Skrevet av Emne: 17 åring mot 500 RAW  (Lest 41971 ganger)

elmundox

  • Gjest
Sv: Motivert 95mod logger
« #30 : 03. juni 2012, 03:17 »
Kostholdsprogrammet ditt så greit ut. Det eneste jeg ville endret på hvis jeg var deg var antall brødskiver du spiser. Jeg vet det er vanskelig i og med at du går på videregående skole og alt det der. Du kan evt steke opp noe karbonadedeig/kylling på søndagen slik at du har for et par dager.

Treeningsprogrammet ditt så jo greit ut det også. Det eneste jeg ville gjort annerledes var å kjøre biceps på ryggdagen i steder for triceps, ettersom du bruker biceps til så og si 'alle' rygg øvelsene. Du burde også få lagt inn markløft, du har ingen grunn til å ikke trene det Tongue

Etterhvert når du begynner å bli lei av øvelesene så kan du variere litt på antall reps og set, og evt variere øvelsene. Variasjon er relativt viktig syntes nå jeg.


elmundox

  • Gjest
Sv: Motivert 95mod logger
« #31 : 03. juni 2012, 05:30 »


I see what you did there

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Motivert 95mod logger
« #32 : 03. juni 2012, 10:38 »
Imponerende fysikk og bra styrke til å være så ung. Du har åpenbart greie på trening og kosthold, fortsett med det du gjør.

Men hva slags skader er det du har som gjør at du ikke kan trene kondisjon?

Utlogget Sterken001

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

  • Go hard or go home!
Sv: Motivert 95mod logger
« #33 : 03. juni 2012, 12:47 »
I starten av min treningskarriere satte jeg opp ett spesifikt treningsprogram som jeg fulgte slavisk i flere måneder. Dette endte i at jeg til slutt stagnerte, og uten den progresjonen jeg var vant med forsvant også motivasjonen:/ Da jeg begynte å gjøre om på rutinene mine for hver måned som gikk, fikk jeg alltid den trøkken jeg var vant med på trening og har økt konstant i alle øvelser siden da. Dette er min personlige erfaring, og jeg vet at noen har klart å holde oppe progresjonen på et standard 3x10 program, men som sagt så funket førstnevnte bedre for meg:) Legger ved en link som kan virke litt harry ved første øyekast, men som faktisk forandret hele min treningskarriere:
http://www.bodybuilding.com/fun/kris-gethin-12-week-daily-trainer.html

Fulgt dette programmet 2 ganger, og hatt både enorm progresjon samt at det aldri ble "kjedelig" på trening:p Tvert imot, et par av øktene var mentalt utfordrende for å si det mildt:p

Har selv vurdert å begynne med dette programmet, så tilbakemeldingen din kom ikke på feil tidspunkt for å si det sånn Smiley

Kostholdsprogrammet ditt så greit ut. Det eneste jeg ville endret på hvis jeg var deg var antall brødskiver du spiser. Jeg vet det er vanskelig i og med at du går på videregående skole og alt det der. Du kan evt steke opp noe karbonadedeig/kylling på søndagen slik at du har for et par dager.

Treeningsprogrammet ditt så jo greit ut det også. Det eneste jeg ville gjort annerledes var å kjøre biceps på ryggdagen i steder for triceps, ettersom du bruker biceps til så og si 'alle' rygg øvelsene. Du burde også få lagt inn markløft, du har ingen grunn til å ikke trene det Tongue

Etterhvert når du begynner å bli lei av øvelesene så kan du variere litt på antall reps og set, og evt variere øvelsene. Variasjon er relativt viktig syntes nå jeg.



Da får jeg vell prøve å bytte ut brødskivene på skolen med noe kjøtt i og med at flere anbefaler meg dette.

Jeg har slitet litt med overbelastede muskler øverst i ryggen som gjorde veldig vondt, spesielt når jeg tok markløft, så jeg fikk beskjed av legen å kjøre øvelser som styrket dette området, som facepulls, og et par andre draøvelser. En annen ting var at han sa jeg burde trene dobbelt så mye rygg som bryst for å rette opp holdningen min ettersom jeg har litt fremoverlente skuldre. Så jeg kommer til å kjøre litt eget opplegg på ryggdagen noen uker fremover(gjort det i 3-4 uker) til ryggplagene er helt borte. Og grunnen til at jeg kjører biceps og triceps i samme økt er egentlig for å prøve noe nytt, +at jeg føler det funker ganske bra. Jeg kommer til å begynne med et nytt program når plagene i ryggen er borte btw.

Imponerende fysikk og bra styrke til å være så ung. Du har åpenbart greie på trening og kosthold, fortsett med det du gjør.

Men hva slags skader er det du har som gjør at du ikke kan trene kondisjon?

Takk for det. Jeg har slitet med en scenebetennelse i foten som var veldig vond i lang stund, så jeg ble anbefalt å ta kortisonsprøyte og ble mye bedre av det.

Utlogget Sterken001

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

  • Go hard or go home!
Sv: Motivert 95mod logger
« #34 : 03. juni 2012, 21:33 »
Dagens Økt: Rygg/armer

Skrå nedtrekk: 3x6 - 80 kg
Kabelroing: 3x6 - 80 kg
Fremoverlente sidehev: 3x10 - 12 kg
Chins/dipps i superset (15 kg ekstra)
Sittende bicepscur: 3x6
Triceps pushdown: 3x6
.
Kommentar: Helt grei økt idag, bortsett fra at jeg gjerne skulle sett litt mer pump. Kjører 3x6 på rygg og armer nå en periode, men varierer mye med reps og sett for å alltid sjokke musklene. Og på armene pleier jeg å kjøre først et tungt superset med et par iso-øvelser etterpå.

Utlogget Sterken001

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

  • Go hard or go home!
Sv: Motivert 95mod logger
« #35 : 04. juni 2012, 21:24 »
Dagens Økt: Bryst/skuldre

Benkpress: 3x6 - 70 kg
Sittende Kabelflyes : 3x6 - 65 kg
Sittende brystpress: 3x6 - 90 kg
Skulderpress: 3x6 - 2x24 kg, 1x28 kg
Sidehevninger: 2x10 - 12 kg
Facepulls: 3x15
+15 min med diverse mageøvelser

Kommentar: Veldig bra økt idag må jeg si. Hadde sykt mye energi så fikk kjørt bra på skuldrene. På benken kjente jeg det i skulderen når jeg tok på høye vekter, så trente heller lett og konsentrert på benken. Prøvde å finne øvelser som ikke gjorde vondt i strekken for bryst, hvor sittende brystpress eller hva det heter gikk relativt greit. Kjører også en del baksideskulderøvelser som facepulls etc for å rette opp holdningen min.

Utlogget Sterken001

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

  • Go hard or go home!
Sv: Motivert 95mod logger
« #36 : 06. juni 2012, 21:33 »
Dagens Økt: Rygg/armer

Skrå nedtrekk: 3x6 - 80 kg
Kabelroing: 3x6 - 80 kg
Reverse pec dec : 3x6 - 60 kg
Franskpress og bicepscurl i ez-curl i superset. 3x6
Triceps pushdown - 3x6
Sittende bicepscurl - 3x6

Kommentar: Nok en veldig bra økt. Ryggøvelsene gikk greit, men tungt som vanlig. Føler jeg kan øke litt vekter på kabelroinga snart. På armene kjørte jeg veldig tungt, tok 50kgx6 på siste settet på bicepscurl med ez-curl, noe jeg er veldig fornøyd med. PS: Har begynt med kyllingsalat på skolen istedet for brødskiver Smiley

Utlogget fjærvekten95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

  • 50 kilosen fra rælingen
Sv: Motivert 95mod logger
« #37 : 06. juni 2012, 22:14 »
 Har du tatt 80 kg i millitærpress strict? Isåfall må jeg si meg veldig imponert.
Kroppsvekt : 56-58kg
Benkpress: 100kg
knebøy: 125kg
millitærpress: 67,5kg
markløft: 140kg

kom gjerne innom loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=122324.msg1817925;topicseen#new

Utlogget Sterken95

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Motivert 95mod logger
« #38 : 06. juni 2012, 22:22 »
Har du tatt 80 kg i millitærpress strict? Isåfall må jeg si meg veldig imponert.

Enig der, om det er helt strict uten bruk av bena er det veldig sterkt! Shocked Spesielt med tanke på alder og vekt.
Beste løft RAW:

Benkpress: 140kg
Knebøy: 185 kg
Markløft: 200kg

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=130122.msg1894774;topicseen#new

Utlogget Sterken001

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

  • Go hard or go home!
Sv: Motivert 95mod logger
« #39 : 06. juni 2012, 22:43 »
Har du tatt 80 kg i millitærpress strict? Isåfall må jeg si meg veldig imponert.

Ja, stemmer det. Millitærpress er nok en av mine sterkeste øvelser.  biggrin

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Motivert 95mod logger
« #40 : 06. juni 2012, 23:37 »
Ja, stemmer det. Millitærpress er nok en av mine sterkeste øvelser.  biggrin

80 Kg i Militærpress er veldig bra, langt over min PR..
Bra jobba, hadde vært kult om du hadde filma persen ei tid.. Smiley
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget Sterken001

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

  • Go hard or go home!
Sv: Motivert 95mod logger
« #41 : 07. juni 2012, 13:09 »
80 Kg i Militærpress er veldig bra, langt over min PR..
Bra jobba, hadde vært kult om du hadde filma persen ei tid.. Smiley

Kan sikkert prøve å få til det Smiley

Utlogget Sterken001

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

  • Go hard or go home!
Sv: Motivert 95mod logger
« #42 : 07. juni 2012, 17:30 »
Tok noen mål idag med flex for å kunne se fremgang lettere (uten pump)

Morgenvekt: 77,4

Overarm: 39 cm
Underarm: 31 cm
Lår: 60 cm
legger: 37 cm
Midje: 77 cm (ved navlen)

Kommenter gjerne hva som er bra og hva som er mindre bra!  Cheesy

Utlogget LifeGoesOn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 79

Sv: Motivert 95mod logger
« #43 : 07. juni 2012, 17:44 »
Program følger du nå??
STERK UNGDOM!!:)

Utlogget Sterken001

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

  • Go hard or go home!
Sv: Motivert 95mod logger
« #44 : 07. juni 2012, 17:48 »
Program følger du nå??
STERK UNGDOM!!:)

Rygg og biceps som jeg kjører 2 ganger i uken har jeg eget oppsett for tiden siden driver å retter opp holdningen min. Har som nevnt tidligere litt fremoverlente skuldre, så har fått beskjed av legen å kjøre 2x mer rygg enn bryst og mye dra øvelser som skrå nedtrekk, roing osv. På bryst og bein følger jeg øvelsene fra et powerbuilding program, altså en veksling mellom kroppsbyggerprogram og et styrkeløftprogram, bare at jeg varierer litt på reps. Eller nå som jeg sliter litt med en strekk i skulderen kjører jeg også et eget opplegg på bryst og skuldre økta også Smiley


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!