Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279986 ganger)

Utlogget metteflette

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 700

Sykler du Nordsjø rittet her i Rogaland?
Medlem av Foreningen for Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!


Alle gode ting er tre!!!

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Nei, har ikke syklet det enda, men det er et av rittene jeg har lyst til å prøve en gang i fremtiden. I år er det Nordhordland Rundt (90 km landevei), Bergen - Voss (170 km landevei) og Birken (94 km grus) som er de jeg etter planen skal sykle.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Oppsummering april:

Antall styrkeøkter: 3. Tid: 2t 15min.

Antall spinningøkter: 4. Tid: 3t.

Antall sykkeløkter: 12. Tid: 33t 31min. Km: 752,2


Gårsdagens:

Styrke: Markløft og fem apparatøvelser på ovekropp etterpå. Gjorde ingen noteringer underveis, men sterkere i overkroppen er jeg ikke akkurat blitt. Men det er da heller ikke meningen på denne tiden av året. Det var egentlig snakk om ren "vedlikeholdstrening" for å unngå ryggtrøbbel under sykkelsesongen Smiley

Spinning, 47 min. Puls snitt/max: 150(77%)/177(91%).

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Først en fjelltur i dag. 2 timer totalt fordelt på full guffe opp og rolig ned igjen fra Rundemanen.

Så en relativt hard sykkeløkt i kveld. Kjørte kun flater, men ville se hvor bra trøkk jeg kunne ha uten å møte veggen. Beina fikk jo kjørt seg godt, og fjellturen satt godt i. Men jeg følte likevel at det gikk tålig greit. En god pause halvveis, ellers non-stop.

Tid: 2t 30min
Distanse: 70,0 km
Snittfart: 28,7 km/h
Maxfart: 53,3 km/h
Puls snitt/max: 152(78%)/173(89%)

Km-status: 1082,0



Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

En god fjelltur på onsdag også. Samme opplegg som tirsdag, men en annen fjelltopp for forandringens del Wink

Spinning i dag. 46 min. Puls snitt/max: 152(78%)/184(94%).

Staser på å få tid til en sykkeløkt i morgen.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Fikk ikke syklet i går, så jeg kjørte heller en hard og lang økt i dag. Drøye ti mil (Gullfjellet rundt) og et helt annet tempo nå enn hva jeg har kjørt der tidligere. Vi var to stk i dag og begge var innstilt på å dra på litt. Beina kjentes bra ut hele veien, til tross for høy intensitet. Det var kun i bakkene vi ikke kjørte hardere enn hva vi har gjort tidligere. I tillegg gikk det sykkelritt der i dag, så vi hadde som mål å være kommet gjennom løypa før deltakerne i rittet kom. Det gikk fint, og det var greit å "ha noen i hælene" for å holde trøkket oppe Wink

Sånn for kuriositeten sin del, veide jeg meg før og etter turen. Ned 2,6 kg  Grin
Men de kommer nok på igjen i løpet av dagen, skal vi se Wink

Tid: 3t 55min
Distanse: 101,5 km
Snittfart: 27,2 km/h
Maxfart: 64,2 km/h
Puls snitt/max: 153(79%)/176(90%)

Km-status: 1183,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Spinning i går: 45 min. Puls snitt/max: 154(79%)/175(90%).

En god sykkeløkt i dag. Kjørte tre gode bakker, den lengste på 9 km med jevn, ikke alt for bratt stigning. Fint trøkk i beina på hele turen, til tross for mye trening i det siste. Det er flere grunner til at snittfarten ikke ble høyere: Den ene er selvsagt bakkene, men jaggu var det svært mange trafikale stopp i dag og. Utrolig mange ute på både sykkel og til fots, møtte biler i mange kryss, og sauene er sluppet fri igjen Wink Men er i rute sykkelformmessig, det er jo bra Smiley

Tid: 2t 57min
Distanse: 75,5 km
Snittfart: 26,1 km/h
Maxfart: 65,5 km/h
Puls snitt/max: 149(76%)/180(92%)

Km-status: 1259,0


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Siden sist har jeg hatt en styrkeøkt på overkropp 11. mai. Så ble jeg småsyk med feber, men det satt heldigvis ikke lenge i. Hadde en god fjelltur i går på 2 1/2 time med bra guffe oppover og var tilbake på sykkelen i dag. Men nå kjenner jeg at kroppen trenger å bremse litt før rittene. Det er en uke til mitt første ritt, så jeg tenkte å prøve å få til en intervalløkt før rittet, og ellers ta det ganske med ro.

Tid: 2t 53min
Distanse: 76,5 km
Snittfart: 25,4 km/h
Maxfart: 53,2 km/h
Puls snitt/max: 138(71%)/178(91%)

Km-status: 1335,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Fjelltur på Ulriken i dag. Ca 2 timer og fine forhold. 17. mai er en finfin dag å gå i byfjellene på, i alle fall om man liker å gå litt i fred Smiley

Så var det intervalløkt på sykkel. Brukte offroad og syklet 4 x 4 opp og ned Kvarven. Fikk ikke pulsen helt opp der jeg ville, men det skyldes nok at jeg ligger farlig nær overtrening nå. Bratt, vått og fælt. And I like it Wink Nå blir det stille og rolig frem til ritt på søndag Smiley

Tid: 56min
Distanse: 14,5 km
Snittfart: 16,5 km/h
Maxfart: 54,2 km/h
Puls snitt/max: 154(79%)/178(91%)

Km-status: 1350,0

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Har hatt noen fine hviledager, og jeg kjenner at det trengtes. Til tross for at det er ritt i morgen, kjenner jeg nå at sykkelmotivasjonen ikke er helt på topp. Vi får se hva jeg gjør til neste vår, men akurat nå ligger det an til å droppe Bergen - Voss 2012 i hvert fall, og heller sykle kortere ritt. Men tiden får vise hva det blir til. Nå er det morgendagens ritt som er fokus: Nordhordland Rundt. Hadde sykkelen ute en liten, lett tur i dag for å sjekke at alt fungerer og at jeg fikk gitt beina en liten "vekker" før rittet. Ingen pulsdata.

Tid: ca 30min
Distanse: 10,0 km
Snittfart: 21,4 km/h
Maxfart: 49,6 km/h
Puls snitt/max: Ukjent

Km-status: 1360,0

Hva morgendagens ritt angår, ser det ut til å bli bortimot de verste værforholdene som kan tenkes. Det er varslet kraftig vind fra syd, noe som betyr motvind i siste halvdel av rittet, samt regn. Så da får jeg bare gjøre det beste ut av det og så får tiden bare bli som den blir... Hadde et håp om å klare det på under 3 timer (90 km) under optimale forhold, men jeg tror jeg får si meg fornøyd med under 3 1/2 time i morgen. Skal uansett gjøre så godt jeg kan Smiley


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

...så feil kan man ta. Regnet holdt seg borte, men vind var det nok av. Var likevel heldig, og havnet i en gruppe som passet meg perfekt. De lå litt over hva jeg normalt klarer i fart, så da det var en knapp mil igjen måttte jeg slippe dem. Men det gjorde at jeg kom inn på en tid jeg aldri hadde drømt om før rittet! Knappe 2t 47min. på 88 km var LANGT bedre enn jeg hadde ventet. Dog kan jeg ike huske å ha vært så tom for krefter etter et ritt før, og de siste kilometerne var det bare om å gjøre å holde krampa i sjakk. En snittpuls på 85% over knappe tre timer var også godt over hva jeg hadde trodd. Men moro var det jo Smiley

Tid: 2t 47min
Distanse: 88,0 km
Snittfart: 32,1 km/h
Maxfart: 66,4 km/h
Puls snitt/max: 165(85%)/181(93%)

Km-status: 1448,0

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Spinning i dag. Beina var blytunge etter gårsdagens ritt, men det løsnet litt etterhvert. Får se hva jeg gjør i morgen, men hardtrening blir det i alle fall ikke. Skal gå 7-fjellsturen på søndag, så kroppen trenger litt hvile  Smiley

Tid: 46 min. Puls snitt / max: 152(78%)/175(90%).

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Høres ut som du fikk tynt ut hver eneste kraft fra beina på rittet!
Sterkt å henge med i nesten 8 mil, om du merket at nivået egentlig var litt for høyt!
Gøy med veldig bra tid, i tillegg til vind! Bra resultat  biggrin

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Nordhordaland rundt på søndag? Satan. Det blåste som besatt og regnet lausunger der jeg var (litt lengre syd), og så flatt og ekkelt som det er der ute må det ha vært en slitsom opplevelse. Bra kjørt, og imponerende høy puls over tid. 
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Høres ut som du fikk tynt ut hver eneste kraft fra beina på rittet!
Sterkt å henge med i nesten 8 mil, om du merket at nivået egentlig var litt for høyt!
Gøy med veldig bra tid, i tillegg til vind! Bra resultat  biggrin

Takk for det. Kan love deg at det var ikke mer å hente nei Wink

Nordhordaland rundt på søndag? Satan. Det blåste som besatt og regnet lausunger der jeg var (litt lengre syd), og så flatt og ekkelt som det er der ute må det ha vært en slitsom opplevelse. Bra kjørt, og imponerende høy puls over tid. 

Jepp, det var ganske så vindfullt, men vi var en grei gjeng som samarbeidet godt om å dele på "drabyrden". Og vi slapp heldigvis unna regnet. Det var vel bare de aller siste i mål som fikk seg en skyllebøtte. Veldig greit og slippe å vaske en nedgriset sykkel etter rittet. Jeg kunne i stedet bare henge den rett på plass Wink Og det var mindre flatt enn jeg hadde regnet med. Kjente ikke løypa fra før, og den var noe mer kupert enn hva jeg hadde regnet med. Dog var det ingen bakker som minnet om de heftigste i Bergen - Voss. Må nok takke gruppa jeg hang med mye for at jeg klarte en såpass bra tid. Men var positivt overraket over at jeg klarte så høy snittpuls Smiley

I dag: HVILEDAG! Og det blir det nok de nærmeste dagene også. 7-fjellsturen venter på søndag Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!