Skrevet av Emne: Hvorfor løfter proffene "feil"?  (Lest 4068 ganger)

Utlogget Nikolai

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

Hvorfor løfter proffene "feil"?
« : 26. september 2007, 19:37 »
En ting jeg har lagt merke til etter å ha sett flere filmer av de største gutta (Coleman, Cutler osv) er at ved enkelte øvelser, da spesielt trekkøvelser, så bruker de ikke akkurat det som ansees som "korrekt" løfteteknikk. Ta f.eks. nedtrekk og kabelroing, der bruker de hele overkroppen og nærmest kaster seg bakover med ganske mye moment. Og her er det ikke snakk om å jukse litt for å tyne ut de siste to repetisjonene, de gjør det på hver eneste rep.

Én ting er at man blir stor samme hvordan man trener når man spiser Mikke Mus-drops, men her snakker vi tross alt om verdenseliten så noe må de jo gjøre riktig. Er det noen spesiell grunn til at de løfter slik, eller er det rett og slett god gammeldags egotrening bare for å løfte mest mulig vekter?

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Hvorfor løfter proffene "feil"?
« #1 : 26. september 2007, 19:38 »
En ting jeg har lagt merke til etter å ha sett flere filmer av de største gutta (Coleman, Cutler osv) er at ved enkelte øvelser, da spesielt trekkøvelser, så bruker de ikke akkurat det som ansees som "korrekt" løfteteknikk. Ta f.eks. nedtrekk og kabelroing, der bruker de hele overkroppen og nærmest kaster seg bakover med ganske mye moment. Og her er det ikke snakk om å jukse litt for å tyne ut de siste to repetisjonene, de gjør det på hver eneste rep.

Én ting er at man blir stor samme hvordan man trener når man spiser Mikke Mus-drops, men her snakker vi tross alt om verdenseliten så noe må de jo gjøre riktig. Er det noen spesiell grunn til at de løfter slik, eller er det rett og slett god gammeldags egotrening bare for å løfte mest mulig vekter?

Blir du stor av mikke mus-drops?? *løpe til godtebutikken*

Utlogget Nikolai

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

Sv: Hvorfor løfter proffene "feil"?
« #2 : 26. september 2007, 19:40 »
Blir du stor av mikke mus-drops?? *løpe til godtebutikken*
Hehe.. satt litt på spissen da, men du skjønner tegninga.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hvorfor løfter proffene "feil"?
« #3 : 26. september 2007, 19:54 »
Proffene blir gjerne store på tross av hvordan de trener og ikke på grunn av:)
Non Plus Ultra

Utlogget BlueLizard

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

Sv: Hvorfor løfter proffene "feil"?
« #4 : 26. september 2007, 20:25 »
Proffene blir gjerne store på tross av hvordan de trener og ikke på grunn av:)

Eller kanskje de (ubevisst) egentlig har et poeng? Om man aktiviserer flere muskelgrupper og -fibre så vil jo flere av dem bli trent pr øvelse og økt... Mer aktivisering = mer vekst.

Selvfølgelig forutsetter treningen til disse gutta et solid inntak av medisiner, men jeg tror ingen vil ha vondt av å slutte å forsøke å "isolere" muskelgrupper, og heller la det stå til. Innen rimelighetens grenser, selvfølgelig Smiley
Svak, sur og full av varer.

Utlogget RickBlaine

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 398

  • Homo mutabilis
Sv: Hvorfor løfter proffene "feil"?
« #5 : 26. september 2007, 20:28 »
For å bli stor må man jo trene tungt. De har vel bare tatt det helt ut.
Suksess måles ikke i penger, men i medmenneskelighet.

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Hvorfor løfter proffene "feil"?
« #6 : 26. september 2007, 20:46 »
Proffene blir gjerne store på tross av hvordan de trener og ikke på grunn av:)
Hvis det hadde vært slik, hvorfor er det "ingen" proffer som trener "riktig"?
Og som jeg har sagt før, er det alltid like morsomt når folk mener de vet hvordan Ronnie bør trene.  Smiley
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hvorfor løfter proffene "feil"?
« #7 : 26. september 2007, 20:57 »
Lee priest trener "riktig" han utøver nesten perfekt form på det meste han driver med:) Jeg har ikke sagt noe om hvordan Ronnie bør trene, faktum er at Ronnie har nok så gode gener at han hadde vokst uansett hvordan han hadde trent. Vi som er mindre heldige med genetikken bør tilstrebe korrekt teknikk mener jeg.
Non Plus Ultra

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Hvorfor løfter proffene "feil"?
« #8 : 26. september 2007, 21:35 »

Lee priest trener "riktig" han utøver nesten perfekt form på det meste han driver med:) Jeg har ikke sagt noe om hvordan Ronnie bør trene, faktum er at Ronnie har nok så gode gener at han hadde vokst uansett hvordan han hadde trent. Vi som er mindre heldige med genetikken bør tilstrebe korrekt teknikk mener jeg.

Hvis det hadde vært slikt at hvorfor kan man se at disse bytter coach og at de utvikler seg enormt hvis du tenker på den muskelmassen de faktisk besitter. Se f.esk Ronnie fra 97 til 98, hva Silvio Samuel har fått til det året her, hvordan Wolf utvikler seg, osv, osv.

Det finnes mange proffer som slåss i gymet hver dag for å bli bedre. Det blir alt for dumt å si at disse bare surfer på genetikk/dop og hvordan de trener er underordnet. Husk på at i proff-sirkuset er det mange proffer, og alle har tilgang på bra gener og masse dop. Alle disse strever for å bli bedre, og alle har det samme grunnlaget. Det kan være nettopp treningen som skiller en i topp 5 fra en i topp 10!!

Det er flere av proffene som har meget god kompetanse på hva de gjør, og mange av de litt eldre byggerene har testet mange forskjellige måter å trene oppigjennom tiden. De har så og si testet «alt» for å bli større/bedre. Det med å si at partial reps ikke har noe for seg for en proff bygger blir etter min menig helt feil. Sjansene på at de vet hvordan de vokser best er ganske store. Smiley
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hvorfor løfter proffene "feil"?
« #9 : 26. september 2007, 21:39 »
Hvorfor har de blitt best når de "jukser"?
Hvor er de som trener "riktig"?

Jeg mener de trener riktig, ellers hadde de ikke vært best.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget BlueLizard

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

Sv: Hvorfor løfter proffene "feil"?
« #10 : 26. september 2007, 22:25 »
Jeg mener de trener riktig, ellers hadde de ikke vært best.

Godt poeng.
Svak, sur og full av varer.

Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: Hvorfor løfter proffene "feil"?
« #11 : 26. september 2007, 22:56 »
Blir som å si at Marion Jones og Ben Johnson sikkert ga faen i treninga da de vant OL-gull.... De brukte jo dop...

Utlogget Mr_Erik1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 735
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 735

  • Pumping iron..!:-D
Sv: Hvorfor løfter proffene "feil"?
« #12 : 26. september 2007, 22:59 »
En ting jeg har lagt merke til etter å ha sett flere filmer av de største gutta (Coleman, Cutler osv) er at ved enkelte øvelser, da spesielt trekkøvelser, så bruker de ikke akkurat det som ansees som "korrekt" løfteteknikk. Ta f.eks. nedtrekk og kabelroing, der bruker de hele overkroppen og nærmest kaster seg bakover med ganske mye moment. Og her er det ikke snakk om å jukse litt for å tyne ut de siste to repetisjonene, de gjør det på hver eneste rep.

Én ting er at man blir stor samme hvordan man trener når man spiser Mikke Mus-drops, men her snakker vi tross alt om verdenseliten så noe må de jo gjøre riktig. Er det noen spesiell grunn til at de løfter slik, eller er det rett og slett god gammeldags egotrening bare for å løfte mest mulig vekter?
Ser nå resultatet i treninga dems, så tror de vet godt hva som er rett og ikke rett..
eat,train,sleep,repeat.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Hvorfor løfter proffene "feil"?
« #13 : 26. september 2007, 23:09 »
Hvem bestemmer hva som er riktig? Huh Er det en spesiell bok eller noe? Jeg vil vite hva som er riktig Sad
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Hvorfor løfter proffene "feil"?
« #14 : 26. september 2007, 23:16 »
legg merke til at nesten alle filmer av proffer som trener er under diett, og tett på konkuranse. under denne fasen trener de utelukkende intensivt og eksplosivt, noe som mest sannsynelig gjør at det ser litt rufsete ut. se colemans mark og knebøy off season så ser du at det ikke er mye juksetrening. selvfølgelig med så mye dop kroppen tåler i tillegg, men imponerende trening.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!