Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279564 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Atter en alt annet enn optimal dag trenings- og kostholdsmessig. Etter gårsdagens kaffeslabberas, samt at undertegnede er litt smågira da vi er på nybil-jakt for tiden, endte det opp med nøyaktig 0 - null søvn natt til i dag!  Undecided Lenge siden sist våkedøgn, og var vel sånn halvveis i ørska på spinningen i dag (derav litt juksing på intensiteten min, håper at kundene fikk gjort jobben likevel. Tror det, det så i hvert fall slik ut  Smiley ).  Tongue Kjenner 1 1/2 døgn med kaffeslabberas, 16 timers kontorjobb, brettspilling (Settlers FTW  Grin ) "biljakt" og spinningtime godt på kroppen kan man si! Blir snart en etterlengtet tur under dyna nå!  Smiley

Så får jeg kjøre full skjerpings på kosten igjen når hverdagen atter er i gang, og vekta har slengt den grusomme sannhet i trynet på meg neste uke Wink . Nå skal jeg kose meg!  Grin

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Hva slags bil ? Stasjonsvogn.... ? :Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hva slags bil ? Stasjonsvogn.... ? :Smiley

Vi heller vel mye mot en flerbruksbil som kan leveres på grønne skilter. Skal prøvekjøre VW Touran i dag, men etter å ha besøkt Citroen, må jeg si at vi begge to har falt pladask både for nye C4 Picasso (uklart om den kan komme som 2-seter, det vet vi om et par uker) og C8. Er litt ambivalent hva Citroen angår, da de til tross for plenty utstyr, flott design og svært god nytteverdi for oss, ikke akkurat har vært kjent for sin pålitelighet... Dog burde dette være forbedret nå i 2007. Noen som har Citroen-erfaringer å dele? Ellers skal også nye Outlander fra Mitsubishi testes Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Logg ja, det har det jo vært heller dårlig med i romjula, så jeg kan vel oppsummere slik:

En delcardiotrening, senest i går med 2 høyintensive spinningtimer, hver på ca. 45 min.(testkjøring av 2007 vår-sesong-programmene mine på gjesterommet med musikken på fullt Wink).

Puls snitt/max time 1: 157 / 186
Puls snitt/max time 2: 157 / 189

Pulsmessig ser det ut til at de nye programmene funker slik jeg vil. Så gjenstår det bare å se om kundene mine liker dem...  Undecided

Kostholdet oppsummeres slik: Glimtet til litt innimellom med grønnsaker og litt haregryn, ellers var det stort sett SØPLEMAT!  Grin


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

02.01.2007:

Trening:

-Hviledag

Kost:

-Frokost: 1 dobbel grovbrødskive med brunost. 2 yoplait 0,1% yoghurt. Vann.
-Mellommåltid x 2: Dobbel grovbrødskive med brunost / kokt skinke.
-Lunch: 1 grovbrødskive med egg. 1 skål med salatblanding (crabsticks, agurk, skinke, isbergsalat) Vann.
-Mellomåltid: En tallerken med havregryn, 100% syltetøy og skummetmelk.
-Middag: 200gr. kjøttdeig, 250gr pasta og dolmiosaus.
-Kvelds:

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Du kaller Julemat for søplemat ?? 
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Nei, ikke julematen, den kom i TILLEGG til søplematen. Pizza med salami, potetgull, sjokolade, osv. osv. Det er søplemat. J..lig godt, men søplemat.  Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ja, da var biljaktens første testkjøring overstått. Tenkte det var greit å notere en liten anmeldelse her, da jeg neppe husker så mye av denne bilen, før vi skal prøve neste...

Bil: VW Touran, 1,9l 105hk diesel. 5 trinns manuell gearkasse. Utstyrsnivå Highline.

Nå er det snart 2 år siden sist jeg prøvde ny VW, da en Polo. Endte med at jeg syntes den var det mest skranglete jeg noensinne hadde kjørt, i hvert fall som nybil. Valgte selvsagt ikke VW den gangen. Møller har jo heller ikke hatt noe godt rykte på seg hva kundebehandling angår, så vi var jo litt skeptisk. Dog burde de jo være flinke på service ovenfor potensielle nye kunder. Har også forstått det slik at det er verkstedene som virkelig har fått gjennomgå. Så her hadde de jo alt å vinne egentlig.  Wink

VW Touran 2007, positive sider:
-God plassutnyttelse
-God gearkasse
-God styrerespons
-Meget sprek motor i forhold til størrelsen (Dette var det som imponerte meg mest)
-2 soners klimaanlegg
-2007 modellen er blitt skikkelig sprek å se på utvendig.
-En selger som var både kunnskapsrik, behjelpelig langt ut over forventet og tilsynelatende ærlig og pålitelig.

Negative sider:
-Skrangling i diverse deksler
-Plagsomt kraftige vibrasjoner i clutchpedal
-Mye motorstøy
-Harde, og generelt ukomfortable seter
-Ganske "kjip" kvalitetsfølelse på interiøret
-Dårlig utstyrsnivå, selv Highline som denne var, har ikke mer enn hva som er normalt på kjipere varianter av andre biler. Med unntak av 2 soners klimaanlegg da.
-Pris i forhold til utstyr og størrelse
-Lav bakkeklaring (Likevel er det noen som vil ha dem senket...)

Oppsummering: Som dere skjønner, skal det ganske mye til for at vi velger denne. Da sambo tok over rattet, var det første hun sa noe sånt som: "Er dette en ny bil? Den kjennes jo ut som den er 10 år gammel!" Det syns jeg sier det meste. Jeg vet at mange biljournalister nærmest tilber VW, og Touran har fått masse skryt. Spurte til og med en kollega som har Touran om hva han syns, og han skrøt også godt av bilen sin. Da vet jeg ikke hvor mange biler de egentlig har prøvd i tillegg til Touran... Skulle nesten tro at vi fikk utdelt et eksemplar som egentlig skulle leveres på verkstedet...  what  I tillegg må man hos VW legge til så mye ekstrautstyr for å komme opp mot konkurrentene, at utgangsprisen blir nesten som villedende markedsføring å regne! Og det etter at jeg har tatt forbehold om at vi bl.a. vil ha Webasto-varmer som tillegg (dette er selvsagt ikke standard hos noen). Nei, dette var ikke imponerende, VW! Det skal da ikke skrangle og riste i en ny bil? Hva i alle dager kommer den da til å gjøre om 10 år, om den holder så lenge?  what

Men jeg vil likevel trekke frem noe som var veldig bra i tillegg til de få positive sidene ved bilen: Selgeren var meget dyktig og behjelpelig. Faktisk langt over hva som var forventet! Når jeg sier at han var dyktig, mener jeg med det at han åpenbart ville selge oss en bil med utstyr som vi hadde bruk for, verken mer eller mindre. I tillegg hadde han åpenbart brukt mye tid til å finne informasjon til oss om det vi lurte på som var langt utenfor hva som var vanlige spørsmål å komme med! Bra, Møller-selger!  Smiley Bare så synd at det ikke hjelper med en god selger, når produktet ikke er godt nok...  Undecided

Men uansett: Vi har fått et tilbud, det skal selvsagt vurderes opp mot de andre bilene som står for tur å teste. Men sjansene for at det blir Touran, er altså heller små.

Forøvrig er det bare til å komme med tips til andre biler som kan være aktuelle for oss!  Smiley


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sikker på at det ikke er dekkene som gir støy ?

Uansett, Touran er ingen ny bil uansett hvordan man vrenger å vrir på det. Har lenge vurdert å bytte til den selv, men har vel lagt det litt på hold. Å putte en litt større motor enn den 105 hk dere vurderer vil jeg uansett vurdert.

Selv kjører jeg en Golf V med 140 hk TDi, og om dere skal ha en litt mindre bil så er det moro å kjøre og greit med plass. Men den kommer ikke med grønne skilter.... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Var ikke dekkstøy, nei. Selv om dekkstøyen også var tilstede, var den mindre fremtredende enn all den andre ranglingen. Syns egentlig motoren var sprek nok, men den eldgamle pumpedyseteknologien er det vel snart på tide å bytte ut... Golf er uaktuelt, ja. Vi har allerede en meget bra småbil (Honda Jazz)  Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

03.01.2007:

Trening:

-Benkpress i apparat: 12 x 50, 8 x 60, 6 x 70, 6 x 65
-Skråbenk med hantler: 8 x 20, 8 x 20, 8 x 20
-Pulldown med stang i kabelrack: 12 x 25, 8 x 30, 8 x 30

-Spinning, 45 min. høyintensiv (som instruktør). Puls snitt/max: Får håpe det   Wink (Glemte pulsbeltet...  Tongue )

Kost:

-Frokost: Som i går
-Mellommåltid: Som i går
-Lunch: Som i går
-"Før trening": 1 skål havregryn, 100% syltetøy og skummetmelk.
-Umiddelbart etter trening: 1 gainomax
-Middag: 290gr steinbitfilet, 2 never pasta, og godt med broccoli. Vann.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
(Honda Jazz)  Wink

Liten utenpå, stor inni ?? Eller var det motsatt.....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Liten utenpå, stor inni ?? Eller var det motsatt.....

Det første er riktig.  Wink Det er vel en av grunnene til at "Fitta" navnet ble byttet ut.  Grin

Eksempel: 5 Ikea Billy-bokhyller (hadde klart 2 til om vi ikke hadde hatt hundegitteret), diverse poser med tjafs, sambo og meg på èn tur! Og enda var det plass til mer last...  Cheesy

Utlogget Invalesco

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 300
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 300

  • Jeg skal bli stor !
kjøp dere sportsbiler Porsche Ferrari og Lamborghini er biler vøtt Grin
Oslo Styrkeløft Klubb
Vekt 100 kg høyde 190cm.
Benkpress 145 konkuranse
Knebøy    190 konkuranse
Markløft   217,5kg konkuranse
17 år

Norgesmester i Styrkeløft
Ungdom -100   2009

Sølv Benk NM 09  
inntill 100kg       



En hindring er det du ser når du slutter å fokusere på målet.

Bildeprofil

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

kjøp dere sportsbiler Porsche Ferrari og Lamborghini er biler vøtt Grin

Si det til sambo.  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!