Skrevet av Emne: 6'er i gym  (Lest 31808 ganger)

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 6'er i gym
« #30 : 08. februar 2009, 18:46 »
Jeg skjønner heller ikke tankegangen bak det å være positiv og opptimistisk i gymtimene så lenge man er god i gymtimene. Lærerne setter karakter utifra det en selv klare på en måte. Hvis jeg skulle løpt 3000m på 10 min og en feit gutt på 20 min, så gir han kanskje 5 til ham og samme karakter til meg fordi at han har god innsast til å være så feit.

Skjønner ikke denne tankegangen.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: 6'er i gym
« #31 : 08. februar 2009, 18:48 »
Jeg skjønner heller ikke tankegangen bak det å være positiv og opptimistisk i gymtimene så lenge man er god i gymtimene. Lærerne setter karakter utifra det en selv klare på en måte. Hvis jeg skulle løpt 3000m på 10 min og en feit gutt på 20 min, så gir han kanskje 5 til ham og samme karakter til meg fordi at han har god innsast til å være så feit.

Skjønner ikke denne tankegangen.
Er vell dette som kalles innsats. Det lærerene ikke forstår er at det ligger en viss innsats bak resultatet til den sporty eleven som springer 3000meter på 10 min, og ekstremt liten innsats bak den feite guttens 20 minutter.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 6'er i gym
« #32 : 08. februar 2009, 18:49 »
Hører det ikke bare er meg som syntes de fortjener en 6er i gym Smiley Men det jeg syntes er det verste er alle jentene som for 5er og kan ikke ta i mot en ball eller sparke den. Det eneste de kan er å slå hjul og danse. Syntes også at gym burde bare ha med elemtentene egentrening og ballspille Smiley

Dette er faen meg fakta....
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Yankee

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 43

  • "Sove - Spise - Trene"
Sv: 6'er i gym
« #33 : 08. februar 2009, 18:51 »
Vel, sånn som skolen operer i dag så er det jo svært mye som går på "pugge og huske for å få gode karakterer" også? I mine øyne favoriserer det også en gruppe mennesker.

Helt enig. Helt latterlig hvordan folk med fotografisk hukommelse leser til en prøve én dag, og haler inn en 6er uten å brekke en svette. Men så glemme alt man har lest dagen etter. Jaja, world ain't fair Wink
73 kg
185 cm
SL 5x5

Utlogget Rocky-Balboa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 548
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 548

Sv: 6'er i gym
« #34 : 08. februar 2009, 18:53 »
Er det noen av dere som har fått sekser i gym på videregående skole? eller veit dere om noen som har fått?

Jeg har spurt veldig mange på skola vår og til nå er det ingen av dem som har fått sekser.



Har en kamerat som har 6er i gym, han går VG1 Elektro Tongue
Tror det er mindre som har 6 i gym på ungdomskolen, ingen har hatt 6 i gym i 10. klasse på flere år.
Bildelogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103777.msg1572196;topicseen#new

The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 6'er i gym
« #35 : 08. februar 2009, 18:55 »

Har en kamerat som har 6er i gym, han går VG1 Elektro Tongue
Tror det er mindre som har 6 i gym på ungdomskolen, ingen har hatt 6 i gym i 10. klasse på flere år.

Da jeg gikk på ungdomsskolen var det en haug med jenter som hadde seks i gym og de var faen meg ikke god på noe annet enn jogging og orientering+dans..
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: 6'er i gym
« #36 : 08. februar 2009, 18:57 »
Da jeg gikk på ungdomsskolen var det en haug med jenter som hadde seks i gym og de var faen meg ikke god på noe annet enn jogging og orientering+dans..
So much hate Sad
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Rocky-Balboa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 548
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 548

Sv: 6'er i gym
« #37 : 08. februar 2009, 18:59 »
Da jeg gikk på ungdomsskolen var det en haug med jenter som hadde seks i gym og de var faen meg ikke god på noe annet enn jogging og orientering+dans..

Hos oss er det 2 jenter som har 5 tror jeg, resten har 4. De er negative til absolutt alt, å når vi spiller f.eks fotball så står de i en klynge å snakker om guttar og Prison Break. Når de får 4 så fortjener jeg en 6er Smiley
Bildelogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103777.msg1572196;topicseen#new

The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 6'er i gym
« #38 : 08. februar 2009, 19:00 »
So much hate Sad

Er ikke rart da, når jeg får femmer og behersker ALT i gymmen bedre enn disse jentene.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget kjetti

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

Sv: 6'er i gym
« #39 : 08. februar 2009, 19:01 »
Læreren vår har gitt to 6ere gjennom hele livet sitt, begge de kom til NM i svømming.
Læreren var svømmer selv når han var ung. Han kom til NM selv.

Får selv 5 i gym.

Utlogget MSG

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: 6'er i gym
« #40 : 08. februar 2009, 19:03 »
Gikk du også allmenn,  Fysikeren?

Jepp! Tror gymlærerinnen ble imponert når jeg tok 50 superspeed push ups istedet for 20 mens en kamerat utbrøt at jeg tok 100 push ups :p Hehe
Fersk juniorløfter -90 kg

210 - 150 - 245

Treningslogg!!

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: 6'er i gym
« #41 : 08. februar 2009, 19:03 »
Hos oss er det 2 jenter som har 5 tror jeg, resten har 4. De er negative til absolutt alt, å når vi spiller f.eks fotball så står de i en klynge å snakker om guttar og Prison Break. Når de får 4 så fortjener jeg en 6er Smiley

Er ikke rart da, når jeg får femmer og behersker ALT i gymmen bedre enn disse jentene.
Så nå handler gym om å være bedre enn andre? Sorry gutter, med den holdningen får dere aldri 6 i gym. Jeg er bedre enn... derfor fortjener jeg bedre enn... Det er ikke slik det foregår. Du må gjøre deg fortjent til noe utifra dine egne prestasjoner, ikke utifra dine egne prestasjoner målt opp mot en annens.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: 6'er i gym
« #42 : 08. februar 2009, 19:07 »
Selvfølgelig kan man få 6 i gym selv om man ikke er en smellpen jente som blunker, selv om man ikke har overlegne ferdigheter i de fleste idretter, eller om man går på byggfag.

Selvfølgelig finnes noen råttne egg der ute iform av mannlige lærere som lett gir god karakter til jenter, kun vektlegger utholdenhet fordi det er det de selv driver med eller sier at man ikke gir 6-ere på byggfag. Dette er gjerne lærere som har jobbet på samme skolen i flere tiår og gjør som dem selv vil før de skal pensjoneres.

Den naturligste ting i verden å gjøre om man får en karakter man ikke er fornøyd med er jo å klage på den, og da mener jeg også en ordentlig klage. Ikke iform av å gå til læreren å si at det her er urettferdig, høre på forklaringen hans og storme ut av gynsalen i vilt drittsinne.

Her følger en enkel fremgangsmåte for å klage på vanskelige lærere (om noen lurer, så ja, jeg har gjennomført dette Wink)

- Om man selv mener man er en 6er, men får 3-4 er det noe alvorlig galt, får man 5 kan det være marginer om å gjøre. Først må man ta rede på hva som faktisk må til for å få en 6er i gym. Det her har blandt annet med læreplanen å gjøre.
- Deretter må man gå til den læreren det gjelder å spørre om hvorfor, og be om å få en saklig grunn. Det holder ikke med at på byggfag gir vi ikke 6, det her er bare 1.termin og det er 2.termin som gjelder osv. Spesielt om dette er snakk om siste året på vgs er karakterene 1.termin utrolig viktig da det er disse du søker på skole med. Om du ikke får en grunn du er fornøyd med så opplys om at du kommer til å levere inn en klage da du er sterkt uenig.
- Gå så til kontaktlærer og spør om hvordan man klager på en urettmessig karakter ved din skole. Vær obs på at lærere står sammen og at du kanskje ikke får noe godt svar. Hvis du ikke får det gå så til rektor og hør med han/henne.
- Somregel vil svaret være at du må levere en formell klage. Et skriv der du gjør rede for dine synspunkter. Da må du sette deg ned å lage et skriv hvor du formulerer hvorfor du er uenig, med bakgrunn i innsats, oppmøte, karakterer på tester og teori-prøver. Legg ved kopier av prøvene du har og sørg for at du har dekning for perfekt oppmøte, har du vært borte fra noen timer må du dokumentere grunnen til at du har vært borte (toppidrett, begravelse, sykehus osv). Sammenlign gjerne med andre elever som har fått 6-er og sett spørsmålstegn ved deres karakter kontra din, hvordan det er mulig at de har fått det og ikke du. Om tilfellet er at man ikke deler ut toppkarakter til andre enn Håvard Bøkko så sett spørsmålstegn ved dette også.
- Da klagen er ferdig så leverer du den til gymlæreren din, lever kopi til både kontaktlærer og rektor, dette må du opplyse gymlærer om at du har gjort.
- Deretter må du vente på svar. Om gymlærer gjør om karakteren, sørg for å få en ny karakterutskrift fra skolen så du faktisk er sikker på at den har blitt endret og at det ikke er noe dem sier bare, som du først vil legge merke til da neste termin kommer. Om noen forteller at de mener dette ikke er noen vits da den har blitt endret sier du at du trenger det i forbindelse med å søke jobb. Om karakteren ikke blir omgjort, må du se på grunnen til at den ikke blir omgjort, nå må du ha fått et saklig svar og evaluere, har du ikke fått det, sørg for å få det. Sammenlign med grunnlaget for å få en 6er i gym og se om du da har endret synet på din egen karakter. Om du fortsatt er uengig må du finne ut hvilken distanse over dette du må gå, men det punktet har jeg aldri sjekket ut selv da det ikke har trengt å gå så langt.


Men om du faktisk gjør dette må du være obs på at du blir uglesett av denne læreren for resten av tiden på skolen og dermed må vise deg og være ganske så forbannet perfekt for å opprettholde karakteren. Ingen lærere liker å bli kritisert. Men sørg også for at du faktisk har en god sak før du tar skrittet og gå så langt som en formell klage. Det holder ikke å løpe coppers til toppkarakter og samme med styrketester om man får 4 på alle teoriprøver og bare kjefter og smeller under lagspill på de som ikke bryr seg om gym.

I gym er du faktisk så heldig at innsats teller mye ovenfor ferdigheter, om man har en positiv innstilling og gir alt så belønnes det, men man må ikke glemme teoridelen heller. Du får ikke 6 i matte om du har tre prøver med karakteren 6 og tre prøver med 4.

Man kan også fint fortelle en lærer at han tar feil i noe, men det er det å gjøre det på en saklig måte og ikke som en drittunge, samtidig som at du kan backe opp det du sier med gode kilder, ellers kan du likesågodt la vær å kverrulere.


Og om noen lurer på det også, ja, det funker å gjøre det på denne måten. Jeg har klagd på både tremin-, standpunkt- og eksamenskarakterer  Grin

Lykke til!

(Prøv å ignorer skrivefeil, dette gikk fort og jeg var aldri noen 6er i norsk;))


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 6'er i gym
« #43 : 08. februar 2009, 19:08 »
Så nå handler gym om å være bedre enn andre? Sorry gutter, med den holdningen får dere aldri 6 i gym. Jeg er bedre enn... derfor fortjener jeg bedre enn... Det er ikke slik det foregår. Du må gjøre deg fortjent til noe utifra dine egne prestasjoner, ikke utifra dine egne prestasjoner målt opp mot en annens.

Skjønner hva du sier, men det må være en ting som læreren kan sette karakter utifra, ikke det en selv klarer å prestere, altså det må være en poeng opplegg, man skal få så så mange poeng for å fortjene en bestemt karakter. Kan ikke si at en feit gutt må ha 5 poen for å få en sekser mens enn som er i form skal ha ti poeng for å få tilsvarende karakter. Skjønner du ?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: 6'er i gym
« #44 : 08. februar 2009, 19:12 »
Skjønner hva du sier, men det må være en ting som læreren kan sette karakter utifra, ikke det en selv klarer å prestere, altså det må være en poeng opplegg, man skal få så så mange poeng for å fortjene en bestemt karakter. Kan ikke si at en feit gutt må ha 5 poen for å få en sekser mens enn som er i form skal ha ti poeng for å få tilsvarende karakter. Skjønner du ?
Ja jeg skjønner.
Spør læreren din om hvilke kriterier det er for gymkarakteren og hvordan disse blir vektlagt. Vanligvis er det ferdighet, innsats og kunnskap/teori, der teorien teller minst og innsats og ferdighet teller rimelig likt. Og da mener man visst at om en elev er i dårlig form så skal han selvsagt ha en mulighet til å få en god karakter i faget ved å trekke ham opp på innsats. Slik det selvsagt også er i alle andre vurderingssituasjoner på skolen (NOT!). En elev som er dårlig i norsk får ekstra god karakter om han legger inn et godt arbeid før prøven, selv om han ikke husker noe på prøvedagen (nei?) Hvorfor skal det være mulig for dårlige elever i gym å hente seg inn på noe slikt som innsats? Mens dårlige elever på skolen ikke har noen mulighet til å hente seg inn i forhold til de såkalte skolelysene. Rettferdig? NEI! Dårlig skolevesen og system generelt? JA! Kan man gjøre noe med dette? Nei desverre, livet er ikke rettferdig.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!