avstemning
Spørsmål: bruker du eller har du brukt anabole steroider?
Ja
Nei

Skrevet av Emne: Bruker DU anabole steroider?  (Lest 36592 ganger)

Utlogget Big Boy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 494
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 494

  • BEAT THE LOGBOOK OR GO HOME!
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #90 : 26. mai 2006, 22:21 »
Har du noen link til disse undersøkelsene?
Min Sponsor: Norkost

TEAM BODYTECH



Intervju



Konkurrende utøver i Kroppsbygging

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #91 : 26. mai 2006, 22:38 »
Et par kjappe svar til det ovennevnte følger. Merk at dette dreier seg om én separat studie (Urhausen, 2003), og at det finnes flere andre der andre forsøksoppsett er fulgt. Denne er imidlertid en av få som tar for seg et såpass langt tidsrom som bortimot 10 års bruk! (UaC, slett medikamentnavnene dersom du ser det som brudd på forum-reglene) :)I dette tilfellet er det snakk om gjennomsnittlig ukentlig inntak under de periodene der AAS benyttes. Størrelsesdosene det er snakk om er dem de enten bruker nå eller brukte da AAS-forbruket var på topp.
Ja.
Intramuskulære injeksjoner av boldenone, drostanolon, formebolon, metenolon, nandrolon, stanozolol, forskjellige estere av testosteron and trenbolon. De orale dopingmidlene var 4-dehydrochlormethyltestosteron, fluoxymesteron, mesterolon, metenolon, metandienon, oxandrolon, oxymetholon and stanozolol.
Alle bortsett fra to av eksbrukerne hadde kombinert orale og injiserte steroider. 4 eksbrukere og 6 brukere hadde brukt veksthormon (HGH) sporadisk (<1år).
9 eksbrukere og 14 brukere hadde brukt anti-østrogener. 9 eksbrukere og 15 brukere tok eller hadde tatt clenbuterol (3-20 ganger medisinsk dose). Ingen hadde brukt vanndrivende midler. 6 av eksbrukerne og 4 av brukerne røyka, mens 2 hadde sluttet 1-2 år i forveien. Ingen av dem hadde unormalt alkoholinntak.
Det går ikke direkte frem av studien.
Forsøkspersonene var delt inn i 4 omtrent like store grupper for hvor ofte i året de hadde brukt eller brukte AAS. Disse gruppene var <20, 21-30, 31-37 og >38. Det går ikke frem hvorvidt noen av dem i den ”øverste” gruppa var kontinuerlig på, men med ”full uttelling” i øverste gruppe, vil dette uansett ikke dreie seg om mer enn maksimalt 6-8 personer.
Veldig enig, samtidig er det litt overdrevent å legge hele studien ut i oversatt form her.  Wink
For øvrig kan det nevnes at 9 av eksbrukerne og 12 av brukerne hadde utviklet gynecomasti, og av dem hadde henholdsvis 5 og 7 fått gjennomført operativ fjerning.

Kan gjerne linke til relevante fulltekster dersom noen er skikkelig keene på å gå i dybden, men det er i utgangspunktet ikke verre enn at høye doser av AAS over lang tid gir irreversible skader. Samtidig er det fullt mulig å begrense de negative konsekvensene i svært stor grad dersom man virkelig veit hva man driver med (eller får tett oppfølging av rette ressurspersoner), men det er det heller ikke mange som gjør... heldigvis Smiley

Dette er jo vel og bra.

Men i forbifarten, er bare raskt innom nå, så vil jo dette si at man ikke vet hva slags AAS som eventuelt forårsaker dette, eller om det er forskjellig type stacker eller ikke. Et eller flere stoffer kan med andre ord ikke utpekes som mer eller mindre farlig enn noen annen.

Videre reagerer jeg litt på at du bruker ordet sporadisk om HGH, og at sporadisk er mindre enn et år. Er dette bare et tilfeldig bruk av ordet ?

Godt jobba foresten. Legg gjerne ut linker til disse undersøkelsene. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget E-man

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

  • 96kg badevekt
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #92 : 26. mai 2006, 23:04 »
Har du noen link til disse undersøkelsene?

Ja Wink

Den omtalte:
Urhausen et al, 2003, Reversibility of the effects on blood cells, lipids, liver function and hormones in
former anabolic-androgenic steroid abusers.
http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6T8X-489YS86-7&_coverDate=02%2F28%2F2003&_alid=407166249&_rdoc=1&_fmt=&_orig=search&_qd=1&_cdi=5098&_sort=d&view=c&_acct=C000036598&_version=1&_urlVersion=0&_userid=674998&md5=e7671f773c1f0f5c86e019cce34064fc

Andre relevante:

Sullivan et al, 1998, The Cardiac Toxicity of Anabolic Steroids
http://www.sciencedirect.com/science?_ob=MiamiImageURL&_imagekey=B75BG-4G4X16M-1-1&_cdi=12982&_user=674998&_check=y&_orig=search&_coverDate=08%2F31%2F1998&_qd=1&view=c&wchp=dGLbVlz-zSkWA&md5=ebcaf01192de6e980626fdf9b1eec4fd&ie=/sdarticle.pdf

Urhasuen et al, 1989, One- and two-dimensional echocardiography in
bodybuilders using anabolic steroids (pdf-fil)
http://www.springerlink.com/media/253x5250qm6urh9fqu5m/contributions/r/6/7/1/r671028851865834.pdf

Karila et al, 2003, Anabolic Androgenic Steroids Produce Dose-Dependent
 Increase in Left Ventricular Mass in Power Athletes, and this Effect is
Potentiated by Concomitant Use of Growth Hormone (pdf-fil)
http://www.thieme-connect.com/ejournals/pdf/sportsmed/doi/10.1055/s-2003-40702.pdf

Det her er bare noen eksempler, og alle disse ligger alment tilgjengelig i fulltekst.
Ved å søke på for eksempel PubMed http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=PubMed, er det lett å finne langt flere artikler, men mange av disse
krever også passord dersom man ønsker fulltekstene.

Read and enjoy... Smiley
halvseriøs slask - sterk, kool og katabol...
flex, flex, så får du deg pecs!

Utlogget E-man

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

  • 96kg badevekt
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #93 : 26. mai 2006, 23:23 »
Men i forbifarten, er bare raskt innom nå, så vil jo dette si at man ikke vet hva slags AAS som eventuelt forårsaker dette, eller om det er forskjellig type stacker eller ikke. Et eller flere stoffer kan med andre ord ikke utpekes som mer eller mindre farlig enn noen annen.
Nettopp det er en svakhet ved slike studier der det ikke skilles mellom effektene av enkeltstoffer. Det er for eksempel store forskjeller i hvor levertoksiske de er, og da blir det også forskjellig utslag avhengig av hva og hvordan man eventuelt mikser det sammen. Du påpeker helt riktig at dette verken frikjenner eller korsfester enkeltstoffer eller konkrete stacker.  Wink

Videre reagerer jeg litt på at du bruker ordet sporadisk om HGH, og at sporadisk er mindre enn et år. Er dette bare et tilfeldig bruk av ordet ?
En sporadisk bruk av ordet sporadisk Tongue I dette tilfellet gjaldt det bruk i mindre enn ett år, men med ulike doseringer individuelt. Litt av forklaringa til ordvalget 'sporadisk bruk av HGH' ligger nok i at det står 'sporadic experience with growth hormone' i originalartikkelen. 'Bruk av HGH' hadde vært like dekkende, men den flisa er det ikke noe vits i å spikke... Smiley
halvseriøs slask - sterk, kool og katabol...
flex, flex, så får du deg pecs!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #94 : 26. mai 2006, 23:26 »
hvem som bruker og ikke bruker er uinteressant.

ikke alle brukere kan dras over en kam.

når det er sagt er jeg imot enhver bruk av ulovlige midler, og hverken bruker eller oppfordrer til det.

man kan oppnå utrolig mye uten.

som pt er eg et forbilde for mange som trener.

for å trekke frem et bra sitat:

"Any trainer preaching health while being totally chemically enhanced is a complete hypocrite."

Jeg har sett nok av skrekkeksempler på brukere som kjører livet sitt til helvete, men kjenner også brukere som lever et godt familieliv og har gode jobber.

each to his own.

og glem aldri:

"what goes around comes around Smiley"

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Bruker DU anabole steroider?
« #95 : 26. mai 2006, 23:56 »
I følge denne avstemmingen, så bruker hver 8 person i forumet her anabole steroider! Shocked
Jeg tror kanskje ikke helt at det stemmer da.
De som doper seg stemmer vel ja, mens de som ikke gjør det gidder nødvendigvis ikke å klikke.
Kan neppe tenke meg at av de 11 000 medlemmene, så bruker ca. 1200 aas..
I den "gruppen" som medlemmene av TF representerer, så tror jeg nok MER enn 1/8 bruker Steroider eller tilskudd som ikke er i salg over disk. Men det er bare synsing fra min side. Det blir som FF sier... når terskelen er lav og aksepten stor, så er sjansen for å falle for fristelsen større.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #96 : 27. mai 2006, 02:15 »
ja helt enig. de er jo bare veldig motiverte vanlige mennesker som deg og meg. Kjempeflott at noen taler torpedoenes sak, de var vært en svak gruppe i samfunnet. Media henger seg så lett opp i detaljer om vinkelslipere, bor mot kne (makita-eivind) avkapping og skyting i balle osv...Dette er bare noen utskudd på torpedostammen, og de representerer ikke det store flertallet. De er bare supermotiverte folk som deg og meg. Kjempeflott innlegg!!!

Og tydeligvis skjønnte ikke du hva jeg mente med dette. Beklager om jeg ordla meg uklart men:
Det finnes snille, greie mennesker, som gjør gale ting, uten å være drittsekker. Vet du det?

Torpedovirksomhet er et game av mennesker som gjør ALT for penger. (amge iallefall). Gjør dette dem til drittsekker? Vet flere innkrevertyper som har famile, stødig vennekrets, og er svigermors yndling pga at UTENOM jobben, er de veldig greie, og alrighte mennesker.

Selvsagt er det ikke greit å skyte folk, eller kutte folk med noe som helst, men det jeg nevnte med "motiverte folk", er at f.eks 500 tusen lapper rett i handa kan motivere mange mennesker til litt av hvert.

Jeg skal garantere at mange av de snilleste lammene av mennesker ute i norge, har en pris de også. Stygt sagt, men realistisk.

L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #97 : 27. mai 2006, 02:21 »
Hva er respekt for noe?
Dette er redsel du nevner her,ikke respekt.Det er klart at folk blir redde når man hører hva denne/disse personene er villig til å gjøre.Slike har ikke jeg respekt for i det hele tatt.
Å behandle en slik som en gud?det hadde aldri fallt meg inn,selv om han slår hardere og er sterkere enn meg.Hvilken respekt får man av folk som har et rulleblad lengre enn langt?Det er vel tøfft å komme hjem til sviger/foreldre på middag med blod på skjorta?
Å dra damer på denne måten?Tja...første tanken som slår meg:Billig?!


Enig med deg her. Men desverre virker det som om utrykket "respekt" er difust i mange miljøer. Frykt er ikke det samme som respekt, selv om mage forveksler de 2.

KLART en er redd disse menneskene. Det BØR man være.

Respektable er de ikke. Der er vi meget enig. Mennesker jeg respekterer er mannen i gata som jober og sliter for å forsørge familien sin, og å klare seg uten lovbrudd. De som ikke faller for snarveier, og kjemper på i livet, uten å se etter "lette løsninger". (lette penger m.m)

Og; Billige damer; Ja, men de finnes det like mange av som billige mannfolk, og om ei 500g`s gulllenke, en Bmw M5, og frykt blant folk + mye cash tiltrekker seg dem, og de er billige, så er det antageligvis det mange av disse karene ønsker seg.. Et ligg:)

Om damene er billige, gjør neppe så mye, så lenge som mannfolka er like billige:)

L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Bruker DU anabole steroider?
« #98 : 27. mai 2006, 03:29 »
Torpedovirksomhet er et game av mennesker som gjør ALT for penger. (amge iallefall). Gjør dette dem til drittsekker?

Tja, det er vel mer eller mindre naturlig å mene det...? Det er i hvert fall et trekk ved en person som bidrar sterkt til å skjemme helhetsinntrykket!

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #99 : 27. mai 2006, 10:08 »

Det finnes snille, greie mennesker, som gjør gale ting, uten å være drittsekker. Vet du det?

Torpedovirksomhet er et game av mennesker som gjør ALT for penger. (amge iallefall). Gjør dette dem til drittsekker? Vet flere innkrevertyper som har famile, stødig vennekrets, og er svigermors yndling pga at UTENOM jobben, er de veldig greie, og alrighte mennesker.

Selvsagt er det ikke greit å skyte folk, eller kutte folk med noe som helst, men det jeg nevnte med "motiverte folk", er at f.eks 500 tusen lapper rett i handa kan motivere mange mennesker til litt av hvert.


Ordet her er psykopat/sosiopat. Ikke drittsekk.

En psykopat (av psykopati, også kjent som sosiopat) er en diagnostisk betegnelse på et syndrom av abnormale personlighetstrekk. Vanlige kjennetegn er at personer med en slik lidelse kan ved første inntrykk virke sympatiske, intelligente og sjarmerende, men som ved nærmere kontakt viser seg å være manipulerende, løgnerske og impulsive. De er drevet av sterk trang til å tilfredsstille egne behov og lyster og viser nedsatt evne til å føle empati og frykt. Dette kommer til uttrykk gjennom manglende hemninger i å utnytte andre personer og til å involvere seg i risikabel adferd. Andre vanlige symptomer er aggresjonsproblemer, manglende evne til langsiktig planlegging, nedsatt forståelse for ansvar og moral, logiske brister, patologisk løgnaktighet med mer.

Man legger til grunne både sosiale og psykobiologiske faktorer for utvikling av psykopati. Omsorg- og oppdragelsessvikt i barndom så vel som nedsatte nevrale funksjoner i forbindelse med impulskontroll og opplevelse av frykt er blant de fremste forklaringer på lidelsen.

For bruk av diagnosen psykopati kreves det at man oppnår 25 poeng på en skala, av 40 mulige. Manglende forståelse for lidelsen hos pasienten selv og dermed motvilje gjør behandling vanskelig. Det finnes ingen effektiv behandling spesifikt for lidelsen, men gruppeterapi og adferdsterapi har hatt en viss effekt. Enkelte medikamenter kan hjelpe mot eventuelle generelle aggressive symptomer.

Den til dels store forvirringen rundt begrepet psykopati kommer mye av at nærliggende diagnoser som antisosial personlighetsforstyrrelse og dyssosial personlighetsforstyrrelse blandes sammen med og likestilles med psykopati. Sistnevnte er imidlertid en langt snevrere diagnose enn de øvrige.

Sosiopat er synonymt med psykopat. Begrepet sosiopat ble innført av en del amerikanske forskere for å underbygge at psykopatens konflikt er i samspill med sitt sosiale miljø.

Nå er sikkert ikke ALLE som driver med innkrever virksomhet psykopater, men for meg passer kriteriene inn på ganske mange. Men som du sier så er det hovedsaklig penger som driver disse mennskene, og jeg har sett flere eksempler på att når penger kommer inn i bildet så er vennskap og lojalitet begreper som ikke lenger er verdt noen ting. Derfor er min erfaring att disse mennskene kan väre kjekke å ha på en regvärsdag, men hold dem for guds skyld på en armlengdes avstand, for de er ikke til å stole på!

Grunnen til att det ikke er påvist noen sammenheng mellom aggresjon/voldsforbrytelser og steroider er att ingen har per idag klart å skille mellom aggresjon fororsaket av narkotiske preparater eller psykisk sykdom og steroider. Dette er vel den störste orsaken til att steroid bruk enda ikke er forbudt.

Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #100 : 28. mai 2006, 19:02 »
kriminalisering løser ingenting.

bedre med opplysning, så kan folk ta sine egne valg basert på egen moral og kunnskap om virkninger/skadevirkninger...

har noen absolutt bestemt seg for å bruke aas er det bedre at de får korrekt informasjon.

men veldig ofte blir steroider brukt uten at brukeren har noe bevisst forhold til hvilke skadevirkninger dette kan få for fysisk og mental helse.

medmindre man skal stille i bygging ser jeg ikke helt hensikten, forsåvidt ikke da heller..

men det er nå meg, sikkert mange andre meninger ute og går..

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Bruker DU anabole steroider?
« #101 : 28. mai 2006, 19:06 »
Diskusjonen om kriminalisering eller ikke kan vel fortsette her.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Gulldokka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 407
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 407

SV: Bruker DU anabole steroider?
« #102 : 28. mai 2006, 19:11 »
jeg bruker det ikke. jeg kan forstå at mange føler seg fristet,men raske løsninger har oftest kipe konsekvenser; også her.

Utlogget athlex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

SV: Bruker DU anabole steroider?
« #103 : 15. juni 2006, 00:13 »
"Makita-Eivind"  Grin You sir just made my day - konge navn!
Videre skal det sies at få ting kunne fått meg til å begå en kriminell handling forutenom å bli utsatt for torpedovirksomhet. Borr meg i leggen og jeg borrer deg i rasshølet - om jeg så må plukke opp såpen på Ullersmo resten av livet.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Bruker DU anabole steroider?
« #104 : 15. juni 2006, 00:14 »
feilposting?? rofl

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!