Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2967509 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #9135 : 10. april 2009, 15:01 »
For at klossen skal sitte under min t-skjorte må t-skjorta være veldig stram. Jeg har faktisk kasse og den er formet slik at klossen ikke kan ligge i ro. Den vil tippe og skli mot ansiktet.

Hallo, det er magen som gjør det, ikke brystet...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #9136 : 11. april 2009, 00:54 »
Hallo, det er magen som gjør det, ikke brystet...
Hallo, selv når Ibuxus ikke er i nærheten så sklir klossen ned mot ansiktet. Så det er nok ikke magen.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #9137 : 11. april 2009, 01:07 »
Fredag 10.april 2009

Trening på KK-67

Knebøy uten belte
5x60 - 5x60 - 4x100 - 3x130 - 8x150 - 6x180 - 5x190 - 5x185 - 5x190 - 5x185

Markløft med sko og uten belte
3x140 - 5x175 - 4x200 - 3x230 - 3x250 - 2x260

Markløft (uten sko og med belte)
2x275 - 1x290

FINITO

Kanonform i knebøy på mandag. Okei form på onsdag, men brukte ikke belte. Og i dag var beina full av mengde. Føltes store (bra) og tunge (ikke bra). Så knebøyen var relativt tung, men jeg kjente samtidig hva som var grunnen. Føler jeg er sterk men kjente at beina ikke hadde restituert seg rett og slett. Mye slagstoffer i dem. Sistesettet ble det beste og letteste.

Markløften har vært litt tyngre i det siste så det ble litt spennende hvordan formen ville være i dag. Med de tunge beina i knebøyen så virket det ikke så veldig positivt. Spesielt når jeg bruker mye bein i mark. Likevel kjentes det ikke så ille ut under oppvarmingen i marken men det hadde nok litt å si at jeg var i elendig form i dag.

Det meste gikk likevel ganske greit. Tok på belte og tok av skoene etter dobbelen på 260. Gjorde da en dobbel på 275 noe jeg tror er den høyeste vekta jeg har dratt dobbel på faktisk. Ble litt svimmel på toppen av første rep da jeg fikk litt besvimelsestendenser. La vekta død ned, tok nytt grep og rakk såvidt å puste inn før jeg dro den andre reppen. Har tradisjon i å ikke klare slike repper men nå var det ikke noe problem.

Med litt bedre grep og bedre pusteteknikk der jeg slapp å skifte grep på rep nummer to så trodde jeg kanskje en dobbel på 290 skulle kunne gå. Jeg trodde jeg fikk et bra grep på stanga da jeg dro den første repen, men kjente stanga likevel smøg seg ut av venstrehånda mi. Dette gjorde at det siste draget for skikkelig utretting ikke ble tilstedeværende så det er usikker om jeg hadde fått repen godkjent i konkurranse, men det var ganske så lett og hadde jeg stålgrep hadde jeg nok gjort en dobbel.

Selv om markøkten var grei så er jeg langt i fra fornøyd, men kroppen er litt stinn av treningen nå så det blir godt med bare benk i morgen og så spise seg opp til bøyøkta på mandag. Da regner jeg med å være tilbake i topp slag igjen og fremover blir det mindre reps på alt og da håper jeg at formen øker betraktelig.

Tusen takk til Sjakk-Sigurd og Stigmanduer Areson som støttet med under dagens trening.

Essz!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #9138 : 12. april 2009, 00:48 »
Lørdag 11.april 2009

Trening på KK-67

Benkpress med strikk
5x60 - 5x60 - 3x90 (alt hittil uten strikk) - 4x95 - 3x110 - 3x110 - 3x120 - 3x120 - 3x120 - 3x120 - 3x120

Dips kv+5 kg
6 - 6 - 6 - 6

Rotator cuff
4x15 begge hender

FINITO

Tok med Erina og sammen var vi de eneste på klubben når jeg trente fram til kl. 16.

Normalt setter jeg strikk fra den ene siden av stangen, under benken, og fester på den andre siden av stangen. Dette lar seg nesten ikke gjøre uten at man er to om festingen av strikk. Prøvde derfor Gud-metoden til å feste, men bevegelsesbanen til øvelsern ble skikkelig snål så jeg forkastet den måten å feste strikket på. Til slutt tok jeg et strikk på hver side av stangen og festet på siden av benken. Dette ble en veldig bra variant.

Benken ble lett. Dipsen var grei og rotatorcuffen trenger vi ikkk prate om.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #9139 : 14. april 2009, 01:51 »
Mandag 13.april 2009

Trening på KK-67

Knebøy
5x60 - 5x60 - 4x100 - 3x130 (alt hittil uten belte) - 5x160 - 4x200 - 3x220 - 2x230 - 2x245 - 2x260 (!) - 1x340 med metal king - 0x360 med metal king

Strake markløft
6x130 - 5x150 - 5x160 - 5x170 - 5x175

Rygghev
5x50 kg

Sittende hantelpress skuldre
5x26 kg

Sittende bicepscurl hantler
6x21 kg

FINITO

Essz!

Har gledet meg lenge til denne økta. Mandag i uke 5. Etter fire relativt rolige uker var det kadomapang i uke 5. Mengdeprogrammet måtte fordøyes på disse fire ukene og det var meningen jeg skulle få litt igjen i dag. Var i kanonform i bøy på mandag i forrige uke og trente uten belte onsdag og fredag som da ble litt tyngre. Var litt mett av trening i beina kjente jeg på fredag, men regnet med at helgen skulle gjøre formen bra. Og det gjorde den. Jeg kjente ikke den tretthetsfølelsen i beina nå i dag. Har ladet bra opp.

Etter litt sykkeloppvarming var det rett på knebøyen. Her kjente jeg fort at jeg hadde en slik typisk bli-het-dag. Jeg blir som en varmeovn. Og pulsen går ikke ned. Det er ikke bra i det hele tatt og jeg presterer aldri på slike dager. På første arbeidssett 160 kg så kjente jeg at det var lett men langt unna den formen jeg hadde håpet på. 200 kg var heller ikke så veldig lett. Og på 220 så føltes det fortsatt litt feil ut.

Så fikk jeg urinert litt. Og da mistet jeg litt av den varmen som plagde meg. Og pulsen gikk ned noen hakk. 230 var greit, men 30 kg til skulle holde hardt. Etter dobbelen på 245 var jeg ganske sikker på at dobbel på 260 skulle gå, men det kunne fort bli en skikkelig slitedobbel. Formen hadde imidlertid blitt veldig bra nå. Og psyken var på plass. Nå skulle det gjøres. En dobbel på 260. En tangering av pers.

Jeg stilte meg under stanga, fikk et bra avløft og håpte at jeg skulle finne den bevegelsesbanen jeg har følelsen av at er den perfekte bane. Og jeg traff... Et sjelden godt treff. Første rep ble LUFT! Det var en så bra rep at både jeg og alle tilstede ble overrasket. Fantastisk herlig! Min beste knebøyrep ever! Kunne tatt 290 på den singelen der. Jeg bare vet det. Nå skulle settet imidlertid settet bestå av to reps og forskjellen på en og to reps er for meg ganske stor. Og når jeg hadde fått så god treff på den første så var det nå som å "hoppe etter Wirkola" eller på styrkeløftspråket "bøye etter Gilberg". Heldigvis er det jeg som faktisk er Gilberg så det skulle ikke være umulig å få til en bra rep. Og joda, den andre gikk greit den men var selvsagt ikke like bra som den første. Kunne imidlertid greit ha gjort en trippel her. Så med dette var jeg storfornøyd. Lenge siden jeg har vært så fornøyd med en knebøy. Ja, det er 2,5 år siden.

Så var det utstyrstrening. På med 340 kg og på med utstyret. Måtte gjøre alt for å komme dypt nok nå. Er ikke så mange utstyrstreninger igjen før det eventuelt blir NM-start.

Prøvde og prøvde og Stålmannen mente jeg aldri hadde vært dypere. Drakten hjelper nok heller ikke like mye nå som det den gjorde. Og det ble ikke et kjempelett 340 som jeg hadde håpet på. Jaja, vi høynet til 360.

Nå skulle jeg prøve å skyve knærne litt til siden for å komme ned. Jeg fikk en dårlig start og teknikken ble ikke så veldig bra. Strevde voldsomt med å komme dypt nok og prøvde mer enn noengang. Blodtrykket ble også større enn noengang og da jeg hadde vært 5 sekunder i bunnen så holdt øynene på å sprette ut av kraniet! Både jeg og alle de andre ble redde... Jeg prøvde å komme opp men mangelen på fart gjorde at dette ble et løft så godt som med stopp og da måtte jeg ha hatt strammere bind enn hva jeg hadde her. Kunne kanskje klart løftet om jeg hadde vært litt sterkere og det hadde stått om NM-medalje, men nå var det trening og jeg ga meg. Var utrolig blodsprengt i hodet etter dette. Det svimlet for meg og jeg måtte virkelig bare se ann om jeg skulle gå på et nytt sett. Etter ti minutter fant jeg ut at det var best å tenke litt på helsen også. Det hadde ikke vært fornuftig av meg å prøve på 360 igjen. Tror det kunne skadet noe hvis tilsvarende trykk hadde skjedd to ganger på rad.

Vi filmet alt dette og videon er å se nedenfor her. Etter bøyen filmet vi også hvordan jeg så ut i ansiktet men jeg sto under et skarpt lys og videografen var så lite erfaren at han ikke sa ifra om dette. Man kan jo ikke se hvor svart jeg var i ansiktet på filmen. Ser jo ganske normal ut. Videografen var for akkurat dette klippet godeste Nullet. Egentlig så filmet vi et klipp før det klippet som ligger ute, men det hadde ikke blitt trykket på "record" slik at vi sto og gjorde oss til foran et kamera som faktisk ikke filmet!

Resten av videotakingen ble gjort av Paracepticus, lillebroren til Ibuxus, og han viste seg å være svært så dyktig til å filme.

Resten av treningen var grei. Strakmarken var lett og grei. Jeg kuttet litt på de siste tre øvelsene som egentlig var 3 trisett. Jeg gjorde bare ett. Kroppen var kanonknust.

Utrolig deilig å være i tidenes bøyform nå. Litt kjipt at det virker som om det ikke blir NM pga. den helvettes drakta, men jeg skal fortsette og øve og se det ann til the bitter end. For det positive i dag var at det å gå ut med vektene var veldig lett og greit. Så nå er kanskje ikke det noe problem noe mer Smiley

Ellers gleder jeg meg til i morgen og benk. Og på torsdag er det skjorte i benk.

Hasta la vista!

Dagens trening:

http://www.youtube.com/watch?v=-unhqKDGJIM#noexternalembed&feature=channel_page
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Walgermo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 040
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 040

Sv: Fasiten
« #9140 : 14. april 2009, 02:13 »
Bra bøyform ! Wink
Du har 360kg+ inne, litt mer øving så går det lett ! lenge igjen til NM..
Stevne:
372.5-260-330
Raw:
275-205-287,5


Landslagsløfter i Styrkeløft
____________________________________________________________________________

YouTube | Sjøholt AtletklubbLogg

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #9141 : 14. april 2009, 02:17 »
Bra bøyform ! Wink
Du har 360kg+ inne, litt mer øving så går det lett ! lenge igjen til NM..
Jeg vet ikke altså - 360 skal være lett om jeg får fart nede i bunn, men det stopper helt opp og jeg må kjempe som pokker på å nå dybde. Skal såklart gi det flere forsøk men ble litt mer pessimistisk nå ja. Neste gang må jeg prøve å gå saktere ned i starten og så forsøke å slippe opp for å komme ned. Nå prøvde jeg å gi fart men så nådde jeg bare en vegg slik at farten ble lik null og så måtte jeg kjempe, kjempe og kjempe til øynene holdt på å sprette ut. Da blir det tungt. Uansett vekt Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Walgermo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 040
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 040

Sv: Fasiten
« #9142 : 14. april 2009, 02:26 »
Jeg vet ikke altså - 360 skal være lett om jeg får fart nede i bunn, men det stopper helt opp og jeg må kjempe som pokker på å nå dybde. Skal såklart gi det flere forsøk men ble litt mer pessimistisk nå ja. Neste gang må jeg prøve å gå saktere ned i starten og så forsøke å slippe opp for å komme ned. Nå prøvde jeg å gi fart men så nådde jeg bare en vegg slik at farten ble lik null og så måtte jeg kjempe, kjempe og kjempe til øynene holdt på å sprette ut. Da blir det tungt. Uansett vekt Smiley
okej.. ja, skjønner !
har samme syndromet med super-katana skjorta mi.. blodtrykk, når jeg er 5cm fra touch så starter øynene å forlate kraniet osv ! Wink
Stevne:
372.5-260-330
Raw:
275-205-287,5


Landslagsløfter i Styrkeløft
____________________________________________________________________________

YouTube | Sjøholt AtletklubbLogg

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #9143 : 14. april 2009, 16:14 »
Helvetes drakta? Er vel bare tredje treninga med denne drakta? Stå på! Litt mer fart ned på 360 kg løftet så hadde det jo gått! Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Fasiten
« #9144 : 14. april 2009, 16:31 »
Herlig dobbel på 260 raw. Førstereppen var BLODLETT! Du beviste på 340 løftet at du kan komme dypt nok. Jeg tror 360 ble i tyngste laget. Sammenligner man med løftene dine uten utstyr ser man at du kommer litt frempå når det blir tungt. Helt naturlig at du havner frempå når det blir for tungt med utstyr også. Da blir det vanskeligere å komme dypt og kroppen bare "siger" fremover isteden for å sette seg dypere. 360 har du nok inne uansett, men da må du være kjappere ned, stole på utstyret og ikke bruke for mye krefter slik du gjorde på trening igår. Spinner jeg eller hva tror du?
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #9145 : 14. april 2009, 17:07 »
Jeg står på. Dette er den femte treningen med drakten (første trening 280, andre trening 320 og 330, tredje trening 340 og 360, fjerde trening 380) og det virker helt sjanseløst å komme ned. å 360 prøvde jeg å gå så fort ned som overhodet mulig. Det ser du i starten, men så blir det bare som å møte en vegg. Nå var dette et dårlig løft teknisk så det kan ikke taes helt med i beregningen, men noe tilsvarende har jo skjedd på alle løftene. Neste gang skal jeg prøve en Kirketeig, altså å droppe belte evt. sette beltet lengre opp. Da blir kanskje ikke trykket i hodet så stort heller. Det var helseskadelig i går. Jeg er svart i ansiktet nå og blir spurt av omtrent alle om jeg har vært mye ute i solen i påsken. Uansett så tror jeg nå det er umulig å komme dypt nok ned med denne drakten kombinert med belte og knebind og teknikken min. Jeg har en plan om å prøve å bruke drakta, kun drakta, uten belte eller knebind på lette vekter etter hver ordinære knebøyøkt framover. Da kan jeg få en formening om hva som skal til.

Drakta er satans verk uansett om jeg får den til eller ikke. Jeg blir ikke tilhenger av utstyret selv om jeg skulle satt norgesrekord med det. Heller tvert imot.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #9146 : 14. april 2009, 17:12 »
Herlig dobbel på 260 raw. Førstereppen var BLODLETT! Du beviste på 340 løftet at du kan komme dypt nok. Jeg tror 360 ble i tyngste laget. Sammenligner man med løftene dine uten utstyr ser man at du kommer litt frempå når det blir tungt. Helt naturlig at du havner frempå når det blir for tungt med utstyr også. Da blir det vanskeligere å komme dypt og kroppen bare "siger" fremover isteden for å sette seg dypere. 360 har du nok inne uansett, men da må du være kjappere ned, stole på utstyret og ikke bruke for mye krefter slik du gjorde på trening igår. Spinner jeg eller hva tror du?
I følge Arthur som stod på siden så manglet jeg 10 cm på 340 løftet, mens jeg manglet 5 cm på 360 løftet. Er enig i at jeg kom litt frampå på 360 løftet men det var nok ikke fordi det var tungt. Jeg kom ikke frampå på 380 løftet. Det hadde nok mer med at jeg prøvde å satse som faen i starten for få farten jeg skjønner at må til (jeg synes det ser ut som om det er i starten jeg kommer frampå og ikke kommer mer frampå på slutten) men jeg må holde litt igjen i starten og prøve å få fart i bunnen - men det er umulig. Rett og slett. 

Ellers takk for rawkommentaren Smiley Jeg er veldig fornøyd med den.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #9147 : 14. april 2009, 17:25 »
Da ser jeg at jeg ikke har fulgt godt nok med Wink Sett noen knebind som man trekker på foten nærmest som en knevarmer og strammer selv med noen stropper - mener kappi hadde dette før, men er usikker. Kanskje det hadde vært en ide å kjøpe slike for å lettere kunne trene med utstyr?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #9148 : 14. april 2009, 21:42 »
Tirsdag 14.april 2009

Trening på Nidarø Treningssenter

Benkpress medium grep, raskt og uten stopp
5x60 - 5x60 - 5x90 - 4x110 - 3x120 - 3x125 - 3x125 - 3x125 - 3x125

Benkpress med kloss
2x152,5 - 2x152,5 - 2x157,5 - 2x157,5 - 2x165 - 2x165

Skrå Smalbenk
8x90 - 6x110 - 5x117,5 - 5x117,5 - 5x117,5

Nedpress triceps
12x65 - 12x65 - 12x65

FINITO

Dette var en spesiell treningsdag.

Jeg startet med treningen kl.17.15. Rakk å gjøre 3-4 sett før en dame som nylig hadde kommet kom til døren på power-rommet og bare brukte pekefingeren som hun bøyde for å signalisere "kom her...". Hun sa ingenting og jeg syntes det virket så rart. Hun gikk bortover mot resepsjonen og da hun nesten kom fram så måtte jeg bare spørre: "Hva er det for noe?". Jeg trodde jeg skulle hjelpe henne med noe, men hun sa jo ingenting. Så pekte hun inn på uttøyningsrommet vi har og så sa hun: "Det ligger en mann der...".

Jeg så inn på rommet og der lå det en mann på 59 år. Helt livløs. Smått blålig i ansiktet. Fy faen for et sjokk. Jeg hev meg ned på gulvet. Hadde litt panikk det første minuttet. Begynte med munn-til-munn og hjertekompresjoner umiddelbart. Bare minutter tidligere hadde jeg snakket med han og han fortalte at styrketrening var absolutt noe annet enn å gå på ski. For det hadde han også gjort. Og i motsetningen til i fjor så klarte han å holde bedre følge med barnebarna denne påska. Det var styrkeøkningen som var grunn til dette. Det er bare 2-3 måneder siden han startet å trene etter at hans kone som startet i januar fikk "dratt han med seg". Han begynte å elske denne typen trening og var en av mine mest fornøyde kunder.

Plutselig så lå han altså der og jeg var alene med han inne på rommet for å gjennopplive han. Jeg glemte først å sjekke puls og jeg glemte også å klemme for nesen når jeg gjorde innpustene men jeg husket raskt å gjøre dette. Puls kjente jeg imidlertid ikke så jeg pustet og gjort hjertekompresjoner for harde livet. Er ganske sikker på at jeg knakk ribbeina hans på andre hjertekompresjon. 140 kg kroppsvekt og ca. 200 kg benkstyrke er ingen god kombinasjon for skjøre ribbein. Jeg begynte med 2 innpust og 10 hjertekompresjoner og fikk ropt til den dama som fant mannen at hun måtte ringe ambulansen. Jeg sa feilaktig, slik som jeg gjorde da Erina fikk sitt anfall, at hun skulle ringe 112. Med Erina ble vi satt over direkte til ambulansen, men i dette tilfellet så måtte dama legge på telefonen og ringe 113 selv. Merkelig.

Det er veldig slitsomt med hjertekompresjoner i en svært stresset situasjon og når jeg anstrenger meg så får jeg ofte brekningstendenser. Så også her. Da jeg hadde spydd to ganger (væske - ikke vanlig oppkast med mye mat) , det var ikke akkurat delikat å nesten kline med en "gammel" mann som ligger livløs heller, så fikk jeg løpt bort til powerrommet hvor det var en annen kunde som jeg ba om hjelp. Vi fikk fordelt oppgavene slik at han gjorde innpust og jeg gjorde hjertekompresjoner. Vi fikk også lagt han i stabilt sideleie så vi fikk ut væske og slikt fra munnen hans. Jeg hadde sjekket om det var noe i munnen først før jeg begynte hele greia, men det var ikke noe der. Når jeg klemte mye på han så fikk jeg imidlertid opp litt vann etterhvert. Han hadde sikkert drukket fra flasken sin like før han fikk hjertestoppen. Like etter at jeg fikk hjelp av innpusteren hadde dama som fant han fått kontakt med ambulansen og de fortalte at jeg skulle bruke 30 kompresjoner før vi tok to innpust. Dette ble gjort. Det var et helvettes slit med 30 repitisjoner med kun pauser bestående av to innpust. Det ble flere hundre repitisjoner før legepersonellet endelig kom. Det tok vel 5 minutter før de kom. En evighet for oss, men ambulansepersonellet kan nok ikke belastes.

De jobbet febrilsk med mannen og brukte også elektrosjokk for å prøve å få han til live igjen. Jeg måtte bare prøve å gjøre noen sett innimellom for etterhvert kom også politiet. Dette var normal praksis ettersom han det gjaldt var så ung som 59 år. Så ble jeg avhørt.

Livet sto ikke til å redde for legepersonellet men jeg fikk skryt for at jeg hadde gjort "alt riktig". De fortalte at det var flimmer på hjertet når de kom så jeg hadde klart å holde han "delvis" i live. Det var altså håp, men de klarte ikke å starte han opp. Desverre.

Jeg ble tilbudt psykiatrisk hjelp og slikt men fortalte at jeg følte ikke at jeg hadde behov for noe slikt. Selv gikk det bra med meg, men jeg følte med hans kone eller forlovede. Det var hun som hadde "dratt" han med til å begynne på treningsstudio og akkurat denne dagen, den første treningen etter påske, så hadde de kommet sammen på trening. Han hadde imidlertid sykkel med seg noe hun ikke hadde. Derfor så dro hun litt tidligere hjem enn ham for å kunne komme hjem og starte med å lage middagen. Hadde hun hatt sykkel og ventet på mannen sin så hadde hun kanskje ikke mistet han...

Denne kona ble oppringt av helsepersonellet og da hun ankom uttøyningsrommet og så sin mann ligge der død så brøt hun selvsagt ut i gråt. Det var vondt. Allerede før hun kom så var det flere som avbrøt sin trening og bare dro hjem. Når hun kom og brøt ut i gråt var det flere som takket for seg. Det var snakk om at vi kanskje måtte stenge av senteret for dagen, men når alt kom til alt så trengte vi ikke å gjøre det. Jeg håpte nesten at jeg skulle slippe å møte den pårørende konen fordi jeg visste ikke hva jeg skulle si eller gjøre. Jeg følte at uansett hva jeg sa så kunne det bli bare feil.

Nå ble mannen båret ut av begravelsesbyrået og kona kom ut en stund etterpå. Det virket som om hun skulle gå rett forbi oss (mor hadde kommet en stund tidligere) i resepsjonen, men så snudde hun bare, så på oss og begynte å gråte igjen. Da gikk mor bort til henne og holdt rundt henne for å trøste henne. Mor gråt også. Og akkurat da følte jeg det som naturlig å gå bort til henne selv. Jeg omfavnet henne og fortalte alt slik jeg hadde opplevd det. Kona tok alt meget bra og takket så mye for innsatsen.

Det var et sterkt møte og hele situasjonen var veldig surrealistisk.

Selve treningen ble jo også veldig spesiell, men jeg fikk gjennomført den. Og treningen gikk meget bra. Jeg følte meg virkelig sterk i dag.

Da jeg kom hjem var det utrolig deilig å bli ropt på av datteren min, Erina, som allerede hadde lagt seg. Hun ville ha kyss på hvert kinn og vann i drikkeflaska si Smiley Det var herlig å se henne lyse mot meg.

Ha det bra.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Ske

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 874
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 874

Sv: Fasiten
« #9149 : 14. april 2009, 21:49 »
Du mangler IKKE 5 cm på 360 forsøket. Smiley For meg ser det ut som du må ha drakta lengre opp på låra. For å få det til greit kan det være en ide å bruke plastposer. (Samme prinsippet som med skjorta) Jeg prøver selv en King drakt for tia, posene hjalp godt. Prøv å få drakta lengre opp i setet. Det vil hjelpe å komme dypt nok, og beholde rette posisjonen i bunnen. Smiley

Edit;

Mens jeg skrev la du inn innlegget om ulykken på gymmet ditt. Du gjorde en god innsats der.
260-195-280 raw stevne

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!