Skrevet av Emne: VM Junior  (Lest 45676 ganger)

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: VM Junior
« #45 : 02. september 2010, 18:11 »
Hmm, ingen av de 4 norske løfterne hittil har hatt fullklaff i forhold til egne forutsetninger, kanskje en ide å gjøre et par små justeringer i oppkjøringen hvis det stemmer at alle var i kjempeform rett før mesterskapet. Leser også at noen har slitt med magetrøbbel, det må jo evt ta noe av skylden:)

Av 4 løftere har Tutta (Verdensmester) og Inger Johanne (2xsølv i bøy og mark) hatt magevirus, Kjell hadde infeksjon i kroppen et par uker før han dro til Tsjekkia, men legen ville drøye med penicilin da han vurderte det dithen at det sannsynligvis ville sette han mer tilbake, i tillegg veide Kjell 2,5kg mindre enn det han har gjort i oppkjøringa. Hans Erik har jeg ikke hørt noe om, annet enn at det virket som at han var rimelig nervøs, og ser man på tidligere er han heller ikke dens mest stabile løfteren.

Så for de som har løftet til nå tror jeg ikke at oppkjøringen er problemet.

Forøvrig føler jeg med alle sammen, ikke så mye med Tutta som tross alt ble verdensmester på en dårlig dag. Men førstereisegjengen med Inger Johanne og Folkeseth. Og Kjell skulle med normal uttelingen hatt bronsen i lomma og med full klaff kjempa om sølvet. Men, men, han tok tross alt med seg en medalje i benk.

Uansett godt kjempa av gjengen. Irriterer meg at streamen feila de siste 6 løfta.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: VM Junior
« #46 : 02. september 2010, 18:27 »
Da har jeg nettopp prata med Kjell og han var totalt sett fornøyd sa han.

300kg bøyen hans ble latterlig underkjent som jeg trodde. 1 rød lampe, noe som er greit nok, men en dømte for dårlig uttretting, det er jo bare latterlig etter mitt skjønn.

Ellers som han sa er det tydelig at sjukdommen han hadde før han dro har spilt en mye større rolle enn han trodde. Han veide ikke 2,5kg mindre menn 4kg mindre enn for 2,5uke sia og følte seg trygg på at hadde det ikke vært for det hadde han gjort 800kg idag. Marken ble dårlig pga en dårlig pussa stang, jeg har vel aldri sett han miste grepet før. Men alt i alt var han fornøyd tatt alt i betrakting noe som er det viktigste. Medalje på dårlig dag skal man være fornøyd med Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

Sv: VM Junior
« #47 : 03. september 2010, 09:31 »
At lille Norge (selv om vi ikke liker å se på oss som små så bor det jo faktisk ikke så mange mennesker på denne lille, langstrakte, opprevne fjellknausen vår) har så mange unge løftere som er så gode at de tar medaljer i VM på en dårlig dag er faktisk HELT FANTASTISK! Det er all grunn til å bøye seg i støvet av beundring for de fantastiske talentene som finnes, og ikke minst det enorme treningsarbeidet som er lagt ned  Bow Bow Bow

Gratulerer til alle som har vært i ilden hittil, mange flotte løft og store prestasjoner! Gleder meg til fortsettelsen!  Cheesy


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: VM Junior
« #48 : 03. september 2010, 14:30 »
Tja.. eller fikk poeng til egen nasjon, kankje hun ikke hadde utstyr, kankje hun hadde en dårlig dag (syk/skadet. Åper hun synes det var more og viste det, så lenge folk har det moro er det moro å se på.

Jeg kan forstå argumentet med poeng til egen nasjon, men jeg må være ærlig å si at jeg ikke finner det moro å se på selv om hun kanskje syns det var morsomt å delta. Større nasjonale og internasjonale mesterskap bør være forbeholdt de som kan prestere på et bra nivå. Selvsagt kan ikke alle deltakere i en klasse være i stand til å konkurrere om en pallplass, men noe seleksjon må finne sted. For at folk skal ha interesse av å møte opp på større konkurranser må de bli tilbudt et bra nivå og gode prestasjoner.

Jeg har ingen problemer med å innse at jeg ikke har noe på et Nordisk, EM eller VM å gjøre, men trener målrettet for å en dag kunne stå på plattingen blant de beste. Det er en erkjennelse kanskje flere burde gjøre seg slik at underholdsningsverdien og interessen for idretten kan øke. Nå er det drøye krav til EM og VM og slikt sett selekteres utøvere, men dette var for å presisere et poeng. Jeg ville ikke stilt opp i disse mesterskapene per dags dato selv om jeg hadde hatt anledning fordi mine prestasjoner ville vært milevis bak hva de beste presterte.

Misforstå meg ikke Stian - dette er ikke en kritikk av ditt syn på saken. Jeg forsøker kun å argumentere for mitt ståsted. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: VM Junior
« #49 : 03. september 2010, 20:44 »
Hva skjer med at ingen sitter å kommenterer løftingen? Kom igjen folkens!

Fikk kun se bøyen før jeg måtte dra å spise, må opp kl 7 imorgen.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: VM Junior
« #50 : 03. september 2010, 21:08 »
Fikk ikke sett løftene til Walgermo, men litt under pers i bøy? Hva skjedde på siste løft, og hvor mye prøvde han på? Uansett er 327,5 i 100 som junior et voldsomt bra bøyresultat! Det er en ting å løfte bra på samling eller på trening, når alle forhold ligger til rette, men noe ganske annet på plattingen i et annet land, der en også må ta hensyn til en rekke faktorer en ikke er herre over. 

Stå på videre alle sammen!  woot
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: VM Junior
« #51 : 03. september 2010, 21:22 »
Stian har gjenvunnet formen fra EM ser det ut til! Meget bra start med fin bøy på 327,5 kg (som var svært lett) og Ny norsk rekord i benkpress på 222,5 kg Cheesy

Kim var uheldig i knebøy, 300 kg hadde bra fart med dessverre endte løftet i ubalanse  Undecided
220 kg i benk er ikke dårlig, ny pers for Kim, men hadde trodd han skulle løfte nærmere 230 kg etter trening å bedømme.

Med bra mark blir det fin plassering på Stian og Kim har gode sjanser på ny sammenlagt pers og topp 10 plassering!

Dette blir spennede!

Live løfting i mark nå, på denne linken:

http://www.russprache.at/goodlift/online/onlineside.html
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: VM Junior
« #52 : 03. september 2010, 21:28 »
Knallsterk åpning i mark på Blikås, og slettes ikke verst åpningsløft på Stian heller  Smiley

Forresten veldig moro at Kim nå får gjennomført et godt stevne etter nedturen på EM (for han røyk vel ut der, eller husker jeg feil?).
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: VM Junior
« #53 : 03. september 2010, 21:31 »
Knallsterk åpning i mark på Blikås, og slettes ikke verst åpningsløft på Stian heller  Smiley

Forresten veldig moro at Kim nå får gjennomført et godt stevne etter nedturen på EM (for han røyk vel ut der, eller husker jeg feil?).

KIm røyk ikke ut. Han perset med 800 kg sammenlagt Wink
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: VM Junior
« #54 : 03. september 2010, 21:38 »
Ups..  My bad! blander nok sammen med noen andre  :Smiley
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Zuul

Sv: VM Junior
« #55 : 03. september 2010, 22:10 »
synd med bøyen til Kim A og den siste benken. Kunne fort vært tjue kg mer p totalen det der, men pers er pers

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: VM Junior
« #56 : 03. september 2010, 22:36 »
Samme med Walgermo, uflaks i andre bøy, viste i siste at han har mer inne, tror 340 kunne gått. Og 227,5 i benk gikk jo også opp.
Men er som Benkleddet sier, det skal mye til for at alt skal klaffe 100% når det er VM i Tsjekkia, litt flere faktorer som spiller inn der kontra samling på TIS=)


Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: VM Junior
« #57 : 04. september 2010, 01:53 »
Mye bra løfting idag, men må si at Stian virkelig imponerte meg. Etter så mye jobbing i sommer, hadde jeg ikke trodd du sku prestere så bra idag, og her var det mer å hente i bøyen Grin

Kim også, som brukte hele sommersamlingen på å klage over knebøyen sin, du viste idag at du jaggu er god for 300kg. Runda også 300kg i markløft og persa i benken. Du og Stian vil fortsette å fighte om den norgesrekorden framover.

Knallbra av begge to Smiley

Men Ukraineren som fikk sølv i klassen fortjener jaggu en liten kommentar han også. Under jr-EM på Hamar veide han 89,15 og gjorde 355-220-305=880 hvor han bomma fullstendig på siste knebøy med 371. Smalt seg opp 8kg over sommeren og gjorde idag 375-245-327,5=947,5. I 2008 gjorde han 780kg i 82,5kg på jr-EM og 822,5 i samme klasse på jr-VM.

Nå gleder jeg meg til avslutningen med Bo og Carl, morradagen blir ekstremt spennende.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Kim Andre Blikås

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

  • power!
Sv: VM Junior
« #58 : 04. september 2010, 02:17 »
Kim var uheldig i knebøy, 300 kg hadde bra fart med dessverre endte løftet i ubalanse  Undecided
220 kg i benk er ikke dårlig, ny pers for Kim, men hadde trodd han skulle løfte nærmere 230 kg etter trening å bedømme.
Yo lars! Smiley

Etter knebøyen hadde eg mest lyst å grave meg langt ned, så benken blei deretter, sjølv om eg prøvde å skjerpe meg når eg kom på plattningen vart det halv hjerta heile greia, pskyken var bånn..
Eg kvikkna til igjen litt på oppvarming i mark da 275 var lett, da kunne eg få det litt gøy med å dra 300, det var no gøy Smiley
I knebøy mista eg balansen framover, aldri har eg gjort det før, vektene var lette.. rimelig kjipt.. veit ka eg må fikse på vertfall
Styrkeløft perser: 290 - 220 - 300

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: VM Junior
« #59 : 04. september 2010, 10:13 »
Da er pulja til Bo igang og der er det mildt sagt stivt nivå. Ukraineren som vant jr-em åpner med 970kg sammenlagt, mens russeren har meldt inn åpningen i mark på 373kg!!!

Bo sine startvekter er 325 - 207,5 - 310, hvorav marken er nest høyest.

325kg ble blåst opp i førsteløft og meldte 337,5kg i andre for dere som eventuelt ikke ser på stream. Tror nesten Bo har trent for mye saktebøy, for farta ned var akkurat som på videoene hans av saktebøyen..


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!