Skrevet av Emne: Always aim higher!  (Lest 260851 ganger)

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: HypHeidis treningslogg
« #150 : 13. juli 2004, 10:24 »


Tja, ville vært moro å være med, men tror ikke jeg skal utfordre skjebnen alt for mye når det gjelder krumspring...Har jo allerede vært skadet en gang i år, og det ødela en ganske så fin formutvikling Undecided  Så jeg må nok bare innrømme at jeg er litt pysete med tanke på strongwoman da dette er jo "litt" annerledes øvelser enn det jeg driver med, og dermed kanksje lett for å påføre seg skader??? Vi får se om det passer bedre ved neste anledning?



ååååååh. kom igjen da, heidi!
selvfølgelig er øvelsene litt anderledes enn det man vanligvis holder på med. jeg pleier nå ikke akkurat å velte dekk og bære sement i tide og utide... her får du virkelig sjekket ut om du er det sterkestesomfinns...
 Wink
jeg var også veldig lenge i tvil -men så tenkte jeg at jeg ville se veldig humoristisk på det hele... bære sement og velte dekk... ærlig talt... hvem gjør egentlig egenlig dette frivillig? det skal jeg nå finne ut! det her kommer til å bli en surrealistisk opplevelse!




Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: HypHeidis treningslogg
« #151 : 13. juli 2004, 20:26 »
trente på spenst i dag. atletklubben har treningstider på mandager og onsdager framover.
fokuserte på triceps, skuldre og bryst i dag. prøvde å simulere den stokkeløftingsøvelsen så godt det lot seg gjøre på spenstapparatene. okkuperte skulderpressa/støtmaskina store deler av økta. hadde uttallige set med normale press + selvkomponerte halve press (lavt og høyt) og omoggjøreogholdeprassastødiglengstmuligøvelser. surra mest rundt 60-70 kg. kjenner jeg har mye å gå på der framover. (det satt ganske hardt -så jeg kjenner jeg har mye forbedringspotensiale. hehe)
kjørte også en del på brystpressa. kjenner jeg stagnerer litt på vekta der nå. har vært lite framgang der i det siste. det eneste er at jeg øker litt på reps.
tricepsprssa/sittende dips tok jeg også i dag. fortsatte å øke i reps på 100kg. brukte hansker i dag, så det gikk lett.
guttaboys okkuperte benken, så den "slapp" jeg å ta i dag. får heller benkpresse de dagene jeg er på atletklubben, for den er letter å tilpasse mine korte armer.

avslutta økta med 10min "spurttrening" på tråkkisen.


dusj og mat!


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: HypHeidis treningslogg
« #152 : 15. juli 2004, 09:30 »
trente på atletklubben i går. det var mildt sagt en HET opplevelse! aircondition er visst for pyser og kjerringer, eller noe slikt.

trente knebøy, nedtrekk, benkpress, støt og bærte rundt på noen feite hantler, for å simulere farmers walk (eller hva det nå heter). det så sikkert veldig smart ut.
alt i alt en grei økt. i kveld planlegger jeg en mer spesifisert rygg/mage økt, på luftavkjølte spenst....


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: HypHeidis treningslogg
« #153 : 15. juli 2004, 20:32 »
det ble ryggøkt i dag. skikkelig digg.

starta med å varme opp i ti minutter med heftig armsykling.

nedtrekksak/sittende chin
55x12/12
75X8/7/5
85X5/4/4

kabelroing
55x12/8
65x8
75x6/5

markløft
60x10
80x8
100x5/4
115x4/4/3/3

nedtrekk forran
55x10/6
75x6/5/3/5

tiltrekk/kabelroingmaskin
55x10/10

ryggroing/omvendt situps
75x20/15/15

markløften tok jeg på et "selvmekka" markløftapparat. det er et sånn apparat som brukes til bla benkpress, skulderhev osv. veldig juserbart. justerte det på lavest -da ble det ca 5-10 cm høyere enn ved bruk av vanlig stang i markløft. kanskje derfor det kjentes så lett?
ellers sliter jeg fortsatt med puselankene mine. mine korte fingre gir litt kjipt grep. får investere i en klemmesak når jeg får lønning til uka... hadde litt problemer med å få ned nedtrekket på 75kg, for jeg må klatre opp på setet for å trekke det ned. men når jeg først har fått satt meg ned så går det greit.



Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: HypHeidis treningslogg
« #154 : 16. juli 2004, 21:22 »
jaujau. ble litt ymse trening i dag, mest skuldre/mage. kom på trening uten å ha planlagt økta. er litt i villrede om hvordan jeg skal trene gunstig fram mot nsk. må lage meg en god plan nå i helga; "oppkjøring til nsk".
vel, tilbake til dagens økt;


beinpress
160x25
200x15

skulderpress/skråpressmaskin/"støt"
40x20
65x10/10/10
75x4/5/4/4
+div "halve" høye og lave press, samt "lange" sett

støt i smith
stangax20
40x10/6

støt
15x10
20x10
25x7
35x4

situpsmaskin
45x20
55x10/10

sidemage
H: 55x10/10/10
V: 55x10/10/10

nedtrekk med tau
25x10

jadda. som sagt synes jeg dette ble en litt rotete økt. syntes liksom jeg hadde fått trent det meste tidligere i uka.
det har vært artig å prøve litt støt da. men balansen min stinker fortsatt! hehe

næsj, får vel sette meg ned å mekke et duganes opplegg!


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

nann-rosita

  • Gjest
SV: HypHeidis treningslogg
« #155 : 16. juli 2004, 21:40 »
¨syns du er kjempeflink jeg. er skikkelig stolt av deg. du er sterk , du forsøker og du gir deg ikke, kjempeflott Heidi!!

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: HypHeidis treningslogg
« #156 : 16. juli 2004, 21:54 »
¨syns du er kjempeflink jeg. er skikkelig stolt av deg. du er sterk , du forsøker og du gir deg ikke, kjempeflott Heidi!!

takktakk! det var kjempefint å høre. særlig nå som jeg føler meg en smule i villrede...
(jeg innrømmer det glatt -jeg føler meg litt på tynn is nå om dagan. NSK! hva pokker er det jeg har meldt meg på!?? hehe)


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: HypHeidis treningslogg
« #157 : 17. juli 2004, 11:53 »
Treningsprogram: Heidis oppkjøring til NSK
har prøvd å sy sammen et program som jeg skal bruke de neste 4 ukene, som en  "oppkjøring" til NSK. prøver å simulere de fleste øvelsene så godt det lar seg gjøre, med det utstyret jeg har til rådighet. skal prøve å få trøkt inn noen runder med dekkvelting innimellom også. håper ikke programmet er overambisiøst! hvis noen ser noe helt forferdelig hårreisende med det programmet her -så er det bare å si ifra! (...jeg har aldri trent til strongwoman før...)


DAG 1: Atletklubben
Knebøy: 20/15/10/10/10/6/6/6/10
Markløft: 12/8/6/6/4/6
Farmerswalk: 4R/2R/2R/1R/1R/1R/2R
”Conanswheelsimulering”: diverse runder og diverse vekter… (må teste det ut i hvert fall)
+ kondistrening

DAG 2: Spenst
Nedtrekk/sittende chins: 12/10/8/6/4
Kabelroing: 12/10/6/4
Nedtrekk foran: 12/10/6/4
Tiltrekk: 12/10/6/4
Nedtrekk bak: 10/8/6/4

DAG 3: Atletklubben
Benkpress 20/10/10/8/6/4/6/10
Skråpress 20/10/10/8/6/4/6/10
Pushpress 20/10/10/8/6/4/6/10

DAG4: Spenst
Beinpress 25/10/10/10
Rævpress 20/10/10
Lår utover 20/20/20
Lår innover 10/10/10
+ magetrening

DAG 5: Spenst
Brystpress 12/10/8/6/4
Skulderpress 12/10/8/6/4 + halve løft osv
Tricepspress/Sittende dips 12/10/8/6/4
+ ymse Biceps

DAG 6: lørdag og totaly ”ligge på sofaen –og spisedag”!

DAG 7: Søndag med morgentur evnt løpe opp en fjelltopp…


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: HypHeidis treningslogg
« #158 : 17. juli 2004, 16:34 »
Ser ut som et tøft program, men du greier det sikkert. Det er en ting som jeg tror kan bli i tøffeste laget, og det er å trene markløft dagen etter farmers walk. Hva med å dytte inn markløft på mandag, sammen med farmers, og conans wheel. Så ville jeg tatt en "rolig" økt med øvre del av ryggen på tirsdag.

I tillegg ville jeg  ikke bruke støt, ikke med konkuranseform i hvertfall. Kjør styrkevendinger med pushpress da dette ligger nærmer for hvordan du vil presse en stokk. Ikke det at støt ikke vil kunne hjelpe deg i stokkpress, men det er teknisk løft som tar lengre tid å lære. Og du ser aldri noen strongman går ned i en full frontbøy med en stokk før han presser den.

Ellers så er det bare å trene så mye som mulig med de øvelsene du har tilgang på. Har du feks. tilgang på et conans wheel vil du ha en stor fordel ovenfor evnt jenter som ikke har prøvd det. Er en veldig uvant, og ubehagelig sak første gang man prøver.  Wink Lykke til  buttrock
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: HypHeidis treningslogg
« #159 : 17. juli 2004, 23:22 »
lillegull:

okidoki!
takk for god og konkret tilbakemelding. det setter jeg skikkelig pris på. skal ta å bake forslaga dine inn i treningsprogrammet mitt.
"styrkevendinger med pushpress" -kan du forklare denne øvelsen litt nærmere. blir det på en måte det samme som  "pushebevegelsen" i støt, eller noe? (fra brystet og opp) ...eller er jeg helt på bærtur?


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

Utlogget ArildW

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 141
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 141

SV: HypHeidis treningslogg
« #160 : 17. juli 2004, 23:32 »
For grepet anbefaler jeg at du kjører med parallellgrep i mark så lenge du greier, + at du trener litt statisk (stanghold). Magnesium bør du også skaffe deg hvis du ikke har det  Smiley


Konkurrerende utøver i styrkeløft og strongman

Perser ; 225 - 200 - 205

Treningsdagbok

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: HypHeidis treningslogg
« #161 : 17. juli 2004, 23:33 »
Her ser du en styrkevending http://www.wsu.edu/~strength/pwrclean.htm Forskjellen fra støt er som du ser at man ikke går særlig dypt med beina. Når det gjelder selve presset kan du sikkert gjøre et utfall (slik de fleste vektløftere vil gjøre i støt) hvis du føler deg trygg på det. Eller gjøre som de fleste strongman utøver gjør med stokken, push-presse den opp. Push-press finner du her http://www.exrx.net/WeightExercises/OlympicLifts/PushPress.html
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: HypHeidis treningslogg
« #162 : 17. juli 2004, 23:52 »
lillegull: ahaaaa! da er det altså pushpress jeg har trent litt på den siste uka... (har ikke visst navnet, så jeg tror jeg har kalt det støt/overstøt eller etellerannetrart! har ikke trent så mye på selve vendinga, men mest på selve pushinga (altså pushpress). flotters! da har jeg trent ok likevel! får se an litt det der med utfall etterhvert, tenker jeg.

everlast: skal kolla ut parallellgrep og stanghold i mark, for forbedring av grepet. magnesium har de på atletklubben -så jeg skal få testa det ut på mandag (jmf utbedret program).

takktakk! gleder meg til å sette i gang!

Weightlifter


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: HypHeidis treningslogg
« #163 : 18. juli 2004, 00:14 »
lillegull: ahaaaa! da er det altså pushpress jeg har trent litt på den siste uka... (har ikke visst navnet, så jeg tror jeg har kalt det støt/overstøt eller etellerannetrart! har ikke trent så mye på selve vendinga, men mest på selve pushinga (altså pushpress). flotters! da har jeg trent ok likevel! får se an litt det der med utfall etterhvert, tenker jeg.

everlast: skal kolla ut parallellgrep og stanghold i mark, for forbedring av grepet. magnesium har de på atletklubben -så jeg skal få testa det ut på mandag (jmf utbedret program).

takktakk! gleder meg til å sette i gang!

Weightlifter

Overstøt, press, to sider av samme sak. Målet er å få stanga over hodet  Smiley Når det kommer til selve vendingen blir ganske anderledes med stokk, enn med ei stang uansett. Pga. grepet og omkretsen på stokken. Ofte blir det en form for "jukse curl" hvis du skjønner hva jeg mener. Vil annbefale at du bruker en del hammercurl i biceps treningen din.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: HypHeidis treningslogg
« #164 : 18. juli 2004, 00:22 »


Overstøt, press, to sider av samme sak. Målet er å få stanga over hodet  Smiley Når det kommer til selve vendingen blir ganske anderledes med stokk, enn med ei stang uansett. Pga. grepet og omkretsen på stokken. Ofte blir det en form for "jukse curl" hvis du skjønner hva jeg mener. Vil annbefale at du bruker en del hammercurl i biceps treningen din.

hammercurl ja... *notere bak øret*
juksecurl??
...vi har en sånn artig sak (stang) på atletklubben som gir et slags vertikaltgrep. går det an å bruke den til "bicepscurl" for å simulere stokken? eller bruke den til noe annet artig? jeg har aldri prøvd den, og jeg har ikke sett noen bruke den heller...


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!