Skrevet av Emne: Dropp frokosten!  (Lest 15022 ganger)

Utlogget TryneTerje

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

  • Medlem av: Ungdom Mot Biceps (BFPO)
Sv: Dropp frokosten!
« #15 : 12. januar 2007, 09:30 »
Er det virkelig mulig å være professor i ernæring å uttale seg slik? I så fall kan det ikke være vanskelig å tittelere seg med professor. Det er jo heller en rimelig stor myte at man skal slutte å spise brød, poteter, pasta og heller spise suppe og salat for å gå ned i vekt. Ihvertfall hvis en ønsker å beholde noen gram muskler. Dessuten ser jo mannen syk ut, mer enn tynn og sunn. Treninga hans består sikkert av 10 sett med bicepstrening tre ganger i uka.

Nesten så de normalt opplyste på forumet skulle utformet en anmeldelse til et eller annet presseorgan basert på vitenskapelige fakta angående ernæring, kun for å få sannheten frem til allmennheten, og presse denne personen ut av stillingen sin. Opplysning til folket!

At dette får førstesideoppslag i Østlandets Blad er rett og slett helt på trynet.


Utlogget Oda

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 083
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 083

  • Webern
Sv: Dropp frokosten!
« #16 : 12. januar 2007, 09:33 »
Ja, å bare tenk hva slags virkning den tydeligvis kommer til ha på de som leser. Folk som mangler kunnskap tar jo antageligvis hans ord på det dry
Min Logg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104919.0

Søsters Blogg
Trening, bodyfitness og fordommer
http://www.kriweb.no/

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: Dropp frokosten!
« #17 : 12. januar 2007, 09:39 »
Frokost er jo ekstremt viktig! Før så spise jeg ikke frokost. Ble alltid så jævelig daff de første skoletimene...
sterk,blid og ronkefri

Utlogget KCA

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

  • No Pain No Glory
Sv: Dropp frokosten!
« #18 : 12. januar 2007, 09:51 »
Jeg tør og påstå at frokosten er det viktiske måltidet vi har i løpet av en dag kroppen trenger jo næring med en gang om morgnen for og komme seg tilbake etter en lang natt uten mat. Er så mye tullinger som tror dem har peiling. ALLE må spise Smiley
Det viktiske er og spise med MÅTE Smile
23 År
90 Kg
170 Kg Benkpress
240 Kg Mark
180 Kg Bøy

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Dropp frokosten!
« #19 : 12. januar 2007, 10:12 »
Det mange virker å glemme her er at ALLE karbohydrater faktisk er sukker. Så å snakke om "mer eller mindre sukker" i brød blir i grunn litt rart som enkelte her gjør.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Dropp frokosten!
« #20 : 12. januar 2007, 10:33 »
Jeg som alltid trodde havregryn var fullt av kalorier og godsaker. Så feil kan man altså ta.

Er jo en viss forskjell på 3 dl havregryn og havregrøt basert på 3 dl havregryn mht metthetsfølelse - om enn den første halvtimen eller så..........

Synes i grunn han sier en del fornuftig jeg. Greia er vel den at vi som trener er så opptatt av å gi mat til maskinen for å få den til å yte optimalt mht å bygge muskler og restituere, og da gjelder det kanskje noen andre regler enn for den ordinære sofagrisen. Den andre tingen, som han forsåvidt ikke har vært inne på, er at hyppige og små måltider nok medfører mer effektiv emneomsetning, men da blir du jo fort sulten uansett..........

Det han har sagt om trim mht vektnedgang er jeg helt enig i - en skal gå utrolig mye mårrakardio for å få en slankeeffekt tilsvarende en reduksjon i det daglige kaloriinntaket på f.eks 500 kcal. En reduksjon de fleste med vektproblemer har godt rom for å greie med litt struktur.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Dropp frokosten!
« #21 : 12. januar 2007, 10:36 »
Sorry, tric, men den siste der tok jeg ikke.. (Er litt trøtt, serru, har ikke sovet i natt)

Edit: å, nå tok jeg den likevel! Tok bare litt tid. Tongue

Joda du har forsåvidt rett i det.. Du vil jo også sansynligvis få en bedre metthetsfølelse av havregrøt enn av brød.. Synes likevel han uttaler seg noe merkelig, kanskje til og med på en måte som noen kan misforstå. Han sier feks ikke noe om at du kan ta havregryn til frokost, han sier bare at man bør bytte ut brød med feks havregrøt om man vil gå ned i vekt. Folk som ikke veit bedre kan kanskje finne på å ta havregryn til alle måltidene i stedet for brød, ikke sant..  Wink
Kan også begynne å lure på hva slags havregrøt han lager når han sier at man stort sett spiser vann med skje om man spiser havregrøt..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget lillekristian

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 181

Sv: Dropp frokosten!
« #22 : 12. januar 2007, 10:38 »
Mine frokostråd:

Drikk vann rett etter du står opp. Alle er litt dehydrert om morgenen.

Vent litt. Forsikre deg om at du er sulten og at middagen fra igår ikke fortsatt ligger i magesekken.

Spis 1-2 frukt.

Ta LITT havregrøt (evt brød) en time senere.

Ikke vent for lenge før du eter lunch/brunch! Den kan være litt tyngre (salat/ris).

Siste halvdel av dagen eter du hovedsakentlig fett og protein (med litt ris og salat til). Disse måltidene kan gjerne være en del større. Ikke vær redd for å ete skikkelig rett før du legger deg.

Dette kalles 'warrior diet'. Bruke google hvis du vil lære mer.



Dette skaper en ideel energi og fordøyelse for første del av dagen! Bare prøv, du kommer til å kjenne det.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Dropp frokosten!
« #23 : 12. januar 2007, 10:43 »
Sorry, tric, men den siste der tok jeg ikke.. (Er litt trøtt, serru, har ikke sovet i natt)

Edit: å, nå tok jeg den likevel! Tok bare litt tid. Tongue

Joda du har forsåvidt rett i det.. Du vil jo også sansynligvis få en bedre metthetsfølelse av havregrøt enn av brød..

Hmmm - la til litt mens du leste det, så det siste er nå det første... Smiley

Er bare en egenerfaring jeg har. Som oftest tar jeg 3 dl havregryn i shaken, og da er det lissom ikke rare metthetsfølelsen en får. Tar jeg shaken ved siden av ei skål havregrøt basert på samme mengde havre så er jeg i hvertfall noenlunde mett der og da Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Dropp frokosten!
« #24 : 12. januar 2007, 10:44 »
t-t-tog an Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget lillekristian

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 181

Sv: Dropp frokosten!
« #25 : 12. januar 2007, 10:56 »

Det er så mange "allment aksepterte" sannheter at når en ekspert sier noe som strider imot disse blir han latterligjort...


Helt enig - honnør! Gjør det nesten umulig å ha en 'støyfri' diskusjon om kosthold. Meget trist at 60-talls vitenskapen om mat enda holder en klam hånd over oss..
-Et masse brød og kornprodukter
-Planteoljer er sunt
-Metta fett er usunt
-Real frokost er et must
-Av fett blir du feit
-Kveldsmaten blir til fedme
-Et skikkelig før trening
-Rikelig med korn eller potet i alle måltider
-Mørkt kjøtt er usunt
-Grovbrød er kjempesunt
-Ikke et mellom måltidene
etc etc

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Dropp frokosten!
« #26 : 12. januar 2007, 10:59 »
Synes det høres fornuftig ut mye av det han sier, han setter ting på spissen selvsagt.  Det er forskjell på folk, han snakker ikke om folk som trener 5 ganger i uka, her er det snakk om overvektige sofagriser som aldri trener.  Disse trenger ikke brød om morgenen. Kuttes det ned på deigmat/hvetemat, frukt,juice og selvsagt snop og brus så går ALLE ned i vekt.
Problemet er å forklare overvektige forskjellen på bra og dårlig mat/matvaner.  Det er vanskelig å forstå at f.eks pasta ikke er sunt, det ser jo ikke fett ut... Smiley

Men å kutte ut frokost er ett drøyt forslag, vi som trener og de som er undervektige(som professoren) trenger frokost, og gjerne med brød.

Jeg jobber med grupper som ønsker å gå ned i vekt og mye av problemet der, eller kanskje hovedproblemet, er vaneendringer.  Vi nordmenn er vant til brød med brunost om morgenen uansett om vi er sulten eller ikke.  Vi går den samme runden med handlekurven hver gang vi er i butikken og plukker i de samme matvarene, bare sjekk selv neste gang.

Da er det en utfordring å plukke i helt andre matvarer enn det man er vant til, og etterhvert så faller gjerne de overvektige tilbake på de gamle rutinene og vekta vil sakte og sikkert gå opp igjen.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Dropp frokosten!
« #27 : 12. januar 2007, 11:30 »
Synes det høres fornuftig ut mye av det han sier, han setter ting på spissen selvsagt.  Det er forskjell på folk, han snakker ikke om folk som trener 5 ganger i uka, her er det snakk om overvektige sofagriser som aldri trener.  Disse trenger ikke brød om morgenen. Kuttes det ned på deigmat/hvetemat, frukt,juice og selvsagt snop og brus så går ALLE ned i vekt.
Problemet er å forklare overvektige forskjellen på bra og dårlig mat/matvaner.  Det er vanskelig å forstå at f.eks pasta ikke er sunt, det ser jo ikke fett ut... Smiley

Men å kutte ut frokost er ett drøyt forslag, vi som trener og de som er undervektige(som professoren) trenger frokost, og gjerne med brød.

Jeg jobber med grupper som ønsker å gå ned i vekt og mye av problemet der, eller kanskje hovedproblemet, er vaneendringer.  Vi nordmenn er vant til brød med brunost om morgenen uansett om vi er sulten eller ikke.  Vi går den samme runden med handlekurven hver gang vi er i butikken og plukker i de samme matvarene, bare sjekk selv neste gang.

Da er det en utfordring å plukke i helt andre matvarer enn det man er vant til, og etterhvert så faller gjerne de overvektige tilbake på de gamle rutinene og vekta vil sakte og sikkert gå opp igjen.


Evner ikke du å skrive et dårlig innlegg??


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Dropp frokosten!
« #28 : 12. januar 2007, 12:41 »
Evner ikke du å skrive et dårlig innlegg??

Takk for den tricepsman.  Skriver mye skit jeg, men akkurat dette interesserer meg og dette kan jeg litt om.Smiley  Vaneendring er det viktigste av alt. Vi kan jo prøve selv å gjøre det motsatte av hva vi gjør i faste rutiner engang, det er fryktelig vanskelig.  Vi går ut og inn av bilen på samme måte, vi legger nøklene på samme sted hver dag, vi ser på de samme tv programmene og vi sier så og si det samme hver dag...  Har man da ikke rutinene med mosjon og ett sunt kosthold så er det veldig vanskelig å legge dette om i januar om man har fråtset i ribbe og akevitt i desember.  Den mentale biten må på plass. 
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Oda

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 083
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 083

  • Webern
Sv: Dropp frokosten!
« #29 : 12. januar 2007, 12:57 »
Han sier at alt brød er "fetende". Hvordan kan han da omtale havregryn som å spise "vann med skje" når mye grovt brød og havre har nesten det samme næringsinnholdet?
Jeg synes ikke den artikelen var så opplysende for folk som skal ned i vekt når han nesten sier man skal kutte ut alt av karbs, man trenger karbs når man skal ned i vekt!- men man må spise dem og alt annet med måte.
Dette er jo bare en fin måte å gi folk spiseforstyrrelser på, ikke et sunt forhold til mat!
Min Logg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104919.0

Søsters Blogg
Trening, bodyfitness og fordommer
http://www.kriweb.no/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!