Skrevet av Emne: Idioter på gymmet - del1  (Lest 49792 ganger)

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #45 : 03. april 2008, 14:08 »
Huff. Har jeg sagt noe om hvem som ikke kommenterer andre mennesker? Nei, for det ville blitt absurd. Ta spaden min.

Enig om å være uenige kan vi være.

Aha. Så det er her det ligger.

En brannmann er alltid på vakt. Så straks han ser røyk, så henter han faen meg hele brannbilen.

Vet ikke helt hvilken spade du viser til så jeg lar den ligge...

Og jeg har defintivt ikke hentet hele brannbilen, men når det blir en diskusjon omkring hvorvidt menn og kvinner bedømmes likt når det gjelder utseende blir det relevant at jeg faktisk uttaler meg på grunnlag av noe.

Det var jo nettopp damer som kommenterte! Smiley Noe de som regel gjør åpenlyst (noe som menn mer sjeldent gjør åpenlyst). Hadde det vært to mindre trente menn hadde det vært like natulig for meg å kommentere nettopp det. Jeg må ta utgangspunkt i det som faktisk skjer og jeg kan ikke begrense meningene mine kun fordi det var ett av kjønnene som valgte å kommentere hendelsen.

Okay, om du har inngående kunnskap om det, så er jo det interessant. Hva driver du med til daglig? Smiley

Mulig... eller rett og slett det faktum at de fleste yngre jenter spiser drit hele dagen. Dette var noe jeg la merke til når jeg selv gikk på ungdomsskolen. Kan umulig ha blitt bedre siden den gang. De fleste var aktive når de var yngre og da kom de unna med dårlig kost. Så slutta dem, de fortsatte med driten - og ble feite.

Den kjøper jeg ikke. De fleste spiser som regel ALT for lite uansett, enten om de trener eller ikke.

Dessuten, dette med statistikk er jo litt interessant. Selv om de offentlige statistikkene viser en ting, betyr dette at de faktisk henviser til sannheten? Neppe.

Det blir som utro greia. Menn har alltid blitt beskyldt for å oftere være utro enn kvinner. Er dette tilfellet? Tviler jeg sterkt på.

Tror du ikke samme greie gjelder for spiseforstyrrelser og kroppsbilde? Bulimi i form av en masse trening er mer utbredt enn man tror... man hører bare ikke om så mange tilfeller hvor gutter er innblandet, kanskje fordi de velger å ikke innrømme noe - på lik linje med at kvinner ikke liker å innrømme deres utroskap.


Noe av det jeg driver med til daglig innebærer at jeg leser relativt mye om kjønnsforskning. Forskning som forteller at det er signifikante forskjeller på kvinner og menns oppfattelse av utseende sitt og hvordan de opplever at utseendet deres har betydning for livene de lever. Selv om presset mot menn øker er det jo heller ikke noe egentlig argument i forhold til noen av de tingene vi diskuterer her. Det er ille uansett kjønn.

Når det gjelder statistikk har du helt klart et poeng og det er også svært vanskelig å finne norske statistikker som sier noe særlig utfyllende om emnet eller som viser til nyere forskning. At kvinner er overrepresenter i forhold til spiseforstyrrelser viser imidlertid den nyeste forskningen jeg har lest og der har man også begynt å registrere tilfeller av ortoreksi og atypiske spiseforstyrrelser.

Jeg tror at jenter, kropp og vekt er en sammensatt og komplisert problemstilling hvor mange ting henger sammen og virker dårlig inn på hverandre.

Når det gjelder utroskap har det jo forsåvidt kommet mange statistikker i de siste årene som viser at kvinner er like mye og til og med mer utro enn menn, så kanskje statistikkene som viser at menn har et like dårlig forhold til kroppen sin som kvinner kommer snart?

Smiley

Da driver vi faktisk med mye av det samme daglig. Jeg bedømmer nemlig utseendet på alle kvinner jeg møter daglig - det er lissom uungåelig når en har fungerende øyne og en hjerne som tenker.
Utseendet er det første en ser, med mindre en møter personen i et synsnøytralt rom (telefon, brev etc), så at det kjappt blir vurdert er ikke mer enn rett og rimelig antar jeg.

Jeg innrømmer også glatt at jeg i større grad vurdere kvinner anderledes enn jeg vurdere menn - siden jeg, enn så lenge, ikke er bifil Smiley
Når det er sagt, så kommer kvinnene som regel best ut av mine vurderinger......

He, he - kvinner kommer som regel best ut av mine vurderinger også...og jeg er (enn så lenge ikke bifil jeg heller Wink)

Nå tror jeg ikke vi driver med helt det samme mr triceps, men jeg vil gjerne ha sagt at jeg ikke er blind for at de fleste av oss vurderer utseendet til folk (ja- jeg også).  Smiley
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget licorice

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #46 : 03. april 2008, 14:12 »
For en bitter mann.
It's nice to be important but it's more important to be nice

Utlogget Kovenant

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 979
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 979

  • Kongen av skriveleif
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #47 : 03. april 2008, 14:14 »
Hahaha.. Hu dama var virkelig smart. Hater folk som løfte mer enn meg..
Benkpress: 1x195kg
Markløft: 1x230kg 15x180kg
Militærpress: 10x100kg
93kg - 183cm

Utlogget Kovenant

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 979
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 979

  • Kongen av skriveleif
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #48 : 03. april 2008, 14:16 »
Mihoe: Start en ny tråd da. Ødlegger hele tråden her...
Benkpress: 1x195kg
Markløft: 1x230kg 15x180kg
Militærpress: 10x100kg
93kg - 183cm

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #49 : 03. april 2008, 14:20 »
Mihoe: Start en ny tråd da. Ødlegger hele tråden her...

Ikke meningen overhode...du får la være å lese det jeg skriver.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #50 : 03. april 2008, 14:22 »
Mihoe: Start en ny tråd da. Ødlegger hele tråden her...

Nope det gjorde hun ikke! Hun påpekte noe mange og enhver av oss bør ha i bakhodet i våre vurderinger av andre mennesker - kvinner eller menn Smiley Det var vi som kastet oss på, antagelig fordi vi følte oss bittelitt truffet, som ødela Wink
Jeg har talt!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Kovenant

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 979
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 979

  • Kongen av skriveleif
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #51 : 03. april 2008, 14:28 »
La oss fylle denne tråden med flere historier folkens. Fyr løs! Smiley

Vet det er mange der ute som irriterer seg over andre mennesker på gymmet.

....
Benkpress: 1x195kg
Markløft: 1x230kg 15x180kg
Militærpress: 10x100kg
93kg - 183cm

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #52 : 03. april 2008, 14:35 »
For en bitter mann.

Var den ment til meg? Smiley

Jeg tror at jenter, kropp og vekt er en sammensatt og komplisert problemstilling hvor mange ting henger sammen og virker dårlig inn på hverandre.

Det er helt klart! Jeg tror også at tilsvarende gjelder for menn, men vinklingen er kanskje litt annerledes.

Sitat
Når det gjelder utroskap har det jo forsåvidt kommet mange statistikker i de siste årene som viser at kvinner er like mye og til og med mer utro enn menn, så kanskje statistikkene som viser at menn har et like dårlig forhold til kroppen sin som kvinner kommer snart?

Det er mulig.. Om de ikke kommer tror jeg likevel det er mye allmenheten ikke får vite. Smiley


Det er jo for øvrig ikke noe i veien med å diskutere dette... er jo tross alt et forum. Smiley

Utlogget ToBigForDoors

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 962
  • Honnør: 492
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 962

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #53 : 03. april 2008, 14:36 »
Det værste er folk som stirrer. Hver gang jeg ser i speilet tar jeg en eller annen i å stirre intenst på meg.
Også misliker jeg når en av veilederne på gymmet kommer bort under knebøyen og forlanger at jeg tar på låser, fordi ellers kan jeg skade forbipasserende.
Ellers hater jeg musikken der jeg trener! de bare peiler inn på radio Mpetre og lar de samme utvaska dance-låtene bli spilt om og om og om igjen.
24 og feit

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #54 : 03. april 2008, 14:48 »
En kompis av meg (forhenværende ivrig debattant her på forumet Grin) trente relativt tung stående franskpress med stang på Nydalen Athletica da en eller annen bimbo-berte gikk bort til ham og prikket ham på skulderen. Han hadde musikk på øret, og var tross alt midt i et sett, så han ignorerte henne, men neket fortsatte å prikke ham på skulderen mens hun ropte: "DU? DUUU?"

Det viste seg at hun lurte på om manualene som lå på gulvet et par meter foran ham var ledige.

Er det muligwoot

Det har jeg også opplevd, trente skrå hantelpress så var det ei jente som skulle gå mellom benken jeg trente på å den vedsiden av, det var ganske trangt så jeg måtte dra til meg hantelen litt, også fortsatte jeg så spurte hun meg om jeg brukte noen hantler som lå lengre bort.

typisk oppmerksomhets "horer"

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #55 : 03. april 2008, 14:54 »
Ikke?

Har du stor tilltro til en trener som er feit og som også skal belære deg i hvordan du skal komme deg i toppform til en fitness konkurranse?

Man KAN selvfølgelig kunne mye uten å praktisere det...
Det blir vel på samme måte som når du og Børge skal belære folk om styrketrening eller strongman trening det.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #56 : 03. april 2008, 15:10 »
Det blir vel på samme måte som når du og Børge skal belære folk om styrketrening eller strongman trening det.

Jeg kan bare tale for meg selv, men jeg har ikke belært noen i styrkeløft (bortsett fra Bo Bergan, men han har kommet seg videre uten at jeg har vært inne i bildet).

Jeg er ingen styrkeløfter og kommer nok ikke til å bli det heller, men jeg prøver så godt jeg kan å både utdanne meg også innen det feltet og ikke minst praktisere det jeg lærer om. Et eksempel på det er at jeg dro over til Eric Cressey for å lære mer. Vil det si at jeg kan ting bedre enn en som allerede praktiserer styrkeløft? Ja, kanskje metoder og teknikker som kan få en styrkeløfter til å bli bedre, men vil det si at f.eks. du kommer til å ta til deg råd fra en som på langt nær er så sterk som deg? Neppe... med det er heller ikke målsetningen min. Smiley

Jeg er veldig interessert i trening for idrett, kroppsbygging og styrkeløft - og implementerer elementer fra dette i programmeringen min. Smiley

Strongman trening har jeg for øvrig ALDRI uttalt meg om i det hele tatt og det er en nisje jeg trolig aldri kommer til å inngå spesielt i - hvertfall ikke per mitt syn i dag (er jo mulig det endres etterhvert).

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #57 : 03. april 2008, 15:17 »
En kompis av meg (forhenværende ivrig debattant her på forumet Grin) trente relativt tung stående franskpress med stang på Nydalen Athletica da en eller annen bimbo-berte gikk bort til ham og prikket ham på skulderen. Han hadde musikk på øret, og var tross alt midt i et sett, så han ignorerte henne, men neket fortsatte å prikke ham på skulderen mens hun ropte: "DU? DUUU?"

Det viste seg at hun lurte på om manualene som lå på gulvet et par meter foran ham var ledige.

Er det muligwoot

Det har jeg også opplevd, trente skrå hantelpress så var det ei jente som skulle gå mellom benken jeg trente på å den vedsiden av, det var ganske trangt så jeg måtte dra til meg hantelen litt, også fortsatte jeg så spurte hun meg om jeg brukte noen hantler som lå lengre bort.

typisk oppmerksomhets "horer"

Dere har ikke vurdert muligheten for at det disse jentene forsøkte på var å få disse guttene i tale? En noe desperat form for sjekking om du vil...  what


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #58 : 03. april 2008, 15:23 »
Ikke?

Har du stor tilltro til en trener som er feit og som også skal belære deg i hvordan du skal komme deg i toppform til en fitness konkurranse?

Man KAN selvfølgelig kunne mye uten å praktisere det...

Den siste setningen er jo bittelitt viktig da....
Drillo f.eks hadde vel knappest vært ansett som noen opplagt fotballtrener - basert på fysikken og utseendet aleine - med mindre en visste hva han hadde av bakgrunn både sportslig erfaringsmessig og "akademisk" lissom.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #59 : 03. april 2008, 15:26 »
HAHA! ler meg ihjel av noen av historiene her. Forøvrig opplever jeg av og til at noen unger kommer rett innenfor døren på senteret og slår av lyset så det blir helt mørkt i treningsrommet. Ikke særlig artig når man er midt i et tungt knebøysett for eksempel, uten mulighet til å finne tilbake til racket.....

Og hva med fyren som alltid er ute etter noe å "ta" folk på som roper og skriker at du må ta av vektene når du er ferdig med en øvelse (selv om du bare tar en kjapp tur til vasken for å fylle på vann før neste sett), og som selv har lagt igjen 140 kilo på benkpressen..........


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!