Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 348708 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #2445 : 21. mai 2009, 02:10 »
Nei, men det hadde vært veldig snilt av deg Smiley Jeg prøvde tross alt å lære hanzyman noe om Big bang. Og angående min seriøsitet ("jeg satser på du tuller") så kan du banne på at jeg er minst like seriøs som Hanzyman! Så det så! Case closed Wink
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #2446 : 21. mai 2009, 02:18 »
Heheh da så.. Grin Men da kan du seriøst bla deg bakover i tråden å selv finne svar på det du lurer på.. Wink For jeg gidder ikke å forklare, jeg skal se South Park.. biggrin

Mulig jeg tar meg tida i morgen, jeg er litt giddeslaus nå..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #2447 : 21. mai 2009, 02:21 »
Har faktisk referert til flere southpark episoder tidligere i denne tråden jeg! Blant annet happy easter special som forklarer hvorfor vi har påskeharen osv.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #2448 : 21. mai 2009, 07:02 »
Haha! Må jeg ha gått glipp av, har vært perioder da jeg ikke har lest her i det heletatt. Kommer vel til den episoden snart.. Hehe hvilken sesong er den i da?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Koro

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: allmektig Gud
« #2449 : 21. mai 2009, 09:26 »
Nei men jeg er helt enig med unknown, denne tråden burde vært stengt for lenge sia, det eneste som skjer her er at at par over ivrige kristne prøver å beskytte religion sin.
Og med en gang de løper inn her hiver 5 over ivrige ateister seg over byttet sitt og begynner å flå den stakkars personen.

Det er et treningsforum, ikke et diskusjonforum, vi skulle nok heller bare vært venner hele gjengen og kosa oss litt med hverandre vett : )

Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: allmektig Gud
« #2450 : 21. mai 2009, 11:18 »
Jeg vil ikke blande meg i diskusjonen nå, sånn at det er sagt, men religionen kan ikke ta feilen et menneske/gruppe/nasjon osv. begår. I Islam for eks. er selvmord haram (en synd) men det er fortsatt noen som sprenger seg i Guds navn, noe selve religionen ikke godtar, sånn skjer når politikk blir blandet med religion.

Men som jeg sa, jeg vil ikke blande meg inn i diskusjonen.

Religion og de religiøse skriftene er så diffuse og selvmotsigende så de kan tolkes til hva som helst så man kan hvis man vil.

Hvis vi ser på jødedomen kristendommen og Islam som alle stammer fra Abrahams etterføleger. Og de tre igjen har splittet seg til et utall av undervarinater.

Så det er ikke rart at man kan tolke f.eks selvmordsbombing som ok så lenge det sees på som at man dør som en helt i kamp ved å ofre livet.

Tygg litt på det.

Aktiv styrkeløfter

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #2451 : 21. mai 2009, 11:57 »
Kristendommen stammer da ikke ifra Abraham? Kristendom har ingenting med slektskap og gjøre. En kan ikke bli jøde sånn helt uten videre, på samme måte som man kan bli en kristen.

Det er dog riktig som du sier. Jødefolke og muslimene stammer i fra samme far, Abraham. Islam ble likevel ikke opprettet som en religion før over 1000 år senere. Jødefolket tilhører Isak. Muslimene tilhører Ismael. Ismael var Abrahams førstefødte, men han var ikke sønn av Sara. Det er ganske interessant å se hvordan Gud velger hvem som skal motta hans velsignelse og hvem som skal føre slektskapet videre. I våre øyne er ikke dette annet enn tilfeldigheter, men Gud har tydeligvis hatt en plan med det, på samme måte som at Ismael ikke var sønnen som skulle føre Israels slektskap videre etter Abraham. Isak var ekte sønn av både Sara og Abraham, og ble også velsignet av Gud til å føre Israels slektskap videre.



Videre så kan jeg på ingen måte se noe annet enn uvitenhet ut ifra innlegget du postet. Jøder og kristne har ingenting med terrorisme og gjøre, om du skulle ha en oppfattelse av det.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #2452 : 21. mai 2009, 12:10 »
Videre så kan jeg på ingen måte se noe annet enn uvitenhet ut ifra innlegget du postet. Jøder og kristne har ingenting med terrorisme og gjøre, om du skulle ha en oppfattelse av det.

Å drepe mennesker er terror, la det være i form av en rakett, atombombe, selvmordsbomber eller sværd.

Gjennom historien så har de fleste mennesker som er blitt drept er nettopp på grunnlag av kristendommen-

Kall det hva du vil.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: allmektig Gud
« #2453 : 21. mai 2009, 12:12 »
Kristendommen stammer da ikke ifra Abraham? Kristendom har ingenting med slektskap og gjøre. En kan ikke bli jøde sånn helt uten videre, på samme måte som man kan bli en kristen.

Det er dog riktig som du sier. Jødefolke og muslimene stammer i fra samme far, Abraham. Islam ble likevel ikke opprettet som en religion før over 1000 år senere. Jødefolket tilhører Isak. Muslimene tilhører Ismael. Ismael var Abrahams førstefødte, men han var ikke sønn av Sara. Det er ganske interessant å se hvordan Gud velger hvem som skal motta hans velsignelse og hvem som skal føre slektskapet videre. I våre øyne er ikke dette annet enn tilfeldigheter, men Gud har tydeligvis hatt en plan med det, på samme måte som at Ismael ikke var sønnen som skulle føre Israels slektskap videre etter Abraham. Isak var ekte sønn av både Sara og Abraham, og ble også velsignet av Gud til å føre Israels slektskap videre.

Videre så kan jeg på ingen måte se noe annet enn uvitenhet ut ifra innlegget du postet. Jøder og kristne har ingenting med terrorisme og gjøre, om du skulle ha en oppfattelse av det.

Innlegget over er et typisk eksempel på ideologiske strømninger som man finner igjen blandt både jødiske og kristne sionister og også blandt fundamentalistiske muslimer.  Shiafundamentalisten Trond Ali Lindstad har skrevet liknende innlegg i avisa Klassekampen av alle steder.

Jeg vil foreslå følgende tankeeksperiment:
 * Bytt ut jøder og/eller muslimer med tyskere og/eller nordmenn.
 * Bytt ut Abraham, Isak og Ismael med for eksempel Harald Hårfagre, Arminius eller Siegfried.

Dersom vi gjør dette, så vil rasismen og høyreekstremismen i denslags resonementer bli helt tydelig.  Det er bare nynazister som tar sånt tankegods alvorlig i Vesteuropa i dag, og det er sørgelig at offentligheten ser gjennom fingrene med denslags når det kommer i muslimsk, jødisk eller kristen innpakning.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2454 : 21. mai 2009, 12:57 »


Gjennom historien så har de fleste mennesker som er blitt drept er nettopp på grunnlag av kristendommen-


Hvilke kriger i nyere tid har vært basert på en kristen ideologi (eller pga kristendom)

utenom konflikten i nordirland da obv.

skal dette rettferdiggjøre det andre religiøse grupper driver på med idag?

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2455 : 21. mai 2009, 13:00 »
Kristendommen stammer da ikke ifra Abraham?et.

hvordan får du dette til å stemme?

abraham er jo en av dem som skaper den første pakten med gud?  (eller den andre, whatever).
det står det i bibelen ihvertfall.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2456 : 21. mai 2009, 13:01 »

Det er et treningsforum, ikke et diskusjonforum, vi skulle nok heller bare vært venner hele gjengen og kosa oss litt med hverandre vett : )

legg merke til at ingen av ateistene vil stenge diskusjonen.

men uansett, dette er jo kos. mange lærer mye av dette (ink. meg selv)


Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #2457 : 21. mai 2009, 13:11 »
Hvilke kriger i nyere tid har vært basert på en kristen ideologi (eller pga kristendom)

utenom konflikten i nordirland da obv.

skal dette rettferdiggjøre det andre religiøse grupper driver på med idag?


Det er ikke viktig om det er i nyere tid eller før, samlet så har dette drept mest mennesker. Det var det som var poenget her.

Nei, det skal ikke rettferdiggjøre noe som helst, men var et svar til Gladiator som mente at:

"Jøder og kristne har ingenting med terrorisme og gjøre, om du skulle ha en oppfattelse av det"
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2458 : 21. mai 2009, 17:15 »


"Jøder og kristne har ingenting med terrorisme og gjøre, om du skulle ha en oppfattelse av det"




Det må jo være noe av det dummeste jeg har hørt.

dave the brave

  • Gjest
Sv: allmektig Gud
« #2459 : 21. mai 2009, 17:24 »
nei, det er helt riktig. det er jødene som nekter å la palestinerne/muslimene ta fra seg det som er deres. men hele verden tror det er muslimenes land. gud sier at det er israels.. en dag skal gud vise hele verden at israel er hans folk. alle landene rundt israel skal gå sammen for å knuse israel, som de alltid har ønsket, men israel skal knuse dem i stedet. dette er teoretisk sett umulig. bare med guds hjelp kan et så lite land slå mange store nasjoner som går sammen. bare vent og se. bibelen forteller om alt som skal skje i fremtiden. også om alt som har skjedd i fortiden. meget spennende bok, ikke sant?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!