Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 137340 ganger)

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1020 : 13. juli 2009, 18:39 »
Design =  primat  = natur = oss. 

Ikke

Design = menneske = herredømme = trailer og industri = sukkertøy = grillfest = oss.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1021 : 13. juli 2009, 18:42 »
Du gjør slik mennesket gjorde den gang dette var en realistisk problemstilling - du lager et spyd eller en pil-og-bue av tre og sener fra et dyrekadaver. Evt skremmer bort dyret med ild.
Hverken ulv eller bjørn betrakter mennesker som mat forøvrig, og vil i det store og hele flykte for livet når de ser oss. Nettopp fordi våre forfedre hadde for vane å drepe dem, noe som har resultert i en funksjonell tilpasning på lik linje med den å spise oppvarmet mat.

Om de føler seg trua så angriper dem jo! Uansett om de er sultne  eller ikke. Ja, jeg kunne laget våpen, men hadde ett spyd vært nok i lengden? Nei..

Poenget er at siden vi har utviklet oss til å bli den vi er idag, så har jeg ikke nubbsjans til å overleve i naturen. Hvorfor? Jo, fordi vi har gått vekk fra den, og tilpasset oss ett unaturlig liv. Jeg inkludert.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1022 : 13. juli 2009, 18:44 »
La oss si at jeg har dratt vekk fra den verden jeg kjenner, og jeg befinner meg ute i kun natur. Hvordan skal jeg klare meg mot den sultne ulven/bjørnen som står foran meg og glefser? Dvs. hvis jeg holder meg i Norge da.
De færreste som går tur i skævven her i Norge har med seg rifle, og vet ikke om noen er blitt noen gang registrert som drept av ulv. Jeg har vært ute en vinternatt eller to og har aldri skutt med noe. Hvis du virkelig skal være hardcore blir ting litt langtekkelig uten kniv, ellers er det lite annet du har bruk for.

Jeg ville gjette på at dette ville være et passelig eksperiment i tråd med din filosofi!

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1023 : 13. juli 2009, 18:45 »
Poenget er at siden vi har utviklet oss til å bli den vi er idag, så har jeg ikke nubbsjans til å overleve i naturen. Hvorfor? Jo, fordi vi har gått vekk fra den, og tilpasset oss ett unaturlig liv. Jeg inkludert.
Eneste grunn til at du ikke skulle ha nubbsjans er blank ignoranse. Bruk litt mindre tid på youtube og finn ut hva som er spiselig i naturen pluss en speiderbok eller to så er du igang.

Utlogget fredderen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 619
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 619

  • Tempus fugit
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1024 : 13. juli 2009, 18:49 »
Eneres, ta en titt på Bear Grylls.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1025 : 13. juli 2009, 18:54 »
Mulig jeg hadde klart å leve i rå natur alene en liten stund, men før eller senere så hadde jeg dødd enten av angrep fra andre dyr (da våre sanser overhodet ikke matcher andre dyrs sanser) så jeg hadde ikke hørt eller luktet om det kom noen andre dyr. For ikke å snakke om hvor tregt ett menneske er i forhold til andre dyr. Eller så hadde jeg dødd av kulde (ingen pels) osv.  Næring skulle jeg vel alltids ha fått i meg, da insekter og småkryp finnes overalt.


Men dette blir altså bare hypotetisk sett. Nå er vi her vi er idag og det jeg kan gjøre for min kropp for å være mest mulig naturlig primat, er å spise raw food. Andre kan vær så god spise masseprodusert kjemisk mat, for all del. Men jeg nekter å putte i meg dette, da jeg vil spise som alle andre dyr. Naturlig. Det er dermed ikke sagt at jeg nå skal ut å leve som dem. Det er 2 forskjellige ting.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1026 : 13. juli 2009, 18:59 »
Varmebehandling av mat er ugunstig mtp gasser og kreftfremkallende stoffer, pluss at næring forsvinner, ja det gjør kjøttet lettere å fordøye, men om vi trenger varmebehandling for å fordøye maten (noe som er unikt for oss mennesker) så er det ett hint for meg at kjøtt ikke er noe vi skal ha. Ikke slik vi har blitt idag ihvertfall.

Fremmed er kjemisk mat, og når vi spiser kjøtt (dvs. andre dyrs muskler) så har de en helt annen molekylær fremmed sammensetning som vår kropp må jobbe og bruke mye eneergi for å fordøye. Den bruker lang tid på å passere kjøttet, og da tar vår kropp opp masse mer enn det andre rovdyr gjør. Kjøttet blir liggende i tarmen og forderve.

Jo mer av denne maten man spiser, jo mer steking (gasser og stoffer) får man i seg, og jo mer energi må kroppen bruke. 

Jeg ser nå hva de andre snakker om. For noen få innlegg siden parkerte jeg retorikken din fullstendig med tunge beviser i form av studier som viste at grønnsaker og frukt lider av flere patogene parasitter enn kjøtt. Ingen reaksjon. I stedet går du videre til å gjenta deg selv enda du nettopp har blitt motbevist. Selv fremmer du kun påstander uten bevisførsel. Likevel, og kun for min egen underholdning, så fortsetter jeg:

1) Mennesket er tilpasset varmebehandlet mat (dette punktet kan vi gå videre til siden)
2) Rå mat kan inneholde giftstoffer og parasitter som drepes med varmebehandling (dette punktet kan vi gå videre til siden)
3) Ikke all varmebehandling innebærer dannelse av gasser osv. Man kan varme opp maten på forskjellige måter.(dette sparer vi også til siden)
og så på gøy:
4) La oss for argumentets del si at kjøtt ikke kan spises fordi det må varmes opp. Da har vi fortsatt fisk, reker (får ikke kneis), hummer, krabbe (ingen kneis igjen), biff tartar, spekemat, u name it. Hvorpå du briljerer med din medisinske utdannelse og sier følgende:

"og når vi spiser kjøtt (dvs. andre dyrs muskler) så har de en helt annen molekylær fremmed sammensetning som vår kropp må jobbe og bruke mye eneergi for å fordøye"

Selv om påstanden din er åpenbart feil skal jeg tolke den som om den hadde noen form for verdi.
Du sitter igjen med følgende scenario:
A) Om argumentet ditt hadde vært korrekt ville det betydd at det fortsatt finnes ett kjøtt du forsvarer, nemlig det ikke-fremmede: Å lage spekekjøtt av menneskemuskler. Ja, man kunne slaktet uønskede barn, sigøynere og brysomme eldre som koster penger og ikke er produktive - og laget spekemat av dem!
B) Så over til det korrekte svaret, som er at andre pattedyrs muskler er identisk oppbygget med våre egne. Utviklingen av muskel skjedde åpenbart lenge før mennesket oppstod, og således deler vi oppbygning med dem. Strengt tatt deler vi celle-komposisjon med alle levende fler-cellede organismer (metazoer) i form av en cellestruktur som angis som eucaryot. Vi har alle cellemembran av fosfolipider og proteinbaserte ionekanaler, og innhold i form av ribosomer, DNA, lysosomer, endoplasmatisk retikulum, mitokondrier og golgiapparat. I muskelceller er det dessuten myosin og aktin. Som en kuriosa kan jeg nevne at hjerter fra svin har blitt brukt som erstatning for menneskehjertet i mennesker, og da snakker vi om et system som er langt mer følsomt for ulikheter enn fordøyelsesapparatet.
http://no.wikipedia.org/wiki/Flercellede_dyr
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1027 : 13. juli 2009, 19:01 »
Om de føler seg trua så angriper dem jo! Uansett om de er sultne  eller ikke. Ja, jeg kunne laget våpen, men hadde ett spyd vært nok i lengden? Nei..

Poenget er at siden vi har utviklet oss til å bli den vi er idag, så har jeg ikke nubbsjans til å overleve i naturen. Hvorfor? Jo, fordi vi har gått vekk fra den, og tilpasset oss ett unaturlig liv. Jeg inkludert.

Det hadde helt klart vært nok i lengden. At du sitter her og skriver bastant idioti er et bevis for det, ettersom alle mennesker i slekten din før deg har overlevd mot bjørn og ulv med de midler som de hadde tilgjengelige, det være seg spyd eller andre redskaper som mennesket pga sin intelligente natur har vært i stand til å lage.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1028 : 13. juli 2009, 19:04 »
Mulig jeg hadde klart å leve i rå natur alene en liten stund, men før eller senere så hadde jeg dødd enten av angrep fra andre dyr (da våre sanser overhodet ikke matcher andre dyrs sanser) så jeg hadde ikke hørt eller luktet om det kom noen andre dyr. For ikke å snakke om hvor tregt ett menneske er i forhold til andre dyr. Eller så hadde jeg dødd av kulde (ingen pels) osv.  Næring skulle jeg vel alltids ha fått i meg, da insekter og småkryp finnes overalt.

Du har kanskje fått med deg at andre dyr spiser.. andre dyr! Cheesy

Men dette blir altså bare hypotetisk sett. Nå er vi her vi er idag og det jeg kan gjøre for min kropp for å være mest mulig naturlig primat, er å spise raw food. Andre kan vær så god spise masseprodusert kjemisk mat, for all del. Men jeg nekter å putte i meg dette, da jeg vil spise som alle andre dyr. Naturlig. Det er dermed ikke sagt at jeg nå skal ut å leve som dem. Det er 2 forskjellige ting.

1
Nå må du ikke stryke alle over en kam her. At du ikke er smart nok til å overleve i naturen er bare et eksempel på survival of the fittest. Selv har jeg ingen problemer med å tenne et bål med begrensede midler. Man kan enten slå to steiner mot hverandre eller surre en dyresene rundt en pinne og trekke i senen slik at pinnen roterer hurtig mot et punkt i en annen kvist. Om vinteren kan man lage en linse av is og bruke den som forstørrelsesglass.
Anerkjenner du ikke at menneskets intelligens er en del av menneskets natur?

2
Så i henhold til din logikk så er det naturlig for mennesket å spise andre dyr så lenge vi klarer å fange dem og få dem ned i magesekken? Vel, da er vi jo enige alle sammen. Det kalles Rema1000.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1029 : 13. juli 2009, 19:06 »
Design =  primat  = natur = oss. 

Ikke

Design = menneske = herredømme = trailer og industri = sukkertøy = grillfest = oss.
Denne kan du gjerne utdype. Mulig jeg er treg.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1030 : 13. juli 2009, 19:09 »
Vi er primat, enig? Alle andre primater lever på rå natur og i sjeldne tilfeller rått kjøtt. Alle andre dyr i verden lever på rå natur og rått kjøtt. Det er for meg et stort hint om at naturen er noe alle levende dyr på kloden skal spise fra.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1031 : 13. juli 2009, 19:10 »
Mulig jeg hadde klart å leve i rå natur alene en liten stund, men før eller senere så hadde jeg dødd enten av angrep fra andre dyr (da våre sanser overhodet ikke matcher andre dyrs sanser) så jeg hadde ikke hørt eller luktet om det kom noen andre dyr. For ikke å snakke om hvor tregt ett menneske er i forhold til andre dyr. Eller så hadde jeg dødd av kulde (ingen pels) osv.  Næring skulle jeg vel alltids ha fått i meg, da insekter og småkryp finnes overalt.
Har du noen gang egentlig vært ute i skogen?

Utlogget d386yv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1032 : 13. juli 2009, 19:16 »
jeg tror eneres er ludvig holberg stått opp fra de døde.

Utlogget S.Åseli

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 650

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1033 : 13. juli 2009, 19:29 »
Du kan ikke svare vio da eneres? interessert i svaret ditt
1992 - 86 kg - 175 cm

240 - 125 - 230 = 595

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92398.new

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1034 : 13. juli 2009, 19:29 »
volt, jeg holder på..
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!