Skrevet av Emne: militærpress eller skulderpress??  (Lest 5797 ganger)

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

militærpress eller skulderpress??
« : 21. oktober 2010, 01:43 »
hva er best?? tenker da hovedsaklig å bygge muskler/høyrep, men også lavrep.

føler militærpress er litt mer omtalt enn skulderpress. men er den egentlig bedre?
liker at jeg kan hvile vekta når stanga er helt ned på militær, men er litt fort gjort å få vondt i korsryggen på militærpress.

trener nå 3x4reps med 30kg hantler på skulderpress. (sånn at dere vet hvor jeg står).

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: militærpress eller skulderpress??
« #1 : 21. oktober 2010, 01:53 »
Militærpress er jo mest old school, da. Det er kult. Vondt i korsryggen unngår man vel ved å ikke lene seg for langt bakover, og å stramme "core", rygg og magemuskulatur under utførelsen.

Utlogget DenSterkeJulenissen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 498
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 498

Sv: militærpress eller skulderpress??
« #2 : 21. oktober 2010, 10:58 »
Varier.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: militærpress eller skulderpress??
« #3 : 21. oktober 2010, 13:02 »
Varier.

Dette er et oppskrytt råd, synes jeg. Variasjon fører til at man mister fokus og gjerne vil prøve alt mulig. Det tar litt tid før man/kropper venner seg til å trene ordentlig tungt i en øvelse også.

Utlogget Sanderjarl

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

  • Flex and stretch.
Sv: militærpress eller skulderpress??
« #4 : 22. oktober 2010, 14:27 »
ta begge Cheesy og varier med annenhver gang hvem øvelse du skal kjøre tungt på, så pomper du den andre Wink Knall. har merka stor forskjell fra når jeg starta med militær.. go øvelse.
178 høy.
80 kg.
23 år.

Maks benk : 115 kg
Maks Mark : 185 kg
Maks Squat : 160 kg

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

Sv: militærpress eller skulderpress??
« #5 : 23. oktober 2010, 02:54 »
ta begge Cheesy og varier med annenhver gang hvem øvelse du skal kjøre tungt på, så pomper du den andre Wink Knall. har merka stor forskjell fra når jeg starta med militær.. go øvelse.
tungt på militær da, og høyrep på hantler? Smiley kan prøve det, om det var det du mente Wink

hjelper det å bruke belte på militærpress btw? ser de fleste bruker det.

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: militærpress eller skulderpress??
« #6 : 23. oktober 2010, 21:28 »
Alltid imponerende å være sterk i militærpress... Super all-round øvelse. Men for ren delt-bygging? Finnes bedre valg, etter min mening. Som sittende front press (fx high incline på benk), hantelpress.
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: militærpress eller skulderpress??
« #7 : 23. oktober 2010, 22:04 »
Hvis du vil bli god i begge øvelser med bare å trene en av dem så vil jeg anbefale deg å trene STÅENDE skulderpress med manualer. Det kan være vanskelig å få manualene opp til skuldrene, men klarer du det så vil du samtidig bli god i militærpress. Stående skulderpress har veldig bra overføringsverdi til militærpress. Så i stedet for å sitte komfortabelt på benken neste gang du kjører skulderpress, forsøk å gjøre øvelsen stående i stedet. Du klarer ikke å løfte like tungt som sittende, men du vil garantert bli sterk i militærpress i samme slengen Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget .:BULL:.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 403
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 403

Sv: militærpress eller skulderpress??
« #8 : 23. oktober 2010, 22:09 »
hva er best?? tenker da hovedsaklig å bygge muskler/høyrep, men også lavrep.

føler militærpress er litt mer omtalt enn skulderpress. men er den egentlig bedre?
liker at jeg kan hvile vekta når stanga er helt ned på militær, men er litt fort gjort å få vondt i korsryggen på militærpress.

trener nå 3x4reps med 30kg hantler på skulderpress. (sånn at dere vet hvor jeg står).

Hva med å trene begge deler  Wink

for og ungå vondt i korsryggen når du kjører militerpress er det bare og stå rett og bruke belte  Smiley

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: militærpress eller skulderpress??
« #9 : 23. oktober 2010, 22:50 »
hva er best?? tenker da hovedsaklig å bygge muskler/høyrep, men også lavrep.

føler militærpress er litt mer omtalt enn skulderpress. men er den egentlig bedre?
liker at jeg kan hvile vekta når stanga er helt ned på militær, men er litt fort gjort å få vondt i korsryggen på militærpress.

trener nå 3x4reps med 30kg hantler på skulderpress. (sånn at dere vet hvor jeg står).

Det spiller ingen rolle hvilken øvelse du kjører. Press over hodet er press over hodet. Får du vondt i ryggen av stående press så kjører du bare sittende. Selv synes jeg sittende er best. På denne måten kan jeg konsentrere meg om å bare presse i steden for alt det ekstra slitet som er ved stående press. Kan jo også hvile og slappe av nærmest i bunn når en sitter. Dette er hakket hardere og tøffere når en står.

Og sterk blir du uansett i stående. Presser du 150 sittende, klarer du nok også nærmere 150 stående, så sant løftebanen er tilnærmet lik. Noen er jo litt for snill med vinkelen på stolen, og senker denne ned til en høy skråbenk. Da må en nok hive av en del kilo når en skal stelle seg på beina og presse.

Uansett, det spiller absolutt ingen rolle om du kjører sittende eller stående. Kjør den øvelsen som skåner kroppen mest. Det høres ut som det er sittende. Smiley

700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

Sv: militærpress eller skulderpress??
« #10 : 24. oktober 2010, 00:03 »
prøve sittende med stang da, hmm muligens i smith!?
for bare til å hvile vekta med stang, og ikke manualer. dessuten har jeg trent med manualer lenge nå, så hadde vært artig med en liten forandring Smiley

w00pw00p

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: militærpress eller skulderpress??
« #11 : 24. oktober 2010, 00:16 »
Hør på Keiko 88, han er ikke en hvemsomhelst. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!