Skrevet av Emne: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?  (Lest 112498 ganger)

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
"broren min har trent i flere år, han vet alt"

Smiley


Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
"Hvis du bare vil forme kroppen litt så må du kjøre høyrep"


Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
"broren min har trent i flere år, han vet alt"

Smiley



Den får jeg slengt opp i trynet mitt ofte av treningspartneren min, og jeg har blitt lei av å diskutere, så det gjør jeg ikke lenger
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Primo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Fikk beskjed av en fyr at jeg måtte trene til failure på alle øvelser og sett. Forøvrig samme fyren som henger på gymmet tre ganger i uken minst en time og sier han ikke har tid å trene fordi han har så mye annet viktig å gjøre Tongue
Raw løft: 160kg -122,5kg -200kg
Utstyr: -----------137,5kg--------

Utlogget Armwrestler_92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 67

http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_body_training_performance/inside_the_muscles_best_back_and_biceps_exercises

"Pull-ups and chin-ups are the best exercises for your lats and biceps"

"This series of experiments was the most predictable of the ones I've performed. Almost all great backs are built by heavy chins, pull-ups, bent-over rows, and deadlifts. We've always known that chins and pull-ups hit the biceps hard and that deadlifts and bent-over rows work the entire back."

Peak EMG:
Chin ups: 205 mV

Barbell curl: 138.0 mV



TAKK GUD! Smiley Fra nå av dropper jeg den kjedlige drittøvelsen.. bicepscurl altså!
Kjenner bare noen folk som sier at om du ikke har bicepscurls i programmet ditt så vil du aldri bli noe sterk i håndbak musklene Tongue

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Jeg ble rådet til å begynne med styrkeløft en gang i tiden.  Dessverre beit jeg på.  Jeg har vært mer eller mindre gal siden da.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Den får jeg slengt opp i trynet mitt ofte av treningspartneren min, og jeg har blitt lei av å diskutere, så det gjør jeg ikke lenger

haha Smiley

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

jaja, uansett er det bedre å ha et godt kosthold å trene litt, enn å trene steinhardt å ha dårlig kosthold....

Tror det var en forskning også på dette der de me godt kosthold med mye protein økte bedre i muskelmasse i gjennomsnitt enn de som trente styrketrening og spiste mye dårlig å hadde elendig kosthold. Nå spørs det jo hva som er dårlig og hva som er bra kosthold, men det skal også sies at sumobrytere som ikke trener spessielt med vekter, kun spiser MYE øker faktiskt i muskelmasse.. Tror det var et emne om dette eller noe her på TF om sumobrytere som kun spiste og gikk opp i muskelmasse grunnet noe som skjedde i kroppen som jeg ikke husker. Søk det opp vist noen gidder.

Utlogget Ramngrim

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Eg prøvde bodypump ein gong. Det gjekk omlag slik, ei tid ut i timen:
Instruktør: "Då skal vi prøve frivending!"
Eg gjorde ei frivending.
Instruktør: "Du må ikkje kaste opp vektene!"

Eg gjekk aldri til time nr. to.

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Kom med de mest tåpelige treningstipsa du har fått! Der der er et gym, er det en som kan aaaalt, og vet alt Smiley

Jeg hørte fra en at hver gang du trener benk må du ligge 1 minutt på benken når du er ferdig med settet før du reiser deg. Dette for å ikke svime av når du reiser deg.

Tror dette kan bli en morsom tråd! Smiley

Haha, det har jeg hørt fra antagelig samme fyren Wink
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Haha, det har jeg hørt fra antagelig samme fyren Wink

Tilfeldivis han derre gnomen som trasker på mølla med pannebånd og en musikkspiller fra 1955? Tongue
Mandal Treningssenter.

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

"Hvorfor tar du knebøy? det er jo mye lettere med benpress og da klarer man samtidig å løfte mer"  dry

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Chins isolerer bicepsen ja. Men roing ? Leste av en fyr her inne, som sa att  når han trente nedtrekk, roing og chins prøvde han å dra med albuene liksom, ikke biceps. Etter han sa det prøvde jeg dette da ( i roing og nedtrekk), og jeg får sykt mye bedre kontakt i lats. Var også en islandsk strongman(trur det er en artikkel om han her på tf.no) han sa det att bicepscurl og generellt bicepsøvelser var for pingler:P Bi`en får kjørt seg nokk gjennom andre øvelser.
Jeg ble rådet til å begynne med styrkeløft en gang i tiden.  Dessverre beit jeg på.  Jeg har vært mer eller mindre gal siden da.


Haha, nå tenkte jeg på tobigfoordoors og boyscoutslayer elns Tongue Så evig bra  Grin
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Armwrestler_92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 67

Chins isolerer bicepsen ja. Men roing ? Leste av en fyr her inne, som sa att  når han trente nedtrekk, roing og chins prøvde han å dra med albuene liksom, ikke biceps. Etter han sa det prøvde jeg dette da ( i roing og nedtrekk), og jeg får sykt mye bedre kontakt i lats. Var også en islandsk strongman(trur det er en artikkel om han her på tf.no) han sa det att bicepscurl og generellt bicepsøvelser var for pingler:P Bi`en får kjørt seg nokk gjennom andre øvelser.

Haha, nå tenkte jeg på tobigfoordoors og boyscoutslayer elns Tongue Så evig bra  Grin

Begynner nesten å bli overbevist her! Tongue

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Tilfeldivis han derre gnomen som trasker på mølla med pannebånd og en musikkspiller fra 1955? Tongue

Stemmer, han med de syke øynene og den kliss våte t-shorta ^^ Haha, hadde glemt hvem det var som hadde sakt det, er sånn 4 år siden eller noe, før stisen flytta haha Cheesy

Har også fått tips om at stangroing ikke fungerer, og at alle som gjør det er idioter. Dette av en av de som har trent styrkeløft uten å konkurere i en 20-30 år, navnet begynner på dobbelt W om det ringer noen bjelle. Temmelig sykt at fakta rett og slett aldri går opp for noen! Tongue
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!