Skrevet av Emne: Mer rettferdig for styrkeløftere og løfte raw?!  (Lest 25422 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Fitnessutøvere tar da godt over 100 i bøy! Grin *hehe*

særlig. de har jo ikke bein.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Segal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Her er et utklipp fra loggen til denne Grizzly. Og håper fler enn meg ser hvorfor oss "ikke-styrkeløftere" er nødt til å stille spørsmål til denne skjortebruken.

 

Var det duket for en liten skjorte økt.

230- Kunne bare drømme om at det kom ned.
240- Totalt mislykket for å få den ned
250- Var ikke snakk om å nærme seg brystet
260- Nå snakker vi 20 cm unna brystet
270- Hittil den beste. Var noen mm unna brystet. Det kom opp. Men skinn og bein holdt rundt stanga. Han sverger på at han ikke var i nærheten av stanga. Jeg tror han, men man vet aldri. Håper for min egen del at han ikke var det.


Legg på 400 kg da! Da tror jeg stanga finner veien ned selv.

Utlogget Dan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 391

Støtter den Segal!!

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Her er et utklipp fra loggen til denne Grizzly. Og håper fler enn meg ser hvorfor oss "ikke-styrkeløftere" er nødt til å stille spørsmål til denne skjortebruken.

 

Var det duket for en liten skjorte økt.

230- Kunne bare drømme om at det kom ned.
240- Totalt mislykket for å få den ned
250- Var ikke snakk om å nærme seg brystet
260- Nå snakker vi 20 cm unna brystet
270- Hittil den beste. Var noen mm unna brystet. Det kom opp. Men skinn og bein holdt rundt stanga. Han sverger på at han ikke var i nærheten av stanga. Jeg tror han, men man vet aldri. Håper for min egen del at han ikke var det.


Legg på 400 kg da! Da tror jeg stanga finner veien ned selv.


Hvilket spørsmål ønsker du å stille?

Utlogget Segal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Hvilket spørsmål ønsker du å stille?
Kan benkpress kalles idrett, når du tar på deg et plagg som løfter nesten 300 kg for deg!  Hva har det med løfting å gjøre?
Det står i samme logg at grunnen til at det var så vanskelig å få ned vektene var at skjorta var helt ny.
Så hvis du skal sette verdensrekord, kjøp deg flunka ny skjorte, 2 nr for liten, så fyker 150 kg over persen din rett opp.

Utlogget Dan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 391

Øvelsen benkpress er slik at det skal være vanskelig å få stangen opp, ikke ned! Når det blir vanskelig å få stangen ned til brystet har det gått altfor langt for min del :S

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Kan benkpress kalles idrett, når du tar på deg et plagg som løfter nesten 300 kg for deg!  Hva har det med løfting å gjøre?
Det står i samme logg at grunnen til at det var så vanskelig å få ned vektene var at skjorta var helt ny.
Så hvis du skal sette verdensrekord, kjøp deg flunka ny skjorte, 2 nr for liten, så fyker 150 kg over persen din rett opp.

Jeg forsvarer ikke skjortebruk, men du tar feil i din analyse av effekten den gir. Dessuten er bruk av utstyr klart definert i reglementet, så svaret på spørsmålet du stiller er ja.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Så for all del,kos deg med bicepscurlen din,vi trener biceps vi også Wink

Hæ?  Trene biceps?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Du må ikke feie alle under en kam.

Haha .. Seriøst. Slutt.
Ingen vecka utan deca!

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Kan benkpress kalles idrett, når du tar på deg et plagg som løfter nesten 300 kg for deg!  Hva har det med løfting å gjøre?
Det står i samme logg at grunnen til at det var så vanskelig å få ned vektene var at skjorta var helt ny.
Så hvis du skal sette verdensrekord, kjøp deg flunka ny skjorte, 2 nr for liten, så fyker 150 kg over persen din rett opp.
Du overdriver vel effekten litt mye her.Smiley  Tror du at en som har 50 kilo i benk klarer 200 med skjorte? 
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Kan benkpress kalles idrett, når du tar på deg et plagg som løfter nesten 300 kg for deg!  Hva har det med løfting å gjøre?
Det står i samme logg at grunnen til at det var så vanskelig å få ned vektene var at skjorta var helt ny.
Så hvis du skal sette verdensrekord, kjøp deg flunka ny skjorte, 2 nr for liten, så fyker 150 kg over persen din rett opp.

Tror du virkelig det er slik det fungerer? Regner med dette er ironi, men en får ikke på seg en skjorte som er 2 nr for liten (den er jo for liten!). Nå har vel grizzly ca 210 uten skjorte, og at en henter 60 kg på skjorte er nærmest normalt for folk som er sterke i armene og som kan å bruke skjorta.

Angående det å ikke komme ned.. det tyder jo bare på at en har på for lite vekt. Det er jo uansett dritgøy å holde på med "skikkelige" vekter, skjorte eller ei!!

Hva er problemet egentlig?
ja, skjorta er litt "vond" (men hva er ikke vondt innen styrketrening), ja det er urettferdig at noen henter mer enn andre på skjorta, men de som løfter mest med skjorte løfter stort sett mest uten også! Hva med å bare bite tennene sammen, glemme noen prinsipper, dra på seg en skjorte og løft i vei og nyt at en kan løfte mye!!
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Segal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Tror du virkelig det er slik det fungerer? Regner med dette er ironi, men en får ikke på seg en skjorte som er 2 nr for liten (den er jo for liten!). Nå har vel grizzly ca 210 uten skjorte, og at en henter 60 kg på skjorte er nærmest normalt for folk som er sterke i armene og som kan å bruke skjorta.

Angående det å ikke komme ned.. det tyder jo bare på at en har på for lite vekt. Det er jo uansett dritgøy å holde på med "skikkelige" vekter, skjorte eller ei!!

Hva er problemet egentlig?
ja, skjorta er litt "vond" (men hva er ikke vondt innen styrketrening), ja det er urettferdig at noen henter mer enn andre på skjorta, men de som løfter mest med skjorte løfter stort sett mest uten også! Hva med å bare bite tennene sammen, glemme noen prinsipper, dra på seg en skjorte og løft i vei og nyt at en kan løfte mye!!
okai.. det var greit det dummeste jeg har hørt.. kanskje du ka fortelle meg hvordan det fingerer da? for oss som ikke er inne i skjortelosjen så virker det nemlig så uintelligent som det kan få blitt!
dra på deg en skjorte og nyte at en kan løfte mye?Huh hva med å nyte at en kan løfte mye uten skjorte??

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Her er et utklipp fra loggen til denne Grizzly. Og håper fler enn meg ser hvorfor oss "ikke-styrkeløftere" er nødt til å stille spørsmål til denne skjortebruken.

 

Var det duket for en liten skjorte økt.

230- Kunne bare drømme om at det kom ned.
240- Totalt mislykket for å få den ned
250- Var ikke snakk om å nærme seg brystet
260- Nå snakker vi 20 cm unna brystet
270- Hittil den beste. Var noen mm unna brystet. Det kom opp. Men skinn og bein holdt rundt stanga. Han sverger på at han ikke var i nærheten av stanga. Jeg tror han, men man vet aldri. Håper for min egen del at han ikke var det.


Legg på 400 kg da! Da tror jeg stanga finner veien ned selv.


Du er velkommen til å trene med meg i kveld, har benkskjorter i mange størrelser du gjerne kan teste, da kan du jo selv erfare at det kanskje ikke er å bare legge på mer vekter så går det greit. Skjønner at ikke alle liker utstyr i styrkeløft, men bli litt for dumt å uttale seg så bastant som det du og enkelte andre gjør som ikke har peiling på hva det er.

Det kreves tålmodighet og masse teknikktrening for å få til skikkelige gode og godkjente løft med utstyr. På samme måte som da jeg drev med friidrett, var ikke bare selve løpingen og kulestøtinga som var idretten, det krevdes også masse terping på teknikk. Feks innen bygging, mange ser ut til å ha bra symmetri, bra størrelse, men så kommer de på scenen og klarer ikke å få det frem via poseringen da de ikke har giddet å vektlegge den delen av sporten også.
Om man absolutt ikke vil løfte med utstyr eller rett og slett ikke liker styrkeløft burde ikke det være noe stort problem da idretten får minimal oppmerksomhet;)
Blenda!

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Kan benkpress kalles idrett, når du tar på deg et plagg som løfter nesten 300 kg for deg!  Hva har det med løfting å gjøre?
Det står i samme logg at grunnen til at det var så vanskelig å få ned vektene var at skjorta var helt ny.
Så hvis du skal sette verdensrekord, kjøp deg flunka ny skjorte, 2 nr for liten, så fyker 150 kg over persen din rett opp.


Ingen i IPF henter 150kg på ei jævla benkskjorte. 50kg er vel gjennomsnitt man kan hente. Og det må man trene seg opp til
Non Plus Ultra

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488



Ingen i IPF henter 150kg på ei jævla benkskjorte. 50kg er vel gjennomsnitt man kan hente. Og det må man trene seg opp til
Tullball. Gjennomsnittet er selvfølgelig ikke så høyt. Skal du ha med gjennomsnitt så må du ta med alle vektklasser og både damer og menn.
Prosentvis kan det dreie seg om 15-25%.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!