Skrevet av Emne: DOPINGTATTE UTØVERE FÅR REPRESENTERE NORGE: CAPTAIN HOLTE FÅR IKKE...  (Lest 18617 ganger)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Hvem er Roy Holte, en tegnesereiefigur? what what

morradi.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Kjedelig hvis Roy ikke får stille på Arnold`s. Spesielt siden dette var et stevne som mange av ledelsen og utøverne i NSF var imot å stille på i starten, da dette ville fremme et positivt syn på doping. Men blir man pr. kåt nok, og vil sole seg i glansen med de store gutta, så setter man gjerne moralen litt til siden.

Når det gjelder de to utøverne som er blitt tatt for doping og får stille, synes jeg dette er helt riktig, de har fått en dopingdom som de har sonet ferdig og bør derfor få mulighet til å stille på lik linje med andre løftere.

Men grunnen til at disse løfterne får løfte på tross av dopingdommer er muligens. Veteranløfter landslaget blir ikke regnet som et landslag, da omgår de reglene og bryter dem ikke. Vidar Tangen har uttalt at disse reglene skal ikke gjelde veteranene, men de andre landslagene.
   
Til rulatoren.
Nå trengs det ikke noe innlegg fra meg for å splitte NSF, de har vært splittet i all tid. Det som har vært tingen der, er at, de sterkestes rett av en gruppe, som har gått sammen, har bestemt alt.

En annen ting, er at du ved alle anledninger angriper meg for at det jeg skriver om NSF, er for å stikke kjepper i hjulene for dem. Skal jo ikke store analysen til, for å lese at det du skriver om NSF, om hvordan de driver organisasjonen sin på, er direkte negativt for forbundet og en kritikk som de egentlig ikke kan vedkjenne seg. Hvordan du innbiller deg at det du skriver om forbundet er noe mer positivt enn det jeg skriver er vanskelig å forstå.
Sf

Det som jeg har skrivi om disse problemene her på treningsforum, har vært motivert utifra følgende ønsker:
 * Jeg ønsker at all norsk idrett skal være under paraplyen til Norges idrettsforbund, inkludert en hard og konsekvent linje mot doping.
 * Jeg ønsker at alle særforbund skal behandle sine folk ordentlig.  NSF's behandling av Roy Holte er et eksempel på det motsatte.
 * Jeg ønsker at Norges Styrkeløftforbund skal være en god og troverdig organisasjon som er kapabel på å få styrkeløft til å vokse i Norge, både som toppidrett og som breddeidrett.  Sånn sett ønsker jeg NSF alt vel og lykke til på lang sikt.

NSF er nå på vei inn i ei blindgate av opporturnisme og dårlige valg.  Når jeg kritiserer NSF, så er det fordi jeg i all beskjedenhet ønsker at NSF skal bli en bra organisasjon.  Jeg håper at kritikken min skal være konstruktiv.  Jeg tror selvsagt ikke at jeg oppnår noe særlig alene, men kanskje NSF forandrer kurs dersom kritikerene blir mange.

Kort sagt: En viktig grunn til at jeg kritiserer NSF, er at jeg ønsker NSF alt godt.  Gjør du det samme, Fredheim?  Om du med hånda på hjertet kan si at du vil NSF vel, så skal jeg slutte å kritisere deg.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Jeg bare sitter apatisk og rister på hodet.

Denne håndteringen fra NSF sin side er patetisk, latterlig og direkte tilbakestående.

At to av de få skikkelige personene i styret nå er borte (pål og Vidar hvis jeg har hørt riktig fra tinget) er også enda et tap for NSF.

Nå er det få kvalitetsmennesker igjen til å rette opp ei skakkkjørt skute med dårlig struktur, dårlige holdninger og dårlig drift.

Desverre skinner inkompetanse, ondskap, idioti og mangel på perspektiv og stor grad av historieløshet gjennom.

Jeg ønsker et NSF som er drevet slik at ikke utøvere og idretten blir ledd av slik den blir nå. Svenske styrkeløftere ler av dere. Andre norske idrettsfolk ler av dere og vi onde slemme utmeldte ler så vi griner.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

la oss si at Roy har gått på roids en gang i tiden, samtidig som han aldri har brutt reglene.

er det da feil å spørre om han kan la vær å konkurere fordi det kan være han har en fordel av sitt bruk av roids ovenfor de andre deltakerne? jeg synes ihvertfall det er mest etisk riktig av roy å ikke konkurere i styrkeløft hvis han har brukt roids, selv om han ifølge regelverket ikke kan nektes deltakelse.

men man kan ikke tvinge folk til å gjøre det etisk riktige, man må nesten bare stole på at folk gjør det på eget insj.

Utlogget fredheim

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

rulatoren
Har vanskelig for å forstå, at du ved å sende inn så mye kritikk av forbundet som du gjør, hjelper forbundet på noe som helst måte, for eksempel rekruttering. De som leser det som blir skrevet om NSF nå om dagen tror jeg vil få noen motforestillinger mot å melde seg inn. Så noen av de innleggende dine hadde det nok vært taktisk best for deg og sendt direkte til NSF så de kunne se på det der, uten at hundrevis av potensielle NSF kommende medlemmer skulle behøve å lese dette.

Jeg kan faktisk men hånda på hjertet si at jeg ønsker organisasjonen NSF alt godt. Håper de klarer å sette sammen en organisasjon som tar vare på medlemmene på en ordentlig måte. Selv er jeg på de fleste styrkeløftstevnene på Østlandet og bidrar på min måte ved og hjelper løftere under stevne.
Mener selv at det var i begynnelsen av 80 årene som den beste tiden til styrkeløftforbundet var. Idretten var mer inkluderende og samholdet blant løftere og ledere stod mye sterkere. Nå virker det som om det er blitt flere grupper som har samlet seg og holder sammen hver for seg. Dette var ikke tema en gang den tiden jeg snakker om. Så mye baksnakking og dritt slenging blant løftere som det er nå om dagen, har jeg aldri opplevd i min tid.

Når det gjelder det nye styret så har de enda ikke klart å renske opp i grumset fra 80 tallet.  Men om 20 år, så skulle vel disse problemstillingene være begravd, sammen med at det ikke lenger er noen i styre og administrasjon som lengre har verv i forbundet. Men har vanskelig å se for meg at det grumset som står igjen, ikke i nær fremtid kommer til overflaten.

Steinar

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
dÆVEN..! KOM PÅ AT bøs SIKKERT VAR DRITLEI DETTE:-O


Ja ja æ å , men Det stopper likksom ikke med drit fra NSF sin side....

Hoff, Hoff jeg er så lei, så lei Wink Men om dette stemmer så har nokk NSF drete litt på draget gitt Wink

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Hvem bryr seg lenger om NSF, kun den håndfullen som er i toppen som får reise utenlands antageligvis.

Utlogget TheGreatWhite

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 653
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 653

  • FTK Bodybuilder Club
Har vanskelig for å forstå, at du ved å sende inn så mye kritikk av forbundet som du gjør, hjelper forbundet på noe som helst måte, for eksempel rekruttering. De som leser det som blir skrevet om NSF nå om dagen tror jeg vil få noen motforestillinger mot å melde seg inn. Så noen av de innleggende dine hadde det nok vært taktisk best for deg og sendt direkte til NSF så de kunne se på det der, uten at hundrevis av potensielle NSF kommende medlemmer skulle behøve å lese dette.

Hva Rulatoren har sagt og ikke på dette forumet er vel en dråpe i havet iforhold til alt det, om jeg må få si det, idiotiske som har blitt gjort fra NSF sin side de siste årene! Hadde ting blitt gjort på en ordentlig og ryddig måte så hadde det heller aldri vært noen diskusjoner om det på forumet....
NO SACRIFICE, NO VICTORY!!

Rebuilding a machine from scratch!

"Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated."

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

rulatoren
Har vanskelig for å forstå, at du ved å sende inn så mye kritikk av forbundet som du gjør, hjelper forbundet på noe som helst måte, for eksempel rekruttering. De som leser det som blir skrevet om NSF nå om dagen tror jeg vil få noen motforestillinger mot å melde seg inn. Så noen av de innleggende dine hadde det nok vært taktisk best for deg og sendt direkte til NSF så de kunne se på det der, uten at hundrevis av potensielle NSF kommende medlemmer skulle behøve å lese dette.

Jeg kan faktisk men hånda på hjertet si at jeg ønsker organisasjonen NSF alt godt. Håper de klarer å sette sammen en organisasjon som tar vare på medlemmene på en ordentlig måte. Selv er jeg på de fleste styrkeløftstevnene på Østlandet og bidrar på min måte ved og hjelper løftere under stevne.
Mener selv at det var i begynnelsen av 80 årene som den beste tiden til styrkeløftforbundet var. Idretten var mer inkluderende og samholdet blant løftere og ledere stod mye sterkere. Nå virker det som om det er blitt flere grupper som har samlet seg og holder sammen hver for seg. Dette var ikke tema en gang den tiden jeg snakker om. Så mye baksnakking og dritt slenging blant løftere som det er nå om dagen, har jeg aldri opplevd i min tid.

Når det gjelder det nye styret så har de enda ikke klart å renske opp i grumset fra 80 tallet.  Men om 20 år, så skulle vel disse problemstillingene være begravd, sammen med at det ikke lenger er noen i styre og administrasjon som lengre har verv i forbundet. Men har vanskelig å se for meg at det grumset som står igjen, ikke i nær fremtid kommer til overflaten.

Steinar

Takk til Steinar Fredheim for et konstruktivt og godt skrevet innlegg.  Honnør er avgitt!  Det kan nok være at jeg har misforstått Fredheims innstilling og intensjoner. 

Det eneste som jeg er uenig med Fredheim i her, er det første avsnittet i innlegget hans.  Jeg tror det er best at problemer av den typen som det er snakk om her, drøftes offentlig.  Noe av det som har skapt problemene rundt Roy Holte og NSF, er at enkelte allerede har valgt å jobbe internt, for ikke å si konspirativt.  Jeg viser her til det brevet som E-dawg publiserte her på treningsforum for en stund siden.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Kjedelig hvis Roy ikke får stille på Arnold`s. Spesielt siden dette var et stevne som mange av ledelsen og utøverne i NSF var imot å stille på i starten, da dette ville fremme et positivt syn på doping. Men blir man pr. kåt nok, og vil sole seg i glansen med de store gutta, så setter man gjerne moralen litt til siden.

Når det gjelder de to utøverne som er blitt tatt for doping og får stille, synes jeg dette er helt riktig, de har fått en dopingdom som de har sonet ferdig og bør derfor få mulighet til å stille på lik linje med andre løftere.

Men grunnen til at disse løfterne får løfte på tross av dopingdommer er muligens. Veteranløfter landslaget blir ikke regnet som et landslag, da omgår de reglene og bryter dem ikke. Vidar Tangen har uttalt at disse reglene skal ikke gjelde veteranene, men de andre landslagene.
   
Til rulatoren.
Nå trengs det ikke noe innlegg fra meg for å splitte NSF, de har vært splittet i all tid. Det som har vært tingen der, er at, de sterkestes rett av en gruppe, som har gått sammen, har bestemt alt.

En annen ting, er at du ved alle anledninger angriper meg for at det jeg skriver om NSF, er for å stikke kjepper i hjulene for dem. Skal jo ikke store analysen til, for å lese at det du skriver om NSF, om hvordan de driver organisasjonen sin på, er direkte negativt for forbundet og en kritikk som de egentlig ikke kan vedkjenne seg. Hvordan du innbiller deg at det du skriver om forbundet er noe mer positivt enn det jeg skriver er vanskelig å forstå.
Sf


Det er jo Strongmen der;)..og for ikke å snakke om alle byggerne i standene sine:-o

Inger storkoste seg nok allikevel;)


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Stille .... :Smiley
Merkelig stille Shocked

Her skulle det vel normalt ha krydd av NSF gutter som Ivrig Pingle, Bo, J Hansen, Grizzly og Gille mf......NSF flaggbærere Cool


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
Stille .... :Smiley
Merkelig stille Shocked

Her skulle det vel normalt ha krydd av NSF gutter som Ivrig Pingle, Bo, J Hansen, Grizzly og Gille mf......NSF flaggbærere Cool

Drama-queen.
Finn fem feil.

Utlogget d4931

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 138

  • Level 19 sofaslask
Drama-queen.

Vel, dette er etter min mening et så grovt overtramp at det skal/bør/må komme ut i det offentlige. Holte hadde vært feig hvis han ikke hadde sagt noe!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Det er vanlig at folk lider i stillhet her til lands... man skal jo ikke klage. Man skal bare være glad til at man ikke bor i afrika, og være klar over at mange har det mye værre....
Det er den norske doktrinen.

Når NSF turer frem som de gjør er det lite å vinne og lite å tape for en som allerede har tapt kampen mot dem. Da er det eneste man kan stille opp med å riste treet så mye som mulig, og sette litt lys på ufinheter fra en organisasjon.

Hadde roy/vi løyet så hadde det raskt blitt avslørt og motbevist. I steden for så er det stille i håp om at bråket fra oss slemmingene skal gå over.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Det er vanlig at folk lider i stillhet her til lands... man skal jo ikke klage. Man skal bare være glad til at man ikke bor i afrika, og være klar over at mange har det mye værre....
Det er den norske doktrinen.


denne mentaliteten er jeg så lei av at jeg holder på å spy.
det viser seg at den er gjelende hos skremmende mange.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!