Skrevet av Emne: hvor lenge lever dem  (Lest 12425 ganger)

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: hvor lenge lever dem
« #45 : 06. januar 2007, 19:33 »

Hvorfor skal jeg gidde å ringe en som kan mye om emnet...? Hva, skal han liksom fortelle meg hvordan ting er og sånt noe..? Tongue
Siden du ikke viste at høyt blodtrykk er farlig... Og hva som fører til det.

Sitat
Så bygging er skadelig uansett, bol eller ikke bol..?
Bygging på høyt nivå er skadelig, ja. Om du bruker bol er det mer skadelig.

Sitat
Så protein er ene og alene årsaken til leverskader...? Riktig..
Jeg har aldri sagt at det alene er årsaken til leverskade. Men om du feks røyker eller drikker mye i tilleg, eller andre gjør andre ting som skader leveren er det farlig. Proteiner alene kan også gjøre mye skade på leveren om du har i deg alt for mye.
sterk,blid og ronkefri

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

Sv: hvor lenge lever dem
« #46 : 06. januar 2007, 19:46 »
Sitat fra: Gaffal

I denne tråden har du kommet med mange opplysninger om bol, bivirkninger og diverse utsagn. Ingen av disse har du vist kilder til eller hva selve grunnen til det er. Det å si at nyrene ryker holder ikke mål.

Skal du komme med påstander/utsagn må du ha skikkelig kilder som støtter opp ellers kommer du aldri til å bli sett på som seriøs! Det kan godt hende at noen av utsagnene dine faktisk er sanne, men vær så snill å ikke kom med masse meningløse påstander helt uten noe fakta som støtter opp!
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: hvor lenge lever dem
« #47 : 06. januar 2007, 20:02 »
Gaffel: Jeg veit da at høyt blodtrykk er skadelig da vettu, din fjondott. Tongue

Du skriver bare bullshit. Gå og les en bok eller se barne-tv eller no. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: hvor lenge lever dem
« #48 : 06. januar 2007, 20:03 »
Det høye blodtrykket er der hele tiden hos kroppsbyggere. Med eller uten bol. Du kan ringe en som kan mye om det hvis du vil diskutere det: 91733377

Kroppsbygging er en veldig skadlig og usunn sport. Det er forsovet all sport på høyt nivå...

Gaffel. Siden du kun er 16 år, vil dette bli en sterkt moderert post. Slutt å vær bastant om ting du ikke har greie på. Ikke legg ut telefonnummer til folk.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: hvor lenge lever dem
« #49 : 06. januar 2007, 20:35 »
Og så sliter de ut leveren sin veldig fort. Siden de tar inn så mye proteiner.
I molekylbindingene i proteiner er det nitrogen som leveren må fjerne. Dette fører til at leveren fort blir slitt ut.


Jeg foreslår at du leser før du skriver nå. Dette er feil på feil på feil på feil ....

No no
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: hvor lenge lever dem
« #50 : 07. januar 2007, 03:22 »

Jeg foreslår at du leser før du skriver nå. Dette er feil på feil på feil på feil ....

No no

Så du hevder at det som står i lærerboken for videregående allmenn er feil, feil og feil??? Merkelig...

Alexander:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=148528
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48712.0
Jeg vet også at det finnes forskning som viser at det ikke er farlig. Men viss man skal vite noe om noe, så burde man ha sett på begge sakene.

VargThor: Jeg har faktisk litt peiling på det jeg snakker om.

Gaffel: Jeg veit da at høyt blodtrykk er skadelig da vettu, din fjondott. Tongue

Du skriver bare bullshit. Gå og les en bok eller se barne-tv eller no. Smiley
Om du vet det, så burde du vite at bodybuilding på høyt nivå er skadelig.


Det er sikkert mange her som blir provosert og sint når jeg sier at bodybuilding faktisk ikke er sunt. Jeg er ikke helt sikker på hvor lenge de lever. Men det er det jo ingen av dere andre som vet heller? Ut ifra disse tingene jeg har lest og lært på skolen o.s.v. Så vil jeg si at de ikke lever så veldig lenge.

sterk,blid og ronkefri

Serveruler

  • Gjest
Sv: hvor lenge lever dem
« #51 : 07. januar 2007, 03:42 »
testestoron tærer på kroppen, de der som passet på damene i haremene til keiserne før i tiden fikk jo ballene kappet av ved fødsel, husker ikke hva de het nå igjen men uansett så levde de gjennomsnitlig 10 år lengre en andre men. Hvis du boler vil mer testestoron en vanlig tære på kroppen men tvilre det har så mye å si, bodybuildere kan level like lenge som andre folk, spesielt de som har bolet "bra". Akkurat som han der veteran styrkeløfteren som var 70 år eller noe som inrømmet at han brukte anabole steroider lol, han er bevis nok i seg selv på at media overdriver risikoen ved bruk av boler.

Men har hørt siden boler bygger muskler og vev at hjertemusklene kan vokse å bli sterkere eller noe, Hvis du er heldig, har vært flink og bole etc kan dette forlenge livet har jeg hørt, men vet ikke om det stemmer.

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

Sv: hvor lenge lever dem
« #52 : 07. januar 2007, 03:54 »
Sitat fra: Gaffel
Protein kan gi kreft!

Det er livsfarlig å puste! Forskere har bevist at alle de millionene av mennesker som dør hvert år har en ting til felles, de har alle pustet!

Forskerne som kom frem til at protein er kreftfremkallende har også kommet frem til at potet er livsfarlig og at vi helst bør pakke oss inn i en liten boks av papp for deretter å bli foret gjennom en slange med de få partiklene av støv som ikke er farlige for kroppen. Faktisk har de forskerne bevist at det er livsfarlig å leve.

Så mitt råd er at alle på treningsforum må slutte å spise proteiner og poteter! Dessuten er det viktig at vi kutter av oss testiklene slik at vi kan leve 10 år ekstra i den lille pappesken!

Gaffel dette er ikke ment personlig mot deg, jeg klarte bare ikke holde meg. Alt som blir skrevet på VG Nett eller teorier forskere finner ut trenger ikke nødvendigvis være sant. Her er for eksempel et utsagn fra en FYSIKKBOK fra 1800-tallet:

Elektrisitet er en ukjent kraft, som neppe vil få noen praktisk betydning.

Poenget mitt er enkelt å greit, om 200år sitter sikkert menneskene i år 2200 og ler seg skakk i hjel av alle de teite tingene vi trodde var sanne. Hadde vi mennesker vist alt om jorda, verdensrommet og hvordan kroppen våres fungerer så hadde vi sikkert levd til vi ble 200 år gammel hele gjengen!

Vitenskapen er til for å bevise teorier, men vitenskapen kan også ta feil!
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: hvor lenge lever dem
« #53 : 07. januar 2007, 10:20 »
VargThor: Jeg har faktisk litt peiling på det jeg snakker om.


Nei. Det har du ikke. Du er bare en naiv 16 åring som tror alt du leser. Du har på langt nær peilig. At du ikke skjønner dette selv, viser hvor lite kunnskap du egentlig er i besittelse av. Les og lær. Spør og grav. Tren og se resultater. Studer og les litt mer. Så kan du komme med påstander, og samtidig komme med referanser på det du argementerer for.

PS. VG-nett er ikke noe man skal ta med en klype salt. Du skal ta hele saltbøssa og helle over deg selv.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: hvor lenge lever dem
« #54 : 07. januar 2007, 20:11 »
Du sier noe der Alexander..

Men VargThor. Viss du sitter med så mye kunnskap i denne saken. Kan ikke du fortelle oss: Er bodybuilding sunt? Skader det kroppen å ha høyt blodtrykk? Er det helt uskadelig å gå opp i vekt et halvt år, så gå drastisk ned i vekt resten av halvåret? Har bol negative biefekter som skader kroppen?
 
I forhold til det jeg vet om kjemi og ernæring, så er bodybuilding på høyt nivå skadelig for kroppen og usunt. Om de dør tidligere en andre vet ikke jeg. Men utifra det jeg kan så vil jeg tro det.

Dette er et fritt forum. Alle har lov til å komme med påstander så lenge det holder seg innenfor forumreglene, dette burde du akseptere VargThor! Så slipper du å iritere deg så mye.
sterk,blid og ronkefri

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

Sv: hvor lenge lever dem
« #55 : 07. januar 2007, 20:18 »
Gaffel:

Poenget er enkelt og greit slik. Du kommer med en påstand om at mye protein i kosten er skadelig. Personer som fokuserer på høyt proteininntak trener som regel. Så la oss si at vi sammenlikner to personer. Han ene spiser bare vanlig mat (ikke så mye protein) og trener ikke. Han andre trener som bare pokker og spiser utrolig mye.

- Byggeren "kan få kreft av proteine"
- Normale fyren får leddgikt og havner i rullestol innen han er 30år pga inaktivitet.


DET VAR ET USAKLIG EKSEMPEL akkurat slik som påstandene du har hatt før i denne tråden. Det er grunnen til at folk har reagert. VargThor trenger ikke nødvendigvis ha kunnskaper nok til å svare på om bodybuilding er sunt, for sier han argumenter for at det er usunt kan jeg lage like mange argumenter for at det er sunt. Slik fortsetter det visa versa uten å komme noen vei. En slik diskusjon er dødfødt!

Ting du leser i både lærebøker, på internett og i andre oppslagsverk må du ta med sunn fornuft. Selv om kilden hevder det er fakta så er det ikke alltid slik at det er sant.
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: hvor lenge lever dem
« #56 : 07. januar 2007, 20:21 »
Gaffel :

Alle kan komme med påstander de kan stå inne for ja, og som de med "overveiende" sannsynlighet vet er sant. Dette du referer til er IKKE noen gjeldene sannhet. Du sier selv nå at, sitat : "Om de dør tidligere en andre vet ikke jeg." Og det er en gangske annen påstand enn du startet.

En kan selvsagt hevde at månen er en ost; men selv om det er et fritt vil jeg tro du vil bli sablet ned.... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget nWe

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 544
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 544

  • I'll be back!
Sv: hvor lenge lever dem
« #57 : 07. januar 2007, 20:24 »
Hver så snill og slutt å sammenlign bodybuildere med bolere. Det er jo noen bodybuildere som ikke bruker bol.

Serveruler

  • Gjest
Sv: hvor lenge lever dem
« #58 : 07. januar 2007, 20:27 »
Hver så snill og slutt å sammenlign bodybuildere med bolere. Det er jo noen bodybuildere som ikke bruker bol.

ja, de dårlige Tongue neida Cheesy

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: hvor lenge lever dem
« #59 : 07. januar 2007, 20:29 »
internasjonalt nivå 100% bruk av steroider
nasjonalt 99 %

Du kan også KALLE deg kroppsbygger i og med at du trener for å bygge deg større, men du er nok ikke bodybuilder pr definisjon.. Smiley

Men dette blir flisespikkeri... la diskusjonen fortsette, samme hva man kaller hva.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!