avstemning
Spørsmål: Hva løfter jeg på J-NM
650-670 - 19 (13.6%)
670-680 - 7 (5%)
680-690 - 9 (6.4%)
690-700 - 15 (10.7%)
700+ - 90 (64.3%)
Stemmer totalt: 136

Skrevet av Emne: Bergan01, Jr nm 2012  (Lest 696777 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Bergan01, Film av 262,5 med bind
« #2550 : 31. desember 2009, 11:45 »
Skummelt mye westside-øvelser og vektløfter-spenst-øvelser på samlingen.
Likte forøvrig fitnessposeringene ute og silly walks-løpingen.

280x2 var skikkelig seigt. Blodsprengseigt.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Bergan01, Film av 262,5 med bind
« #2551 : 31. desember 2009, 11:47 »
Skummelt mye westside-øvelser og vektløfter-spenst-øvelser på samlingen.
Likte forøvrig fitnessposeringene ute og silly walks-løpingen.

280x2 var skikkelig seigt. Blodsprengseigt.


Westsideøvelser?
Knebøy m/hopp du tenker på da eller?
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget tynt

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 113
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 113

  • Markløft.
Sv: Bergan01, Film av 262,5 med bind
« #2552 : 31. desember 2009, 11:55 »
Haha! Dritlett markløft Bo!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Bergan01, Film av 262,5 med bind
« #2553 : 31. desember 2009, 12:09 »
Westsideøvelser?
Knebøy m/hopp du tenker på da eller?


Westside: klossebenk, sled dragging, suspended deadlift, pushups i slynge.

Alle hoppøvelsene har blitt brukt av vektløftere siden 70-tallet.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Fredriksen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 488
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 488

  • No pain, No gain!
Sv: Bergan01, Film av 262,5 med bind
« #2554 : 31. desember 2009, 12:12 »
Kjempebra film fra en kjempefin samling! Cheesy Grellbra kompis!
Høyde: 178cm
Vekt: 89kg
Stevneperser Knebøy: 230kg Benkpress: 177,5kg Markløft: 210kg
Norges beste ungdomsløfter i benk.
1 plass klasse ungdom -90 nasjonalt 2010

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Bergan01, Film av 262,5 med bind
« #2555 : 31. desember 2009, 12:17 »
Westside: klossebenk, sled dragging, suspended deadlift, pushups i slynge.

Alle hoppøvelsene har blitt brukt av vektløftere siden 70-tallet.

Er forøvrig ikke på noen måte kritikk. Mener bare at Westside var tidlig ute med disse øvelsene. De gjorde alle disse øvelsene allerede for 10+ år siden. Og vektløftere har drevet med spensttrening i alle år, men det er vel først i de senere årene at styrkeløftere har begynt med spenst- og sprinttrening.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Bergan01, Film av 262,5 med bind
« #2556 : 31. desember 2009, 12:19 »
Synes ræva til blod Jørgen var blitt liten? Du så foresten tynnj ut på mark klippet der bo Grin (luft)

Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Bergan01, Film av 262,5 med bind
« #2557 : 31. desember 2009, 12:22 »
Westside: klossebenk, sled dragging, suspended deadlift, pushups i slynge.

Alle hoppøvelsene har blitt brukt av vektløftere siden 70-tallet.




sled dragging har blitt brukt i friidrett lenge før styrkeløfterne begynte å tenke tanken.
Klossebenk og suspended deadlifts er obligatorisk for alle som bruker løfteutstyr, så disse øvelsene kommer man ikke unna i styrkeløft.

Alt i Dietmar treningen, foruten drakttilpassede øvelser, har basis i styrkeløft fra 70-tallet.
Overrasket over at du er overrasket  Shocked
Er en stund siden du drev med styrkeløft skjønner jeg Wink

Ting har tatt seg opp, men det begynner å bli snart 10 år siden også her til lands. Men det er først nå har vi en generasjon som introduseres for dette allerede fra de første årene. Tror dette kan bety at den neste senioreliten vil prestere bedre enn det vi har nå.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Bergan01, Film av 262,5 med bind
« #2558 : 31. desember 2009, 12:29 »
Ikke noe spenst hopp a cyc jo?
Hvorfor drar alle gutta sumo a?, er det fordi man får mere på drakta?

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Bergan01, Film av 262,5 med bind
« #2559 : 31. desember 2009, 12:37 »

sled dragging har blitt brukt i friidrett lenge før styrkeløfterne begynte å tenke tanken.
Klossebenk og suspended deadlifts er obligatorisk for alle som bruker løfteutstyr, så disse øvelsene kommer man ikke unna i styrkeløft.

Alt i Dietmar treningen, foruten drakttilpassede øvelser, har basis i styrkeløft fra 70-tallet.
Overrasket over at du er overrasket  Shocked
Er en stund siden du drev med styrkeløft skjønner jeg Wink

Ting har tatt seg opp, men det begynner å bli snart 10 år siden også her til lands. Men det er først nå har vi en generasjon som introduseres for dette allerede fra de første årene. Tror dette kan bety at den neste senioreliten vil prestere bedre enn det vi har nå.

Er ikke overrasket. Bare konstaterer at øvelsene som westside brukte for 10 år siden nå benyttes organisert i Norge på landslagsnivå.

Jeg trente litt westside-trening når jeg begynte med styrkeløft i 1999, nøyaktig for 10 år siden. Dette inkluderte klossebenk, suspended deadlifts, sled dragging. Bortsett fra muligens noe klossebenk så vet jeg ikke om noen andre som drev med disse øvelsene her til lands på den tiden. På den tiden ble man mer eller mindre latterliggjort hvis man trente noe som helst som kunne forbindes med westside, både prinsipper og øvelser. Husker at de fleste mente at trening med strikk var tull og bortkastet tid. Når jeg la opp i 2003 så var klossebenk (eller mere spesifikt "benkpress til flaske") mere brukt også i dietmarprogrammene, men såvidt jeg vet så var det ikke noen som drev med sled dragging, suspended deadlift eller slyngepushups på den tiden. Det må ha vært de siste 5 årene dette har kommet inn. Sier ikke at ingen hadde prøvd det eller visste om det, men det var ikke øvelser som ble brukt jevnlig av løftere på landslagsnivå.


 
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Bergan01, Film av 262,5 med bind
« #2560 : 31. desember 2009, 13:03 »
Er ikke overrasket. Bare konstaterer at øvelsene som westside brukte for 10 år siden nå benyttes organisert i Norge på landslagsnivå.

Jeg trente litt westside-trening når jeg begynte med styrkeløft i 1999, nøyaktig for 10 år siden. Dette inkluderte klossebenk, suspended deadlifts, sled dragging. Bortsett fra muligens noe klossebenk så vet jeg ikke om noen andre som drev med disse øvelsene her til lands på den tiden. På den tiden ble man mer eller mindre latterliggjort hvis man trente noe som helst som kunne forbindes med westside, både prinsipper og øvelser. Husker at de fleste mente at trening med strikk var tull og bortkastet tid. Når jeg la opp i 2003 så var klossebenk (eller mere spesifikt "benkpress til flaske") mere brukt også i dietmarprogrammene, men såvidt jeg vet så var det ikke noen som drev med sled dragging, suspended deadlift eller slyngepushups på den tiden. Det må ha vært de siste 5 årene dette har kommet inn. Sier ikke at ingen hadde prøvd det eller visste om det, men det var ikke øvelser som ble brukt jevnlig av løftere på landslagsnivå.


 

Sleden /dekk løp bruker rekruttene på sommersamlingene sine, den er ikke med i den ordninære treningen. Spenst/hurtighet er med hos en del utøvere, men hos enkelte har det blitt lagt inn på egenhånd når det er ekstra tid tilgjengelig til trening. Ingen sier i alle fall at det er tull å trene dette, men man må selvsagt ta i betraktning hva slags tid man har tilgjengelig til trening. Trener man kun 3-4 økter i uken tror jeg ikke en av disse bør være kun spenst/sprint for eksempel.  Det blir tillegg til de som kan/vil trene mye.
Suspended deadlifts har kommet inn som en erstatter for markløft fra knærne. At det fremdeles er mye markløft fra knærne kommer nok av at det ikke er alle som har powerrack eller strikker tilgjengelig.
Det er ingen tvil om at suspended deadlifts er et langt bedre alternativ.

Filosofiene er nokså ulike i Dietmar og westside, derfor mener jeg at øvelsene ikke utføres på samme måte/til samme formål. Av denne grunn mener jeg det ikke kan kalles westside øvelser, for Dietmar har ikke hentet sin inspirasjon her.

Slyngetrening har kommet med som en konsekvens av at man har begynt å samarbeide med fysioterepauter etc, og kan mer om skadeforebygging/blitt bevist på det. Slynger etc. brukes i større grad som rehab enn trening, i Dietmar oppleggene. Det kommer altså ikke inn som hovedøvelser, som det kanskje vil i Westside. Bruksområdene er altså ulike, derfor mener jeg at man kan si at dette ikke er adopterte øvelser fra westside.

Men du skal selvsagt få lov til å si "aha, Dietmar har begynt med Westside", jeg er bare ute etter å krangle jeg Wink

Bottom line: Det er ingen av landslagsutøverne som trener Westside. Det er vel egentlig det som er poenget mitt her! Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Bergan01, Film av 262,5 med bind
« #2561 : 31. desember 2009, 14:07 »
Enig med du. Filosofiene er helt forskjellige, og poenget mitt var ikke, og jeg mener heller ikke at de er adaptert fra Westside. Det eneste poenget mitt var at disse øvelsene har kommet inn relativt nylig her til lands. Men jeg mener likevel at de fleste hadde et helt annet syn på disse øvelsene for 10 år siden her i landet enn det man har i dag, muligens fordi man ikke hadde særlig erfaring med de her enda, og muligens også delvis fordi mesteparten av det westside bedrev ble sett på som litt tullete, nesten uansett hva det det var snakk om.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Bergan01, Film av 262,5 med bind
« #2562 : 31. desember 2009, 14:11 »
Enig med du. Filosofiene er helt forskjellige, og poenget mitt var ikke, og jeg mener heller ikke at de er adaptert fra Westside. Det eneste poenget mitt var at disse øvelsene har kommet inn relativt nylig her til lands. Men jeg mener likevel at de fleste hadde et helt annet syn på disse øvelsene for 10 år siden her i landet enn det man har i dag, muligens fordi man ikke hadde særlig erfaring med de her enda, og muligens også delvis fordi mesteparten av det westside bedrev ble sett på som litt tullete, nesten uansett hva det det var snakk om.

Da er vi nok helt enige ja  Smiley
Det er fremdeles helt normalt at styrkeløftere bare ler om noen bedriver mobilitetsøvelser, eller forsøker å gjennomføre en basis økt i ny og ne :p
Men det har blitt mye bedre. Tror de unge løfterne har gode muligheter for å bli allsidige atleter, uten at de blir noe svakere av dette.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget rObinzj

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 817
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 817

  • once you popped it, you can't stop it!
Sv: Bergan01, Film av 262,5 med bind
« #2563 : 31. desember 2009, 17:22 »
Mye kjøres det med i knebøy med hopp? Smiley
Eller hvor mye kjører du med? Tenker det er hardt for mine knær å bevege seg ut på noe sånt? :Smiley
Hvordan føles det i knærne? Ser jo at i landinga så demper du med å knekke litt i knærne..
Kanskje jeg skulle teste det ut...

Ellers får du ha ett godt nytt år og håper på nye blodsprenginger av perser, og lite skulder å andre skader i det neste år Wink
robinzj.blogg.no

24 år
177 cm

Everyone wants to become a bodybuilder, but no one wants to lift some heavy ass weights!

Sky is the limit!

10% luck
20% skill
15% consentrated power of will
5 % pleasure
50% pain
100% reason to remember the name...

3 plass -90 kg bygging NM 2011

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Bergan01, Film av 262,5 med bind
« #2564 : 01. januar 2010, 15:40 »
Synes ræva til blod Jørgen var blitt liten? Du så foresten tynnj ut på mark klippet der bo Grin (luft)


Den har aldri vært svær Wink De fleste i 100 og 110 har større lår og rasse enn meg, men jeg greller dem allikavel.
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!