Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 508962 ganger)

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Evis: The road to retard strength
« #1440 : 23. september 2010, 22:47 »
23.09.10



Benkpress med stopp

1x5 - 102,5
1x4 - 115
1x3 - 120
2x2 - 127,5

Strakmark

3x3 - 130


+litt hofterehab, kabelroing og 5x2 i FG chins.

Film fra dagens benk... tyngste dobbelen siden mai tror jeg. Ser høyreskulderen sklei litt ut som vanlig..

http://www.youtube.com/watch?v=uDdnEqAYy0g#noexternalembed&feature=channel_page
Gikk lett på trening idag Cheesy siden du har en så god spotter me så stram MAGE Cheesy

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1441 : 26. september 2010, 23:50 »
26.09.10



Benkpress medium grep med stopp

1x6 - 70
1x5 - 82,5
1x5 - 92,5
1x4 - 102,5
1x3 - 110
1x6 - 117,5

Strakmark

1x6 - 70
1x5 - 100
3x3 - 135

Chins bredt nøytralt grep

2x3 - Fat Gripz
1x8

+roing/facepulls i TRX, pushups på oppned bosu




Positiv trening.


Var hos en Egoscue-klinikk på fredag og det var interessant. Korsryggen var pinne stiv, slik at all bevegelse i ryggen foregikk høyere opp. Jeg puster visst feil/dårlig. Høyre hofte og skulder var i spesielt dårlig stilling, som jeg også har kommet frem til selv. Begge beina var altfor utoverrotert, men høyre var spesielt ille. Psoas var underaktivert, svak og veldig stiv.

Skuldrene var altfor fremoverrotert, og hendene var derfor altfor pronert. For lite muskulatur i mellom skulderbladene til å holde de på plass.

Det meste var i grunn ut av stilling..  :Smiley

Noe av dette er vel typiske styrkeløfter-trekk.. men asymmetrien mente han kunne komme fra når jeg brakk leggen. Han hadde visst gjort akkurat det samme og fått mye problemer som følge av det.

Har fått en del øvelser som jeg skal gjøre hver dag, så får vi se om de hjelper.

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Evis: The road to retard strength
« #1442 : 26. september 2010, 23:54 »
Sykt at du i det hele tatt henger sammen! Tongue Bra benking også! Gleder meg til å se hva du kan få til der snart! Smiley

Utlogget Kim Andre Blikås

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

  • power!
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1443 : 27. september 2010, 01:19 »
Sitat
Begge beina var altfor utoverrotert, men høyre var spesielt ille. Psoas var underaktivert, svak og veldig stiv.

Intressant! Smiley
Sjølv har eg ganske utoverroterte kne, spesielt venstre, det er faktisk ganske extremt :S Samtidig har eg ganske mykje svai i korsrygg, samt framoverroterte skuldrer, undersøkte ein del på dette og kom fram til at det meste med ubalanser eg har i byggningen roter fra stram hofteleddsbøyer som "trekker" bekkene framover.
Det eg synst var intressant var at du skriver at Psoas var uderaktivert, svak og veldig stiv. Eg hadde av den oppfattning av at vist Psoasen er veldig stram så er den då overaktiv, menst motsatt side (Glutes) då blir underaktiv?
Som du seier er nok det med stramme hofteleddsbøyera eit typisk styrkeløft fenomen.. Det som er skikkelig drit med hoftelledsbøyeren er to ting: 1) Den er fantastisk dritt og tøye, drit kjedelig og kan vere litt vanskelig og få tatt skikkelig hardt på. 2) hoftelledsbøyeren stramma seg i dei fleste sitte posisjonar, og no til dagen foregår jo halve livet nettopp til å sitte ;/
Styrkeløft perser: 290 - 220 - 300

taraquin

  • Gjest
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1444 : 27. september 2010, 12:50 »
Du finner ikke en person uten en rekke assymetrier\avvik, men flere av disse avvikene trenger ikke å ha noe å si og er noe kroppen kan ha vendt seg til naturlig uten å gi skader, var allikevel flere ting som det sikkert er lurt å ta tak i for din del og som kan hjelpe deg på veien videre mot tyngre vekter uten småskader Smiley

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1445 : 27. september 2010, 18:30 »
Var hos en Egoscue-klinikk på fredag og det var interessant. Korsryggen var pinne stiv, slik at all bevegelse i ryggen foregikk høyere opp. Jeg puster visst feil/dårlig. Høyre hofte og skulder var i spesielt dårlig stilling, som jeg også har kommet frem til selv. Begge beina var altfor utoverrotert, men høyre var spesielt ille. Psoas var underaktivert, svak og veldig stiv.

Skuldrene var altfor fremoverrotert, og hendene var derfor altfor pronert. For lite muskulatur i mellom skulderbladene til å holde de på plass.

Det meste var i grunn ut av stilling..  :Smiley

Noe av dette er vel typiske styrkeløfter-trekk.. men asymmetrien mente han kunne komme fra når jeg brakk leggen. Han hadde visst gjort akkurat det samme og fått mye problemer som følge av det.

Har fått en del øvelser som jeg skal gjøre hver dag, så får vi se om de hjelper.

Vi hadde en hest hjemme da jeg var liten, og den hadde omtrent de samme problemene som deg. Den ble til gos pölse.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget simengul

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Evis: The road to retard strength
« #1446 : 27. september 2010, 18:40 »
26.09.10


var hos en Egoscue-klinikk på fredag og det var interessant. Korsryggen var pinne stiv, slik at all bevegelse i ryggen foregikk høyere opp. Jeg puster visst feil/dårlig. Høyre hofte og skulder var i spesielt dårlig stilling, som jeg også har kommet frem til selv. Begge beina var altfor utoverrotert, men høyre var spesielt ille. Psoas var underaktivert, svak og veldig stiv.


Hvor ligger denne Egoscue-klinkken ? Tror jeg trenger en tur ditt selv

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1447 : 27. september 2010, 20:33 »
Sykt at du i det hele tatt henger sammen! Tongue Bra benking også! Gleder meg til å se hva du kan få til der snart! Smiley

Hehe ja ikke sant Smiley Jo takk for det, time will show.


Intressant! Smiley
Sjølv har eg ganske utoverroterte kne, spesielt venstre, det er faktisk ganske extremt :S Samtidig har eg ganske mykje svai i korsrygg, samt framoverroterte skuldrer, undersøkte ein del på dette og kom fram til at det meste med ubalanser eg har i byggningen roter fra stram hofteleddsbøyer som "trekker" bekkene framover.
Det eg synst var intressant var at du skriver at Psoas var uderaktivert, svak og veldig stiv. Eg hadde av den oppfattning av at vist Psoasen er veldig stram så er den då overaktiv, menst motsatt side (Glutes) då blir underaktiv?
Som du seier er nok det med stramme hofteleddsbøyera eit typisk styrkeløft fenomen.. Det som er skikkelig drit med hoftelledsbøyeren er to ting: 1) Den er fantastisk dritt og tøye, drit kjedelig og kan vere litt vanskelig og få tatt skikkelig hardt på. 2) hoftelledsbøyeren stramma seg i dei fleste sitte posisjonar, og no til dagen foregår jo halve livet nettopp til å sitte ;/

Ja dette høres ut som meg også. Og jeg tenkte på samme måten som deg her. Det jeg fikk høre var at jeg brukte innsiden av lårene istedenfor hoftebøyerne til å løfte beina når jeg gikk.. antageligvis pga jeg har kjørt mye bøy med knærne presset ut til sidene. Litt skeptisk til denne teorien selv, men forskjellen var veldig stor i forhold til hvordan jeg gikk og holdningen generelt etter at jeg hadde gått i gjennom øvelsene første gangen.  what


Du finner ikke en person uten en rekke assymetrier\avvik, men flere av disse avvikene trenger ikke å ha noe å si og er noe kroppen kan ha vendt seg til naturlig uten å gi skader, var allikevel flere ting som det sikkert er lurt å ta tak i for din del og som kan hjelpe deg på veien videre mot tyngre vekter uten småskader Smiley

Ja du har nok rett i det, at det ikke nødvendigvis trenger å bety så mye. Men i mitt tilfelle er asymmetrien relativt stor tror jeg, så om jeg får redusert den litt og bedret den generelle funksjonaliteten så tror jeg det vil hjelpe på en del ting. Det var spesielt å se hvor dårlig holdningen min er på bildene, selv på den "gode" siden. Skuldrene "går i ett" med nakken når man ser bak i fra for eksempel. Jeg er veldig rask med å svaie ryggen når jeg løfter hendene over hodet for å kompensere for dårlig mobilitet, hendene er nesten helt pronert når jeg står i en avslappet posisjon osv..

Ja, hensikten er i første omgang å gjøre så jeg kan trene mer og at styrken kan nå nye høyder. Smiley



Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1448 : 27. september 2010, 20:38 »
Vi hadde en hest hjemme da jeg var liten, og den hadde omtrent de samme problemene som deg. Den ble til gos pölse.  Grin

Flaks at jeg ikke er en hest i Åsane då! Grin

Men jeg må si takk for tipset, tror dette er gode greier å ta med seg videre Smiley

Neste gang jeg er innom der skal jeg prøve det der hofte-tårnet.. noe sier meg at det vil hjelpe bra på.

Hvor ligger denne Egoscue-klinkken ? Tror jeg trenger en tur ditt selv

http://funksjonifokus.no/  Samme lokalet som Sprek og Blid i Åsane..

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1449 : 28. september 2010, 20:50 »
28.09.10


Benkpress med stopp

1x6 - 70
1x5 - 82,5
1x4 - 102,5
3x3 - 115

Rykkmark

1x5 - 127,5
1x4 - 155
3x3 - 170


+FG-chins, TRX roing/facepulls.. og pushups på oppned bosu med beina på skrå-trampoline  (woot)


Lett benk, lett rykkmark også.. men der ble belastningen rimelig skeiv.

TRX-roing er bra saker.

Kjørte litt lett smal frontbøy som oppvarming i dag.


Sirkusartisten var på trening i dag, han kjørte kickbacks med en 15kg skive, oppå en liggende lårcurl-maskin..

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Evis: The road to retard strength
« #1450 : 28. september 2010, 21:17 »
28.09.10


Sirkusartisten var på trening i dag, han kjørte kickbacks med en 15kg skive, oppå en liggende lårcurl-maskin..
å han trente Armer i nesten 2timer hehehehe

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1451 : 29. september 2010, 23:31 »
29.09.10



Benkpress medium grep med stopp til 7,5cm kloss

1x6 - 80
1x6 - 95
1x6 - 112,5
1x4 - 120
2x3 - 127,5
2x2 - 135

Markløft

1x6 - 155
1x4 - 187,5
2x3 - 205
2x3 - 220



Rakk ikke frontpress pga senteret stengte. Får ta det i morgen. Slo også sammen 3x2 til 2x3 på 220 i markløften.


Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1452 : 30. september 2010, 22:42 »
30.09.10



Benkpress med stopp

1x6 - 72,5
1x5 - 85
1x5 - 100
1x4 - 107,5
1x3 - 115
2x3 - 120

Strakmark

3x2 - 135

Frontpress

1x5 - 40
1x5 - 50
1x5 - 60

+mange sett roing og facepulls i TRX, to sett med chins og en del lette sett med knebøy og frontbøy uten hender.



Grei økt..

Frontbøy uten hender er bra saker, tvinger frem bra bevegelser og stabilitet i kroppen. Ser på film at det er en helt annen stabilitet i bekkenet i frontbøy enn knebøy. Begriper ikke helt at den lille forskjellen i stangplassering skal utgjøre slik en enorm forskjell...

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1453 : 01. oktober 2010, 20:44 »
01.10.2010


Frontbøy uten hender/belte

10 reps fordelt på et par sett

Benkpress med strikk og stopp

1x4 - 115
3x4 - 122,5

+litt rygg og biceps

Måtte kutte marken pga var dårlig i ryggen/hoften..

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1454 : 03. oktober 2010, 20:20 »
03.10.10



KB-swings

1x20 - 12
2x15 - 24

Etbeins strakmark

1x10 - 12+12kg

Frontbøy uten hender og uten belte

1x2 - 100
1x2 - 120
1x1 - 130
1x2 - 140

Knebøy

en del sett på 110 og 80

Benkpress medium grep med stopp

1x6 - 70
1x5 - 82,5
1x5 - 92,5
2x3 - 102,5
2x3 - 110

Chins @ 110kg bw

2x4
1x3 +15kg
1x2 +25kg
1x5 +10kg
1x5

Alternerte chinsen med facepulls m/ tau opp til hele magasinet+litt ekstra

Nordic Hamstring

3 sett, pushup assistert

+litt rollouts på ball



Positiv økt.. Lett benk. Støl i midtre traps etter fredagens discotrening med Holger.

Mer chins med ekstravekt.. skal bli god på de..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!