Skrevet av Emne: 25åts symposium  (Lest 113059 ganger)

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #150 : 28. oktober 2004, 14:25 »


Et alternativ kan vaere aa faa deler av det daglig oljeinntaket fra Tech Nutrition sin EFAomega, som er fri for a- og d-vitaminer. Det er etter min mening et veldig bra produkt, som ogsaa inneholder GLA og CLA (selv om jeg egentlig synes sistnevnte burde droppes).

Takk for tipset. Sjekket innholdsdeklarasjonen på linfrøoljen jeg bruker, og der sto det ingenting om vitamininnholdet. Skummet noen tilsvarende produkter på nettet, og for disse var det kun oppgitt at disse inneholdt B-vitaminer, ikke A og D...

Forøvrig sant det med fargen på flaska Jan B Grin Smaker jo bedre enn de fleste tran-produkter også den der

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #151 : 28. oktober 2004, 16:15 »
Jepp, det gjør jeg. Jeg vil imidlertid først gjøre deg oppmerksom på at det finnes mange ulike produkter der ute, og Aloe Vera er ikke alltid bare Aloe Vera. Det har blant annet med renhetsgrad, godkjenning, økologisk dyrking, framstilling osv. å gjøre. Du vil ikke finne et lignende produkt som er renere enn drikke-gelen fra Forever Living Products, DET kan jeg garantere! De er verdens største dyrker og produsent, og har 53% av verdensmarkedet.

En liter med ren Aloe Vera Gel koster hos meg kr. 243, noe som er veiledende pris hos de fleste distributører av dette produktet. Vi anbefaler alltid kunder å drikke 3 flasker for å la det få tid til å begynne å virke, da dette er et naturmiddel og ikke medisin (vi gir 90 dagers ubetinget fornøyd-garanti på alle produkter.)

Du kan ikke overdosere med Aloe Vera, og det finnes ingen bivirkninger, men skal ikke gis til gravide. Anbefalt daglig dose er 20 cl (2 spiseskjeer) 1-3 ganger daglig. Selv tar jeg 3 spiseskjeer hver morgen på tom mage, og ingenting mer. Har ingen spesielle plager, men tar det som et generelt kosttilskudd. Merket økt energi og velvære etter ca 14 dager. Smiley
Treningsloggen min finner du her

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #152 : 29. oktober 2004, 10:08 »
fredag 29/10

oppv
Knebøy: 160kg*15 reps (13+2)
hamstring legcurl: 100kg*14 (10+4)
calf raise maskin: 340kg* 19 (15+4)
preacher curl:35kg*13 (10+3) Huh
en-arms shrugs hantel: 32kg*14 (10+4)

Hmm, hvis dette fortsetter bør jeg kunne trene med over 200kg i knebøy i løpet av vinteren, men nå håper jeg det etterhvert løsner på biceps, tragisk dårlig i preacher curl og vanlig biceps curl med stang. Et platå som må brytes her.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #153 : 29. oktober 2004, 12:51 »


Takk for tipset. Sjekket innholdsdeklarasjonen på linfrøoljen jeg bruker, og der sto det ingenting om vitamininnholdet. Skummet noen tilsvarende produkter på nettet, og for disse var det kun oppgitt at disse inneholdt B-vitaminer, ikke A og D...

Forøvrig sant det med fargen på flaska Jan B Grin Smaker jo bedre enn de fleste tran-produkter også den der

Linfroeolje inneholder saavidt jeg vet ingen a- eller d-vitaminer, men den inneholder heller ikke godguttene EPA/DHA.

Forresten er jeg ogsaa enig at blaafargen scorer hoyt paa kulhetsbarometeret.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #154 : 29. oktober 2004, 13:18 »


Linfroeolje inneholder saavidt jeg vet ingen a- eller d-vitaminer, men den inneholder heller ikke godguttene EPA/DHA.

Forresten er jeg ogsaa enig at blaafargen scorer hoyt paa kulhetsbarometeret.

Nei, men ALAen i linfrøoljen konverteres jo til EPA/DHA:
http://www.udoerasmus.com/articles/udo/fish_oil.htm

I følge studiene han refererer til så tilsvarer 45 gram linfrøolje 17 gram med fiskeolje når det gjelder EPA/DHA.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #155 : 29. oktober 2004, 13:38 »
MEn er ikke denne omdannelseprosessen etterhvert litt omdiskutert ? I hvert fall at denne er lite effektiv ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #156 : 29. oktober 2004, 14:12 »
MEn er ikke denne omdannelseprosessen etterhvert litt omdiskutert ? I hvert fall at denne er lite effektiv ?

Jo, jeg har sett mange diskusjoner rundt dette, men i følge studiene som Brink refererer til så må man normalt få i seg 3 ganger så mye linfrøolje som fiskeolje for å få samme mengde EPA/DHA. Jeg vet ikke om det er dette de mener med lite effektiv.

Jeg har vel også lest noe om at enkelte mangler noen enzymer eller noe som gjør at omdannelsen blir lite effektiv, men jeg husker ikke detaljene.

Nå skal jo Udo være en av de største ekspertene på området, så han burde jo vite det. Men så selger jo han denne oljen sin da, så jeg vet ikke om han har 100% integritet

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #157 : 01. november 2004, 11:07 »
søndag 31/10: 40 min kardio

mandag 1/11.
Oppvarming
Skråbenk smithmaskin: 110kg*10 (8+2), +10 kg, -3 reps fra forrige gang
stående roing stang: 100kg*8 (6+2, +dropp-sett 5*80) +10kg, -4 reps
nedtrekk bredt grep: 95kg*12 (9+3), +5kg, -1 rep
triceps push down: 40kg*15(11+4), samme vekt, +3 reps
sidehev, 14kgs hantler*15 (11+4)+1(2) kg, samme ant. reps.

Hard stretch

Greit nok på en dag hvor jeg var trøtt, men stående roing var et dårlig sett, kjørte derfor et dropp-sett på den øvelsen...

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #158 : 02. november 2004, 04:54 »


Jo, jeg har sett mange diskusjoner rundt dette, men i følge studiene som Brink refererer til så må man normalt få i seg 3 ganger så mye linfrøolje som fiskeolje for å få samme mengde EPA/DHA. Jeg vet ikke om det er dette de mener med lite effektiv.

Jeg har vel også lest noe om at enkelte mangler noen enzymer eller noe som gjør at omdannelsen blir lite effektiv, men jeg husker ikke detaljene.

Nå skal jo Udo være en av de største ekspertene på området, så han burde jo vite det. Men så selger jo han denne oljen sin da, så jeg vet ikke om han har 100% integritet



Tviler paa at Udo regnes som en av verdens stoerste eksperter innen fettsyrer innen vitenskapelige mijoer. Jeg ser egentlig ingen grunn til aa ikke ta oljer som allerede inneholder EPA og DHA, istedetfor aa vaere avhengig av en prosess som i verste fall opererer med en effektivitetsgrad paa 2-3 prosent. Men det er bare min mening.  Kardio

Dessuten smaker Udos olje hestesvette.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #159 : 02. november 2004, 16:25 »


Tviler paa at Udo regnes som en av verdens stoerste eksperter innen fettsyrer innen vitenskapelige mijoer. Jeg ser egentlig ingen grunn til aa ikke ta oljer som allerede inneholder EPA og DHA, istedetfor aa vaere avhengig av en prosess som i verste fall opererer med en effektivitetsgrad paa 2-3 prosent. Men det er bare min mening.  Kardio

Dessuten smaker Udos olje hestesvette.
Nei hvor anerkjent han er i det vitenskapelige miljøet vet jeg ikke noe om. Jeg er enig i at det ikke er noen grunn til å ikke ta EPA/DHA oljer. Det optimale må vel være å bruke begge deler skulle man tro.

Jeg synes Udos smaker helt greit. Imidlertid bruker jeg heller vanlig økologisk linfrøolje, mest pga prisen... Og tran har jeg ingen problemer med. Kan drikke det rett fra flaska.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #160 : 03. november 2004, 10:20 »
onsdag 3/11
oppv (gjesp, tidlig)

knebøy smith-maskin: 180kg*13(10+3), +20kg,-4 reps fra forrige økt
hamstring legcurl: 100kg*19 reps(14+5), samme vekt, +5 reps
calfraise, maskin: 360kg*19 (16+3), +20kg, samme reps
biceps konsentr.curl: 19kgs hantel*16 (12+4), +1 (2) kg, -1 reps
grundig stretch

Veldig grei økt med et unntak for knebøy, kjente det i korsryggen. Vil nok og si at knebøy i smith-maskin ser ut til å belaste knærne på en litt uheldig måte. Kan også være at teknikken her var i svakeste laget før jeg begynte på denne syklusen, for jeg synes vanlig bøy går svært greit hittil. Et annet tveegget sverd med dette programmet er at øvelsene trenes sjelden, noe som betyr at øvelser man har trent lite tidligere kan lide under for lite effektiv teknikk noe lengre enn om man hadde trent de litt oftere. Men vanskelig å få i pose og sekk selvf. Forøvrig meget bra framgang for hamstring og legg.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #161 : 03. november 2004, 10:23 »
Men hvordan står du i smith-maskinen da ?? Jeg føler at det belaster knærne mindre jo mer rett under stanga jeg står med føttene. Får jeg de for langt frem, så gjør det mer vondt. Noe av grunnen til at jeg ikke er noen kjempefan av hack-lift der jeg syntes noe av det problemet oppstår.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #162 : 03. november 2004, 10:42 »
Men hvordan står du i smith-maskinen da ?? Jeg føler at det belaster knærne mindre jo mer rett under stanga jeg står med føttene. Får jeg de for langt frem, så gjør det mer vondt. Noe av grunnen til at jeg ikke er noen kjempefan av hack-lift der jeg syntes noe av det problemet oppstår.

Ja, jeg er helt enig, og prøver å gjøre som deg i så måte. Veldig omdiskutert tema dette med å bruke smith squats, mange mener den er en dårlig øvelse som gir mange skader, andre argumenterer for at det er et spørsmål om teknikk. For min egen del skal jeg bruke øvelsen en stund til, men kommer ikke til å øke belastningen på neste økt, skal prøve å øke repetisjonstallet litt igjen. Ellers tror jeg dårlig bevegelighet i ankel-leddet er den største svakheten min nå. Her har jeg rett og slett sluntret unna med en viktig "detalj", skal stretche enda mer for beina framover.

Hvilke øvelser har du valgt for framside lår nå, UAC?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #163 : 03. november 2004, 10:48 »
Jeg kjører bøy selv, hacklift og benpress. Kjører selv i smith nå, men jeg kjører litt annerledes enn dere. I bøy kjører jeg f.eks. 1 sett på 8-10 så tungt som mulig, med progresjon selvfølgelig. Så en 4-6 reps på samme måte. Før jeg plukke av vekter og SKAL HA 20 reps. Når du er ferdig da, hiver man bare etter pusten. Jeg lå rett ut i 5 minutter sist gang.... man klarer ikke 20 reps i en sleng da. Det skal være såpass tungt. Det blir gjerne 10-12 reps, pusting 2-3 til pusting osv... Men man har vekten hele tiden på ryggen - setter den aldri fast.

Så opplegget er litt annerledes enn det du kjører. Dette er hvordan jeg gjør det for bøy, men ikke nøyaktig slik for hack-lift. Benpress har jeg ikke kjørt enda så vet ikke helt hvordan det blir. Ben er vel tilsvarende tungt ja.... Grin

Jeg var støl i mange dager etter sist gang.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #164 : 03. november 2004, 11:06 »
Kjører selv i smith nå, men jeg kjører litt annerledes enn dere. I bøy kjører jeg f.eks. 1 sett på 8-10 så tungt som mulig, med progresjon selvfølgelig. Så en 4-6 reps på samme måte. Før jeg plukke av vekter og SKAL HA 20 reps. Når du er ferdig da, hiver man bare etter pusten. Jeg lå rett ut i 5 minutter sist gang.... man klarer ikke 20 reps i en sleng da. Det skal være såpass tungt. Det blir gjerne 10-12 reps, pusting 2-3 til pusting osv... Men man har vekten hele tiden på ryggen - setter den aldri fast.

Så opplegget er litt annerledes enn det du kjører. Dette er hvordan jeg gjør det for bøy, men ikke nøyaktig slik for hack-lift. Benpress har jeg ikke kjørt enda så vet ikke helt hvordan det blir. Ben er vel tilsvarende tungt ja.... Grin

Jeg var støl i mange dager etter sist gang.

Ja, det er virkelig en killer for beina! Har sett at DC har anbefalt det slik du beskriver det (Widowmaker set  Grin?) for beintrening, og har trent litt slik tidligere. Veldig effektivt, men jeg er ikke den med den hurtigste restitusjonen etter lårtrening. Skal se om jeg ikke øker volumet på en slik måte når jeg trener bein igjen på mandag.

Takk for info, UAC!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!