yummie. Lett fordøyelig som bare det.
Dersom du ønsker å diskutere med eneres så krever det at du vet hva hun definerer som naturlig. Den definisjonen er gal, og legger grunnlag for alt hun sier. Altså er alt hun sier galt.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1046 : 13. juli 2009, 20:40 »
Andre aper spiser kjøtt en sjelden gang, også hverandre, så tja.. vi er primater slik som dem, så hvorfor ikke? bare da skal det selvsagt være rått menneskekjøtt, og ikke denne spekinga hele tida, det er da ikke naturlig er det vel? Og heller ikke sunt slik jeg linket til over. At mord er galt, det er noe vi har bestemt selv.
Du åpner altså for kannibalisme. Sålenge det er rått...
Er du klar over at kannibalsme fører til sinnsykdommen Kuru?
http://www.ninds.nih.gov/disorders/kuru/kuru.htm
Det kan godt hende at enkelte dyr ikke blir syke av å spise sine artsfrender, men det betyr på ingen måte at vi mennesker er egnet til å gjøre det samme.

Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1047 : 13. juli 2009, 20:42 »
Parasitter på rå grønnsaker og frukt finnes, det har jeg argumentert før her i tråden, og da gjelder det å vaske dem godt og også holde seg unna grønnsaker man ikke kan spise rått. Frysing/skrelling kan også hindre parasitter. Det er de tiltakene en råveganer kan ta.

Å fryse eller skrelle fjerner ikke alle bakterier og parasitter. Studien jeg viste til dokumenterte at noe slikt som 70% av alle grønnsaker som ble konsumert inneholdt sykdomsfremkallende mikroorganismer. Du vil med andre ord unngå 70% av alle grønnsaker. Ikke dermed sagt at dette er 70% av alle arter av grønnsaker, det kan fint være 70% av all paprika og 70% av alle poteter. Har du tenkt å ta prøver av alle salatbladene før du har dem i munnen for å se om de er klinisk rene og tilfredsstillende?

Om det har tilpasse seg, spiller ingen rolle. Det betyr absolutt ikke at det da er naturlig. Se rundt deg, det er kun vi som gjør det. For å kunne skjønne hva jeg mener, så må  man ihvertfall være enig i at vi er dyr, primater, aper. Er du enig?

Du har fundamentalt misforstått hvordan dyr og naturen utvikler seg samt kategorisering av organismer. Alle dyr tilpasser seg endringer i omgivelsene eller dør ut. La oss ta vaskebjørnen som et eksempel. Den har trukket inn i bykjerneområder i usa hvor den lever av menneskelig avfall. En tilpasning fordi dens naturlige habitat er endret. Isbjørnene er i disse dager i ferd med å spleise gener med brunbjørnen da de migrerer sørover. En ny art er i ferd med å dannes. Overlevelse og foredling av naturen er et resultat av tilpasning.

Jeg kjenner ikke til kneis, jeg kjenner til kveis. Hvalkveis.
Ja, siden det var en skrivefeil inne i bildet er argumentet mitt negert. Du trenger nå ikke å forholde deg til argumentet. Den var kjekk! Men hva hvis jeg nå sier at skalldyr ikke får kveis? Hva gjør du da? Ånei. Nå dukket et helt nytt argument opp!!

Mat som inneholder mye nitritt og nitrat - for eksempel røkt mat og spekemat - øker risikoen for kreft i øvre del av fordøyelsen, blant annet magekreft og kreft i bukspyttkjertelen. Det gjør også stort inntak av stekt mat og frityrstekt mat. Et kosthold med lite fiber, mye stekt mat og lite frukt og grønnsaker øker risiko for kreft i nedre del av fordøyelsen, særlig tykktarmskreft.

Serranoskinke hverken røkes eller spekes.. det langtidlagres simpelthen. Dessuten har jeg allerede nevnt flere andre former for kjøtt som kan spises, også i henhold til dine egne ideer.

Jeg registrerer at linken din heter "vitaminer beskytter ikke mot kreft".
Ja, da serverer du jo argumentet til meg på et gullfat. Nok om det.

Biff tartar: jeg tipper at dette ikke er noe man spiser veldig ofte??
Men i henhold til din egen argumentasjon så kan og bør man gjøre det, og da trenger man heller ikke unngå kjøtt!

ps. jeg har ingen medisinsk utdannelse, så vennligst ikke påpek at jeg har det. Takk.
ps., det har jeg.

Hva mener du med at den er feil? Hvordan mener du at kjøtt fordøyes da, det er aminosyrene vi skal ha, ikke proteinet. Gjennom rå mat får man aminosyrer direkte, men gjennom animalsk føde må kroppen bryte ned denne sammensetningen helt til den finner det den skal ha. Eller? Er du uenig så forklar. 
Du er så kunnskapsløs at jeg vet ikke hvor man skal begynne. Proteiner består av aminosyrer. Det du mener er at et dyr eller en plante som er i live kun inneholder løse aminosyrer og altså ingen proteiner? Og at dannelse av proteiner skjer etter at planten eller dyret er dødt?
Ok, da tar vi for oss følgende. For det første er proteiner en stuktur av høyere orden enn aminosyrer, og det krever energi å sette dem sammen. En død celle kan ikke tilegne seg energi, med andre ord er det umulig å danne et protein fra aminosyrer post mortem. Derimot har du degradering av proteiner, hvor den brytes opp i stykker eller mister komponenter. Dette går altså motsatt vei. Proteiner er blant annet strukturelle enheter i kroppen, og danner reisverket i celler. Enzymer er også proteiner. Med andre ord er et intakt protein nødvendig for å gi deg en bestemt form og funksjon. Hvis du synes at slik grunnleggende kunnskap er urimelig kan du lese boken "Biochemistry" av Berg, tymoczko og stryer. Pensum ved medisinstudiene og forklarer alt fra start av. Den er over 1000 sider, så det sier seg selv at jeg ikke har tenkt å legge ut om alt her.

Men i bunn og grunn så må kroppen jobbe for å bryte ned kjøttet uansett, og det er en tung prosess for kroppen. Selvom vi har samme oppbygging, betyr da ikke at fordøyelsen har enklere med å bryte det ned av den grunn. kjøttet blir liggende i tarmen som en grobunn for bakterier opptil flere dager. Vårt system rekker å ta opp mye mer enn andre rovdyr, og vi ender opp med høyt kolesterol og andre livsstilsykdommer.

Rovdyrenes system og vårt system fungerer på samme måten, dvs ved så godt som komplett opptak av maten. Det sier seg selv at det ville vært lite effektivt for et rovdyr som får mat en gang i uken å ikke fordøye deler av maten.
Kolesterol er et fettstoff, og dannes ikke fra kjøtt (som er protein). Strengt tatt er kolesterolnivåene i kroppen, LDL og HDL regulert nøyaktig av kroppen din selv, og det skal mye til for å oppnå ugunstige hemostatiske forhold.
Det er flere kg bakterier i tarmen din naturlig, og de skal være der. Forholdene i tarmen legger til rette for en viss fordeling og menge av bakterier. Disse har viktige oppgaver i fordøyelsesapparatet. Feks bryter de ned inulin og gjør opptak av flere vitaminer mulig.
For det første er langt i fra alle bakterier patogene. For det andre er det få av disse bakteriene som vil overleve magesyren. For det tredje vil den naturlige tarmfloraen utkonkurrere et mindretall bakterier - både pga antall (1:100000000 u c?) og produksjon av stoffer som feks beta-laktamer og andre stoffer som hemmer bakterier som er fremmede for kulturen. Dette er grunnen til at man tar probiotika mot feriemage.

Og at du bruker fordøyelsesteknikker til edderkoppen for å sammenligne det med varmebehandling, ja det synes jeg blir ganske å gripe etter strå.. Om vi hadde klart å sprute ild ut av kjeften, ja da kunne vi snakket om det.

Nå misforstod du igjen analogien min. Jeg skal late som om du er et barn og forklare det med teskje. Du baserer argumentet ditt på det at vi bør oppføre oss som andre primater, selv om vi er forskjellige arter som i utviklingen har divergert fra et felles opphav. Vi er forskjellige grener på artstreet. Vi har altså ikke de samme egenskapene. Men du mener at vi skal oppføre oss som en annen art, altså mot vår natur.
Men for å dekke din tolkning: Fordøyelsesteknikken til edderkoppen er forøvrig ikke så ulik varmebehandling. Ved varmebehandling spleises oksygen fra luften med hydrokarboner i kjøttet, og det er en kjemisk reaksjon på lik linje med organisk edderkoppgift i kjøtt.


Det blir opp til leseren å avgjøre hvem som griper etter halmstrå her, hehe. Smiley
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1048 : 13. juli 2009, 20:47 »
ps. jeg har ingen medisinsk utdannelse
This
+
ps., det har jeg.
=
 rofl
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1049 : 13. juli 2009, 20:51 »
Dersom du ønsker å diskutere med eneres så krever det at du vet hva hun definerer som naturlig. Den definisjonen er gal, og legger grunnlag for alt hun sier. Altså er alt hun sier galt.
Oki, da får vi gjøre det på hennes premisser. Mmmm, den råe risen i skapet er aldeles himmelsk... jeg simpelten elsker at den er umulig å tygge og at alle mellomrom mellom tennene blir fylt med harde riskorn.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!