Skrevet av Emne: metthetsfølelsen er borte..  (Lest 10658 ganger)

Utlogget Bodylove

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 141
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 141

Sv: metthetsfølelsen er borte..
« #30 : 27. september 2010, 18:28 »
Dette er jo enkelt. Du blir ikke mett og er redd for å spise mer pga. faren for overspising. Slutt å være redd. Hvorfor være redd for overspising? Ikke noe å være redd for. Spise mere! Du vil sannsynligvis aldri få det svaret du ønsker deg. Du spiser for lite. Skjerp deg.

Overspising fører til at jeg legger på meg og jeg kan ikke legge på meg pga knea mine.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: metthetsfølelsen er borte..
« #31 : 27. september 2010, 22:01 »
jeg spiser nok til å holde meg full av energi og det resulterte i 7 km lang løping. Noe som i dette tilfelle er noe positivt. For det hadde jeg aldri fått til med for lite mat.

Det kan rett å slett hende at du har begynt å spise for lite, som har resultert i mindre muskelmasse, som igjen resulterer i at du kan løpe lengre uten å bli sliten. Idrettsutøvere i den klassen du beskriver(7 km), pleier ikke være de mest musluløse. Dette fordi musklene suger energi ut av deg på lange distanser(7 km). Så det at musklene dine har blitt mindre(fordi du kanskje har spist for lite) kan være grunnen til bedre løpetid.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: metthetsfølelsen er borte..
« #32 : 27. september 2010, 22:02 »
Overspising fører til at jeg legger på meg og jeg kan ikke legge på meg pga knea mine.

Du blir ikke plutselig så tykk at det går utover knærne dine.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget d4931

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 138

  • Level 19 sofaslask
Sv: metthetsfølelsen er borte..
« #33 : 27. september 2010, 22:03 »
Så du kan ikke legge på deg et par-tre kilo pga knærne dine men du kan løpe 7 km + helt uten videre?

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: metthetsfølelsen er borte..
« #34 : 27. september 2010, 22:07 »
Overspising fører til at jeg legger på meg og jeg kan ikke legge på meg pga knea mine.

Og her kommer poenget med mitt forrige lite konstruktive innlegg, jeg tror ikke det er metthetsfølelsen som er hovedproblemet, når du "føler at du spiser for mye", går rundt og er sulten og samtidig kanskje er redd for å legge på deg p.g.a av knærne, så mener jeg at det sitter mellom ørene dine (selv om det sikkert stemmer at du får vondt/problemer med knærne ved vektoppgang)....
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget etna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 131

Sv: metthetsfølelsen er borte..
« #35 : 27. september 2010, 23:12 »
Problemet er at du har sprikande forklaringar på kva du et, utilstrekkelig informasjon om situasjonen, urasjonelt reaksjonsmønster og urealistiske forventninga til våre clairvoyante evner. Det er i det heile tatt vanskelig å kommunisere på eit intellektuelt nivå med deg ettersom du alltid er i forsvarsposisjon. Eg startar med å svare saklig, inkludere mine eigne erfaringar og dele den løysinga eg ser som optimal. Eg får til svar at du får i deg alt dette, noko som ikkje står skrive noken plass. Eg held fram med å svare saklig og viser forståelse for at du er på FHS og ikkje har dei beste forutsetningar for å mestre eit slikt kosthold, men får fortsatt kun glefsing til svar. Deretter kopierar eg eit utdrag av kostholdet ditt som du sjølv har posta og gir min ærlige kommentar, som deretter blir besvart med sarkasme. Du benektar konsekvent ting du sjølv har påstått.

Nøyaktig her tar eg det fra at du et brødmat fire ganger om dagen:

"Føler meg litt snodig for tia.
Jeg går folkehøgskole for tia og her så får vi 4 faste måltider om dagen. Brød for det meste.
Jeg spiser alle 4 og jeg spiser også utenom. Holder godis til helgene.
Men jeg føler at jeg kan spise i evigheter uten å bli mett..

Feks en vanlig mandag her går i frokost:havregrynsgrøt med kanel + et glass eple juice. Lunsj: 2 skiver grovt brød med kjøttpålegg + frukt. Middag: vanlig husmorskost, kjøtt, potet, fisk, salat osv. Kvelds: 2 skiver brød med kjøttpålegg. "

"Frokost: 1,5 sliv med havregryn + 1 ss sukker. (skal bytte om til kanel snart)

Lunsj: 1 skive grovt brød med 3 skiver kokt skinke på.

Middag: Pizza.

Trening? Blir å være i stallen fra 10 til 14.

Kvelds: 6 små kake stykker, 5 flak med nachos."



"Frokost: 1 skive med egg. 1 glass eple juice.

Lunsj: 2 bixit turbarer 248kcal, 1 eple.

Middag: mye salat, 3 skiver røkt kjøttpølse, 2 små sleiver potetmos.

MM: 1 stk bixit turbar. 124kcal

Kvelds: ca 150g mager kesam med fun. Haha. Folk holdt på å klikke i vinkel når jeg drog fram den blandinga. 

Blir et knekkebrød, 1 skål med 2 små sleiver kornflakes med biola."

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: metthetsfølelsen er borte..
« #36 : 27. september 2010, 23:57 »
Ja, det er som folk sier her ; man legger ikke på seg så fort at man plutselig får vondt i knærne. Spis mere og spis så mye at du begynner å gå opp i vekt. Når du merker at du går opp i vekt så spiser du bare litt mindre og da har du funnet ditt nye og riktige kalori-inntak. For å gå opp 5 kg så må du først gå opp 1 kg. Nå står du vel på stedet hvil og så lenge du gjør det så er det i alle fall ingen fare.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Bodylove

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 141
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 141

Sv: metthetsfølelsen er borte..
« #37 : 28. september 2010, 00:15 »
Nøyaktig her tar eg det fra at du et brødmat fire ganger om dagen:

"Føler meg litt snodig for tia.
Jeg går folkehøgskole for tia og her så får vi 4 faste måltider om dagen. Brød for det meste.
Jeg spiser alle 4 og jeg spiser også utenom. Holder godis til helgene.
Men jeg føler at jeg kan spise i evigheter uten å bli mett..

Det står ikke noe her om at jeg spiser brødmat til alle 4 måltidene.
Det står at jeg har 4 måltider om dagen, og det er brød for det meste. Jeg spiser ikke brød til middag.

Synes dere bare tar utgangspunkt i de dårlige dagene mine. Og ikke ser på de dagene hvor kostholdet er som dere sier at det helst skal være.

Utlogget Bodylove

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 141
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 141

Sv: metthetsfølelsen er borte..
« #38 : 28. september 2010, 00:16 »
Så du kan ikke legge på deg et par-tre kilo pga knærne dine men du kan løpe 7 km + helt uten videre?

Jeg har ingen problemer med knea mine sålenge jeg løper på grus eller 3dmølle. Det starter å bli et problem om jeg går opp igjen vekta jeg hadde før.

Utlogget Bodylove

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 141
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 141

Sv: metthetsfølelsen er borte..
« #39 : 28. september 2010, 00:17 »
Du blir ikke plutselig så tykk at det går utover knærne dine.

Jeg har allerede vært gjennom en kneoperasjon så bare en liten vektøkning kan kjennes på knea.

Utlogget Bodylove

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 141
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 141

Sv: metthetsfølelsen er borte..
« #40 : 28. september 2010, 00:20 »
Og her kommer poenget med mitt forrige lite konstruktive innlegg, jeg tror ikke det er metthetsfølelsen som er hovedproblemet, når du "føler at du spiser for mye", går rundt og er sulten og samtidig kanskje er redd for å legge på deg p.g.a av knærne, så mener jeg at det sitter mellom ørene dine (selv om det sikkert stemmer at du får vondt/problemer med knærne ved vektoppgang)....


Javel så har jeg, i følge deg, angst for å legge på meg. Litt rart da at jeg kan spise alt jeg kommer over uten å føle noe form for anger etterpå.

Jeg pleier alltid å spise til jeg blir mett, men nå så har jeg ikke vært mett på lenge. Og det må jo være en grunn for det.
Det er jo ikke normalt at jeg en dag kan spise alt jeg makter å ikke kjenne en dritt.

Utlogget etna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 131

Sv: metthetsfølelsen er borte..
« #41 : 28. september 2010, 00:25 »
Eg gir offisielt opp...

Utlogget Bodylove

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 141
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 141

Sv: metthetsfølelsen er borte..
« #42 : 28. september 2010, 00:31 »
Javel greit, det er ikke noe håp for meg..

Unnskyld for at jeg har brukt tiden deres.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: metthetsfølelsen er borte..
« #43 : 28. september 2010, 00:34 »
Javel så har jeg, i følge deg, angst for å legge på meg. Litt rart da at jeg kan spise alt jeg kommer over uten å føle noe form for anger etterpå.

Jeg pleier alltid å spise til jeg blir mett, men nå så har jeg ikke vært mett på lenge. Og det må jo være en grunn for det.
Det er jo ikke normalt at jeg en dag kan spise alt jeg makter å ikke kjenne en dritt.

Har ikke sagt at du kommer til å angre på noe, bare forholder meg til det du selv har skrevet, at du ikke vil overspise fordi du er redd for knærne dine.

Nei, det er ikke normalt at du kan spise alt du makter en hel dag uten å bli mett, da har du enten en forvrengt oppfatning av hva "alt du makter" er, eller så er du syk. Kroppen din er antageligvis ikke unik når det gjelder metabolisme og funksjon, så regnestykket er enkelt. Hvis du ikke går opp i vekt, fortsatt har like mye energi til å løpe 7 km og mener du spiser nok så få du jo bare fortsette. Skjønner ikke hva formålet med tråden er når du bare svarer med "jammen og vil ikke", det hjelper ikke å spørre om råd når du ikke gidder å gjøre noe med det. Hvis kostholdet er ett problem så får du ofre noen kroner på å legge til noe som kanskje kan hjelpe da i stedet for å bare si at "det ikke er du som bestemmer hva som servers på skolen", det løser da vel ingen ting. Og hvis det ikke er selve maten som er problemet så er det hodet eller kroppen din, da er det bedre med ett legebesøk.

finito
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget gel

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: metthetsfølelsen er borte..
« #44 : 28. september 2010, 00:58 »
Du har fått gode råd her, og de ville nok vært annerledes om du hadde informert på forhånd om situasjonen din. Så jeg syns ikke kritikken din er berettiget fordi de baserte svarene sine på den informasjonen du oppga.

Hvis du absolutt ikke har mulighet til å endre komposisjonen på måltidene dine så kan du enten spise mer av det du får servert, være mindre aktiv eller fortsette å være sulten.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!