Skrevet av Emne: Styrkeløft, strongman og doping.  (Lest 41015 ganger)

Bold

  • Gjest
Styrkeløft, strongman og doping.
« : 13. april 2006, 21:23 »
Det har pågått en diskusjon i en annen tråd om hvorvidt utøvere som tidligere har vært dopet skal få delta i styrkeløft. Det skilles tydeligvis mellom de som har vært utmeldt mens de dopet seg og de som har vært tatt? Også tidligere har denne problemstillingen vært diskutert - som regel off topic.

Har man blitt tatt, får man 2 års utelukkelse og man kan delta igjen. Slik er reglene, og man kan mene hva man vil om disse, men de må følges. Deretter tar det 12 måneder før man kan bli uttatt til internasjonale mesterskap.

Har man vært utmeldt av forbundet, kan man testes i 12 måneder etter utmelding. Man må betale et beløp, undertegne på at man har vært dopingfri i minst 12 måneder og man er klar. Men ikke til alle mesterskap. Det tar ytterligere 3 måneder før man kan delta i NM og 12 måneder før man kan delta på internasjonale mesterskap.

Noen få utøvere er ærlige og innrømmer hva de har gjort, men de fleste som blir tatt nekter.
Er det verre å dope seg når man ikke har vært medlem av et forbund selv om man innrømmer det, enn å ha blitt tatt (og bekrefte eller benekte bruken)? 

(Det understrekes at jeg ikke uttaler meg for eller mot det ene eller andre syn. Jeg bare stiller spørsmålene. Håper dessuten at moderatorene kan flytte de aktuelle innlegg hit slik at ikke NSM-tråden ødelegges fullstendig).

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #1 : 13. april 2006, 21:52 »
2strong kommer til å rydde innleggene på NSM-tråden etterpå, forhåpentligvis hit da..

Jeg skjønner godt at det reageres på Holte sine frimodige utalelser og "selvinkriminering". Men jeg tror ikke det var intensjonen å rette noen finger hverken til dagens Strongmen eller dagens styrkeløftere.
Utsagnet hans om hans egen renhet, testing osv blir på en måte ris til egen bak.  Deal

Nå er denne diskusjonen sunn, og bør ikke dreie seg om en utøver alene, men det er naturlig at det kjeftes litt, tatt i betraktning hvordan denne diskusjonen oppstod.

Det er forskjell på å jukse innen idrett, og med vitende vilje forsøke å skaffe segselv bedre forutsetninger for seier enn sine konkurrenter. (Ben Johnson feks og andre klare tilfeller)
Men så fins det tilfeller som ikke er like kyniske og umoralske, mer uomtensomme.. Feks styret rundt Sturla, som fikk trøbbel med ADN etter at han sluttet som styrkeløfter, og mistet alt han og støtteapparatet hadde oppnådd av heder og ære...
Jeg kjenner hverken Ben eller Sturla, men greier fra sidelinjen å skille mellom disse sakene. Ben prøvde å gjøre sine forutsetninger for seier bedre enn sine konkurrenters, og brøt klare regler. Sturla misforstod hva han hadde lov til, og ikke, og nektet testing etter at han selv hadde sluttet som utøver. (tror det var slik)

Holte har ikke lagt skjul på at det var hårda bud og mye brutal trening den perioden han drev som strongman. At han da hadde en annen praksis mtp hva han tillot seg selv å bruke og ikke, er ikke så rart, tatt i betraktning at han ikke drev konkurranseidrett.
Veien hans til styrkeløft etter tiden som strongman har vært hard nok, med skader og lunken mottagelse. Men det er ingenting ved hans lisensiering eller idrettsutøvelse som er i strid med gjeldende regler. Han betaler sin lisens til den samme felleskassa som alle oss andre styrkeløftere, han bidrar i klubben og yter hjelp til ungdommene, og får hjelp tilbake. Akkurat slik som de andre utøverne i klubben.

Jeg vet enkelte i de innerste sirkler mener Roy heller burde fått "hjelp" med et balltre, enn hjelp med benkskjorta. Og den slags tåpelige utsagn gjør meg oppriktig sinna, og det er slike ting som får meg til å tvile på om den idrettsgrenen jeg tilhører er så Sterk og blid som den vil ha det til... Men Dopingfrie tror jeg faktisk at vi er, mest sannsynlig hele gjengen! Både jeg og Roy har papirer på det ihvertfall, og de fleste andre med oss.

Men det var dette med perspektiv og toleranse da...  Smiley

Dette ble sikkert rotete igjen, og jeg håper jeg ikke gjør mer skade enn gavn... I så tilfelle send meg en PM, så skal jeg rydde i bokstavene mine. Det jeg egentlig prøver å si, er; Kan ikke folk feie for egen dør, ihvertfall inntil man har en berettigelse til å angripe noen?

God Påske og honnør til Bold som også vil spare NSM-tråden for dette. Smiley

Mvh
Explo

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #2 : 13. april 2006, 23:17 »
Det som irriterer meg grenseløst er Dere(les de av Dere som vet bedre og er bedre enn alle andre: dvs dette gjelder selvsagt ikke alle av Dere styrkeløftere) "rene" styrkeløftere og Deres hodninger........de er av de aller beste: her hører jeg at enkelte er tatt i doping i NSF og etter 2 år så ønskes de velkommen tilbake med åpne armer og full fryd.

Men med meg og strongman var det slik(undertoner: dvs skrevet på forumet til NSF): du Holte som er så forbanna sterk! Hvorfor melder du deg ikke inn i NSF og beviser for oss styrkekløftere at du er så jævla sterk som du sier!  Joda visst faen kan jeg det! Jeg er jo ren uansett så hvorfor ikke? Og når jeg melder meg inn så er det nesten slik at folk blir helt gale....he he......var det ikke det Dere ville? Få bevist at vi strongmen er svake uten dopet vårt! Jeg kan ikke svare for andre enn meg selv: jeg er det ikke,fordi jeg ALDRI har brukt det!...........men skjønner ikke problemet: Strongman er ikke noe reg. idrett og der kan man gjøre hva man vil. Styrkeløft er er reg. idrett og man må forholde seg til regler både på godt og vondt.

Jeg har holdt meg til reglene. Final punktum. Uansett om jeg alltid har vært ren, så hadde jeg uansett ikke blitt trodd av Dere. Men hvem sier at styrkeløft er så jævla hellig:-o  det er vel den idretten ved siden av vektløfting som flest blir tatt for AA i vil jeg tro uten å ha sjekket dette statistisk.

De som vil hjelpe meg med ett balltre kan jo alltids få prøve seg;)
Moralens voktere må jo alltids ha en syndebukk........og på 70-80 tallet var jo ALLE rene ....var de ikke.....he he sikkert derfor Kaizmaiers rekorder stod i evigheter!

Galt er det uansett om jeg er strongman(da er jeg dopet iht Dere), styrkeløfter(da har jeg vært dopet iht Dere) og for å ta med de som melder seg ut av NSF av ulike grunner: De skal dope seg!iht Dere..

Det Dere i styrkeløft bør engasjere Dere i : er om at Deres utøvere følger reglene. Punktum finale og la andre som driver med andre ting enten det er strongman eller BB være i fred: de er IKKE interissert i Deres holdninger eller uttalelser.

End of story.....herregud nå føler jeg meg som Einar G...Wink

He he Faen Dere er lett lurte! men lurer i etterkant om jeg dro løgnen litt for langt..Wink



 
 


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #3 : 14. april 2006, 05:46 »
Synest det er bra du sier det som det er roy. Honnør for det.

Jeg liker ikke doping, men det er pga de negative sidene det har ikke på grunn av at "folk" blir sterk av det.
Og du følger reglene som er, og da er det jo ikke noe mer å krangle om. Dersom noen ikke liker reglene, bør man prøve å gjøre noe med reglene, ikke sutre å klage om/til en person som følger reglementet Deal.
Du har jo aldri gjort noe som er ulovlig, hverken i følge styrkeløft regler eller norsk lov. Og mener da at du er(bør være) hjertelig velkommen.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #4 : 14. april 2006, 11:26 »
Jeg er helt enig med Roy og Wanna be strong her, gitt.
Man kan enten behandle alle som bytter fra strongman og kroppsbygging til styrkeløft (eller som har trent uorganiserte og blitt jævlig sterke) som dritt ut fra en barnslig og useriøs presumsjon om at de har dopet seg; eller man kan teste dem ved å hoppe inn i en tidsmaskin og reise tilbake til den tiden da den påståtte doping skal ha funnet sted.
Et tredje alternativ er å si at kroppsbyggere, strongmen, uorganiserte (samt øst-europeere og til en viss grad amerikanere) går glatt utenom dopingtesting og slik er det bare; så vi får bare oppføre oss som folk overfor disse også eller eventuelt benytte oss av samme metode selv hvis vi er så fordømt misunnelige.

Når vi fjerner alternativ 2 (tidsmaskinen) sitt vi igjen med to valg:
1) Behandle folk som Roy i henhold til vanlig folkeskikk og si at det er artig at folk trener og står på så lenge de til enhver tid overholder regelverket.
2) Oppføre oss som en drittsekk overfor alle som ikke melder seg inn i NSF så fort de tar i en vektstang.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #5 : 14. april 2006, 13:22 »
Jeg er helt enig med Roy og Wanna be strong her, gitt.
Man kan enten behandle alle som bytter fra strongman og kroppsbygging til styrkeløft (eller som har trent uorganiserte og blitt jævlig sterke) som dritt ut fra en barnslig og useriøs presumsjon om at de har dopet seg; eller man kan teste dem ved å hoppe inn i en tidsmaskin og reise tilbake til den tiden da den påståtte doping skal ha funnet sted.
Et tredje alternativ er å si at kroppsbyggere, strongmen, uorganiserte (samt øst-europeere og til en viss grad amerikanere) går glatt utenom dopingtesting og slik er det bare; så vi får bare oppføre oss som folk overfor disse også eller eventuelt benytte oss av samme metode selv hvis vi er så fordømt misunnelige.

Når vi fjerner alternativ 2 (tidsmaskinen) sitt vi igjen med to valg:
1) Behandle folk som Roy i henhold til vanlig folkeskikk og si at det er artig at folk trener og står på så lenge de til enhver tid overholder regelverket.
2) Oppføre oss som en drittsekk overfor alle som ikke melder seg inn i NSF så fort de tar i en vektstang.

Honnør Metal Man!

Roy: MUCH RESPECT!

Rå mann, som ikke har brutt noen regler.

Mvh L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget tøydokka

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 101

SV: Offisiell liste over utøvere NSM 2006 !
« #6 : 14. april 2006, 16:27 »
Signaleffektene dette kan få er jo til å bli skremt av da..  Angry

Man kan jo risikere at unge mennesker der ute får inntrykket av at det bare er å kjøre på med både det ende og det andre i "ung" alder.. For så senere, og med stor selvfølgelighet, delta på internasjonale mesterskap der man representerer Norge..

Som IvrigPingle sier, forutsetningene er ikke de samme..

Og ja, jeg er fullt klar over at reglene er fulgt, men da synst jeg for norsk styrkeløfts forholdsvis gode rykte internasjonalt, at de bør endres..

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #7 : 14. april 2006, 18:49 »
Jeg er helt enig med Roy og Wanna be strong her, gitt.
Man kan enten behandle alle som bytter fra strongman og kroppsbygging til styrkeløft (eller som har trent uorganiserte og blitt jævlig sterke) som dritt ut fra en barnslig og useriøs presumsjon om at de har dopet seg; eller man kan teste dem ved å hoppe inn i en tidsmaskin og reise tilbake til den tiden da den påståtte doping skal ha funnet sted.
Et tredje alternativ er å si at kroppsbyggere, strongmen, uorganiserte (samt øst-europeere og til en viss grad amerikanere) går glatt utenom dopingtesting og slik er det bare; så vi får bare oppføre oss som folk overfor disse også eller eventuelt benytte oss av samme metode selv hvis vi er så fordømt misunnelige.

Når vi fjerner alternativ 2 (tidsmaskinen) sitt vi igjen med to valg:
1) Behandle folk som Roy i henhold til vanlig folkeskikk og si at det er artig at folk trener og står på så lenge de til enhver tid overholder regelverket.
2) Oppføre oss som en drittsekk overfor alle som ikke melder seg inn i NSF så fort de tar i en vektstang.

Signerer denne. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #8 : 14. april 2006, 20:32 »
Etter hva jeg forstår med aas, gir dette en ekstrem muskelutvikling, langt utover det normale. Sett med dette i tankene, vil en som har drevet med aas, for deretter slutte, nyte godt av denne muskelutviklingen, som hos en som er "ren" aldri ville skjedd (eller kanskje etter enorme mengder med treninger). Poenget mitt med dette er, at det er mer imponerende og står mer respekt av en som har oppnådd gode resultater den lovlige veien enn en som ikke har det. der jeg trenger er det flere gutter, som har drevet/driver med aas, og jeg merker på de andre rundt, at de lar seg ikke imponere av han som "boler" når han løfter tungt. Dette er i mine øyne er "riktig" holdning.

Setter vi dette inn i styrkeløftsammenheng, hvor doping av alle mulig varianter er ulovlig, kan jeg god forstå de holdninger mange viser de som har dopet seg. Siden Roy har blitt nevnt tidligere, så kan jeg ta han som ex. Mtp hans tid i strongman og alt rundt det, forstår jeg at mange føler irritasjon og avsky mot at han nå stiller i konkurranser. hans styrke i basert på vanvittig mye strikt og disiplinert trening, men samtidig "hjelpemidler" ingen andre i styrkeløftmiljøet har mulighet til å benytte seg av, pga gjeldende regler. (nå sier jeg ikke at hvis reglene ikke hadde vært der, ville alle dopet seg, men sjansen ville vært større). Av den grunn synes jeg at man ikke stiller til start på like premisser.

På den andre siden, jeg velger å tro at Roy ikke dopet seg med det for øyet å bli så sterk, for en dag starte med styrkeløft (benkpress). dette skjedde med strongman for øyet, og etter som jeg forstår, også har annet regelverk enn styrkeløft. En som er i miljøet, som evt melder seg ut, for deretter melder seg inn etter x år, med en betydelig fremgang, bør i mine øyne få møte en kald skulder. å være reg. i NSF koster en ingenting, så hvorfor melde seg ut med mindre man har "skumle hensikter" what på bakgrunn av dette, mener jeg at man ikke bør ha mulighet til å melde seg inn igjen, når man først har meldt seg ut.

Nå er antidopingarbeidet og konsekvenser med doping såpass utbredt blant styrkeløftere( og de fleste som trener generelt) idag, at skulle en norsk utøver teste positivt på doping, bør han utstenges på livstid. Vi er såpass opplyst om sporstoffer, medikamenter etc, at man kan ikke lenger si, "jeg visste ikke at det var ulovlig, jeg trodde det var rent". Selvfølgelig min personlig mening. styrkeløft og doping har fortsatt en link mot hverandre i følge utenforstående, og jeg håper da at alle ønsker å jobbe imot dette. derfor bør vi også ha et regelverk som virkelig slår ned på dette.

Når alt dette er sagt, så har jeg alltid hatt en nøytral holdning til doping. folk får gjøre hva dem vil, så lenge det ikke går utover meg og mine. Jeg kjenner ikke Roy personlig, men jeg gir han min respekt som en idrettsutøver og menneske. men jeg kan ikke love at jeg skal være kjempeimponert over de resultatene han vil skaffe seg. (kanskje litt da, det ligger myyyye trening her og)  Wink

End of story.....herregud nå føler jeg meg som Einar G...Wink

nå er vi to blush


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget kick_ass

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 557
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 557

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #9 : 14. april 2006, 22:21 »
. å være reg. i NSF koster en ingenting, så hvorfor melde seg ut med mindre man har "skumle hensikter" what på bakgrunn av dette, mener jeg at man ikke bør ha mulighet til å melde seg inn igjen, når man først har meldt seg ut.
Hvis man melder seg ut av statskirken så er det fordi man heller vil være satanist? Eller kan det være fordi man rett slett ikke står inne for alt kirken står for? Og kan det tenkes at man skifter mening etter en viss tid?
Det ordner seg for greie gutter.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #10 : 14. april 2006, 22:29 »
Du kan drepe et menneske og skifte mening etterpå. Oi det var dumt det, da er det allerede for sent!
Du er nå drapsmann!
Blir du ikke tatt betyr det at du er uskyldig?
Burde du ha vett til å melde deg selv til politiet, på tross av de konsekvensene det vil medføre?!

Man tar valg her i livet og de må man stå for.
Regler er veiledende! Normalt god folkeskikk, god sportsånd, respekt for konkurrenter, osv er vel så viktige.
Ha litt moral!
Forstå at slik grov utnytting av systemet vil bli uglesett!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #11 : 14. april 2006, 22:42 »
Flyttet denne hit:

Jeg tror du må være ett av de mest sneversynte menneskene jeg vet om, Ivrig Pingle!

Roy Holte stiller nå opp i konkurranser helt i henhold til reglene til NSF; han har vært dopingfri de siste to årene før han meldte seg inn igjen (minst) og han blir testet på lik linje med andre - kanskje oftere nettopp fordi han er den han er. Om han ikke skal få konkurrere på lik linje med alle andre så vet jeg om flere andre styrkeløftere som også burde legge alle konkurranseplaner på hylla.

Jeg mener på at om det skal kjøres noen diskusjon på om Roy har brukt AAS i sin tid og om han bør kunne få konkurrere nå, så bør den tas andre steder enn i denne tråden - som faktisk er en tråd som omhandler de påmeldte til Norges Sterkeste Mann!

(men... hvem pokker har noe med hva Roy eller andre styrkeløftere har brukt i fortiden??)

Hva er styrkeløft forbundets motto?
Sterk, blid og dopingfri
Ikke sterk, blid og for øyeblikket dopingfri!

Ser du noen forskjell på de to?

Hva hjelper det med testing nå?
Han har jo vært skriftelig utmeldt av forbundet i en årekke. Disse årene har han, også bekreftet av han selv, benyttet seg av doping for å kunne komme opp på et høyt nivå innen strongman!
Du er så vidsynt at dette ser du ikke på som betenkelig i det hele tatt?

Jeg har ikke noe med det så lenge han ikke gjør comeback i styrkeløft!
Siden han enda har effekt og alltid vil ha det av sitt bruk av superkosttilskudd, så er det ikke en del av hans fortid! Det gjør seg jo fremdeles gjeldene!

Jeg er enig! Reglene er problemet.
Men aller mest er Holtes Moral det store spørsmålet!
Jeg stiller heller spørsmål ved den. Er det overhodet mulig  what

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #12 : 14. april 2006, 22:44 »
Hører hjemme her:

Hørte fra Exp at sarte sjeler her inne hadde reagert på det som ble skrevet om testing her inne:-o

At jeg ikke tør stille opp i strongman uten varer er det vel mange som vil gjerne tro, men fakta er at jeg har vært ren leeeenge! og jeg har stilt på konkurranser i Strongman ren også. Bl.annet i 1998-1999 og 2001 på Norges Sterkeste Viking som jeg forresten utklasset alle med å vinne 5 øvelser og bli no 2 på den ene(vel vitende..og av latskap) og i 2004 slo jeg alle de norske amatørene før jeg rev av biceps.

Så de som tror at jeg ikke tør stille opp tar så jævla feil som det går an, jeg har stilt opp ren og i pisselendig form også(NSM2003).

Dessuten er det styrkeløft/Benkpress som er mine målsettinger nå........jeg har ingen målsettinger i strongman lenger.....

SO SHUT UP ASSHOLES!
(Har noen noe å formidle: sett inn navn!)



Ingen som har sagt noe som helst om din deltagelse i strongman. Der hører du jo hjemme og har vært en av de aller beste. Satt rekorder har du også.
Dine prestasjoner der kan jeg ikke utsette noe på. Det er helt rått.

Men på et eller annet tipspunkt bestemte du deg for å ta ett valg. Du valgte å dope deg!
Dette er ikke beskyldninger, du sier det selv!
Når man har gjort det valget, velger man samtidig bort muligheten til å konkurrere mot dopingfrie utøvere.
Å teste rent etter å ha vært fri for testing over så lang tid, betyr ikke at man er dopingfri!
Synes du opplegget russerene kjører er ok?
De blir jo ikke tatt på stevner, men allikevel forteller de selv at de doper seg!
Dette blir jo akkurat det samme. Du er ikke tatt, men her skriver du selv at du har brukt dop!

har ikke kommet med beskyldninger, for det trengs ikke du bekrefter alt her selv!

Nå er jeg i den heldige situasjon at jeg er svak og liten. Så jeg slipper å konkurrere mot dine løft.
Men jeg synes det er forferdelig at Frode Rui, Asbjørn Randen, Lars markussen og de andre løfterene i 125+/- som alltid har vært rene skal løfte mot en som har brukt dop!

Forutsettningene er ikke de samme!!!!

Du skriver shut up assholes, men allikevel siden jeg følte meg truffet(les:sarte sjeler) måtte jeg svare.


Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #13 : 14. april 2006, 22:47 »
Nok en flyttet post:

Ingen som har sagt noe som helst om din deltagelse i strongman. Der hører du jo hjemme og har vært en av de aller beste. Satt rekorder har du også.
Dine prestasjoner der kan jeg ikke utsette noe på. Det er helt rått.

Men på et eller annet tipspunkt bestemte du deg for å ta ett valg. Du valgte å dope deg!
Dette er ikke beskyldninger, du sier det selv!
Når man har gjort det valget, velger man samtidig bort muligheten til å konkurrere mot dopingfrie utøvere.
Å teste rent etter å ha vært fri for testing over så lang tid, betyr ikke at man er dopingfri!
Synes du opplegget russerene kjører er ok?
De blir jo ikke tatt på stevner, men allikevel forteller de selv at de doper seg!
Dette blir jo akkurat det samme. Du er ikke tatt, men her skriver du selv at du har brukt dop!

har ikke kommet med beskyldninger, for det trengs ikke du bekrefter alt her selv!

Nå er jeg i den heldige situasjon at jeg er svak og liten. Så jeg slipper å konkurrere mot dine løft.
Men jeg synes det er forferdelig at Frode Rui, Asbjørn Randen, Lars markussen og de andre løfterene i 125+/- som alltid har vært rene skal løfte mot en som har brukt dop!

Forutsettningene er ikke de samme!!!!

Du skriver shut up assholes, men allikevel siden jeg følte meg truffet(les:sarte sjeler) måtte jeg svare.

Skrevet av Einar B. Gilberg:
På en måte er jeg enig i dine synspunkter Pingla, men jeg synes du tar tak i situasjonen fra en helt feil synsvinkel. Hvis det er noe galt med denne situasjonen så er det reglementet det er noe galt med. Roy følger bare reglene. På det etiske planet er jeg enig med deg, men hvis man velger å dope seg engang i livet så trenger ikke dette valget å være så veldig gjennomtenkt. Det er ikke sikkert tanken på styrkeløft streifet Roy i det hele tatt den gangen da. Derfor blir det tull å nesten uttrykke at han er uønsket i sporten vår. Vi bør heller ønske han velkommen.

Slik reglene er nå så kan man til og med bli tatt for doping innen idretten og likevel komme tilbake. Dette er jo mye verre og jeg har mye vanskeligere for å ønske juksemakere velkommen tilbake enn jeg har for å ønske tidligere dopere velkommen inn i sporten.

Én ting jeg har lurt veldig på er hvor mye utbytte man på sikt egentlig har av doping. Du sammenligner Roy med russerne, men det blir jo noe helt annet. I Roy sitt tilfelle snakker vi om en mann som har rørt stoffer for flere år siden uten tanke på å bryte regelverket og uten tanke på å ha noen fordel i framtiden mtp. styrkeløft. Russerne driver jo systematisk doping og bryter reglene. De doper og doper og blir rene på  konkurransedagene. Nå når WADA har begynt å teste utenfor konkurranse så blir de tatt - men de blir ønsket velkommen tilbake igjen.  Russerne har bare noen måneder fri fra doping. Om de har det engang - og selv da så minker deres resultater betraktelig fra de nasjonale stevnene.

Spørsmålet er: Hvor mye hadde de tjent på dopbruken om de hadde vært uten doping i ett år? i to år? i tre år? i fire år? Finnes det vitenskapelige undersøkelser på dette? Det eneste jeg har hørt er at man omtrent mister alt man har oppnådd på kunstig vis i løpet av ett par år. Nedturen av å miste styrke den første tiden kan også være så stor psykisk at det er nesten en prestasjon bare å fortsette å trene når man slutter med dopen også.  Jeg vet ikke hvor mye man evt. tjener - og jeg tror heller ikke Pingla eller  nesten noen her på forumet - vet hvor mye man tjener i lengden.

Jeg er helt i mot dop, men jeg er ikke for å prøve å henge ut personer som følger reglene. Det er en enorm forskjell på å systematisk jukse med doping og bli ren til konkurransedagen og det å ha brukt samme stoffer for flere år siden og etterpå ikke røre stoffene. En evt. fordel vet vi ikke så mye om. Vi må huske på at Roy tross alt har trent vekter i en mannsalder. Han har en kroppsform som gjør at han er bygd for styrkeløft og han var svært sterk allerede som ren og ung.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #14 : 14. april 2006, 22:49 »
Siste post er skrevet av Einar B. Gilberg. Bare jeg som surret når den ble flyttet  :Smiley

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!