Skrevet av Emne: Luxies trenings -og matlogg.  (Lest 173903 ganger)

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1185 : 18. mai 2009, 12:24 »
om du "bygger/holder fettprosenten i sjakk" har jo ingenting med programmet å gjøre, men bare hva du putter i deg av mat Wink

tenkt på Dietmar mengde?

er enkelt å holde seg til noe som garantert fungerer Wink

Ja, vet det har mye med hva jeg spise å gjøre. Men skriver at jeg skal bygge slik at ingen foreslår et program med for mye kondisjon og lettere styrke med egen kroppsvekt osv. Skal sjekke ut Dietmar mengde, takk for tipset Wink

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1186 : 18. mai 2009, 19:45 »
Dagens trening:
30 min. rask gange
40 min. joggetur

Hadde en fantastisk joggetur med mye tunge bakker, trapper og variert terreng.. Og best av alt; masse energi Grin

Dagens mat:

Frokost: Cottage cheese, syltetøy og pistasjnøtter
             Proteinbar

Lunsj: Salat m/svinefilet

Mellommåltid: Et eple og en banan
                     Cappuchino

Middag: Omelett m/masse grønnsaker, 4 eggehviter og ketchup

Kvelds: Cottage cheese, syltetøy, nøtter og tørket frukt

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1187 : 19. mai 2009, 22:04 »
Dagens aktivitet:
1 time og 25 min. rask gange

Vurderte å trene styrke i dag, men kjente at kroppen trengte litt fri. Så det blir pumping i mårra Wink


Dagens mat:

Frokost: Salat m/kylling og fetaost
             Proteinbar

Lunsj: 4 speltlomper m/en pakke kalkunskinke

Middag: Salat
            Boks mager kesam m/funlight og en kurv jordbær

Kvelds: Cottage cheese m/syltetøy, nøtter og tøket frukt

Utlogget andaas

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 568
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 568

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1188 : 20. mai 2009, 13:04 »
jeg synes proteininntaket ser mer enn bra ut jeg Huh.....stå på Smiley

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1189 : 20. mai 2009, 15:00 »
Det er særdeles få her inne, om noen, som har et like godt, sammensatt, næringsrikt og variert kosthold som Luxie! Om hun spiser litt mindre proteiner en dag spiller ingen rolle. Dessuten må alle huske at hun er jente og ikke så tung og ergo ikke trenger like mye proteiner som en kar på 100 kilo.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1190 : 20. mai 2009, 19:24 »
Du brde få spist mere proteiner, ellers spiser du bra for sommern.
jeg synes proteininntaket ser mer enn bra ut jeg Huh.....stå på Smiley
Du vet kanskje ingenting om noenting.

Jeg ligger på 2-2,7 g protein pr dag, som er mer enn nok! Norsk idrettsforbund mener at man ikke skal spise mer enn 1,6 g protein pr kroppsvekt når man trener, mens andre mener at man fint kan ligge så høyt som 2+. Så jeg ligger altså i "øvre grense" av hva som blir anbefalt. Så jeg tror du Virtuoso som "kanskje ikke vet ingenting om noenting", hehe. Du må ha i bakhodet at jeg veier 53 kg og skal ikke spise like mye proteiner som en voksen mann Wink


Det er særdeles få her inne, om noen, som har et like godt, sammensatt, næringsrikt og variert kosthold som Luxie! Om hun spiser litt mindre proteiner en dag spiller ingen rolle. Dessuten må alle huske at hun er jente og ikke så tung og ergo ikke trenger like mye proteiner som en kar på 100 kilo.

Her har vi i hvert fall ei som har skjønt det. Takk for støtten Mihoe ^^ Koselig å få positiv tilbakemelding på kosten. (:

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1191 : 20. mai 2009, 21:31 »
Dagens trening:

20 min. rask gange til studioet

Oppvarming: 5 min. jogging på mølla

Øvelser:

Nedtrekk:
45 kgx6
45 kgx6
45 kgx6

Leg curl:
35 kgx10
35 kgx10
35 kgx10
40 kgx6

Sittende roing:
25 kgx8
25 kgx8
25 kgx8
30 kgx6

Magecrunch i kabel m/tau:
25 kgx12
25 kgx12
25 kgx12

Skulderpress:
15 kgx8
15 kgx8
15 kgx8

Nedpress i kabel:
15 kgx8
15 kgx8

Brystpress:
25 kgx8
25 kgx8
20 kgx10

Nedtrapping: 20 min. rask gange hjem

+ 15 min tur med bikkja og en lang shoppingrunde Grin


Dagens mat:


Frokost: Cottage cheese m/banan og peanøttsmør

Lunsj: Boks mager kesam m/funlight, nøtter og tørket frukt

Middag: Ferske reker, en stor avocado, salat + dressing

Kvelds: Mager vaniljekesam m/havregryn og rosiner
            Proteinbar

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1192 : 20. mai 2009, 21:36 »
Jeg ligger på 2-2,7 g protein pr dag, som er mer enn nok! Norsk idrettsforbund mener at man ikke skal spise mer enn 1,6 g protein pr kroppsvekt når man trener, mens andre mener at man fint kan ligge så høyt som 2+. Så jeg ligger altså i "øvre grense" av hva som blir anbefalt. Så jeg tror du Virtuoso som "kanskje ikke vet ingenting om noenting", hehe. Du må ha i bakhodet at jeg veier 53 kg og skal ikke spise like mye proteiner som en voksen mann Wink
Ja, da burde du jo ligge helt riktig. Inspirerende å lese matloggen din. Smiley

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1193 : 20. mai 2009, 22:19 »
Her har vi i hvert fall ei som har skjønt det. Takk for støtten Mihoe ^^ Koselig å få positiv tilbakemelding på kosten. (:

Skulle bare mangle Luxie! Det å mase om økt proteininntak er litt av et mantra som folk bare slenger ut av seg i tide og utide. Mens de ikke enser inntaket av en haug med andre viktige næringsstoffer. Hjelper ikke så mye å spise 3 kilo oksekjøtt per dag hvis du aldri rører en grønnsak Wink
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1194 : 20. mai 2009, 22:22 »
funker bedre det enn omvendt ihvertfall =)

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1195 : 21. mai 2009, 21:12 »
Skulle bare mangle Luxie! Det å mase om økt proteininntak er litt av et mantra som folk bare slenger ut av seg i tide og utide. Mens de ikke enser inntaket av en haug med andre viktige næringsstoffer. Hjelper ikke så mye å spise 3 kilo oksekjøtt per dag hvis du aldri rører en grønnsak Wink

Nettopp. Det handler om balanse. Godt å ha noen i ryggen som vet hva de prater om Smiley

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1196 : 21. mai 2009, 21:19 »
Dagens aktivitet:
1 time og 25 min. rask gange

Fikk en herlig tur i marka i finværet. Er så godt å gå en skikkelig tur i flotte omgivelser med bikkja og kjæresten.


Dagens mat:

Frokost: Lett kokosyoghurt m/eplebiter og pistasjnøtter

Lunsj: Cottage cheese m/syltetøy og peanøttsmør
          Proteinbar

Middag: Kyllingfilet, salat, fetaost og søtpotetmos

Mellommåltid: Lett ananasyoghurt m/bananbiter og kanel

Kvelds: Mager vaniljekesam m/nøtter og tørket frukt


ca. 145g protein, som = 2,7 proteiner pr kroppsvekt. Et vanlig inntak for meg. Bare for noen som var usikre på om jeg fikk i meg no proteiner, hehe ^^

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1197 : 22. mai 2009, 04:21 »
Luxie inntar mer enn nok av alt kroppen trenger til det hun bruker den til og hvilke mål hun har. Å spise 400g protein er det ikke noe poeng i når du er ei jente på 53kg som ønsker å få en enda mer "fit" kropp. Uansett er 2,7g proteiner pr. kg KV helt ok for å bygge muskler, ikke optimalt, men det fungerer jo tydeligvis for deg da en ser tydelig fremgang når du legger ut bilder.

Variert kost og trening, ingen fanatisme og du unner deg noe når du har lyst på det. Du er rett og slett et skoleeksempel på hvordan en "sunn" livsstil skal være, ihvertfall ifølge malen for hva som er sunt nå. Og det virker som du trives med det, så ingenting er vel bedre enn det.

Dette sier jeg jo kun med hold i hva du selv skriver her, men å "skryte" på seg sånt i over 80 sider tror jeg ikke noen gidder hehehe...

Uansett, poenget er at du gjør virkelig en kjempejobb, du er fantastisk flink og strukturert med mat, trening og alt rundt, samtidig som du har et avslappet forhold til det. Det er nok mange som skulle ønske de hadde samme disiplin og viljestyrke til å holde på som deg.

Keep up the good work! Smiley
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1198 : 23. mai 2009, 21:28 »
Luxie inntar mer enn nok av alt kroppen trenger til det hun bruker den til og hvilke mål hun har. Å spise 400g protein er det ikke noe poeng i når du er ei jente på 53kg som ønsker å få en enda mer "fit" kropp. Uansett er 2,7g proteiner pr. kg KV helt ok for å bygge muskler, ikke optimalt, men det fungerer jo tydeligvis for deg da en ser tydelig fremgang når du legger ut bilder.

Variert kost og trening, ingen fanatisme og du unner deg noe når du har lyst på det. Du er rett og slett et skoleeksempel på hvordan en "sunn" livsstil skal være, ihvertfall ifølge malen for hva som er sunt nå. Og det virker som du trives med det, så ingenting er vel bedre enn det.

Dette sier jeg jo kun med hold i hva du selv skriver her, men å "skryte" på seg sånt i over 80 sider tror jeg ikke noen gidder hehehe...

Uansett, poenget er at du gjør virkelig en kjempejobb, du er fantastisk flink og strukturert med mat, trening og alt rundt, samtidig som du har et avslappet forhold til det. Det er nok mange som skulle ønske de hadde samme disiplin og viljestyrke til å holde på som deg.

Keep up the good work! Smiley

Tusen takk for strålende back up! Dette var et innlegg som varmet. Føler at jeg har oppnådd en herlig balanse i livet mitt som jeg trives utrolig godt med. Synes det er så fantastisk å sammarbeide med kroppen gjennom trening og kost. Har tidligere i livet vært langt ute å kjøre, så det er godt å vite at andre ser at jeg nå har kontroll og er avslappet, at jeg koser meg med livet mitt. Ble nesten litt sentimentalt det her, hehe. Takk for respons (:

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1199 : 23. mai 2009, 21:43 »
Gårsdagens trening:

20 min. rask gange til studioet

Oppvarming: 5 min. jogging på mølla

Øvelser:

Skulderpress:
15 kgx8
15 kgx8
15 kgx8

Leg curl:
35 kgx10
35 kgx10
35 kgx10

Sittende roing:
25 kgx8
25 kgx8
25 kgx8

Benkdips m/vektskive:
Kroppsvekt +10 kgx15
Kroppsvekt +10 kgx12
Kroppsvekt +10 kgx10

Knestående hantelroing: (på begge armer)
12 kgx8
12 kgx8
12 kgx8

Magecrunch i kabel m/tau:
25 kgx12
25 kgx12
25 kgx12

Benkpress, lettlett:
20 kgx15
20 kgx15
20 kgx15

Sit ups i skråbenk m/vektskive:
10 kgx12
10 kgx12
10 kgx12

Nedtrapping: 20 min. rask gange hjem


Hadde en smule lite trøkk på trening i går, men følte jeg gjennomførte ålreit likevel.



Dagens trening:
32 min. joggetur
35 min. rask gange

Helt fantastisk vær i dag! Måtte bare ut å løpe. Løp en god runde med bra tempo hele veien. Er så godt å løpe når kroppen kribler av energi. ^^



Ellers lagde jeg en utrolig god middag i dag jeg gjerne vil dele med dere. Nemlig lakseburgere fra bånn. Veldig lett å lage og kjempedigg.

Jeg brukte:
500g renskåret laksefilet
Salt, pepper, persillekrydder
En halv sitron
2 Polarbrød extreme
+ det du liker å ha på burgeren

Slik gjør du;
Skjær opp laksefileten i små terninger og legg i en bolle. Press saften fra den halve sitronen og smak til med salt, pepper og persillekrydder. Deretter knar du dette sammen med hendene. Laksekjøttet er så sticky i seg selv at det trengs ikke noe mer enn krydder før du steker. Så er det bare å dele "røra" i to og steke to store lakseburgere i panna. Server med det du vanligvis liker å ha på burgeren mellom et polarbrød extreme. Dette blir to veldig store burgere og metter meget bra. Det blir garantert ikke siste gang jeg lager det. Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!