Skrevet av Emne: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo  (Lest 123625 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #300 : 09. oktober 2010, 19:22 »
Jeg tror faktisk at, med noen få unntak, så ville rekkefølgen på WSM, NSM, VM i styrkeløft og VM i vektløfting være den samme selv om alle var reine.

Egentlig så tror jeg det om sykkel også... at hvis all dop var borte imorgen, så ville det ikke komme utrolig mange overraskelser hva rekkefølge angår.

Vekter og tider osv ville selvfølgelig være redusert til historisk lavmål i nesten alle idrettene, men det får så være.. Grin

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #301 : 09. oktober 2010, 19:48 »
Jeg tror faktisk at, med noen få unntak, så ville rekkefølgen på WSM, NSM, VM i styrkeløft og VM i vektløfting være den samme selv om alle var reine.

Egentlig så tror jeg det om sykkel også... at hvis all dop var borte imorgen, så ville det ikke komme utrolig mange overraskelser hva rekkefølge angår.

Vekter og tider osv ville selvfølgelig være redusert til historisk lavmål i nesten alle idrettene, men det får så være.. Grin

Hva om all doping forsvant fra all idrett akkurat NÅ? Rekorder er urelevante når juks er involvert... Jeg er for dopingfri kroppsbygging, dersom det åpnes en klasse sverger jeg å stille!

Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #302 : 09. oktober 2010, 20:30 »
Syklister og langrennsutøvere får større hjertekammer som kan pumpe mer blod. De får lavere hvilepuls og mindre slitasje på hjertet. Dette må ikke forveksles med fortykkelse av hjertemusklaturen som fører til mindre kammer og dermed mer slitasje.

http://www.lommelegen.no/320545/plutselig-dod-i-idretten

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #303 : 09. oktober 2010, 20:43 »

Tydeligvis uten steroider og et problem dette..Så ikke bare steroidene sine feil dette!

Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #304 : 09. oktober 2010, 21:02 »
Nå er det vel flere av oss som er medlem av idrettsforbundet som konkurrerer i strongman.
Enten bare for at det er moro å delta eller på toppnivå i Strongman -105 eller storklassen.
Nks tok 7.plass i finalen blant de store gutta i år og han veide vel 109 kg.

Man kommer vel ikke så langt med doping uten å trene skikkelig?,det får være opp til enhver hva man vil stappe  i seg så lenge det ikke er ulovlig.I en sterkmannkonkurranse tenker jeg ikke på hva konkurrenten har stappa i seg,målet er å slå personlige rekorder,best plassering.Alle bruker ikke/ trenger ikke doping for å bli sterk.

Bare hiv deg med på en sterkmannkonkurranse det så vil du oppleve hvor artig det kan være c",)
Fordi om du kanskje ikke vinner så kan det gi en god følelse.De fleste øvelsene er relatert til godt gammeldags gårdsarbeid.Yoke,Farmers Walk,Steinløfting,sirkushantel,apollons axle, stokk m.fler
Og du kan hevde deg uten å trøkke og? Til tross for at du møter mediokre utøvere som har tatt talent på boks. Hvordan gjør du deg internasjonalt, vil du noen gang kunne plassere deg topp ti i verden? Det er noe med dette at ikke alle stiller likt som skurrer for meg, når dere kommer med dette argumentet. Du gjør ikke det selv om du kan velge å dope deg eller ikke.

Jeg vil si at jeg er over middels anlagt for styrke. Hvordan tror du jeg hadde holdt ut mot de store gutta om jeg ikke trøkka og de gjorde det? Hvordan tror du det hadde gått hadde vi alle vært reine.

Jeg har ikke noe imot konkurranse formen, jeg vil nok ikke drive med dette uansett hvor reint det blir, men det er en annen sak. Det er i det minste ikke så gay som bygging.
140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #305 : 09. oktober 2010, 21:53 »
Nå er det vel flere av oss som er medlem av idrettsforbundet som konkurrerer i strongman.
Enten bare for at det er moro å delta eller på toppnivå i Strongman -105 eller storklassen.
Nks tok 7.plass i finalen blant de store gutta i år og han veide vel 109 kg.

Man kommer vel ikke så langt med doping uten å trene skikkelig?,det får være opp til enhver hva man vil stappe  i seg så lenge det ikke er ulovlig.I en sterkmannkonkurranse tenker jeg ikke på hva konkurrenten har stappa i seg,målet er å slå personlige rekorder,best plassering.Alle bruker ikke/ trenger ikke doping for å bli sterk.

Bare hiv deg med på en sterkmannkonkurranse det så vil du oppleve hvor artig det kan være c",)
Fordi om du kanskje ikke vinner så kan det gi en god følelse.De fleste øvelsene er relatert til godt gammeldags gårdsarbeid.Yoke,Farmers Walk,Steinløfting,sirkushantel,apollons axle, stokk m.fler

Honnør..
Veldig bra sagt..Man kan bli utrolig sterk uten!!Fleste som boler har jo ikke kunnskap om trening heller..!!!Så en uten kan fort være sterkere en som er dopet...!!Trening og mat har mest og si..

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #306 : 10. oktober 2010, 09:10 »
Jeg tror faktisk at, med noen få unntak, så ville rekkefølgen på WSM, NSM, VM i styrkeløft og VM i vektløfting være den samme selv om alle var reine.

Egentlig så tror jeg det om sykkel også... at hvis all dop var borte imorgen, så ville det ikke komme utrolig mange overraskelser hva rekkefølge angår.

Vekter og tider osv ville selvfølgelig være redusert til historisk lavmål i nesten alle idrettene, men det får så være.. Grin

Da blir jo det store spørsmålet. Hvorfor trøkker de da? Smaker det godt? Gruppepress? Eller er det rett og slett for gøy å suge kuk for bol?

Tydeligvis uten steroider og et problem dette..Så ikke bare steroidene sine feil dette!

Dette var en spøk, ikke sant?

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #307 : 10. oktober 2010, 09:40 »
Da blir jo det store spørsmålet. Hvorfor trøkker de da? Smaker det godt? Gruppepress?
Han sier ikke at bol ikke har noen effekt. De som hadde sluttet med bol hadde blitt dårligere, men rekkefølgen på NSM ville fortsatt (ifølge skalla) bli den samme da alle ville blitt like mye dårligere.

Jeg ser poenget hans, men jeg tror ikke nødvendigvis at han har rett. Når man introduserer bol som faktor får man nye variabler som man må ta hensyn til. I utgangspunktet har man variablene talent samt hvor bra man trener og spiser. Med bol får man en del ekstra variabler å ta hensyn til.

For det første har det vært med en del reine styrkeløftere i strongman som utvilsomt ville hatt en mye bedre sjanse dersom konkurrentene også var reine. Det er ikke urimelig å anta at flere av disse styrkeløfterne kunne klatret en eller flere plasser opp på listene hvis så var tilfellet. Det finnes også en del som trener strongman rent, og alle disse ville naturligvis gjort det bedre relativt sett hvis alle andre var rene.

For det andre så er det forskjell på bruk. Noen er villige til å risikere mer enn andre ved å ta i bruk høyere doseringer og andre stoffer. Økonomi, kilder og kunnskap/nettverk kommer vel også inn her.

En tredje faktor er hvor bra man responderer på dop. Ut i fra det jeg har lest er dette høyst individuelt og har ikke nødvendigvis sammenheng med hvordan man responderer på rein trening. Noen vil være født med bedre reseptorer enn andre og vil følgelig være større dop-talent enn andre. Kanskje finnes det folk som er store dop-talenter, men som ikke er så store talenter hvis man hadde konkurrert reint, og kanskje finnes det store reine talenter, som ikke er så store dop-talenter osv.



Jeg personlig tror at disse faktorene (og flere potensielle som jeg ikke kommer på i farta) ville ført til svært mange overraskelser når det gjelder plasseringene i dop-sporter som strongman. I sykling også, for den saks skyld, spesielt hvis dette hadde skjedd på 90-tallet.

[edit] Bare for å presisere: Selvsagt ville mange av dem som gjør det bra med dop i dag gjort det bra dersom alle var reine også. Men at det ville skjedd en del endringer på plasseringslistene er jeg overbevist om, kanskje ganske radikale endringer også.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #308 : 10. oktober 2010, 09:53 »
Jeg skjønner også det. Tror nok big Z hadde vært ganske vass uten å delta i strongman og, han var i IPF mange år.

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #309 : 10. oktober 2010, 12:13 »
Da blir jo det store spørsmålet. Hvorfor trøkker de da? Smaker det godt? Gruppepress? Eller er det rett og slett for gøy å suge kuk for bol?

Dette var en spøk, ikke sant?

nei,du ser jo at legen skriver det samme der i vanlig idrett at hjerte blir tjukkere etc..
Han skrev ingenting om dop der!!

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #310 : 10. oktober 2010, 14:13 »
La oss for all del introdusere dop i en gruppe som dør av treningen sin Cheesy HAHA! Du er faen meg sjuuuuuuuuuuk! Grin

Hun kunne nok like gjerne gjøre det. Hvis du ser på studiet til Vanberg så var det ganske tydelig hvem som hadde fortykkelse i venstre hjertekammer. Tviler på at alle som hadde trøkka var disponert for dette.

Det at idrettsutøvere døde på 80tallet er det vel ikke noe poeng å snakke om. Svært få med rent mel i posen fra den tiden.

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 822
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 822

  • Taper aldri på trening.
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #311 : 10. oktober 2010, 16:03 »
Jeg har nå brukt en betydelig del av en relativt grå søndags formiddag på å lese gjennom hele tråden. Og jeg har sett hele bigger, stronger, faster.

Det eneste jeg har fått av ny kunnskap er hvor Raymond har fått de fleste av argumentene sine fra. Kanskje forstår jeg de som doper seg litt bedre også. Men mine holdninger i forhold til doping er ikke endret. Om mulig er jeg enda mer mot doping enn før.

Jeg er i mot all kunstig stimuli. Jeg tar ikke valium når jeg har vondt i hodet. Jeg tar ikke hostesaft når jeg er forkjølet. Og jeg tar ikke steroider selv om jeg virkelig har lyst til å bli sterkere. Heller ikke EPO, selv om jeg virkelig har lyst på bedre kondis. Faen heller, jeg drikker ikke engang kaffe når dagene blir lange. Det eneste jeg har tatt av kosttilskudd er gainer. Dette har jeg tatt utelukkende fordi jeg sliter med å holde vekta oppe og ikke har hatt tid(giddi) å lage matpakke til hver treningsøkt. Det eneste unntaket her er alkohol. OM dette gjør meg til en hykler, så får det bare være.

Dette betyr ikke at jeg er i mot kaffe, valium, kosttilskudd osv. Dette er, i likhet med alkohol, relativt ufarlige/helt ufarlige substanser hvis de ikke misbrukes. Hvis de ikke misbrukes, vil det heller ikke gi noen langtidseffekter. Det hevdes både i bigger, stronger, faster og av flere som har skrevet her at dop heller ikke er farlig hvis det ikke misbrukes. For alt jeg vet kan dette stemme. Men det er ikke derfor jeg er i mot doping. Utenfor idretten er jeg i mot doping fordi dette er noe unaturlig. 17-åringen trenger ikke steroider for å ta 100 kilo i benken 3 måneder raskere enn han ellers vill brukt. Jeg står inne for det jeg har sagt tidligere. Dop er egentlig legemidler. Det bør kun brukes av syke mennesker som har fått det av en lege. Om systemet kan misbrukes slik at friske mennesker får det, er det et problem med hvordan systemet fungerer/ikke fungerer. Dop er en lettvint løsning for å oppnå unaturlig resultater. Da mener jeg ikke bare unaturlig gode resultater. Også høyst ordinære resultater som er oppnådd med unaturlig lite trening. Jeg kan bare ikke fordra det.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #312 : 10. oktober 2010, 16:12 »
Raymond, ville du satt sprøyta på sønnen din om han ville bli verdens sterkeste mann og ønsket å dope seg?

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #313 : 10. oktober 2010, 16:20 »
Og du kan hevde deg uten å trøkke og? Til tross for at du møter mediokre utøvere som har tatt talent på boks. Hvordan gjør du deg internasjonalt, vil du noen gang kunne plassere deg topp ti i verden?

du å skjønner vel at ikke alle gjør det uansett hva de gjør..

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 822
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 822

  • Taper aldri på trening.
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #314 : 10. oktober 2010, 16:30 »
Aktive idretts utøvere burde hvertfal ikke støtte tobakk og sprit industrien.

Jeg ser at doping i idrett også dras inn i denne mildt sagt kaotiske tråden. For å belyse hvorfor det faktsik er forbudt i idrett. Jeg er en aktiv idrettsutøver. Jeg taper mer enn jeg vinner. Å tape er noe av det aller verste jeg vet. Møter jeg en fyr som drikker som en svamp og røyker som en skorstein, vil dette øke mine sjanser til å vinne. Trykker han i seg testosteron, EPO eller andre dopmidler, minsker det min sjanse til å vinne.

Til deg Raymond: Du står oppført som aktiv utøver. Så for å snu om på argumentasjonen din. Du burde virkelig være i mot doping.

Når det kommer til doping i idrett kunne jeg skrevet en usannsynlig lang utredning der jeg uttrykker mitt hat til doping. Og hvorfor jeg hater det. Det gidder jeg ikke. Jeg skal bare bruke meg selv som eksempel. Jeg hater som sagt å tape. En av de få tingene her i liver som overgår mitt hat til å tape er gleden ved å vinne. Jeg holder på med judo. Jeg taper oftere enn jeg vinner. Til nå har jeg aldri vunnet en turnering, bare enkeltkamper. Jeg har sinnsykt lyst til å vinne en turnering. Å stå øverst på pallen og få gullmedaljen. Bare en eneste gang. Hvor tom kommer ikke den følelsen til å være hvis jeg doper meg for å stå på toppen? Det er ikke å stå på toppen jeg egentlig er ute etter. Det er å stå på toppen etter steinhard og ærlig trening for så å få ut absolutt alt når det virkelig gjelder jeg er ute etter.

Nå får det være nok dop og annet faenskap for en stund. Jeg skal ut å løpe!

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!