Skrevet av Emne: NYHET! Benkpressforbund - RAW!  (Lest 40311 ganger)

Utlogget Electra

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 355
  • Honnør: 177
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 355

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #105 : 30. mai 2008, 10:50 »
Nei, i følge IPF skal sidedommerne godkjenne løftet så lenge løfteren får signal av hoveddommer. Løfteren skal ikke straffes for at dommeren gir signal for tidlig.

I fölge Johnny Wiklund ble dette diskutert på nytt i forbindelse med VM i Sölden og de kom da frem til at sidedommerene dömmer ut i fra egen bedömning. Under SM nå i mars var jeg hoveddommer og en av sidedommerene mente jeg ga for kjapt startsignal på en löfter og underkjente dermed löftet.

Men for all del, jeg kan ta feil....konstant ammetåke gjör noe med hukommelsen  Wink
"Gorau adnabod, d'adnabod dy hun."

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #106 : 30. mai 2008, 10:55 »
Dette blir bra. Flott tiltakk!!
Gleder meg til og faktisk se hvem som er/blir Norges sterkeste i benkpress!
Og ikke hvem som er den beste tekniske utstyrsløfteren i delgrenen benkpress under idrettsgrenen styrkeløft.  Wink

Men skulle ønske at dette var et forbund underlagt NIF, så det hadde vært dopingkontroller og testing. Får håpe at dette er noe forbundet vil, og på sikt noe de streber etter og kanskje en gang i fremtiden får til.
 Smiley

Så fremt det ikke vil være testing synes jeg man beveger seg langt, langt vekk fra hvem som faktisk er Norges sterkeste benkpresser.

Blir gøy å se hvor mange 250++ løft man får se her da. For i følge ryktene som stadig oppstår her, er dette helt normale vekter rundt om på de Norske gym.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Rødhette

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 740
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 740

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #107 : 30. mai 2008, 11:16 »
I fölge Johnny Wiklund ble dette diskutert på nytt i forbindelse med VM i Sölden og de kom da frem til at sidedommerene dömmer ut i fra egen bedömning. Under SM nå i mars var jeg hoveddommer og en av sidedommerene mente jeg ga for kjapt startsignal på en löfter og underkjente dermed löftet.

Men for all del, jeg kan ta feil....konstant ammetåke gjör noe med hukommelsen  Wink

Okay, ikke vet jeg. Men høres uansett rart ut at løftereren skal straffes for en dommerfeil. Løftern vil jo alltid starte på signal.

Men dette er en diskusjon som ikke hører hjemme i denne tråden.

_Xena_

  • Gjest
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #108 : 30. mai 2008, 11:22 »
.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #109 : 30. mai 2008, 11:31 »
 :Smiley
Hvor er logikken?
At svend ble tatt i styrkeløft for en liten mannsalder siden skal ugyldiggjøre Fredheim sitt initiativ nå?

Jeg vet mange profiler i styrkeløft som OGSÅ løftet på Svend sin tid, og det er liten grunn til å tro han var den eneste som rota i medisinskapet. En av Svend sine ledere i NSF var Stølan.... Burde alt Arne Vidar gjør bra nå være feil fordi han var aktiv leder i et NSF fullt av doping?

Nei... alt har hatt sin tid. Og nå er det tid for litt raw-løfting. Smiley

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #110 : 30. mai 2008, 11:32 »
Skjorta er jo designa for å øke sikkerheten samt skadene.
Skadene kommer når skjorten blir for liten og kiloene presser på for å få skjorta ned til brystet.
En altfor liten skjorte øker skadefrekvensen...
Kun erfarne skjorteløftere kan takle en altfor trang skjorte.



Hele verden bruker Skjorte...å løfte Raw med en kar som Svend Viking Karlsen som en av lederne,Lukter doping på mils avstand.


I en tråd gjennomsyret med dårlige innlegg vil jeg si dette tok prisen som det verste. Fint med engasjement, men prøv med god argumentasjon i stedet for pisspreik!

_Xena_

  • Gjest
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #111 : 30. mai 2008, 11:38 »
I en tråd gjennomsyret med dårlige innlegg vil jeg si dette tok prisen som det verste. Fint med engasjement, men prøv med god argumentasjon i stedet for pisspreik!

Er det et faktum at det ikke blir testing?



Utlogget Zuul

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #112 : 30. mai 2008, 11:39 »
- Da er vi direkte inne fra Stortinget. Opptøyer har som vi alle vet brutt ut over hele landet. Politiet har bedt militæret om hjelp til å få kontroll over situasjonen. Vi står her med statsminister Jens Stoltenberg. Kan du fortelle oss mer om situasjonen Stoltenberg?

- Ja det kan jeg. Det hele startet med at det ble stiftet et såkallet RAW-forbund i Benkpress her i Norge.

- Kan du forklare seerne hva det vil si?

- Raw vil si at det blir løftet uten en såkalt benksjkorte. Det er en stram skjorte som under gitte forutsetninger øker vekten løfteren klarer å løfte.

- Hvordan kan dette føre til opptøyer i gatene?

- Det viser seg at gym og styrketreningsmiljøet i Norge er minst like polarisert og fiendtlig til værandre som konfliktområdet Midt-Østen. De klarer rett og slett ikke å pirke på værandre ved alle anledninger og yppe til bråk ved å pirke på vær andres ømme punkt.

- Hva er løsningen Stoltenberg?.

- Om dette eskalerer ytterlig vil vi vurdere å forby benkpress og inndra alle apparater. Og innføre påbud om progresjonsbasert og intensitetsstyrt knebøy og markløfttrening for alle, da det ser ut til å være benkpress som polariserer mest.

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #113 : 30. mai 2008, 11:42 »
Make love not raw..eh.. war!

_Xena_

  • Gjest
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #114 : 30. mai 2008, 11:45 »
.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #115 : 30. mai 2008, 11:47 »
Så fremt det ikke vil være testing synes jeg man beveger seg langt, langt vekk fra hvem som faktisk er Norges sterkeste benkpresser.

Mulig vi beveger oss litt bort fra tråden her nå, men forstår jeg deg rett i at en mann som benker 250kg på 100kgs kroppsvekt som har brukt dop ikke er sterkere i benkpress en dopfri utøver på 100kg som benker 200kg?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #116 : 30. mai 2008, 11:48 »

Dersom det er tilfelle som Ivrig Pingle skriver; at det ikke skal testes så er det ikke rart at folk drar sluttningen til doping. Dersom dette forbundet skulle bli respektert så burde testing stå som nummer en på sjekkpunktlisten.


Benkpress blir en useriøs gorilla idrett kun for dopere dersom dette er sant .....trist!

Jeg anbefaler deg å skaffe deg litt perspektiv. De færreste i Norge doper seg. Flesteparten av folk på norske gym er faktisk dopingfrie mosjonister.

NBF vil ha en antidopingpolitikk, men NIF har stengt døren for små særforbund. Dette er forklart tidligere. Det er langt fra å IKKE FÅ PLASS I NIF, til å være ET DOPINGFORBUND. Smiley

Benkpress ER en gorillaidrett jo!! Grin

Utlogget Rødhette

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 740
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 740

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #117 : 30. mai 2008, 11:54 »

Dersom det er tilfelle som Ivrig Pingle skriver; at det ikke skal testes så er det ikke rart at folk drar sluttningen til doping. Dersom dette forbundet skulle bli respektert så burde testing stå som nummer en på sjekkpunktlisten.


Benkpress blir en useriøs gorilla idrett kun for dopere dersom dette er sant .....trist!


Vi bør vel høre hvordan reglene blir før vi angriper NBF. Som Egil sier, NBF kan ikke kreve at Antidoping Norge skal teste utøverne så lenge de ikke er medlem av NIF. NBF kan derimot ta avstand fra doping og nekte dopingutestengte deltagelse på stevner.

Jeg er forøvrig litt spent på reglene. Skal f.eks. belte og håndleddsbeskyttere være lov? Eller er dette utstyr? Og må man løfte med løftedrakt (singlet), eller kan man stille i vanlig treningstøy?


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #118 : 30. mai 2008, 11:55 »
Mulig vi beveger oss litt bort fra tråden her nå, men forstår jeg deg rett i at en mann som benker 250kg på 100kgs kroppsvekt som har brukt dop ikke er sterkere i benkpress en dopfri utøver på 100kg som benker 200kg?

Dette er nok litt off-topic ja, men jeg svarer deg allikevel; jeg synes helt klart en som benker 200 kg uten doping er MYE sterkere enn en som løfter 250 kg med doping.
Veldig mye sterkere også! 
Finnes absolutt ingen tvil i mine øyne.

Men det er nå min mening og dette trengs ikke å diskuteres her.
Back to the bench!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #119 : 30. mai 2008, 11:58 »
Vi bør vel høre hvordan reglene blir før vi angriper NBF. Som Egil sier, NBF kan ikke kreve at Antidoping Norge skal teste utøverne så lenge de ikke er medlem av NIF. NBF kan derimot ta avstand fra doping og nekte dopingutestengte deltagelse på stevner.

Jeg er forøvrig litt spent på reglene. Skal f.eks. belte og håndleddsbeskyttere være lov? Eller er dette utstyr? Og må man løfte med løftedrakt (singlet), eller kan man stille i vanlig treningstøy?


Slik det virker nå, før reglementet er ferdig, så er det bare skjorta som fjernes.
Steinar og lederen i forbundet får korrigere meg, men jeg tror det har blitt slik at NBF følger NSF sitt reglement for belter og håndleddsbind samt singlet og t-skjorte. Så det blir nok litt "copy & paste" fra særnorsk for NSF, med unntak av Benkskjorte. Smiley

Jeg vet ikke om det blir sett på som frekt, eller om det blir sett på som positivt i og med at 99% av reglementet til NSF også blir gjeldende for NBF? Det er her dialogen med NSF kommer inn.

Forøvrig er jeg enig i at NBF må ha en klar politikk og praksis for å bli tatt seriøst. Dette er en forutsetning for at jeg selv eventuellt engasjerer meg også. Vi får se hva som skjer. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!