Skrevet av Emne: Hva er en bra årsinntekt ?  (Lest 31028 ganger)

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #60 : 30. mai 2010, 12:35 »


Ja, for en 86åring på youtube er representativ for resten av befolkningen, men jo, med litt flaks og stålhelse så er det mulig :-)

Utlogget Nils`n

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 462
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 462

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #61 : 30. mai 2010, 12:37 »
Sier seg vel selv at jeg IKKE har Smiley
Men hadde jeg bytta ut noen utenlandsreiser så kunne jeg ha hatt råd. Prioriteringer. Trenger ikke bil når man bor i Oslo, og skal man på hytta kan man ta buss. Men off cårs, den dagen jeg flytter på landet så må man vel ha bil, og selvsagt litt høyere inntekt. Jeg ville bare illustrere at veldig mange bruker penger på alt for mye konstruert piss.

Enig
Trent høsten 2009-våren 2010. startet opp igjen våren 2011. 22år 120kg 175cm høy
Beste løft: KB 200, BP 140(18/5-2010), ML 220(20/5-2010), MP 2x100(16/4-2011)
LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=96042.msg1443388;topicseen#new

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #62 : 30. mai 2010, 13:22 »
Når folk så vidt klarer seg for 600 tusen i året, da lurer jeg på om man eier ting, eller om tingene eier en selv.

Selv tjente jeg 170k i fjor, og var på tre utenlandsferier, betalte husleien og får i meg 200 gram proteiner pr kg kroppsvekt/dag. Har til og med en greit fresh 42tommer tv, playstation med noen spill OG jeg ser ikke ut som en uteligger. Tenk den dagen jeg tjener halvparten av en normal årslønn a, kommer til å leve som en greve!

Er i samme båt som deg, hadde også rundt 170k i fjor og ligger ann til cirka 190k i år (før skatt) og syns jeg lever godt selv om jeg er singel. Har alt jeg trenger og er i ferd med å spare opp egenandel til bil neste år. Når jeg begynner å bikke 300k og bortimot 400k i løpet av livet vil jeg nok leve jævli bra, singel eller ei!

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #63 : 30. mai 2010, 14:23 »
Sier seg vel selv at jeg IKKE har Smiley
Men hadde jeg bytta ut noen utenlandsreiser så kunne jeg ha hatt råd. Prioriteringer. Trenger ikke bil når man bor i Oslo, og skal man på hytta kan man ta buss. Men off cårs, den dagen jeg flytter på landet så må man vel ha bil, og selvsagt litt høyere inntekt. Jeg ville bare illustrere at veldig mange bruker penger på alt for mye konstruert piss.

Det man må bruke på bil når man flytter på landet sparer man kanskje inn på boutgifter? Eller?

Enig at det handler om prioriteringer forresten  Smile (honnør)

Tenk på alle norges studenter som ska leve på litt over 80 000 i året, hvor nesten halvparten går til leie.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #64 : 30. mai 2010, 14:27 »
Når folk så vidt klarer seg for 600 tusen i året, da lurer jeg på om man eier ting, eller om tingene eier en selv.

Selv tjente jeg 170k i fjor, og var på tre utenlandsferier, betalte husleien og får i meg 200 gram proteiner pr kg kroppsvekt/dag. Har til og med en greit fresh 42tommer tv, playstation med noen spill OG jeg ser ikke ut som en uteligger. Tenk den dagen jeg tjener halvparten av en normal årslønn a, kommer til å leve som en greve!

Beste innlegget på TF ever Smiley
Non Plus Ultra

Utlogget nitramm

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #65 : 30. mai 2010, 14:34 »
Det man må bruke på bil når man flytter på landet sparer man kanskje inn på boutgifter? Eller?

Enig at det handler om prioriteringer forresten  Smile (honnør)

Tenk på alle norges studenter som ska leve på litt over 80 000 i året, hvor nesten halvparten går til leie.
Husleien er godt over halvparten ofte! Smiley Har selv rimelig hybel for øyeblikket, men er likevel 3800 i måneden! Men klager ikke, har nok mat, penger til bil samt film og musikk Smiley Så man trenger definitivt IKKE 600.000+ for å ha det greit! Mine foreldre har aldri bikket 300.000 noen gang, og de er nærmest gjeldsfrie, har splitter ny bil til 400.000, stort hus og alt de trenger. Så nei, man må begrense seg litt! Trenger ikke svi av 3000 på byen hver helg, da sier det seg selv at man blir fort blakk...

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #66 : 30. mai 2010, 14:36 »
Det man må bruke på bil når man flytter på landet sparer man kanskje inn på boutgifter? Eller?

Enig at det handler om prioriteringer forresten  Smile (honnør)

Tenk på alle norges studenter som ska leve på litt over 80 000 i året, hvor nesten halvparten går til leie.

ja de skal ha kred for at de får det til!!
Selv snart ferdig elektriker hvor jeg kan forvente meg årslønn mellom 350 000kr til 450 000kr (avhengig av hvor mye og hvor (utebys etc) man jobber). Noe som funker helt greit alene. MEN snakker man fort om å kjøpe noe så er det ett "must" å være to. Ting går jo fint rundt men når man leier, har bil, og generelt spiser mer enn vanlig folk så er det utrolig nok ikke så mye igjen. Så hvem vil ikke ha høyere årsinntekt, skaper jo bare økonomisk trygghet. >Cheesy

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #67 : 30. mai 2010, 14:44 »

Tenk på alle norges studenter som ska leve på litt over 80 000 i året, hvor nesten halvparten går til leie.

Er ikke mye luksusliv det nei, men det går da rundt likevel. Smiley
Hadde vi bare fått lån og stipend i juni også så hadde ting vært greit.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #68 : 30. mai 2010, 14:49 »
Er ikke mye luksusliv det nei, men det går da rundt likevel. Smiley
Hadde vi bare fått lån og stipend i juni også så hadde ting vært greit.


Juni og juli mothafucka! Heltidsstudent ftw Cheesy
Non Plus Ultra

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #69 : 30. mai 2010, 14:53 »
Er ikke mye luksusliv det nei, men det går da rundt likevel. Smiley
Hadde vi bare fått lån og stipend i juni også så hadde ting vært greit.

Har ikke sjans til å få stipende til å holde til det mest nødvendige. Stipendsatsene har vært så og si de samme i mange år, mens konsumprisindeksen har økt samt hybel/leilighetleie.
Tjener rundt 110.000kr utenom stipend i året, men har det langt fra fett. Brorparten av pengene går med til mat. Jeg mistenker de som klarer seg kun på stipend har noen hjemme som kammer de gullfargede rævhårene opp til flere ganger i mnd. Selv om jeg har sett at det finnes de (oftest jenter eller datanerder) som klarer seg lenge med spaghetti, ketchup og kaffe.

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #70 : 30. mai 2010, 15:08 »
Igrunn fornøyd med min egen startlønn (360k til høsten)
2 år skole, 2 år lærlingtid.. Og under lærling tiden så fikk jeg lønn som tilsvarte en årslønn.

Så fuck de som sier at det er et must å ha høyere utdanning for å bli noe her i livet Smiley 

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #71 : 30. mai 2010, 15:10 »
Lever selv på bare studielån og fungerer utmerket det. Eier finfin bil, har en fin og stor hybel (deler bad med nabohybel (bestekompis)). Spiser skikkelig kvalitetsmat hele uka igjennom.
Det hører selvfølgelig med til historien at bilen var finansiert av sparekonto, jeg studerer i en mindre by med lavere leie, jeg klipper meg selv, og kjøper ALLTID på tilbud Smiley
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #72 : 30. mai 2010, 15:13 »
Mange utrolige historier fra luksusfellen som skulle vært i terapi med eks antall av de som skriver her. Må bare gi ene eksempelet (svenske versjonen) der de hadde 25000kr ut i mnden og hadde inntekt 25 000kr, og de utgiftene var ikke all utgift, langt ifra. Bare lurer på om noen kan forklare meg hvordan folk tenker?

Utlogget nitramm

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #73 : 30. mai 2010, 15:20 »
Mange utrolige historier fra luksusfellen som skulle vært i terapi med eks antall av de som skriver her. Må bare gi ene eksempelet (svenske versjonen) der de hadde 25000kr ut i mnden og hadde inntekt 25 000kr, og de utgiftene var ikke all utgift, langt ifra. Bare lurer på om noen kan forklare meg hvordan folk tenker?
Enkelt! Det er bare å lukke øynene å late som ingenting! Mange som gjør det hele livet faktisk Smiley

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #74 : 30. mai 2010, 15:29 »
Har ikke sjans til å få stipende til å holde til det mest nødvendige. Stipendsatsene har vært så og si de samme i mange år, mens konsumprisindeksen har økt samt hybel/leilighetleie.
Tjener rundt 110.000kr utenom stipend i året, men har det langt fra fett. Brorparten av pengene går med til mat. Jeg mistenker de som klarer seg kun på stipend har noen hjemme som kammer de gullfargede rævhårene opp til flere ganger i mnd. Selv om jeg har sett at det finnes de (oftest jenter eller datanerder) som klarer seg lenge med spaghetti, ketchup og kaffe.


Å leve kun på stipendet går ikke nei. Det er vel kun de mest ekstreme som får til det. Tongue
Jeg tenkte mer på at man overlever hvis man greier å supplere med en måneds sommerjobb. Men selv da lever man langtfra noe luksusliv.

Problemet med ordningen slik den er nå er at mange har eksamener til langt ute i juni, og dermed null sjanse til å jobbe denne måneden. Da får man ikke utbetalt noe lønn før august, så hvordan få betalt husleie for juni og juli da?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!