Skrevet av Emne: 10 vitkige faktorer for bedre fremgang på dietten  (Lest 12597 ganger)

Utlogget boberg

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 478
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 478

1: Desto færre måltider, desto jævligere sultfølelse mellom måltider.
2: Desto større kcal underskudd, desto jævligere sultfølelse.

1. og 2. er ikke nødvendigvis riktig altså, men det høres logisk ut for meg.

1 stemte ikke for meg hvertfall Smiley Det var ille den første uka, så gikk det over Smiley

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
En av hovedgrunnene til at bodybuilderen spiser mange måltider kontra få er rett og slett som nevnt over at 2000 kcal per måltid er bare for mye for et menneske om det ikke er en burger dyppet i ekstra fett.

Spiste mitt første måltid ca kl 17 etter trening og det var på 1110 kcal ca. Det gikk lett ned.

Ris egg og tunfisk! Du blir vant til det, og logisk betyr ikke alltid rett.

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

1 stemte ikke for meg hvertfall Smiley Det var ille den første uka, så gikk det over Smiley
Da tar jeg nok feil da, men vil du tro at du får mindre, lik, eller større sultfølelse ved å fordele maten over flere måltider?

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

En av hovedgrunnene til at bodybuilderen spiser mange måltider kontra få er rett og slett som nevnt over at 2000 kcal per måltid er bare for mye for et menneske om det ikke er en burger dyppet i ekstra fett.

Spiste mitt første måltid ca kl 17 etter trening og det var på 1110 kcal ca. Det gikk lett ned.

Ris egg og tunfisk! Du blir vant til det, og logisk betyr ikke alltid rett.
2000kcal er ikk så mye. Jeg på rundt 80kg har ikke problemer med et 2000kcal måltid, 1 liter melk + 1 pakke safari kjeks=rett over 1800 kcal. Eventuelt 7 cheeseburgere på mcdonalds=2100 kcal. Nei, men logiske avgjørelser er mye oftere rett enn emosjonelle avgjørelser.

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Mine middager består av rundt regnet 1,5kg mat. Tongue Det tar en snau time å få i seg alt, men det er deilig å kose seg med maten. Wink

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
2000kcal er ikk så mye. Jeg på rundt 80kg har ikke problemer med et 2000kcal måltid, 1 liter melk + 1 pakke safari kjeks=rett over 1800 kcal. Eventuelt 7 cheeseburgere på mcdonalds=2100 kcal.

Man kan se poenget ditt, men dette er ikke realistisk for en som er opptatt av hva han/ henne får i seg. Det kan være snakk måltider der man fokuserer på magre ingredienser, da skal man  opp i litt mengde for å oppnå 2000kcal. Smiley

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Man kan se poenget ditt, men dette er ikke realistisk for en som er opptatt av hva han/ henne får i seg. Det kan være snakk måltider der man fokuserer på magre ingredienser, da skal man  opp i litt mengde for å oppnå 2000kcal. Smiley
Det finnes en mellomting. Man trenger ikke å spise supermagert for å være sunn. 4-500 gram pasta x 170kcal per 100= 850kcal, 2-3 kyllingfileeter med bacon rundt og ost inni og en liter med melk så har du godt over 2000kcal vil jeg tro. Dette ville ikke vært noe problem for meg på 83kg med 3 måltider om dagen.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Da tar jeg nok feil da, men vil du tro at du får mindre, lik, eller større sultfølelse ved å fordele maten over flere måltider?

Personlig får jeg større sultfølelse. På IF er jeg sulten ca kl 15-16 (da jeg skal begynne å ha i meg mat) Det var uvant første dagen, men andre dagen gikk det helt greit. Antar det pga første dagen spiste jeg litt lite og slike småting. Wink

Nå får jeg spise meg mett, og det er dessuten beleilig. jeg er i tillegg mer fokusert og yter bedre på trening!

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
2000kcal er ikk så mye. Jeg på rundt 80kg har ikke problemer med et 2000kcal måltid, 1 liter melk + 1 pakke safari kjeks=rett over 1800 kcal. Eventuelt 7 cheeseburgere på mcdonalds=2100 kcal. Nei, men logiske avgjørelser er mye oftere rett enn emosjonelle avgjørelser.

Dette er jo helt urealistisk og bryter helt med konseptet clean bulking. Om dette er noen sitt daglige inntak av mat, får så være - det er ikke et realistisk et om du har litt mer enn ull i hodeskallen.

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Dette er jo helt urealistisk og bryter helt med konseptet clean bulking. Om dette er noen sitt daglige inntak av mat, får så være - det er ikke et realistisk et om du har litt mer enn ull i hodeskallen.
Hvorfor er det ikke realistisk om jeg tør spørre, det er null problem for meg i alle fall. Dog trenger jeg selvsagt mer mat enn bare det på en dag.

Og hvorfor hinter du til at jeg har ull i hodeskallen? Jeg greier i alle fall å formulere en setning riktig, så var jeg deg ville jeg sopet for egen dør først.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Hvorfor er det ikke realistisk om jeg tør spørre, det er null problem for meg i alle fall. Dog trenger jeg selvsagt mer mat enn bare det på en dag.

*facepalm* må jeg virkelig mate det inn med teskje? Er du på en deff så spiser du ikke kjeks eller på mcdonalds. Er det mulig å misforstå?

Jeg kan lett få i meg 10 000 kcal på en dag ved at jeg først på frokost spiser 14 mcdonaldsburgere på 4000 kcal også 200g stratos på 1000 kcal og senere spiser 400g kjøttdeig på 1000 kcal samt en pakke jaffa cakes på gud vet hvor mye kcal også kvelds mat med massedritt i. Poenget er en CLEAN bulk, med sunn mat ikke tomme kalorier. Leser du kommentarer før du reposter egentlig? Jeg har allerede forklart-.

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Det det hele koker ned i er at man spiser når man er sulten, og i riktige mengder, så føler man seg mye bedre. Smiley

Det er også ulike sammensetninger av måltider som er med på å avgjøre hvor lenge man føler seg mett eller ikke. Brød, ris, poteter og annen karb gir meg raskt sultfølelse, Uavhengig om jeg spiser mye eller lite av nevnte produkter.

Ser man på blodtypedietten, så burde jeg spise vegetar mat, noe jeg faktisk ikke er så langt ifra. Smiley

Koker man sammen det beste fra de ulike "oppskrifter" vil man uansett finne et oppsett som fungerer optimalt på egen kropp og for egen helse. Smiley Det handler om å prøve og feile og våge ta råd fra andre som har gått løypa før deg. Ikke dermed sagt de har fasiten for deg, men det er i det minste verdt et forsøk. Smiley

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

*facepalm* må jeg virkelig mate det inn med teskje? Er du på en deff så spiser du ikke kjeks eller på mcdonalds. Er det mulig å misforstå?

Jeg kan lett få i meg 10 000 kcal på en dag ved at jeg først på frokost spiser 14 mcdonaldsburgere på 4000 kcal også 200g stratos på 1000 kcal og senere spiser 400g kjøttdeig på 1000 kcal samt en pakke jaffa cakes på gud vet hvor mye kcal også kvelds mat med massedritt i. Poenget er en CLEAN bulk, med sunn mat ikke tomme kalorier. Leser du kommentarer før du reposter egentlig? Jeg har allerede forklart-.
For det første så skriver du at det ikke er realistisk, da antar jeg at du hinter til mengden mat siden ingenting annet er spesifisert. Som jeg sier, du sliter med å formulere en setning, det er noe du må øve deg på. For det andre så trodde jeg du siterte det andre innlegget mitt, hvor jeg setter opp et måltid med kylling og pasta. For det tredje så finnes det INGENTING som heter tomme kalorier, hva faen er det du snakker om her? For det fjerde så formulerer du deg som en treåring på crack, altså er det ikke alltid like lett å forstå hva du snakker om.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sigh tomme kalorier er kalorier som er uten videre sterk på vitaminer og mineraler, og som generelt kan sees på som en mindreverdig kalori. Du må da ha hørt det uttrykket før?

Annet var faktisk spesfisert, om du leser så står det at det ikke er realistisk på en clean bulk.

At jeg formulerer meg dårlig, det får så være. Ingen er perfekt, og når du sitter å kverulerer og hentyder at et deffe måltid er mcdonalds og kjeks, så blir jeg bare oppgitt og lettere provosert.

At du går på personangrep og må benytte deg av herseteknikker, sier bare enda mer om deg som person. At du må herselere andre mennesker for å vinne frem i en ubetydelig diskusjon, det ser jeg på som en tom egenskap. Pun was intended.

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sigh tomme kalorier er kalorier som er uten videre sterk på vitaminer og mineraler, og som generelt kan sees på som en mindreverdig kalori. Du må da ha hørt det uttrykket før?

At jeg formulerer meg dårlig, det får så være. Ingen er perfekt, og når du sitter å kverulerer og hentyder at et deffe måltid er mcdonalds og kjeks, så blir jeg bare oppgitt og lettere provosert.
Jeg har aldri hentydet at man skal deffe på mcdonalds og kjeks. Jeg har skreve at å få i seg 2000kcal på et måltid er null problem. Kanskje du bør lære deg å lese også? Forøvrig er det jo heller ikke noe problem å deffe på mcdonalds og kjeks, at det ikke er en deff basert på magre måltider skal jeg gå med på.

Sitat
At du går på personangrep og må benytte deg av herseteknikker, sier bare enda mer om deg som person. At du må herselere andre mennesker for å vinne frem i en ubetydelig diskusjon, det ser jeg på som en tom egenskap. Pun was intended.
Det sier faktisk ingenting om meg som person, men du skal få lov til å tro det. Du må gjerne definere hva en tom egenskap er, er det en dårlig egenskap du mener? Nå skal du få et tips av meg. Når du skriver et innlegg, så se over det to ganger før du trykker post innlegg, da vil du automatisk bli bedre til å formulere deg, noe du ikke ville definitivt ikke ville tatt skade av.

Men nå går jeg og legger meg, så hvis du vil kverulere mer/analysere innleggene mine for meg, eller analysere meg som person, så får du vente til i morgen med å få svar på det. God natt Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!