Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 280017 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hehe, når man bor i Bergen blir det mye oppover, og litt nedover av og til... En saftig motvind samt totalt manglende evne til å "ta det kuli" hos undertgnede gir fort en slik snittpuls som 170. (Som forøvrig er ca. 87% av maxen min)  Grin


Forøvrig skal det bli artig hjemover i dag. Meteorologene har varslet sørlig sterk kuling utover dagen http://met.no/norge_tekstvarsel/index.html, så da er det vel bare å trille hjem?
Eller kanskje ikke.... He....etes lange, seige oppoverbakke!  Angry

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Påminnelse:

Når man holder på med skråbenk med hantler, sørg for at drikkeflasken ikke står der man legger vektene ned.  blush

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

17.11.2006:

Trening:

Sykling til jobb: Tid: 27 min, puls snitt/max: 162 / 179 (Mindre motvind i dag  Wink )
Sykling fra jobb: Tid: 32 min, puls snitt/max: 161 / 189
1 times spasertur med hundene i normalt tempo

Kost:

-Frokost: Som i går
-Mellommåltid: Som i går
-Lunch: Som i går + 1 ekstra grovbrødskive med egg
-Middag: 2 små kyllingfileter med jasminris (ca 300gr) og litt gulrøtter. Lettsaft
-Kvelds: 1/2 boks kesam med druer. Tre grovbrødskiver med litt olivenolje. Var sulten...
 

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

18.11.2006:

Trening:

Nedtrekk smalt grep: 10 x 50, 9 x 60, 7 x 65
Markløft: 8 x 60, 8 x 60, krampe....  Embarrassed
Roing, bredt grep: 10 x 50, 10 x 55, 8 x 60

Hva pokker tenkte jeg på? Markløft etter en meget intensiv spinn/sykkeluke? Smaaart.  Undecided

Kost:

Frokost: 4 grovbrødskiver med brunost/lettsyltetøy og peppermakrell. Appelsinjuice
Lunch (etter trening): 1 kyllingfilet, ca. 300gr. ris og litt gulrøtter. Appelsinjuice
Mellommåltid: 1 pose knaskegulrøtter
Middag: Forrett: Nachos med salsa. Hovedrettt: Grillet tunfiskfilet med ris, sitronsaus og grønnsaker. Lettbrus. Dessert: Creme brulèt  Grin

Var ute og spiste, holdt meg så sunn som mulig på hovedretten, og det var et meget klokt valg! Den tunfiskmiddagen er det beste jeg har smakt på leeenge! Blir nok flere besøk på den restauranten ja!  Cheesy

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

17.11.2006:

Trening:

Kost:

Frokost: 4 grovbrødskiver med brunost/lettsyltetøy og peppermakrell. Appelsinjuice
Lunch (etter trening): 1 kyllingfilet, ca. 300gr. ris og litt gulrøtter. Appelsinjuice
Mellommåltid: 1 pose knaskegulrøtter
Middag: Forrett: Nachos med salsa. Hovedrettt: Grillet tunfiskfilet med ris, sitronsaus og grønnsaker. Lettbrus. Dessert: Creme brulèt  Grin

4 måltider!? Da er du kun halvveis!
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

4 måltider!? Da er du kun halvveis!

Jepp, ikke mye å skryte av i kosten nei. Blir alt for ofte for lenge mellom måltidene mine også. Prøver, i hvert fall i ukedagene, å fokusere mer og mer på "riktig" mat. Ikke alltid det lykkes, det er noe med teori ift praksis... Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

19.11.2006:

Trening:

-Spinning, 45 min høyintensiv (som instruktør): Puls snitt/max: 144 / 180
-Sjauing av gammelt garderobeskap inn i bilen: Ca 20 min med rå svette og bannskap... Wink

"Jukset" litt på spinningen, for å ikke stresse opp igjen krampa fra i går. Skal også ha ny time i morgen, samt sjauing av garderobeskapet på dynga. Så det blir bil til jobb i morgen.

Kost:

-Frokost: Som i går
-Mellommåltid: Proteinshake
-Middag (etter trening): Pasta med kjøttsaus, skinke og ost
-Mellommåltid: 3 grovbrødskiver med litt olivenolje
-Kvelds: Omelett med 3 egg, skinke og ost. 1 eple.

Redigert datoer, lå visst en dag bak... Undecided

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

20.11.2006:

Trening:

-Sjauing av garderobeskap på dynga i sterk vind, ca. 10 min høyintensiv bannskap  :Smiley
-Spinning, 45 min høyintensiv (som instruktør): Puls snitt/max: 141 / 174


Kost:

-Frokost: 2 yoghurt, 1 dobbel grovbrødskive med mager leverpostei. Vann.
-Mellommåltid x 2: Dobbel grovbrødskive med skinke. Vann
-Lunch: 1 skål salatblanding med tunfisk, skinke, mais, agurk, isbergsalat. 1 grovbrødskive uten pålegg. 1 lite glass appelsinjuice og et lite glass eplejuie.
-Middag: 200gr kyllingsnitzel, ca. 250gr ris med litt olivenolje og krydder. Vann
-Etter trening: En banan (på gymmet), hjemme: 1/3 pizza, Vann  Cool
-Kvelds: 1/2 boks kesam og druer.


Utlogget Schultz-

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

Fin trening det her, men dropp lightbrusen man... det inneholder bl.a aspartam som er kunstig søtningsmiddel, det gjør at blodsukkeret ditt går litt i ubalanse og svinger. Også var det ketchupen da Tongue det består jo av aaaaltfor mye sukker. Hvis du er keen på å droppe noen kilo så vil noe av det beste være å sykle til jobben og deretter spise frokosten, da får du trent på tom mage, brenner som gasspeis! få i deg en god og stor frokost når du kommer fram... blir gøy å følge med på deg fremmover
Trent siden 1. Januar 06'

- 18 år
- 86 kg
- 185 cm

Jeg trener ikke for at jentene skal snu seg... Det er gutta som skal snu seg

Loggbok M/Bilder: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=47402

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Takker for tips! Var ikke klar over det med lightbrusen og blodsukkeret! Er glad i farris etc. både med og uten smak, så jeg skal prøve å bytte til det. Mener det finnes sukkerfri ketchup ute, eller er det asparatam i den? Evt. er jeg glad i krydder, kan jo ta det i stedet.

Når jeg sykler til jobb, gjør jeg sånn som du sier, tar frokosten der. Men jeg velger å ikke sykle de dagene jeg har spinning, beina blir rett og slett alt for sure da, og jeg føler at jeg ikke får nok restitusjon. Hadde det vært flate veien, hadde det vært noe annet...  Tongue Om det er alt for k-k-k-kaldt avstår jeg også, men det er ikke noe stort problem her i Bergen.  Wink

Takker uansett for gode råd.  Smiley

Utlogget Schultz-

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

Takker for tips! Var ikke klar over det med lightbrusen og blodsukkeret! Er glad i farris etc. både med og uten smak, så jeg skal prøve å bytte til det. Mener det finnes sukkerfri ketchup ute, eller er det asparatam i den? Evt. er jeg glad i krydder, kan jo ta det i stedet.

Når jeg sykler til jobb, gjør jeg sånn som du sier, tar frokosten der. Men jeg velger å ikke sykle de dagene jeg har spinning, beina blir rett og slett alt for sure da, og jeg føler at jeg ikke får nok restitusjon. Hadde det vært flate veien, hadde det vært noe annet...  Tongue Om det er alt for k-k-k-kaldt avstår jeg også, men det er ikke noe stort problem her i Bergen.  Wink

Takker uansett for gode råd.  Smiley
Bare utrolig hyggelig det... Men jeg må si deg en ting til, kulsyre gir deg dårlige kondis... faen, husker ikke hvorfor... men legger inn nytt innlegg når jeg husker det! hvis det er sukkerfri ketchup så sjekk ut ingrediensene for å se om det er aspartam eller andre kunstige søtningsstoffer. husker ikke hvrdand et er med heinz, men det er ihvertfall økologisk, noe som er kjempebra
Trent siden 1. Januar 06'

- 18 år
- 86 kg
- 185 cm

Jeg trener ikke for at jentene skal snu seg... Det er gutta som skal snu seg

Loggbok M/Bilder: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=47402

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ah! Nå er det Heinz jeg bruker da! Etter min mening er det kun den som kan kalles ketchup.  Grin Men den er det i hvert fall sukker i, det har du rett i.  Skal ta en ingrediens-sjekk.  Smiley

Ellers får jeg styre inn mot Farris Bris da, mindre kullsyre i den.  Smiley 


Utlogget Schultz-

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

Trent siden 1. Januar 06'

- 18 år
- 86 kg
- 185 cm

Jeg trener ikke for at jentene skal snu seg... Det er gutta som skal snu seg

Loggbok M/Bilder: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=47402

Utlogget sv1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 170
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 170

nå er det vel aldrig bevist att aspartam gjør så mye skade som enkelte vil ha det til. her er det sterkt delte meninger, og når elite utøvere klarer å gå ned til en fett% på 3-4 og samtidig drikke light brus helt opp til de slutter å innta væske så tror jeg nok trygt att vanlige folk kan drikke så mye de vil av det. Wink men som sagt,her er det delte meninger,så du får selv velge hvem du ska høre på, men for meg personlig så hjelper pepsi maxen min meg i å holde meg vekke fra dårlig mat og søtsaker Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Jeg tror jeg går for følgende:

Holde meg mest mulig borte fra kunstige søtstoffer til hverdags i hvert fall. Og heller bruke lettbrus som "kos" i helgene.  Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!