Skrevet av Emne: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo  (Lest 123052 ganger)

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #255 : 08. oktober 2010, 23:37 »
Enig i det apaco..Men det vi ikke er enig om..Er enkelt og greit at jeg mener høyde hus og trykk kammer har en mye bedre virkning en deg :-)Bare tar litt lengre tid :-)
Epo virker selvsagt enda bedre..Men etter hvert vil man ligge på samme verdier..
Nordemenn ligger på grensa heletiden..Og må bruke medisiner for og senke det..
og det må dem på epo og..Så forskjellen etter mitt syn er ikke så stor :-)

Det du glemmer er at effekten av høydetreningen avtar når man forlater høyden. Det er derfor man har det som deler av treningsopplegget. Man orker heller ikke trene så hardt i høyden og man legger hardtreningen i lavlandet.
Epo derimot benyttes gjerne mellom 2 konkurransedager for å få en kjempefordel i ett enkeltløp / en enkeltetappe (f.eks i tour de france). Men får da en umiddelbar kjempeeffekt som de som har ligget i høyden som en del av treningsopplegget ikke er i nærheten av å få.

Det er ingen tvil om at bruk av høydehus/trykk-kammer gir veldig mye av samme effekten. Forskjellen er at det ikke kan brukes på samme måte (se forrige avsnitt) og at det kun stimulerer naturlige prosesser i kroppen (man tilfører ikke noe) Akkurat den siste setningen er at jeg ser det som er klart skille mellom doping og ikke-doping.

Det er alikevel ingen tvil om at det er veldig kontroversielt. Derfor defineres det som doping av det italienske antidopingforbundet og er også forbudt i Norge. Det er ikke uten grunn, og underbygger ditt poeng. Mitt poeng underbygges også ved at et så strengt organ som Wada ikke har forbydd det, nettopp fordi det kun stimulerer naturlig produksjon.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #256 : 08. oktober 2010, 23:53 »
Raymond, du er det beste som er skjedd for antidoping, siden liten pikk-myten

Utlogget OlavMG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #257 : 09. oktober 2010, 00:41 »
Å påstå at å trene i høyden er juks, og å si at det er det samme som å ta epo, det er idioti. Trening i høyden krever en innsats, det er ikke akkurat lett å gå på ski i 3000meters høyde. Å bruke epo krever ingenting. Det som er det fascinerende med idrett er jo det å trene og bli god. Viss du mener at de som legger inn en ekstra treningsinnsats er like mye juksere som de som bruker doping, da skjønner jeg virkelig ikke hva idrett er i dine øyne? Mener du virkelig at viss man oppnår et visst nivå, med hard TRENING i høyden, er det samme som å bruke epo og få det nivået uten trening? Du mener man får et unaturlig nivå av å trene der det er hardest på kroppen å trene? Hvordan kan det være unaturlig å trene i naturen?

Viss ikke det å trene hardere enn andre folk skal være lov da kan man liksågodt legge ned hele idretten for min del.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #258 : 09. oktober 2010, 01:56 »
Raymond, du er det beste som er skjedd for antidoping, siden liten pikk-myten

Imotsetning til deg har i det minste Raymond komt med noen sakelige argumenter og meninger. Slvom det ikke akkurat kommer frem med en professors fremstilling burde det ikke være vanskelig å skjønne hva han mener uten å ligge på normal menneskelig intelligens. Selv om en kan være uenig med mye eller alt Raymond har skrevet, har han faktisk komt med meninger og ting rundt doping. Du derimot har ikke klart å komme med noen sakelige argumenter mot dette samtidig, som du mener at bare din moral og mening gjelder.

Dersom saken er så klar burde det vel vært enkelt for deg å ført denne argumentasjonen? Eneste jeg har hørt til nå er at det går utover skattebetalerene ( jeg holder meg utenom organisert idrett, der jeg er enig om at det er forkastelig med bruk av doping). 

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #259 : 09. oktober 2010, 07:01 »
Ingen vits å bruke det siste argumentet der som et slags "bevis" på at det knapt finnes argumenter mot. Hvis vi andre skulle ramset opp absolutt alt som var SUNNERE enn bol som et bevis på at det fortsatt burde vært ulovlig å selge, ville det fort bli en lang tråd, men det er heller ikke poenget.

Vi er vel alle enige om at det ikke er noe vits å ha en lov som vi ikke bruker rettsvesenet for å sørge for at blir overholdt. Ergo koker det ned til om man vil ha loven eller ikke. Skal det være lovlig, må vi fristille produksjonen og omsetningen av legemidler fra den stramme reguleringen vi har i dag (for ingen helsepersonell ville NOENSINNE gått med på testosteron reseptfritt over disk, beklager) , og man åpner for bakgårdsproduksjon og import av både det ene og det andre. I tillegg til dem som blir syke (pent pakket inn i "går utover skattebetalerne") vil vi heller ikke være 100% sikker på at hjertemedisinen faktisk er medisin, men bakepulver. Det er bare å google litt også på hva som skjedde med (skremmende mange) babyer i Kina etter at noen bestemte seg for å bli rike ved å selge piratkopi av morsmelkerstatning for å tjene litt ekstra penger...

Ganske høy pris å betale spør du meg.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #260 : 09. oktober 2010, 08:33 »
Ingen vits å bruke det siste argumentet der som et slags "bevis" på at det knapt finnes argumenter mot. Hvis vi andre skulle ramset opp absolutt alt som var SUNNERE enn bol som et bevis på at det fortsatt burde vært ulovlig å selge, ville det fort bli en lang tråd, men det er heller ikke poenget.


Jeg mener ikke at bol er sundt på noe vis, er en av mange grunn til at jeg har valgt og holde meg borte fra det. Det finnest veldig mange grunenr mot å bruke "bol" Poenget mitt er at jeg mener at det er et eget valg en tar om en bruker eller ikke, og det gjør en ikke nødvendigvis til en dårlig person, med null moral, og lav IQ. Nå er vel det meste skadelig i store mengder, samme hva det er. Så en gang en som sikkert hadde 40 i BMI (ikke muskler) som spiste 3 store twixer til frokost, sidestiller dog ikke dette. Bare en litt morsom digresjon :p

Forøvrig honnør for innlegget ditt. Smiley

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #261 : 09. oktober 2010, 10:24 »
Ingen vits å bruke det siste argumentet der som et slags "bevis" på at det knapt finnes argumenter mot. Hvis vi andre skulle ramset opp absolutt alt som var SUNNERE enn bol som et bevis på at det fortsatt burde vært ulovlig å selge, ville det fort bli en lang tråd, men det er heller ikke poenget.

Vi er vel alle enige om at det ikke er noe vits å ha en lov som vi ikke bruker rettsvesenet for å sørge for at blir overholdt. Ergo koker det ned til om man vil ha loven eller ikke. Skal det være lovlig, må vi fristille produksjonen og omsetningen av legemidler fra den stramme reguleringen vi har i dag (for ingen helsepersonell ville NOENSINNE gått med på testosteron reseptfritt over disk, beklager) , og man åpner for bakgårdsproduksjon og import av både det ene og det andre. I tillegg til dem som blir syke (pent pakket inn i "går utover skattebetalerne") vil vi heller ikke være 100% sikker på at hjertemedisinen faktisk er medisin, men bakepulver. Det er bare å google litt også på hva som skjedde med (skremmende mange) babyer i Kina etter at noen bestemte seg for å bli rike ved å selge piratkopi av morsmelkerstatning for å tjene litt ekstra penger...

Ganske høy pris å betale spør du meg.

I norge nei,andre land har det over disk..Tror ikke det er så mange som dauer der akkurat..
Man kan samenligne bivirkningene med p-piller til damer...
Derfor norge ikke vil ha det over disk er, det etiske..Merkelig at man får fluisser og valium hos legen med dengang man sier man er deprimert..Men test,det er fy..Forstår ikke helt!!

Men blir bare for og i mot uansett..Norske folk er uansett bitt av jante loven..Og den vil nåkk være her en stund til :-)

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #262 : 09. oktober 2010, 10:27 »
Det du glemmer er at effekten av høydetreningen avtar når man forlater høyden. Det er derfor man har det som deler av treningsopplegget. Man orker heller ikke trene så hardt i høyden og man legger hardtreningen i lavlandet.
Epo derimot benyttes gjerne mellom 2 konkurransedager for å få en kjempefordel i ett enkeltløp / en enkeltetappe (f.eks i tour de france). Men får da en umiddelbar kjempeeffekt som de som har ligget i høyden som en del av treningsopplegget ikke er i nærheten av å få.

Det er ingen tvil om at bruk av høydehus/trykk-kammer gir veldig mye av samme effekten. Forskjellen er at det ikke kan brukes på samme måte (se forrige avsnitt) og at det kun stimulerer naturlige prosesser i kroppen (man tilfører ikke noe) Akkurat den siste setningen er at jeg ser det som er klart skille mellom doping og ikke-doping.

Det er alikevel ingen tvil om at det er veldig kontroversielt. Derfor defineres det som doping av det italienske antidopingforbundet og er også forbudt i Norge. Det er ikke uten grunn, og underbygger ditt poeng. Mitt poeng underbygges også ved at et så strengt organ som Wada ikke har forbydd det, nettopp fordi det kun stimulerer naturlig produksjon.

Kan vel ikke si så mye annet en at jeg er enig..Noe annet vil vel bare være tull..Du er flink og får frem poenger ;-).Men er enda bra at det er ulovlig med trykk vogner etc da..Blir det ikke helt det samme..Selv om dem forsker konstant på og forhøye dette.Uten akkurat den sprøyten..
Men du har rett!!Gir meg :-)

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #263 : 09. oktober 2010, 10:30 »
Å påstå at å trene i høyden er juks, og å si at det er det samme som å ta epo, det er idioti. Trening i høyden krever en innsats, det er ikke akkurat lett å gå på ski i 3000meters høyde. Å bruke epo krever ingenting. Det som er det fascinerende med idrett er jo det å trene og bli god. Viss du mener at de som legger inn en ekstra treningsinnsats er like mye juksere som de som bruker doping, da skjønner jeg virkelig ikke hva idrett er i dine øyne? Mener du virkelig at viss man oppnår et visst nivå, med hard TRENING i høyden, er det samme som å bruke epo og få det nivået uten trening? Du mener man får et unaturlig nivå av å trene der det er hardest på kroppen å trene? Hvordan kan det være unaturlig å trene i naturen?

Viss ikke det å trene hardere enn andre folk skal være lov da kan man liksågodt legge ned hele idretten for min del.

greit det.Men på 90 tallet var det lov med masse annet en nå..Det var juks..Kan ikke si noe annet,en at og ligge i trykk kammer når man sover,slapper av er det..Det har norge brukt tidligere!!!

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #264 : 09. oktober 2010, 10:34 »
Raymond, du er det beste som er skjedd for antidoping, siden liten pikk-myten


Takk for det..
Antidoping norge spiller helt feile kort for og holde folk unna doping..
Når 80pros av jord kloden skjønner at doping ikke er så farlig så folk vil ha det til..
Derfor er det arbeidet dem driver med skremsels propganda..
Burde heller holdt på etiske linjene rundt det, i bruk i idrett!!

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #265 : 09. oktober 2010, 10:37 »
jeg tror det Raymond mener er at RESULTATET (altså forhøyet hemoglobinnivå) er det samme med begge metodene.

Det er strengt tatt konsentrasjonen som er viktig..

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #266 : 09. oktober 2010, 11:11 »
Jeg mener jeg har et godt (og ofte oversett) argument for at anabole steroider er skadelig og at det fortsatt er greit at det er ulovlig.

- Jeg har også kjent en rekke individer opp igjennom årene som har i større eller mindre grad drevet med anabole sterioder. For noen, har jo dette gått helt greit, men for overraskende mange så har det ført til en psykisk avhengighet jeg skal komme nærmere inn på her.

Den største faren, ved anabole sterioder, er at det er stor fare for å bli avhengig av dem. Man bruker en kur og får en fremgang som sikkert er dobbelt av den man fikk da man først begynte å trene, man ser tydeligere forskjeller, både på vektene og egen kropp. Den påfølgende psykiske påkjenningen når man går av steroidene, resulterer ofte i at man føler seg svak, liten osv. Det er mange som har tenkt "Jeg skal bare ta 1 kur" og har endt opp med å bruke i mange år, rett og slett fordi effekten er så bra at man ikke orker å trene uten å vite at man kan hive seg på nok en kur.

Om dette hadde vært solgt over disk så tror jeg mange flere ville brukt. Terskelen for å hive seg på er mye lavere og man legimitiserer samtidig bruk ovenfor barn/ungdom som kanskje idag har flere "sunne" motforestillinger mot å begynne. Personlig har jeg aldri vært på en eneste kur, men hadde det vært solgt over disk og legalisert, så er nok mulighetene mye større for at jeg ville prøvd det ut - og i værste fall blitt avhengig. For de som har lest treningsbloggen min, så er det nok ikke en urimelig tanke at jeg ville vært død om haddde kjørt på med steroider. Nå er jo kanskje jeg et unntakstilfelle med tanke på helsetilstand, men for den "gjengse" mann i gata, så tror jeg legalisering og regulering av steroider over disk ville gitt et større forbruk - og følgelig et større misbruk.

Det er ikke til å putte bak en stol at steroider er avhengighetsskapende. Og det er heller ikke å putte under en stol at lang og varig bruk av steroider potensielt sett kan være ganske helseskadelig. Spesielt når det er et kjent faktum at terskelen for større og farligere kombinasjoner senkes etter hver kur.

Veldig mange jeg kjenner som har drevet med anabole steroider over tid, begynte med en "uskyldig oral-winestrol" kur, og endte opp med tre-fire årlige kurer med diverse andre og sterkere saker. Fokuset var ikke lenger primært sport og helserelatert, sunn og fornuftig trening, men dreide seg sakte, men sikkert til å bli en farlig utvikling av megarexi, hvor hele livet til slutt for enkelte dreide seg om det å bli større, kjøre mest mulig effektive kurer osv (se feks bigger, stronger, faster...det ligger litt i tittelen).

Ønsker vi et samfunn som i enda større grad skal fokusere på kropp og størrelse? Er ikke utviklingen hårreisende nok i utgangspunktet?

Jeg mener at ved å fortsatt holde steroider illegalt, så begrenser man fokuset på usunne kroppsidealer og bruken av steroider.

Og de som virkelig vil på en kur, har ingen problemer med å skaffe seg en illegalt. Og de blir ikke straffeforfulgt for å bruke det.

Derfor synes jeg regelverket fungerer bra slik det er idag, og jeg er definitivt imot en legalisering av steroider.

ps: Det er ikke meningen å rakke ned på de som har bygging som interesse - jeg mener bare at samfunnet er tjent med at "flesteparten" ikke har en byggementalitet, men heller en mer allsidig og sunn tilnærming til sport, idrett, helse og trening.

Utlogget OlavMG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #267 : 09. oktober 2010, 11:15 »
greit det.Men på 90 tallet var det lov med masse annet en nå..Det var juks..Kan ikke si noe annet,en at og ligge i trykk kammer når man sover,slapper av er det..Det har norge brukt tidligere!!!
Det er jeg enig med deg i Wink

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #268 : 09. oktober 2010, 11:25 »
den fikk du en honør for Stoneheart

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #269 : 09. oktober 2010, 13:36 »

Takk for det..
Antidoping norge spiller helt feile kort for og holde folk unna doping..
Når 80pros av jord kloden skjønner at doping ikke er så farlig så folk vil ha det til..
Derfor er det arbeidet dem driver med skremsels propganda..
Burde heller holdt på etiske linjene rundt det, i bruk i idrett!!

Har du sett på/vært på noen av foredragene til Antidoping Norge? Det har jeg og ut fra det du skriver så har du enten sovet deg gjennom foredraget eller ikke vært der. Aas er potensielt veldig farlig, og jeg synes du bør tenke deg om 16 ganger til før du ytrer for mange av dine personlige meninger og erfaringer.

At røyk og alkohol burde vært forbudt kan godt være, og jeg er tilbøyelig til å være enig med deg. Men hvis du synes det er ille med alkohol og tobakk så ser jeg ikke det fornuftige i å ytre at aas burde være lov?

Til slutt må jeg få tillate meg å be deg om å bruke mindre punktum, komma, forkortelser og "sms-språk". Mulig jeg bare ikke er smart nok men det er vanskelig å tyde endel av innleggene dine.

LT

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!