Skrevet av Emne: En blå bjørn  (Lest 181960 ganger)

Utlogget bekka_

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 884

Sv: Bluebear endelig PT!
« #210 : 27. november 2010, 20:26 »
Gratulerer med PT utdannelse! Smiley

Hvor gammel er du? Og hvordan er det å søke jobb om dagen? Holder på med samme utdannelse selv, bare gjennom Nih, veldig spent på hvor vanskelig det blir å komme seg ut på jobbmarkedet som nyutdannet....
"Life isn`t about finding yourself. Life is about creating yourself!"

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100308.msg1499319

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Bluebear endelig PT!
« #211 : 27. november 2010, 20:37 »
Takk, jeg er 20. Wink

Skal vi se.. stort sett alle som jeg gikk i klasse med fikk jobb med en gang Wink

Søkte jobb på elixia selv, og naila første intervjuet.. men de har visst flere intervju runder så må en tur til på mandag. Forventer jobb.. ofcourse!

Jobb søking er ikke eksisterende.. mange på AE studiet i oslo ble headhunted.. PT er i sinnsykt vekst!

Utlogget bekka_

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 884

Sv: Bluebear endelig PT!
« #212 : 27. november 2010, 21:25 »
Takk, jeg er 20. Wink

Skal vi se.. stort sett alle som jeg gikk i klasse med fikk jobb med en gang Wink

Søkte jobb på elixia selv, og naila første intervjuet.. men de har visst flere intervju runder så må en tur til på mandag. Forventer jobb.. ofcourse!

Jobb søking er ikke eksisterende.. mange på AE studiet i oslo ble headhunted.. PT er i sinnsykt vekst!

ah, smårips Wink neida^^ Bare greit å vite hvordan det er for en på min egen alder, for de jeg går på skole med er endel år eldre enn meg...

Ingen tvil om at treningsbransjen er under stor vekst, og at etterspørselen etter PT bare kommer til å bli større. Sinnsykt spennende og inspirerende yrke Smiley

Lykke til på mandag!
"Life isn`t about finding yourself. Life is about creating yourself!"

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100308.msg1499319

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Bluebear endelig PT!
« #213 : 27. november 2010, 21:48 »
ah, smårips Wink neida^^ Bare greit å vite hvordan det er for en på min egen alder, for de jeg går på skole med er endel år eldre enn meg...

Ingen tvil om at treningsbransjen er under stor vekst, og at etterspørselen etter PT bare kommer til å bli større. Sinnsykt spennende og inspirerende yrke Smiley

Lykke til på mandag!

Hehe, takk!

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Bluebear endelig PT!
« #214 : 28. november 2010, 01:34 »
ah, smårips Wink neida^^ Bare greit å vite hvordan det er for en på min egen alder, for de jeg går på skole med er endel år eldre enn meg...

Ingen tvil om at treningsbransjen er under stor vekst, og at etterspørselen etter PT bare kommer til å bli større. Sinnsykt spennende og inspirerende yrke Smiley

Lykke til på mandag!
Ehh...
No offense, men ville revurdert hva en jobb som PT i virkeligheten innebærer hvis du tror dette. Se litt på den aktuelle kundegruppen, så ser du hvor inspirerende det er=) Greit som midlertidig jobb, men neppe noe å satse på på lang sikt som yrke, da vil i hvert fall en kombinasjon med f.eks fysio være mye bedre.

*Angående skaffe seg jobb så er det vel relativt problemfritt så lenge du bor sentralt, er litt fleksibel med senter og normalt oppegående. Merk at du som PT er avhengig av å bygge din egen kundekrets, noe du sikkert er klar over, men det innebærer at du, f.eks på SATS, vil jobbe mye som treningsveileder inntil kundegrunnlaget kommer seg.


*Mange på NIH som tar utdanningen for sin egen del og ikke mtp jobb, derav en del godt voksne.

*Jeg vil forøvrig  tippe at veksten i treningsbransjen i langt større grad har flatet ut enn veksten av folk som tar PT-utdanning. Etterspørselen vil nok fortsette å øke litt, men de stadige flere PT'ene vil gjøre det vanskeligere å få jobb i fremtiden tror jeg.


Til blåbæret; selvfølgelig ble ikke mange headhunted på bakgrunn av en liten PT-utdannelse. Særlig ikke gjennom AE i Oslo med Høgskolen i Hedmark som samarbeidspartner:P
En av de mest usannsynlige påstandene jeg har hørt faktisk




Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Bluebear endelig PT!
« #215 : 28. november 2010, 01:38 »
Ehh...
No offense, men ville revurdert hva en jobb som PT i virkeligheten innebærer hvis du tror dette. Se litt på den aktuelle kundegruppen, så ser du hvor inspirerende det er=) Greit som midlertidig jobb, men neppe noe å satse på på lang sikt som yrke, da vil i hvert fall en kombinasjon med f.eks fysio være mye bedre.

*Angående skaffe seg jobb så er det vel relativt problemfritt så lenge du bor sentralt, er litt fleksibel med senter og normalt oppegående. Merk at du som PT er avhengig av å bygge din egen kundekrets, noe du sikkert er klar over, men det innebærer at du, f.eks på SATS, vil jobbe mye som treningsveileder inntil kundegrunnlaget kommer seg.


*Mange på NIH som tar utdanningen for sin egen del og ikke mtp jobb, derav en del godt voksne.

*Jeg vil forøvrig  tippe at veksten i treningsbransjen i langt større grad har flatet ut enn veksten av folk som tar PT-utdanning. Etterspørselen vil nok fortsette å øke litt, men de stadige flere PT'ene vil gjøre det vanskeligere å få jobb i fremtiden tror jeg.


Til blåbæret; selvfølgelig ble ikke mange headhunted på bakgrunn av en liten PT-utdannelse. Særlig ikke gjennom AE i Oslo med Høgskolen i Hedmark som samarbeidspartner:P
En av de mest usannsynlige påstandene jeg har hørt faktisk





Jess.. men så kjenner jeg faktisk de som gikk i den klassen og kan bekrefte at flere fikk jobb på elixia rett etter andre eksamen var ferdig og jobber der nå.
Og PT er ikke en langtids jobb i seg selv, men med påbyggende utdanning så er det selvsagt et yrkesvalg.

Og at det ikke er inspirerende for deg, betyr ikke at det ikke er det for andre. Smiley

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Bluebear endelig PT!
« #216 : 28. november 2010, 02:02 »
Det er forskjell på å få jobb rett etter eksamen, og å bli headhunted...
Tviler på at headhunting i ordets rette betydning ( i denne sammenheng) noensinne har forekommet i PT-bransjen...

Mange gjør avtaler med sentere i forkant, og begynner å jobbe med en gang eksamen er i boks etc, det betviler jeg selvfølgelig ikke=)

PT som yrkesvalg alene er temmelig stusselig, selv med diverse ekstra "utdanning." Unntaket er hvis du er meget dyktig, type Sandvik/Fagerli, og kan gjøre god business/jobbe med seriøse utøvere.

Problemet som standard PT er at du stort sett jobber med middeladrende kvinner og andre uinnspirerte personer:x
Teoretisk er rollen som PT selvfølgelig spennende, men de det hadde vært interessant å trene er sjelden de som gidder å bruke titusner på PT; de leser heller litt selv og gjør en innsats på egenhånd.

Det inspirerende med å være PT er jo å kunne se resultater hos kunden, at du faktisk utgjør en forskjell. Det ser du i liten grad hos en kvinne som stikker innom en gang eller to i uken med mål om å stramme opp her og der, for å sette det litt på spissen:)

Selvfølgelig mulig du har et helt annet perspektiv på dette=)

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Bluebear endelig PT!
« #217 : 28. november 2010, 02:08 »
Det er forskjell på å få jobb rett etter eksamen, og å bli headhunted...
Tviler på at headhunting i ordets rette betydning ( i denne sammenheng) noensinne har forekommet i PT-bransjen...

Mange gjør avtaler med sentere i forkant, og begynner å jobbe med en gang eksamen er i boks etc, det betviler jeg selvfølgelig ikke=)

PT som yrkesvalg alene er temmelig stusselig, selv med diverse ekstra "utdanning." Unntaket er hvis du er meget dyktig, type Sandvik/Fagerli, og kan gjøre god business/jobbe med seriøse utøvere.

Problemet som standard PT er at du stort sett jobber med middeladrende kvinner og andre uinnspirerte personer:x
Teoretisk er rollen som PT selvfølgelig spennende, men de det hadde vært interessant å trene er sjelden de som gidder å bruke titusner på PT; de leser heller litt selv og gjør en innsats på egenhånd.

Det inspirerende med å være PT er jo å kunne se resultater hos kunden, at du faktisk utgjør en forskjell. Det ser du i liten grad hos en kvinne som stikker innom en gang eller to i uken med mål om å stramme opp her og der, for å sette det litt på spissen:)

Selvfølgelig mulig du har et helt annet perspektiv på dette=)


Og fult mulig at den uinspirerte kvinnen, skal bli inspirert? Og mulig at man har planer om å ta såpass seriøs utdanning at "ekstra utdanning" i dens forstand er bachelor i biomekanikk og ernæring Smiley

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Bluebear endelig PT!
« #218 : 28. november 2010, 02:47 »
En relevant bachelor kan selvfølgelig gjøre deg dyktigere og dermed øke sjansen for at du kan drive mer ala Sandvik, Fagerli etc, og dermed gjøre at du går inn i unntakskategorien jeg nevner.

Ellers er misantropi en mangelvare hos deg, du får leve i håpet enn så lenge=)

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Bluebear endelig PT!
« #219 : 28. november 2010, 13:23 »
Trenger ikke misantropi. Blir bare lei meg da.  Smiley

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Bluebear endelig PT!
« #220 : 28. november 2010, 13:38 »
Er på deff, og i den anledning så har jeg selvsagt ikke målebånd her jeg er i gudsforlatte outskirts of Oslo!
Vekt har jeg derimot og det går som følger

Start: 95 kg (Når jeg kom hjem fra Bali)
Uke 1: 91 kg (vann o hoi..)

Mat går i stort sett alt!
Trening denne uken gikk ikke spesielt bra, ble en trening på mandag og tur de andre dagene.. bor en togtur unna trening.. og har ikke togpass eller treningskort eller penger så venter på jobben så jeg kan trene gratis!
Merkelig hvor lett det er å deffe når man ikke har penger  Grin Grin

Utlogget bekka_

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 884

Sv: Bluebear endelig PT!
« #221 : 28. november 2010, 14:03 »
Ehh...
No offense, men ville revurdert hva en jobb som PT i virkeligheten innebærer hvis du tror dette. Se litt på den aktuelle kundegruppen, så ser du hvor inspirerende det er=) Greit som midlertidig jobb, men neppe noe å satse på på lang sikt som yrke, da vil i hvert fall en kombinasjon med f.eks fysio være mye bedre.

*Mange på NIH som tar utdanningen for sin egen del og ikke mtp jobb, derav en del godt voksne.

Greit min motivasjon ved å ta utdannelsen virket litt enkel, men ligger jo mere bak valget enn "spennende og inspirerende". Og jeg vet veldig godt hvilken kundegruppe man møter på, men det gjelder jo å se det positive i ting, ikke alt det negative Wink Tar utdannelsen vel så mye for min egen del, for å bli trygg på egen kunnskap og har absolutt planer om å ta en relevant bachelor etterpå.
PT utdannelsen er bare et delmål/middel på veien, og jeg tror det er en langt bedre deltidsjobb ved siden av videre studier enn å f.eks sitte i kassa på rimi.

Det ligger ofte flere tanker og større motivasjon bak valg enn hva som kommer frem i noen skrevne ord Smiley
"Life isn`t about finding yourself. Life is about creating yourself!"

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100308.msg1499319

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Bluebear endelig PT!
« #222 : 03. desember 2010, 19:02 »
Arright.. ikke så mye trening her i gården siden det er så mye styr med reisevei etc. Begynner likevel tilbake til normalt fra og med neste uke av, om ting går etter planen.

Ting som er nytt?

Nytt ice cube album
Nytt kanye west album
Nytt lil wayne album

Last ned og hør!

Ellers har jeg begynt en anatomi serie på bloggen (www.bluebearworkout.blogg.no) så om du er interessert i slikt så har jeg foreløpig kjørt gjennom armbøyerne og armstrekkerne!

Og har forøvrig min første PT dag på mandag! Smiley
Spennendeeeeeeeeeee!!  biggrin biggrin

Er det spørsmål eller du trenger PT assistance, kontakt med meg på e-post bluebearworkout@gmail.com .. cause.. it's awesome to get results?  Grin Grin

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Bluebear endelig PT!
« #223 : 04. desember 2010, 12:10 »
Start: 95 kg (Når jeg kom hjem fra Bali)
Uke 1: 91 kg (vann o hoi..)
Uke 2: 90.5 kg

Mål for uke 3: 89,9

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Bluebear endelig PT!
« #224 : 04. desember 2010, 19:23 »
Ah.. flesker til med lasagne. Digg. Har vært ganske opptatt i hele dag, med å skrive innlegg om anatomi og bevegelse i hofteleddet - garantert noe å sjekke ut om du vil vite mer om hvorfor øvelser funker som de funker.  Grin

http://bluebearworkout.blogg.no/

Ellers i anatomi serien har jeg forklart om bevegelser i albue og skulderledd og derfor også biceps og triceps.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!